|
KotOR - FEATS (képességek)
A képességek elsősorban harc-központú képességek, melyek lehetővé teszik a karakternek speciális fegyverek, páncélzatok, vagy tárgyak használatát. Lehetővé tehetnek különleges támadási formákat, vagy tápolhatják a készségeket és alaptulajdonságokat.
A karakterek létrehozásukkor kaphatnak bizonyos képességeket, mely a karakterosztályuktól függ és a szintlépések eredményeképp új képességeket is nyerhetnek. A featek kiválasztásához klikkel ki kell őket jelölni, majd bal klikk az ADD FEAT gombon.
A featek egymásra épülő rendszert alkotnak, s így először az alacsonyabb szintű képességet kell kiválasztani, hogy a karakter használhassa a magasabb szintűt (a táblázatokban ezt éppen ezért nem is írtam). A KotOR-ban hármas szintű a feat-tree, általában alap, fejlesztett, majd a mesteri szintű képességekről lehet beszélni.
Passive Combat Feats - Passzív harci képességek
Ezek a képességek már mindig aktívak maradnak, ha már egyszer felveszi őket a karakter. Lehetővé teszi meghatározott páncélok, fegyverek, tárgyak használatát, vagy különleges bonuszokat adnak harc közben.
Armor Proficiency - Páncélzathasználat |
Könnyű |
Közepes |
Nehéz |
E képesség lehetővé teszi a könnyű páncélzat használatát. E képesség nélkül a karakter NEM viselhet sem könnyű, sem annál nehezebb páncélt. A katonák ingyen megkapják ezt a képességet. A wookiek és a droidok nem viselhetnek páncélruhát. |
E képesség lehetővé teszi a közepesen nehéz páncélzat használatát. E képesség nélkül a karakter NEM viselhet sem közepes, sem annál nehezebb páncélt. A katonák ingyen megkapják ezt a képességet. A wookiek és a droidok nem viselhetnek páncélruhát. |
E képesség lehetővé teszi a nehéz páncélzat használatát. E képesség nélkül a karakter NEM viselhet nehéz páncélt. A katonák ingyen megkapják ezt a képességet. A wookiek és a droidok nem viselhetnek páncélruhát. |
Feltétel |
Nincs |
Nincs |
Nincs |
Conditioning - Kondicionálás |
Alap |
Fejlesztett |
Mesteri |
E képesség +1 bonuszt ad a karakter összes mentődobásához, jelképezve a karakter kiváló fizikai kondícióját. |
E képesség +2 bonuszt ad a karakter összes mentődobásához, jelképezve a karakter kiváló fizikai kondícióját. |
E képesség +3 bonuszt ad a karakter összes mentődobásához, jelképezve a karakter kiváló fizikai kondícióját. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Dueling - Párbajozás |
Alap |
Fejlesztett |
Mesteri |
Az egyszerű egykezes fegyverekkel való harcmodorra koncentráló karakter e stílusban elért hatékonysága miatt nyer +1 bonusz módosítót a támadásaihoz, és a védekezéséhez. Ez egyaránt vonatkozik a távolsági és a közelharci fegyverekre is. |
A karakter továbbra is az egyszerű egykezes fegyverekkel való harcmodorra fókuszál, minek következtében nyer +2 bonusz módosítót a támadásaihoz, és a védekezéséhez. Ez egyaránt vonatkozik a távolsági és a közelharci fegyverekre is. |
A karakter mesteri szintet ér el az egykezes fegyverek használatával így nyer +3 bonusz módosítót a támadásaihoz, és a védekezéséhez. Ez egyaránt vonatkozik a távolsági és a közelharci fegyverekre is. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Toughness -Szívósság |
Alap |
Fejlesztett |
Mesteri |
A karakter szintlépesekkor nyer +1 életerő pontot, mely visszamenőleg is érvényesül. |
A karakter nagyon ellenálló típus. E képesség miatt minden őt ért sebzés csökken 2-vel. A karakter megtartja a Szívósság képesség adta szintenkénti +1 életerő bonuszt. |
A karakter még inkább ellenálló a támadásokkal szemben. A karakter minden szintlépésnél nyer +1 életerő pontot (a korábban megkapott szintekért is). A karakter megtartja a Szívósság képesség adta szintenkénti +1 életerő bonuszt, és a Fejlesztett szívóság miatti -2 sebzés ellenállást is. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Two-Weapon Fighting -Kétkezes küzdelem |
Alap |
Fejlesztett |
Mesteri |
Ez a képesség csökkenti a kétkezes, vagy külön-külön, de mindkét kézzel történő küzdelem miatti negatív támadásmódosítót. A normál módosítók -6/-10, s ezt e képesség 0/4-el csökkenti, így lesz -6/-6. Ha a másodkézben kiegyensúlyozott ("balanced") fegyvert visel a karakter, ez tovább csökkenti a büntit +2/0-val, pontosan -4/-6-ra. |
Ez a képesség tovább csökkenti a kétkezes, vagy külön-külön, de mindkét kézzel történő küzdelem miatti negatív támadásmódosítót 2/2-vel, -4/-4-ra. Ha a másodkézben kiegyensúlyozott fegyvert visel a karakter, ez tovább csökkenti a büntit +2/0-val, pontosan -2/-4-re. |
Ez a képesség tovább csökkenti a kétkezes, vagy külön-külön, de mindkét kézzel történő küzdelem miatti negatív támadásmódosítót 2/2-vel, -2/-2-re. Ha a másodkézben kiegyensúlyozott (”balanced”) fegyvert visel a karakter, ez tovább csökkenti a büntit +2/0-val, pontosan 0/-2-re. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Weapon Feats - Fegyver kezelési képességek |
|
Focus |
Specialization |
A karakter képes használni az adott fegyver típust. Alkalmazható: blaster pisztoly, blaster karabély, nehéz fegyverzet, fénykard, közelharci fegyverek. Fénykard esetében csak a Jedi karakterosztályok kapják meg. |
+1 támadás bonusz. Alkalmazható: blaster pisztoly, blaster karabély, nehéz fegyverzet, fénykard, közelharci fegyverek. Fénykard esetében csak a Jedi karakterosztályok kapják meg. |
+2 sebzés bonusz. Alkalmazható: blaster pisztoly, blaster karabély, nehéz fegyverzet, fénykard, közelharci fegyverek. Normál fegyverek esetében csak Lvl4 katonák, míg fénykard esetében csak Jedi Őrzők vehetik fel ezt a képességet. |
Feltétel |
Nincs |
Nincs |
Lvl4 katona |
Active Combat Feats - Aktív harci képességek
Ezek a képességek lehetővé teszik a karaktereknek, hogy különleges támadásokat hajthassanak végre. Aktiválni kell őket a harc közben az "Action" menüből.
Critical Strike - Kritikus támadás |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
Ez a képesség megduplázza egy közelharci támadás kritikus sávját (pl. ha a fegyvernek egy 20 dobásra van szükséges a kritikus ütéshez, akkor már a 19, vagy 20 értéknél is be fog következni a kritikus ütés). Ha a támadás sikeres, a célpont hat másodpercre még meg is bénul, kivéve, ha sikeres mentődobást hajt végre, melynek DC-je: a támadó karakter szintje + a támadó erő módosítója. A képesség használatakor a támadó védekezése -5 módosítót kap. A kritikus támadás csak közelharci fegyverekkel működik. |
Ez a képesség megháromszorozza egy közelharci támadás kritikus sávját (pl. ha a fegyvernek egy 20 dobásra van szükséges a kritikus ütéshez, akkor már a 18, 19, vagy 20 értéknél is be fog következni a kritikus ütés). Ha a támadás sikeres, a célpont hat másodpercre még meg is bénul, kivéve, ha sikeres mentődobást hajt végre, melynek DC-je: a támadó karakter szintje + a támadó erő módosítója. A képesség használatakor a támadó védekezése -5 módosítót kap. A fejlesztett kritikus támadás csak közelharci fegyverekkel működik. |
Ez a képesség megnégyszerezi egy közelharci támadás kritikus sávját (pl. ha a fegyvernek egy 20 dobásra van szükséges a kritikus ütéshez, akkor már a 17-20 értéknél is be fog következni a kritikus ütés). Ha a támadás sikeres, a célpont hat másodpercre még meg is bénul, kivéve, ha sikeres mentődobást hajt végre, melynek DC-je: a támadó karakter szintje + a támadó erő módosítója. A képesség használatakor a támadó védekezése -5 módosítót kap. A mesteri kritikus támadás csak közelharci fegyverekkel működik. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Flurry - Szélroham |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A képesség lehetővé teszi, hogy a karakter az adott körben még egy közelharci támadást hajtson végre. A képesség használatakor a karakter védelme -4 módosítót kap, mely ezt követően még 3 másodpercig fennáll (vagyis az ellenfél támadásakor is). Az adott körben még -4 büntit kap a támadásaira is. |
A képesség lehetővé teszi, hogy a karakter az adott körben még egy közelharci támadást hajtson végre. A képesség használatakor a karakter védelme -2 módosítót kap, mely ezt követően még 3 másodpercig fennáll (vagyis az ellenfél támadásakor is). Az adott körben még -2 büntit kap a támadásaira is. |
A képesség lehetővé teszi, hogy a karakter az adott körben még egy közelharci támadást hajtson végre. A képesség használatakor a karakter védelme -1 módosítót kap, mely ezt követően még 3 másodpercig fennáll (vagyis az ellenfél támadásakor is). Az adott körben még -1 büntit kap a támadásaira is. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Power Attack -Erőtámadás |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
Az Erőtámadás képességet használó karakter nyer +5 sebzés bonuszt a következő közelharci támadására, de a támadást -3 értékkel módosított ütéssel végzi el. A képesség a könnyen leverhető, könnyen likvidálható ellenfelek csoportja ellen jó. Csak közelharci fegyverekre használható. |
A Fejlesztett erőtámadás képességet használó karakter nyer +8 sebzés bonuszt a következő közelharci támadására, de a támadást -3 értékkel módosított ütéssel végzi el. A képesség a könnyen leverhető, könnyen likvidálható ellenfelek csoportja ellen jó. |
A Mesteri erőtámadás képességet használó karakter nyer +10 sebzés bonuszt a következő közelharci támadására, de a támadást -3 értékkel módosított ütéssel végzi el. A képesség a könnyen leverhető, könnyen likvidálható ellenfelek csoportja ellen jó. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Power Blast - Erőlövés |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
Az erőlövés képességet használó karakter nyer +5 sebzés bonuszt a következő blasterrel, vagy lövedéket lövő fegyverrel végrehajtandó támadására, de a támadást -3 értékkel módosított ütéssel végzi el. A képesség a könnyen leverhető, könnyen likvidálható ellenfelek csoportja ellen jó. Csak távolsági fegyvereknél alkalmazható képesség. |
A Fejlesztett erőlövés képességet használó karakter nyer +8 sebzés bonuszt a következő blasterrel, vagy lövedéket lövő fegyverrel végrehajtandó közelharci támadására, de a támadást -3 értékkel módosított ütéssel végzi el. A képesség a könnyen leverhető, könnyen likvidálható ellenfelek csoportja ellen jó. |
A Fejlesztett erőlövés képességet használó karakter nyer +10 sebzés bonuszt a következő blasterrel, vagy lövedéket lövő fegyverrel végrehajtandó közelharci támadására, de a támadást -3 értékkel módosított ütéssel végzi el. A képesség a könnyen leverhető, könnyen likvidálható ellenfelek csoportja ellen jó. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Rapid Shot -Gyorslövés |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A képesség lehetővé teszi, hogy a karakter az adott körben még egy távolsági támadást hajtson végre. A képesség használatakor a karakter védelme -4 módosítót kap, mely ezt követően még 3 másodpercig fennáll (vagyis az ellenfél támadásakor is). Az adott körben -4 büntit kap az összes támadására is. |
A képesség lehetővé teszi, hogy a karakter az adott körben még egy távolsági támadást hajtson végre. A képesség használatakor a karakter védelme -2 módosítót kap, mely ezt követően még 3 másodpercig fennáll (vagyis az ellenfél támadásakor is). Az adott körben -2 büntit kap az összes támadására is. |
A képesség lehetővé teszi, hogy a karakter az adott körben még egy távolsági támadást hajtson végre. A képesség használatakor a karakter védelme -1 módosítót kap, mely ezt követően még 3 másodpercig fennáll (vagyis az ellenfél támadásakor is). Az adott körben -1 büntit kap az összes támadására is. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Sniper Shot - Mesterlövészet |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
