Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.10.05. - Kwish

Mass Effect - Fórum szemezgetés


Az életre kelt Mass Affect Hivatalos Fórum-on máris van néhány bejegyzés, ahonnan lehet néhány érdekesebb infót szipkázni a játékkal kapcsolatban. de csak azért, mert egyébként nincs kinn semmilyen infó :-)


PC?
A Mass Effect kizárólagos Xbox 360 játék lesz.

Alapinfo
Szóval a játék a 23. százada viszi a játékost, ahol a hatalmas galaktikus közösséget egy valaha legendás, ámde most már elkallódott ügynök hadserege fenyegeti. A játékban egy elit csapatot vezethetünk a nyomasztó túlerő ellen, hogy helyreállítsuk a csillagközi békét. (Nos, lehetne-e szebben megfogalmazni egy RPG lényegét? Bakero...) A Mass Effect az ELSŐ része annak a TRILÓGIÁNAK (*sóhaj*), ami lehetővé teszi a játékos számára, hogy nemcsak az emberiség, hanem a galaxis minden fajának sorsát kialakítsa.

RPG?
A játék inkább olyan lesz, mint a Fable, vagy a Jade Empire, nem pedig olyan, mint a BG: Dark Alliance (vagy mi a szösz volt a címe). És állítólag nagyon kellemes párbeszédek lesznek benne.

Egy kis hivatalos duma...
A BioWare és a Microsoft büszkén mutatja be egyedi jövőképüket a Mass Effect játékon keresztül. A BioWare fejlesztői csapata egy páratlan és kivételes játékélményt biztosító játékot készít, mely magába foglal mindent az elsöprő történeten keresztül a fotorealisztikus megjelenítésen át az innovatív és új harcrendszerig bezárólag, s az Xbox 360 új-generációs technológiáját használják fel. A megjelenés egy-másfél év múlva várható (le merem fogadni, hogy 2006 karácsonya lesz, welcome to the Microsoft universe!)

Egy dologgal kevesebb...
A project régi neve Star Citadell volt, szóval ha valaki reménykedik még egy ilyen nevű játékban, azt felejtse el, mert már megkapta Mass Effect-ként.

Stílus?
A játék inkább sci-fi RPG-nek tekinthető, mintsem sci-fi fantasy stílusúnak, hogy a hivatalos fanfárokat idézzük: "epikus sci-fi, magával ragadó történettel mely egy hihetetlen sci-fi galaxisban játszódik" (ööö, ez így nagyon hülyén hangzik, nem?). Olyan inspirációk voltak, mint pl. a Blade Runner, vagy az Alien filmek.

Mennyire lesz lineáris a játék?
Értelemszerűen van egy nagyon jól kidolgozott történet, és persze végig lesznek döntési lehetőségek, mint ahogy az NWN-ben, vagy a KotOR-ban is voltak.
A cél most is az, mint mindig, hogy adjanak egy kis szabadságot, de úgy, hogy egy nagyon jó történetet szeretnének elmesélni, s lehetőséget akarnak adni arra is, hogy a játékosok úgy befolyásolják a történetet, amennyire csak lehet.
Lesznek olyan felfedezésre váró területek, melyek nem kapcsolódnak közvetlenül a történethez, ezek lehetőséget adnak némi kitérőre. Képzeljétek el például, hogy különös jelet fogtok egy olyan bolygóról, melyet eddig lakatlannak véltek.
Ez valami olyan lesz, amit a BG óta igazán nem is csináltunk. Megnézzük, hogy beválik-e.
Egyébként kezdem egyre inkább utálni a nem-lineáris kategóriát... A legtöbb ember egyenlőséget tesz a lineáris jáékmenet kérdése, és a szabadság koncepciója között.
Van egyáltalán olyan játék, ami nem lineáris? A Morrowind például? Neem, mert ott meghatározott sorrendben kell megtenni a dolgokat... A GTA esetleg? Az is épp olyan...
A különbséget az adja, hogy milyen jól fedjük el a linearitást... A Morrowind nagyszerű munkát végzett a tekintetben, hogy egy csomó esemény szálat elkezdhettél egyszerre, mielőtt befejeztél volna valamit is. A San Andreas egy eseménysorba helyezett el, de eltérő lehetőségeket adott arra, hogy eljuss A pontból a B pontba, és lehetőséget adott arra is, hogy eldöntsd, emellett még mit akarsz csinálni.
A Mass Effect ezeket a koncepciókat kombinálja. Azt szeretnénk elérni, hogy a játékosok úgy érezzék megadtuk nekik a szabadságot a világ befolyásolására, és ezt a dolgot összepárosítsuk egy jól megszerkesztett történettel... mint ahogy írtam, majd meglátjuk, hogy sikerül.

Harc nehézségi szintje...
Felvetés: nem lesz túl könnyű a harc? Mint ahogy pl. emiatt sokan panaszkodtak a Jade Empire esetében...
A harcot természetesen jól kidolgozottnak, igazi kihívást jelentőnek és érdekesnek szeretnék összehozni - de a kezdő szinten könnyen kezelhető lesz. Nagyon keményen dolgoznak azon, hogy a harcot könnyen meg lehessen érteni, és kezelni.
Pillanatnyilag persze nehéz megmondani, hogy a végén mi lesz a harcból. Még nagyon korai szakaszban vannak, mindenesetre a fenti filozófiát próbálják megvalósítani.

Kik dolgoznaka játékon?
A játékon gyakorlatilag az a csapat dolgozik, amely a KotOR-on dolgozott. Casey Hudson a producer... még olyan arcok vannak a csapatban, mint Preston Watamaniuk, David Falkner, Scott Langevin, Derek Watts...



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.10.06. - Mass Effect - Hivatalos bejelentés, infómorzsák
2005.10.06. - Mass Effect - Gamespy előzetes
2005.10.07. - Mass Effect - Részletesebb IGN előzetes
2005.10.08. - Mass Effect - Gamespot áttekintés
2005.10.10. - Mass Effect - Még egy löket (TeamXbox)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.10.04. - Mass Effect - Honlap indulás


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása