Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények
Problémák
Csalások
Patchek

Játékvilág
Világok
Járművek
Tárgyak
Fegyverek
Páncélok

Karakter
Kasztok
Tulajdonságok
Skillek
Képességek
Erőtrükkök

Játékmenet
Végigjátszás
Társak

Háttér info

TARIS - Főküldetés

Előzmények: Endar Spire


Érkezés
A világ leírása

Közjáték: Jó nagyot kaptunk a fejünkre, mert igen furcsákat álmodunk, egy elég pofás kis nőci lézerkarddal lever valami lúzer sötét alakot.. felriadunk..

Carth barátunk áll felettünk kifejtve örömét, hogy végre magunkhoz tértünk, majd néhány szóban felvázolja a szitut. A Taris bolygón vagyunk, ami egyébként nem olyan régen került Sith uralom alá. A bolygó blokád alatt van, ezért nem is remélhetünk segítséget a Köztársaságtól. Elsődleges feladat továbbra is Bastila megtalálása. Nagyon fontos nőszemély, amellett hogy igen tehetséges Jedi (tagja volt a Darth Revant leverő Jedi rohamcsapatnak), rendelkezik egy különleges képességgel, amit csata meditációnak nevezhetünk. Lényege, hogy a hölgy képes növelni szövetségesei morálját, míg ellenfelei kedvét elveheti a harcról.. és persze mindezt igazán nagy tételben, egymással szemben álló hadseregek szintjén, gyakorlatilag képes megfordítani a csata menetét. A képesség használata nagyfokú koncentrációt és meditációt igényel, ezért nem is volt lehetősége használni az Endar Spire-on. Segítenünk kell neki, és ez módunkban is áll, mivel minket a Sithek nem keresnek, ahhoz nem vagyunk elég fontosak. Van néhány info arról, hogy az Undercityben ért földet néhány mentőkapszula, oda kellene eljutni.. ami persze nem veszélytelen hely, ezért először érdemes lenne felkészülnünk.. Taris egy városbolygó, a magasban élnek a kiváltságosak, míg az ember minél lejjebb kerül, annál nagyobb nyomorral szembesül (már előre látjuk, milyen kellemes lesz az Undercity).

Egy kis csevej után megérezzük, milyen klafa is, hogy nőcivel vagyunk, mert sármos pilóta barátunk nem lacafacázik, rögtön flörtölni kezd.. hmm, aztán persze összevonja szemöldökét, és fejtegetni kezdi, hogy hát nem is igazán bízik bennünk, meg tök gyanúsak vagyunk, hiszen milyen fura is, hogy becses személyünk volt a legutolsó utas, és direkte a Jedi csapat kérte, hogy megvárjanak.. Olyan mintha minket gyanúsítana a támadással, de aztán mikor a mutatóujjunkat mereven előre szegezve, tekintélyes mellkasunkat arcába tolva megböködjük, visszakozik.. reméljük, később konszolidálódik a kapcsolat..

Mielőtt kilépünk az apartmanból - ami egyébként bázisunk lesz a jövőben - belekarolunk Carthba, és csapattá minősítjük magunkat.. (Ha akarjuk, a munkapadon a vörös bohóctól felszedett vibroblade prototípust upgradelhetjük az Endar Spire-on elesett Jedi néni vibri cellájával..)

TIPP: Sétafikánk során nyugodtan mindenhova pofátlanul menjünk be, és vegyük el a cuccokat, CSAK emiatt ugyanis nem esnek nekünk (a jellemfejlődés rendszere nem olyan kifinomult, hogy emiatt sötét lelkű ártánnyá váljon az ember).




Főküldetés - Bastila megtalálása és tűzés elfele..

A küldetés-listából azok, melyek szorosan kapcsolódnak a főküldihez (The Search For Bastila):



Szóval a cél az Undercity lenne, csakhogy oda valahogy el is kellene jutni.. lecsapunk mindenkire: beszélgetünk, információkat szopálunk..

A Lower City-t Davik emberei uralják, meg a swoop bandák. Most úgy tűnik egyébként hogy hatalomváltás van, mert az eddigi tuskócsapat kezd visszaszorulni, s a Black Vulkarok egyre erősebbek.. már annyira, hogy Daviknak sem tetszik a helyzet. Davik egyébként tisztességes üzletember, kvázi a helyi maffiafőnök, és ha valakinek van olyan járműve, amivel át lehet törni a blokádon, az ő.

A Lower City lejáratát az Upper City északi részén találjuk meg, de a lejáratot egy Sith katona őrzi, s senkit nem enged le, aki nem brancsba tartozik.. Carth benyomja a tippet, esetleg próbáljuk megtéveszteni a fickót valami álöltözettel.. Keresnünk kell tehát egy Sith egyenruhát.

Ez ugye kétféleképp is mehet (ezek egymást kizáró megoldások!), egyrészt az Upper City kantinjában ki-ki nemének, és beszélőkéjének köszönhetően összeismerkedhet egy fickós Sith katonával, akit elkísérve egy buliba, a részegre ájult katonák egyikétől felszedhet egy páncélt.. A másik módszer kissé vérgőzösebb, az északi lakógyűrűk egyikében egy Sith őrjárat épp egy furcsa idegent molesztál, aki állítólag Sith egyenruhákkal boltol.. persze az ilyen faszikat azok, akiknek az egyenruhájával titokba üzletel az adott faszi sohasem szeretik, és épp a Sithek is fenyítenének, amikor közbelépünk.. a hullák egyikéről aztán felszedhetünk egy páncélt. E második megoldás XP és tárgyak tekintetében jövedelmezőbb, és némi információhoz is juthatunk. Az idegen ugyanis elmeséli, hogy a Lower City egyik bandájának, a Hidden Beks-eknek (HB) gyűjti az egyenruhákat, akik terveznek valamit a Sithek ellen.. Hogy mit, az titok, de ha érdekel minket - és le tudunk jutni a Lower City-be - keressük meg Gadon Thek-et, a HB csoport vezetőjét.

Megvan a páncél, megvan a lift, Sith őrszem barátunk egy kis bájcsevej után leenged.. hogy pont belefussunk a bandaháború egyik kisebb csetepatéjába.. A Black Vulkar-ok (BV) levernek egy kisebb HB egységet, majd ellenünk fordulnak, miután végeztünk velük ismét nincs más dolgunk, mint információt keresni.. erre pedig legjobb a korcsma..

Jobbra a BV bázis van, de sajna a két őr leverése után sem tudunk bejutni, jól bekulcsolták a faszikáim.. A lifttől balra indulva azonban megtaláljuk a helyi vendéglátó ipari egységet, pontosabban Javyar kantinját. Itt két lehetőségünk van az információ összegyűjtésére, egyrészt a Zax nevű hutt, aki Davik fejpénzeit írja ki, másrészt Mission és Zaalbar, akik szívesen csevegnek velünk a Lower City életéről. Bár nem szorosan Bastilahoz kapcsolódik, inkább a menekülésünkhöz, de megtudjuk, hogy Daviknak van egy hajója, az Ebon Hawk, ami olyan gyors, hogy simán át tudna menni a blokádon.. hacsak le nem lövik az automata Sith lövegtornyok, amik viszont lelövik (A PISZKOK!) a megfelelő kódok nélkül, amit a Sith katonai bázison őriznek.. (hoppá). A Lower City-t teljesen feldúlja a két legjelentősebb banda között folyó háború. A HB vezetője, Gadon Thek elég normális fickó, megvakult egy sikló balesetben, de még mindig ő a főnök.. Valószínűleg ez lehetett a baj, mert a fogadott fiaként nevelt Brejik nem bírt tovább várni a vezetői pozícióra, átment a BV-hoz, s kirobbantotta ezt a véres bandaháborút.. a Vulkarok egyébként totál őrültek, szinte mindenkit megtámadnak, aki él és mozog.. Nem sajnáljuk a pénzt (50 CRD; főleg mert lealkudhatjuk a kért összeget a felére), és elbeszélgetünk Zax-szal, a huttal is. A mentőkapszulák után érdeklődve megtudjuk, hogy ha bármi értékes is maradt a roncsoknál, akkor az valószínűleg a BV bandánál lehet, mert ők már percekkel az esemény után kipuceválták a roncsokat, ha kell valami tőlük, talán érdemes a HB társasághoz fordulni.. (ugye ellenségem ellensége az én barátom elvet alkalmazva)

Nos, ha még egy ilyen takonytehén hutt is úgy gondolja, télleg elnézünk a Hidden Beks bázisra, kis rábeszélés után az őr beenged, a bejárattal szemben, a nagyterem végében megtaláljuk Gadont, a testőre először nagyon ellenséges, de aztán sikerül beszélnünk a nagyfőnökkel.. Meglehetősen forró információkhoz juthatunk, a BV valóban elsők voltak a mentőkapszuláknál, s foglyul ejtettek egy köztársasági tisztet, valami Bastilát! Az ilyen foglyokat a BV általában eladják, de most a nagy értékű fogás miatt kivételt tettek, és megtartották maguknak a zsákmányt. A perverz kis aszalt szilva fejű nyomoroncok agyába az a zseniális ötlet vert gyökeret, hogy őt is bedobják a közeljövőben tartandó nagy swoop verseny díjalapjába.. Aki tehát megnyeri a versenyt, azé a nő.. Gadon alkut ajánl. A verseny számukra nagyon fontos, úgy tűnik ugyanis, aki megnyeri, az lesz a nyerő a bandaháborúban is.. Ha indulunk a HB versenyzőjeként segítenek megnyerni a versenyt.. a HB tuti nyerők voltak eddig, de a piszok aszalt szilvák ellopták a titkos aduászukat, valami szuper meghajtót, gyorsítót. Szóval, ahhoz hogy nyerhessünk, először vissza kell lopni a cuccost. Amit azonban a BV bázison rejtegetnek, ahova ennek megfelelően be kell törnünk. Segítséget a Mission Vao elnevezésű nőszemély nyújthat (akivel már találkoztunk a krimóban is), a csajszi sajnos egy kicsit merész, és mindig az Undercity-ben múlatja az időt, ha le akarunk oda menni, szükségünk lesz a megfelelő Sith papírokra is.. amit szerencsére Gadon felajánl a Sith egyenruhánkért cserébe (a csere megtörténik).

Nincs más hátra, elballagunk a folyosó végére (útközben szemtanúi leszünk, ahogy Davik csicskásai, pontosabban az egyik (a mandaloriai Canderous Ordo) a puszta jelenlétével, meghátrálásra kényszeríti a BV banditákat), majd leszállunk a pokol bugyraiba..

Mindjárt két "barátságos" koldusba botlunk, akik meglehetősen agresszívan lejmolják az embert némi kreditben reménykedve, miután kielégítettük őket, egy csajszi, Shaleena rohan belénk. Beszélgetésünkből kiderül, hogy a faluban két fontos ember van, Gendar a vezető, és Rukil, aki legidősebb lakosként a népi folklór örökbecsű képviselője a helyi lakososok, a Kitaszítottak (Outcasts) között. Gendarral beszélve megtudjuk, hogy Missiont a csatornákban találhatjuk meg, ahova az UnC északkeleti (inkább északi) és délkeleti részéről nyílnak lejáratok.. A főkapunk áthaladva és déli, délkeleti irányba indulva csakhamar belerohanunk Missionbe, aki a segítségünket kéri, mivel társát - Zaalbart a wookieet - gamorreai rabszolgavadászok fogták el, s egyedül nem képes kiszabadítani.. Cserébe, hogy bejuttat minket a BV bázisára, segítünk neki a wookiee kiszabadításában.. Sajnos a nemibeteg rabszolgavadászok rejtekhelye a csatornákban található, így semmiképp sem tudjuk elkerülni, hogy lelátogassunk oda.. (Ha esetleg sajnáltuk a pénzt az infóra, a főkaputól nyugatra haladva Davik embereibe futhatunk, akik szintén azt a tippet adják, hogy a LC bandáinak egyike szerezhette meg az értékesebb cumókat.. tekintettel arra, hogy Mission miatt jöttünk le ide, ez igazán hasznos információ :-P )

Az északi lejáraton térünk le a csatornákba, ami utólag elég jó megoldásnak tűnik, mert gyakorlatilag nagyon gyorsan végére tudunk érni a továbbhaladáshoz szükséges feladatainknak. Belépésünkkor egy olyan terembe jutunk, ahonnan kétfelé ágazik az út.. a délnyugati elágazáson haladva hamar beleütközhetünk a gamorreai rabszolgavadászokba.

TIPP: a folyosó első (keleti fekvésű) termében helyrepofozhatunk egy robotot, ami elég szépen elvégzi nekünk a piszkos munkát, csak bírjuk alkatrészekkel..

Miután levertük őket, voilá, máris jön Mission és a zárat megbabrálva kiszabadíthatjuk öreg szőrmók barátját, Zaalbart.. (ha kicsit tovább bóklászunk ezen a környéket, egy disznófejűek által védett teremben megtaláljuk Zaalbar fegyvereit is).

Ezt követően Mission már hajlandó segíteni nekünk, hogy eljussunk a BV bázisra.. persze, hogy senki ne érezze jól magát, benyögi, hogy egy olyan szakaszon kell átmennünk, ahol egy Rancor tanyázik. (Kuc-kuc, ez azért vicces, nem?) Az alsó csatornarendszer odavezető része le van zárva egy erőtérrel, de ő könnyedén átmegy rajta (ha nem akarunk bolyongani, menjünk vissza az északi lejárat közelében álló teremben, ahonnan kétfelé ágazott az út, és most induljunk el a másik, délkeleti irányú folyosón, rögtön ott lesz az erőtér). Az alsó csatornarendszer innentől már "sétagalopp"..

A felső csatornarendszerben sincs semmi változás, a hely meglehetősen uncsi, és lineáris, menni kell, lepofozni a néhány rakhgoult és disznófejűt és kész.. mielőtt belépnénk a rankorhoz, találunk egy letépett, pontosabban lerágott, leharapott kezet (ami egy HB kezének tűnik), benne egy naplótöredékkel, és egy fura vegyi anyaggal.. a napló szerint a fura vegyi anyag hihetetlen vonzerővel bír a rankor számára, és felzabálja azt, amin ezt érzi.. Valahogy csalétket kéne készíteni, és bekajoltatni a szörnnyel..

(Rancor in the Sewer) Mission átmegy stealth üzemmódba, és úgy lép be a következő terembe.. a rankor szerencsére háttal áll, így nyugodtan lehet tevékenykedni. A terem közepén van egy hulla halom, ahonnan felvehetünk néhány tárgyat. Ezeket a hullákat lehet csalinak használni: tegyünk be a hullába egy repeszgránátot (frag. grenade), majd tegyük bele az egyik illatanyagot is (odor). (Van a konténereknél egy olyan opció, hogy "Switch to Give items" vagy valami ilyesmi, azt kell használni, ha még valaki nem fedezte volna fel..) Ezután szélesvásznú verzióban megcsodálhatjuk, ahogy a rankor odarohan, szimatol, bekapja a hullát, majd tüzet okád.. kész. (Vissza)

(Inside the Vulcar Base) Mehetünk is tovább a lifthez (két őr), ahonnan szabad az út felfelé a Vulkar bázisba.. Szórakozásra itt se számítsunk, hentelés az egész, sétánk közben információkat szipózhatunk, először egy pincérnőtől (bár tőle csak minimális utalást arra, hogy inkább a garázs szinten kéne keresnünk a sikló alkatrészt), majd a kontroll szobában egy Vulkar őrtől. Szerencsére ez a twi'lek egy kis fenyítés után kegyelemért vinnyog, s igen fontos információkat tudunk meg tőle. A cucc tényleg a garázsszinten van, oda azonban nagyon nehéz lejutni, mivel automata lövegtornyok őrzik. Vagy lekapcsoljuk a cumót a számítógép rendszeren keresztül, vagy szerzünk egy olyan kártyát ("pass card"), ami feljogosít minket a bejutásra. Kártyát pedig csak Brejik hadnagyainál találhatunk. A twi'lek egyébként azért ilyen segítőkész, mert utálja Brejiket, egy vérgőzös idióta a krapek, aki ráadásul a Vulkar banda korábbi hierarchiáját is semmibe veszi (azért posztol itt ez a szerencsétlen is).