Ez a képesség megduplázza egy távolsági támadás kritikus sávját (pl. ha a fegyvernek egy 20 dobásra van szükséges a kritikus ütéshez, akkor már a 19, vagy 20 értéknél is be fog következni a kritikus ütés). Ha a támadás sikeres, a célpont hat másodpercre még meg is bénul, kivéve, ha sikeres mentődobást hajt végre, melynek DC-je: a támadó karakter szintje + a támadó intelligencia módosítója. A képesség használatakor a támadó védekezése -5 módosítót kap. A Mesterlövészet csak távolsági fegyverekkel működik. |
Ez a képesség megháromszorozza egy távolsági támadás kritikus sávját (pl. ha a fegyvernek egy 20 dobásra van szükséges a kritikus ütéshez, akkor már a 18, 19, vagy 20 értéknél is be fog következni a kritikus ütés). Ha a támadás sikeres, a célpont hat másodpercre még meg is bénul, kivéve, ha sikeres mentődobást hajt végre, melynek DC-je: a támadó karakter szintje + a támadó intelligencia módosítója. A képesség használatakor a támadó védekezése -5 módosítót kap. A Fejlesztett mesterlövészet csak távolsági fegyverekkel működik. |
Ez a képesség megnégyszerezi egy távolsági támadás kritikus sávját (pl. ha a fegyvernek egy 20 dobásra van szükséges a kritikus ütéshez, akkor már a 17-20 értéknél is be fog következni a kritikus ütés). Ha a támadás sikeres, a célpont hat másodpercre még meg is bénul, kivéve, ha sikeres mentődobást hajt végre, melynek DC-je: a támadó karakter szintje + a támadó intelligencia módosítója. A képesség használatakor a támadó védekezése -5 módosítót kap. A Szuper mesterlövészet csak távolsági fegyverekkel működik. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Skill Feats - Készségeket befolyásoló képességek
Ezek a képességek bonuszt adnak a karakter próbadobásaihoz, mikor meghatározott képességeinek használata miatt kerül ilyen helyzetbe.
Caution - Óvatosság |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A képesség +1 készség pont bonuszt ad a Robbanószerek (Demolitions) és a Rejtőzködés (Stealth) készségekhez. |
A képesség +2 készség pont bonuszt ad a Robbanószerek (Demolitions) és a Rejtőzködés (Stealth) készségekhez. Helyettesíti az Óvatosság képesség által adott +1 bonuszt. |
A képesség +3 készség pont bonuszt ad a Robbanószerek (Demolitions) és a Rejtőzködés (Stealth) készségekhez. Helyettesíti a Fejlesztett óvatosság képesség által adott +2 bonuszt. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Empathy - Együttérzés |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A képesség +1 készség pont bonuszt ad a Meggyőzés (Persuade), Éberség Awareness) és a Sérülések kezelése (Treat injury) készségekhez. |
A képesség +2 készség pont bonuszt ad a Meggyőzés (Persuade), Éberség Awareness) és a Sérülések kezelése (Treat injury) készségekhez. Ez a képesség helyettesíti az Együttérzés által adott +1 bonuszt. |
A képesség +3 készség pont bonuszt ad a Meggyőzés (Persuade), Éberség Awareness) és a Sérülések kezelése (Treat injury) készségekhez. Ez a képesség helyettesíti a Fejlesztet együttérzés által adott +2 bonuszt. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Gear Head - Ezermester |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A képesség +1 készség pont bonuszt ad a Szerelés (Repair), Biztonság (Security) és a Számítógép használat (Computer Use) készségekhez. |
A képesség +2 készség pont bonuszt ad a Szerelés (Repair), Biztonság (Security) és a Számítógép használat (Computer Use) készségekhez. Ez a képesség helyettesíti az Ezermester által adott +1 bonuszt. |
> A képesség +3 készség pont bonuszt ad a Szerelés (Repair), Biztonság (Security) és a Számítógép használat (Computer Use) készségekhez. Ez a képesség helyettesíti a Fejlesztett ezermester által adott +2 bonuszt. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
Jedi Feats - Jedi képességek
Ezek a képességek csak a Jedik, vagy speciálisan valamely Jedi karakterosztályba lépett karakter számára elérhetőek, és rendszerint valamilyen módon az Erőhöz kapcsolódnak.
