Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2005.04.24. - Kwish

Tony Evans interjuhé áttekintés

Az NWN2News fan-site újabb Obsidian-os munkatársat tűzött tollvégre, most Tony Evans fejlesztőt vették górcső alá (kedvenc online álneve: Neblig). A cucc hasonló ahhoz a korábbi interjuhéhoz, melyről már beszámoltunk, sok mindenről szó esik benne, legkevésbé talán a játékról... Viszont én a fordításban inkább csak arra koncentrálnék... (haha, mintha lehetne)
Ez ismét egy totál háttéranyag, a játékről semmit sem lehet megtudni belőle... hurrá

Személyes kérdések
NWN2News: Mi a szereped az NWN2 Fejlesztő Csapatában?
Tony: Senior játékfejlesztő. Én vagyok felelős a játék legutolsó "felvonásáért", és minden jelenet befejezéséért.

NWN2News: Mi a kedvenc CRPG-d, és miért?
Tony: Planescape: Tornment. Nagyon jól összerakott története van erős, emlékezetes karakterekkel. Szerettem azt az abszurd módot, ahogy bemutatta Sigilt és lakóit. És igazán szerettem a történetet, valamint azokat a szabályokat, ahogy a PS:T a játékos halálát és emlékezetvesztését kezelte.



Ágazati háttér
NWN2News: Hogy kerültél az Obsidianhoz?
Tony: Ez egy másik hosszú történet, ami a "Hogyan kerültél erre a területre...?" kérdés folytatása.
Szóval, pálya tervező voltam a New World-nél (New World Computing: Might & Magic VII, Heroes of Might and Magic III) Másfél év elment ott. A társaságnál és anyavállalatánál, a 3DO-nál nem mentek olyan jól a dolgok, s az a veszély fenyegetett, hogy elalszom a munkám közben, s hogy egy Fejlesztő Gubó Személlyé változom át. Hogy megmentsem magam ettől a szörnyű sorstól, elküldtem az életrajzom a Nagy Tengeren túlra. Meglepő módon, komoly kapásom volt az Activision-től. Ironikus, hogy olyan fejlesztőt kerestek, aki a Call to Power 2-n dolgozik, a folytatását annak a projectnek, amelynél tesztelőként már közreműködtem a cégnél. Az Activision jóval több húsgombócot ígért, s sokkal kreatívabb feladatot, így elvállaltam a dolgot.
Itt ismét találkoztam Ferret-tel, aki a teszt vezetője volt, mikor legutóbb az Activision-nél voltam, s most a gyártás koordinátoraként dolgozott. Nagyon sok ebédidőt töltöttünk ping-pongozással, miközben a játékfejlesztésről és az RPGkről beszélgettünk. Úgy gondoltam, Ferret ötletei annyira jók voltak, hogy azt mondtam neki, rossz helyen dolgozik: fejlesztőnek kellene lennie, mint ahogy én is az vagyok. Hónapokkal később Ferret fejlesztőként került a Cyverlore-hoz, és meg a Totally Games-hez költöztem.
Néhány nagyszerű és után Larry Holland Játék Isten és a Totally Games elnöke kifogyott a húsgombócból s nem tudta már finanszírozni a cégét (a kemény valóság, amivel minden önálló fejlesztőnek szembesülnie kell, mivel egyre több húsgombóc kell egy játék elkészítéséhez). A cég megmentése érdekében szinte mindenkit ki kell rúgnia, köztük engem is.
Néhány hónapig munkanélküli voltam, és a WoW béta-tesztelése lett az új munkám.
Eközben Ferret barátom otthagyta a Cyberlore-t és csatlakozott a Black Isle-hoz, épp mielőtt az Interplay darabjaira hullott. Szerencsére a BIS-nél eltöltött rövid idő alatt a megfelelő emberekre tett jó benyomást, s így az Obsidianhoz került. Az Obsidian-nál én is voltam egy interjún, s olyan nagy hatást tettem rájuk, hogy azonnal felvettek valaki mást. Egy kicsit később az Obsidian kifogyott az életképes jelöltekből, néhány rejtélyes figura miatt, akik a húsgombócoktól bűzlöttek és megfenyegették az embereket műanyag fegyverekkel. Így felvettek engem. Rendkívül boldog vagyok, hogy az Obsidian-nál lehetek, és az Obsidian rendkívül boldog, hogy én az alkalmazottjuk (vagy valami más!) vagyok.

NWN2News: Milyen játékokon dolgoztál korábban?
Tony: KotOR2: TSL, Secret Weapons Over Normandy, Star Trek: Bridge Commander, Call to Power 2, Legends of Might & Magic.

NWN2News: Mit gondolsz, mi az oka az üzletág problémáinak (kisebb-nagyobb cégek tönkre mennek)?
Tony: A játék ipar fiatal, és a filmipar is átment egy hasonló folyamaton olyan 60 egynéhány évvel ezelőtt. A fogyasztók növekvő elvárásai és folyamatosan fejlődő technológia miatt a játékok elkészítése egyre több és több húsgombócba kerül. Csak néhány társaság (s különösen a kisebb cégek néhánya) engedheti meg magának, hogy egy teljes fejlesztési ciklust finanszírozzon. Nehéz embert találni a kisebb cégek finanszírozására, mert olyan sok kockázat van benne. És még ha képes is vagy finanszírozni a játékot, és képes vagy egy nagyszerű játékot elkészíteni, nincs semmi garancia arra, hogy az emberek meg is veszik, különösen ha eredeti IP-ről (Intellectual Property - szellemi tulajdon) van szó. Így a játékipar kisebb cégei egyre inkább a nagyobb kiadókban bíznak, hogy finanszírozzák a projectjeiket. A nagy kiadók pedig, annak érdekében hogy a felszínen maradjanak, versenyeznek, s megpróbálják lecsendesíteni a részvényeseiket, s így egyre inkább hajlanak arra, hogy csak "biztonságos" játék koncepciókat fogadjanak el, ami rendszerint folytatásokat és licenszelt termékeket jelent.



NWN2 kérdések
NWN2News: Kivel cserélnél az NWN2 gárda tagjai közül, és miért?
Tony: Nem cserélnék senkivel az NWN2 fejlesztői közül, mert szeretem az összes munkatársamat és nem akarnám őket leterhelni a munkámmal. Hipotetikusan nézve a dolgot, szeretném, ha rendelkeznék Chris Avellone írás készségével, Ferret D&D ismeretével, John Lee erős koncentráló képességével, Michael Chu egyszemélyes irodájával és John Morgan bőrfotelével.

NWN2News: Azok közül a dolgok közül, amit már megemlítettek (a fórumon, a FAQ-ban) melyik az, amelynek a bemutatását izgatottan várod és miért?
Tony: Legjobban “a polcokon lesz 2006“-ban jellemző izgat. Alig várom, hogy az NWN2 lenyűgöző fejlesztése egy lenyűgözően fejlesztett játékká váljon, és hogy a játékosok mohó kezeik közé kaphassák.

Szerző: Rhomal
Forrás: NWN2News