Az elektronikus megoldás esetén csak a fegyvertárral szemben található központi terminálon tudjuk lekapcsolni a védelmi berendezést (tehát a garázs lejárat mellett található terminállal ne is próbálkozzunk). Hadnagyokat pedig a bázis nyugati felében található barakkban túrhatunk elő. Elég erős csapat van velük (kardozó ugráló akrobata aszalt szilvák), és ők maguk is (mer'hogy ketten vannak) energia páncéllal vannak felszerelve..

Miután így vagy úgy elértük a lejutást, e szép feladat utolsó fejezetét kell csak megírnunk..

Lent egy bázi nagy szerelőcsarnokba jutunk (segítség gyanánt összerakhatunk droidokat is, már aki bírja alkatrésszel). A garázs délkeleti sarkába kell eljutni, ott található a mérnöki szoba, ahol a gyorsító prototípust rejtegetik. Ehhez azonban először el kell látogatni az északkeleti szekcióba, a garázsmester irodájába, hogy megszerezzük a szükséges kulcsot. Le kell verni a garázsmester, és néhány BV sameszt, az irodában az asztalon megtaláljuk a kulcsot. Érdemes kicsit szórakozni a számítógép terminállal: nyissunk ki minden ajtót, illetve a kameramenübe lépve ha akarjuk a nagy garázsban álló ragadozó siklók egyikének motorját túlhevíthetjük.. ez beindítja a riasztót, újabb sameszek rohannak oda, a gép meg az arcukba robban.. négy ellenséggel kevesebb (nem mintha megérné egyébként, de hát a stílus, az stílus..). Ha megvan a kulcs, a főteremből a déli lejáraton kell lemenni, majd keletre fordulva a sarokban megtaláljuk a mérnök szobát (ha van még valaki útközben, verjük meg, az aknákat meg szedjük fel). Bent aztán szembekerülünk Brejik egyik csicskásával, valami Kandon Ark nevű twi'lekkel.. Jó fej, megpróbál először átállítani a másik oldalra, a Vulkar bandához (most, hogy már kiirtottuk a bázisukat, kuc-kuc), rokonszenves a pasi, mint egy pestisjárvány (pl. szegény Missiont is teljesen összekavarja), de hát Baltazár inkább meghal, de nem alkuszik, pontosabban ő hal meg, csak még nem tudja.. Halála elkerülhetetlen és mondhatni gyors, a szoba végében megtaláljuk a keresett gyorsító darabot..

Mielőtt lelécelnénk innen teljesen, érdemes átmenni a garázs másik, délnyugati végébe, ahol beszerelhetjük fegyvereinkbe, páncéljainkba az eddig megtalált upgrade elemeket a munkapadnál.. és persze, ne feledkezzünk meg a nagykapu mögötti helységről sem.. bár egy elég mocskos robot őrzi (hordozható carbonite projectorral van felszerelve, ami megfagyasztja az embert, és alapból 10 VPt sebez.. érdemes néhány karaktert ion fegyverekkel felszerelni, azokkal könnyebben el lehet pusztítani). Érdemes vele eltötörészni, mivel a két láda egyikében (azt, amelynek zárját fel kell törni) 2.000 CRD-et találunk! (Később kiderül, hogy miért is.. mikor már az ember azt hiszi, hogy gazdag! Basta!) (Vissza)

Elmegyünk a HB bázisra, ahol Gadon "kitörő" örömmel fogad, majd felajánlja, hogy vezessük mi a siklót a versenyen, ha már ilyen jó fejek voltunk.. (persze kiderül, így játszik minimális téttel az ipse, mivel ha felrobbanunk, ő akkor se veszít el senkit).