Force Focus - Erőfókusz |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A karakter erőtrükkjei elleni összes mentődobás DC-je +1 módosítót kap. A képesség mindig aktív. |
A karakter erőtrükkjei elleni összes mentődobás DC-je +2 módosítót kap. A képesség mindig aktív. A képesség helyettesíti az Erőfókuszt. |
A karakter erőtrükkjei elleni összes mentődobás DC-je +4 módosítót kap. A képesség mindig aktív. A képesség helyettesíti a Fejlesztett erőfókuszt. |
Feltétel |
Jedi Consular |
Lvl6 Jedi Consular |
Lvl12 Jedi Consular |
Force Jump - Erőugrás |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A Jedi tudja, ha a diplomácia sikertelen, a harcnak gördülékenynek, és hatékonynak kell lennie. Ha egy ellenfél távol helyezkedik el, és fénykarddal felfegyverkezve kijelölik közelharcra, e képesség segítségével az Őrző ugrások és pördülések gyors sorozatát hajtja végre, melyekkel szinte azonnal legyőzi a távolságot. A képesség használata automatikus, ha a közelharci támadásra kijelölt ellenfél több mint 10 méter távolságban van, és a karakter fénykardot visel. A Jedinek tisztán látnia kell áldozatát, célpontját. Ha egy másik képességet, vagy különleges támadási formát választ a Jedi, akkor ez a képesség nem működik. |
A Jedi tudja, ha a diplomácia sikertelen, a harcnak gördülékenynek, és hatékonynak kell lennie. Ha egy ellenfél távol helyezkedik el, és fénykarddal felfegyverkezve kijelölik közelharcra, az Őrző szinte azonnal átszeli a távolságot, s ott terem, s nyer +2 ütés és sebzés bonuszt az első csapásához. A képesség használata automatikus, ha a közelharci támadásra kijelölt ellenfél több mint 10 méter távolságban van, és a karakter fénykardot visel. A Jedinek tisztán látnia kell áldozatát, célpontját. A képesség helyettesíti az Erőugrás képességet. Ha egy másik képességet, vagy különleges támadási formát választ a Jedi, akkor ez a képesség nem működik. |
A Jedi tudja, ha a diplomácia sikertelen, a harcnak gördülékenynek, és hatékonynak kell lennie. Ha egy ellenfél távol helyezkedik el, és fénykarddal felfegyverkezve kijelölik közelharcra, az Őrző szinte azonnal átszeli a távolságot, s ott terem, s nyer +4 ütés és sebzés bonuszt az első csapásához. A képesség használata automatikus, ha a közelharci támadásra kijelölt ellenfél több mint 10 méter távolságban van, és a karakter fénykardot visel. A Jedinek tisztán látnia kell áldozatát, célpontját. A képesség helyettesíti a Fejlesztett erőugrás képességet. Ha egy másik képességet, vagy különleges támadási formát választ a Jedi, akkor ez a képesség nem működik. |
Feltétel |
Jedi Guardian, fénykard |
Lvl6 Jedi Guardian, fénykard |
Lvl12 Jedi Guardian, fénykard |
Jedi Defense - Jedi védelem |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
E képesség lehetővé teszi a lézerkarddal felszerelt karakterek számára, hogy bármikor visszaverjék a robbanó lövedékeket (blaster bolts). Amikor a karakterre lőnek, a támadással szemben egy ellendobást kell végrehajtani. Ha az eredmény magasabb, mint a támadó dobás, a robbanó lövedéket kivédi a karakter. Ha az ellendobás a támadó dobást tízzel (vagy annál nagyobb értékkel) meghaladja, a lövedék visszacsapódik az ellenfélre. |
E képesség +3 módosítót ad a blaster lövedékek visszaverésével kapcsolatos próbadobáshoz. Bizonyos tárgyak további bonuszokat, vagy éppen büntiket adhatnak ehhez a képességhez. Ez a bonusz felváltja a Jedi védelem által adott bonuszt. |
E képesség +6 módosítót ad a blaster lövedékek visszaverésével kapcsolatos próbadobáshoz. Bizonyos tárgyak további bonuszokat, vagy éppen büntiket adhatnak ehhez a képességhez. Ez a bonusz felváltja a Fejlettebb jedi védelem által adott bonuszt. |
Feltétel |
Jedi, fénykard |
Lvl4 Jedi, fénykard |
Lvl8 Jedi, fénykard |
Sense - Érzékelés |
|
Lovagi |
Mesteri |
A Jedi egy olyan kapcsolatot épített ki az Erővel, melynek köszönhetően jobban megérzi a közelgő összecsapásokat. A képesség +2 bonuszt ad a védelemhez, és mindig aktív. |
További kapcsok kiépülése miatt a Jedi mg jobban előrelátja a közelgő összecsapásokat. A képesség +4 bonuszt ad a védelemhez, és mindig aktív. Helyettesíti a Jedi érzéket. |
Ahogy az Erővel való kapcsolata tovább erősödik, a Jedi felsőbbrendű módon érzékeli saját magát és a többiek harci cselekményeit. A képesség +6 bonuszt ad a védelemhez, és mindig aktív. Helyettesíti a Lovagi érzéket. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl6 Jedi |
Lvl12 Jedi |
Force Immunity - Erővédettség |
|
Kábulat ellen |
Bénulás ellen |
A Jedi olyan belső nyugalommal rendelkezik, amelyet nem lehet megzavarni a pusztán testet és szellemet célzó fenyegetéssel. Az Erő megértést ad, amely olyan pajzsnak bizonyul, mit a félelem nem tud áttörni. A képesség mindig aktív. |
A Jedi eltéphetetlen kapcsolatban áll az Erővel, s rajta keresztül az egész univerzummal. Nincs olyan mértékű sérülés, és nem lehet úgy elterelni a figyelmét, hogy féljen, vagy elveszítse éberségét. A képesség mindig aktív. Helyettesíti az "Erővédettség a félelem ellen" képességet. |
A Jedi egy az Erővel, s úgy mozog benne, ahogy az mozog mindenben. Ez a kapcsolat megakadályozza a félelmet, az érzékek elvesztését, és meggátol minden olyan kísérletet, amely megbénítaná a Jedit. A képesség mindig aktív. Helyettesíti az "Erővédettség a kábulat ellen" képességet. |
Feltétel |
Jedi Sentinel |
Lvl6 Jedi Sentinel |
Lvl12 Jedi Sentinel |
Force Sensitive - Érzékenység az Erőre |
A Jedi képzés minden padawant egyedileg befolyásol, lehetővé téve számukra, hogy képességeik fejlesztésekor az egyéni hiányosságaikat is kezeljék. Ritka esetekben, bizonyos egyének egy olyan új területet tárnak fel magukban, melyre korábban még csak nem is gondoltak. Ez a képesség egy olyan komolyabb kapcsolatot jelent az Erővel, amire a frissen képzett Jedi esetében korábban nem tapasztaltak. A képesség ad +40 erőpontot a karakter alappontjaihoz. |
Feltétel |
A fő karakternek Jedinek kell lennie |
Droid Feats - Droid képességek
Egy olyan túlfejlett, dekadensen technokrata társadalomban dögivel találhatunk droidokat, s ha szerencsénk, és perverziónk engedi, akár csapattársunkká is fogadhatunk közülük.. na és persze ezek a mű-mókusok is fejlődnek, az alábbi képességekkel..