(Rövid átvezető kép után) másnap kezdődik a verseny. A szerelőnk elmondja, hogy olyan 4-5 kört bír ki a tragacs, mielőtt a gyorsító prototípus teljesen használhatatlanná válik és szétrobban alattunk. Egy ketrecben megcsodálhatjuk Bastilát is, és trécselhetünk a többi versenyzővel. Nekem úgy tűnt, kétszer kell megnyerni a versenyt (ezért lehet, az első körnél nem is érdemes nagyon túlhajtani magunkat, hogy a másodiknál könnyebb legyen a dolog). Ha győzünk, megjelenik Brejik, és ünnepélyesen bejelenti, hogy csaltunk (bazz, ez a faszi nem tud veszíteni), és visszavonja a ráeső részt a díjból (kvázi Bastilát). A versenybíró felhívja figyelmét, hogy ez a szent tradíciók megsértése, mire Brejik üvöltve közli, hogy tesz az egészre és kuss. Nos, ezt már Bastila se tűri szó nélkül, "Sose becsüld le egy Jedi vadamacsku mester hatalmát" felkiáltással kilöki a ketrec ajtaját, és lepofozza az őrét. Brejik hadba szólítja embereit, mi meg beszállunk a bunyóba.. Brejik feldobja a talpát (400 XP) és itt a vége, fuss el véle megszabadítottuk Bastila nénit.. (Aki egyébként meglehetősen egoista picsaként viselkedik, de hát mit várhat tőle az ember?).

A rejtekhelyen aztán rögtön utasítgatni kezdi a csapatot, mígnem a jó öreg Carth beszól neki, s csak kis "pengeváltás" után csillapodnak le a kedélyek.. (Úgy látszik, a klasszikus előtt 4.000 évvel a Jedi mesterek nem voltak olyan erősek a türelem és megértés terén, mint a jó Yoda bácsi.) Mindenesetre Bastila pöfög egy kicsinyt, hogy milyen béna bagázs vagyunk, hogy még nem szerveztük meg a távozást, de nem kell vele törődni (grrrr).. a következő masszív feladat tehát ez, keresni valami szállítójárművet, amivel lelécelhetünk a blokádon át.

Közjáték: Itt valahol ismét van egy kis videó betét, ahol láthatjuk, amint Bastila csapata (lvl3 jedi sentinel, kuc-kuc) rajta üt Revan Sith Nagyúron.. érdekes módon, úgy tűnik, mintha valami segítséget kapott volna a csapat, s nem ők győzték volna le a Sith vezetőt.. mikor elmondjuk Bastilának, hogy milyen álmaink, látomásaink vannak, arra kezd gyanakodni, hogy van valami közünk az Erőhöz, mert az ilyen képességek gyakran ahhoz kapcsolódnak..

A kis összekovácsolódás után összeszedjük, amink van: tudjuk, hogy az Ebon Hawk, Davik hajója egy, pontosabban "A" potenciális esély, de tudjuk azt is, hogy az automata Sith lövegek miatt kód hiányában véres fejjel zúgnánk vissza a bolygó légterébe, mint a vadkacsák a tüzes vadászidény idején..

Kis csapatunk magába borulva lép ki a rejtekhelyről ("Hogyan tovább, vazze? "), mikor feltűnik egy twi'lek, aki közli, hogy Canderous Ordo vár minket a kantinban, mert van számunkra egy ajánlata.. hozzáteszi, hogy érdemes lenne sietnünk, mert a faszi nem szeret várni.. hogy oda ne rohanjunk.. odarohanunk.. (Nem, nem az UC kantinjába kell persze menni, hanem a LC kantinba.)

(Purchasing a Droid) Ordo elmondja, hogy eddig Daviknak dolgozott, de tele lett a hócipője, és szeretne lelécelni, tudja is mivel lehetne, az Ebon Hawk nevű csodamasinával. Ő is tisztában van a Sith lövegek jelentőségével, ezért azzal bíz meg minket, hogy szerezzük meg a blokád átkeléshez szükséges kódokat a Sith katonai bázisról. Mikor felhívjuk a figyelmét, hogy ember oda be nem tör, 'aszongya hogy hát éppen emiatt kell elmenni Janice Nallhoz (mint emlékszünk, UC északi terület, droid bótos) s megvenni tőle a (már említett) Daviknak készített speciális kódtörő droidot.. Ha megvannak az adatok, csak vissza kell menni Ordohoz..