Blaster Integration - Blaster behelyezés |
A képesség lehetővé teszi egy arra alkalmas T3-M4 droid számára, hogy egy blastert illesszen be a fegyverrendszerébe. A különleges univerzális portok lehetővé teszik a legtöbb blaster pisztoly modell belső elhelyezését, s megcsapolva az energia cellákat és kisugárzókat majdnem olyan durva fegyvert lehet létrehozni, mint a gyári változat. |
Feltétel |
Egyszerű (utility) droid |
Upgrade Class - Fejlesztési szintek |
|
Class 2 |
Class 3 |
Ahogy a droid tapasztalatokat szerez, úgy lesz képes programjával alkalmazkodni az új szituációkhoz. Ez arra is alkalmassá teszi, hogy jóval bonyolultabb fejlesztéseket is képes legyen befogadni. Az első szintű droid fejlesztés lehetővé teszi, hogy a droid első fejlesztési szintű tárgyakat használhasson. |
Ahogy a droid tapasztalatokat szerez, úgy lesz képes programjával alkalmazkodni az új szituációkhoz. Ez arra is alkalmassá teszi, hogy jóval bonyolultabb fejlesztéseket is képes legyen befogadni. A második szintű droid fejlesztés lehetővé teszi, hogy a droid az első és a második fejlesztési szintű tárgyakat is használhassa. |
Ahogy a droid tapasztalatokat szerez, úgy lesz képes programjával alkalmazkodni az új szituációkhoz. Ez arra is alkalmassá teszi, hogy jóval bonyolultabb fejlesztéseket is képes legyen befogadni. A harmadik szintű droid fejlesztés lehetővé teszi, hogy a droid az első, második és harmadik fejlesztési szintű tárgyakat is használhassa. |
Feltétel |
Lvl1 Droid |
Lvl7 Droid |
Lvl13 Droid |
Logic Upgrade - Logikai fejlesztés |
|
Taktikai (tactician) |
Csata droid (battle droid) |
A droid alkalmas a legalapvetőbb harci programozásra is, ami egyszerű, ámde hatékony védelmi manővereket tesz számára lehetővé. A képesség +2 módosítót ad a védelem értékéhez, és mindig aktív. |
Első kézből szerezve a harci tapasztalatokat, a droid képes magát önállóan fejleszteni, a védelmi algoritmusának fejlesztésével. A képesség +4 módosítót ad a védelem értékéhez, és mindig aktív. A képessége helyettesíti a Harci logikai fejlesztést. |
A harc kérlelhetetlenségét már teljesen megtapasztalt droid képes saját maga fejleszteni taktikai gondolkodásmódját, és a maximumot kihozni védekezési lehetőségeiből. A képesség +6 módosítót ad a védelem értékéhez, és mindig aktív. A képessége helyettesíti a Taktikai logika fejlesztést. |
Feltétel |
Droid |
Lvl6 Droid |
Lvl12 Droid |
Other Feats - Egyéb képességek
Ide nyomatom be azokat a képességeket, melyek máshova nem fértek, karakter osztály specifikus képességek, NPC képesség, tárgyhasználat..
Sneak Attack - "Orvtámadás" |
Az orvtámadás 1d6 értékű extra sebzést ad, ha a célpont nem tud válaszolni (visszacsapni) támadójának. Fejlettebb orvtámadás esetén az extra sebzés megegyezik az orvtámadás szintje x d6 sebzéssel. Ez az extra támadás akkor realizálódik, ha a célpontot a háta mögül ütik meg, vagy lebénított, elkábult (vagy más módon mozgásképtelenné tett) az ellenfél, illetve, ha a támadást rejtőzködésből hajtják végre (a harc megszakítja a rejtőzködést, de az első támadás esetén még számít a bonusz). Az orvtámadás csak akkor működik, ha a célpont 10 méteres távon belül van. Az extra sebzés nem sokszorozódik meg kritikus ütés esetén. Legmagasabb szintje IX. lehet. |
Feltétel |
Lvl1 scoundrel. Fejlettebb szintű orvtámadás esetén a karakterszint követelmény: (SA szint x 2) -1 szintű scoundrel (pl. 7 szintű SA-ot, csak 13 szintű scoundrel vehet fel). |
Scoundrel's Luck - A csirkefogó szerencséje |
|
Fejlesztett |
Mesteri |
A csirkefogóknak különleges érzékük van ahhoz, hogy bajba keveredjenek, de ugyanakkor a túléléshez is kiválóan értenek. Ez a tulajdonság az igazán hasznos +2 védelmi bonuszban realizálódik. A képesség mindig aktív. |
Ahogy a tapasztalata nő, a Csirkefogó megtanulja a legtöbbet kihozni hírhedt szerencséjéből, ezt a képességét most +4 védelmi bonusszá változtatva át. A képesség mindig aktív, helyettesíti a csirkefogó szerencséje képességet. |
Képességei csúcsán a csirkefogó úgy látszik minden esélyt saját javára fordíthat a túlélés érdekében. Készségei szerencséjével kombinálva +6 védelmi bonuszt adnak neki. A képesség mindig aktív, helyettesíti a csirkefogó fejlesztett szerencséje képességet. |
Feltétel |
Scoundrel |
Lvl6 scoundrel |
Lvl12 scoundrel |
Uncanny Dodge - Ösztönös kitérés |
|
II. szint |
Az ösztönös kitérés képességgel rendelkező karakter esetében még akkor is számít a DEX bonusz, ha rejtőzködő ellenfél támadja meg, s nyer +2 bonuszt a gránátok elleni mentődobásaira. |
Az ösztönös kitérés képességgel rendelkező karakter esetében még akkor is számít a DEX bonusz, ha rejtőzködő ellenfél támadja meg, s nyer +4 bonuszt a gránátok elleni mentődobásaira. |
Feltétel |
Lvl4 Scout |
Lvl7 Scout |
Implants - Beépítések |
|
Level II. |
Level III. |
A képesség lehetővé teszi az egyes szintű kibernetikus beültetések használatát. Ezeket a cuccokat szerte a galaxisban be lehet szerezni, és különféle hatásuk lehet (módosítják a támadó dobást, az alaptulajdonságokat stb.). Csak egy kibervert lehet használni egyszerre. Ezt a képességet a felderítők az első szinten ingyen megkapják. |
A képesség lehetővé teszi a kettes szintű kibernetikus beültetések használatát. Ezeket a cuccokat szerte a galaxisban be lehet szerezni, és különféle hatásuk lehet (módosítják a támadó dobást, az alaptulajdonságokat stb.). A kettes szintű implantok sokkal erősebbek mint az egyes szintűek. Csak egy kibervert lehet használni egyszerre. Ezt a képességet a felderítők a negyedik szinten ingyen megkapják. |
A képesség lehetővé teszi a hármas szintű kibernetikus beültetések használatát. Ezeket a cuccokat szerte a galaxisban be lehet szerezni, és különféle hatásuk lehet (módosítják a támadó dobást, az alaptulajdonságokat stb.). A hármas szintű implantok lényegesen erősebbek mint az egyes, vagy kettes szintűek. Csak egy kibervert lehet használni egyszerre. Ezt a képességet a felderítők a nyolcadik szinten ingyen megkapják. |
Feltétel |
Nincs |
Lvl4 |
Lvl8 |
NPC képességek |
|
Wookiee szívósság |
Ez a ritka képesség lehetővé teszi Bastila számára, hogy háború idején hatalmas flottákat és seregeket irányítson, mivel széles skálán képes az alap ösztönöket, és a morált befolyásolni. Drámai hatása lehet a csata menetére, bár rövid távú küzdelmekben nem alkalmazható. |
Ez a képesség jelképezi azt a szívósságot, melyet Zaalbar kifejlesztett wookiee örökségének, és rabszolgaként, valamint menekülőként töltött éveinek köszönhetően. Minden elszenvedett sebzés automatikusan csökken 2-vel, s szintlépésenként +2 életerő pontot is szerez (a CON módosítón felül). |
Feltétel |
Bastila |
Wookiee |
Fordította / írta: Kwish 2003.10.12. |
|