Elmegyünk a nénihez, s mivel jó fiúk vagyunk, fizetünk a droidért, bár azért egy kicsit lealkudunk az árból (ami meglehetősen borsos még így is 1.500 CRD.. feljegyezzük, hogy Ordo seggét azért egy picit ezért a viccért szét kéne rúgni..) Nah, mindegy, Mikrobi megvan, s magunkkal is visszük, simán feltöri a bázis ajtaját.. lemegyünk.. (Talán érdemes megemlíteni, hogy a csapat, főkari, Bastila, Mikrobi) (Vissza)

Pofozkodás, vérfürdő az egész, szép az élet, beléptünkkor a recepciós kicsit kötelességtudóan lép fel velünk szemben, de ha erősködünk vele, esetleg megfenyegetjük, szó nélkül elhúzza a csíkot.. A bal oldali teremben 3 Sith katona, és egy technikus téblábol.. ha leverjük őket a technikusnál találunk egy adategységet, amiről kiderül, hogy az alsóbb szintre vivő liftet védő droidnak a pajzsát meg lehet valahogy buherálni.. Nos több se kell, Mikrobi barátunkat ráuszítjuk a recepciós magányosan zümmögő termináljára, és mindenféle tréfa-répákat követünk el vele, a kamera rendszerről: az egyik barakkban túltöltjük az energiahálózatot, így a katonák megsülnek (CAM-S02), lekapcsoljuk a liftet őrző droid páncélját, és kinyitjuk a lift ajtót (CAM-S06). A rendszer parancsoknál is utasítgatunk.. lekapcsoljuk az automata ágyúkat, letöltjük a teljes térképet (ha akarjuk, lekapcsolhatjuk még a robotokat is..) Ezt követően úgy hatolunk át a bázison, mint kés a vajon (khmm, khmm). A liftet őrző assault droidot is leverjük, tralala (700 XP), és máris előttünk a lift..

Hát, ez már azért neccesebb történet volt, pedig mikor beléptem, még lecseréltem a droidot Zaalbar barátunkra.. Lent ugyanis az állomás parancsnoka, egy sötét jedi fogadott minket, aki elég szépen pofozta lefelé a csapatot, hogy a végén hogy sikerült leverni, máig sem értem (bár a jó öreg gránátos puhítás azért itt is megteszi a hatását, csak sajnos túl sokáig nem lehet ezzel szórakozni..). Mindegy, Zaalbar egy hatalmas csapással lenyeste a fejét (850 XP), és felszedhettük teteméről a felszálláshoz szükséges kódokat..

TIPP: Mielőtt beszélnénk megint Ordoval, érdemes minden függő küldetést lezárni, már ha le tudunk..

Lemegyünk a LC kantinjába, beszélünk Ordoval.. már a tud a betörésről, s számít is a kódokra.. Terve az, hogy bemutat Daviknak, mint újoncot, aki az Exchange kötelékébe szeretne lépni, s míg a vén boss leellenőriz minket, addig valahogy megpróbáljuk ellopni a hajót.. Ha beleegyezünk (mást nem tehetünk), fel kell venni Ordot a csapatba, s ki kell választhatunk még valakit, hogy bevigyük magunkkal.. TIPP: Mikrobit vigyük!!!

Közjáték: Látunk egy hatalmas Sith hadihajót, amint beúszik Taris fölé.., Malak kiadja a parancsot, hogy bombázzák szét az egész bolygót annak érdekében, hogy Bastila szökését biztos megakadályozzák.. az admirális kicsit tiltakozik, de aztán a fenyegetés hatására beadja a derekát..

Nos, Ordo segítségével találkozunk a nagy emberrel, Davikkal (mellette az új ölebe, Calo Nord is), hallott már rólunk, ezért a megfelelő formalitások (ellenőrzések) után persze befogad a csapatába. Miután megfutottuk az udvariassági köröket, megmutatja szeme fényét, az Ebon Hawk hajót, és persze megemlíti a nemrég installált, áttörhetetlen védelmet nyújtó biztonsági rendszert is.. *sóhaj* Bekísérnek minket a vendégszárnyba, s búcsúzóul felhívja a figyelmünket, hogy a rabszolgaszárnyon kívül máshova pillanatnyilag be ne tegyük a lábunkat, mert szétlövik a fejünk.. igazán megkapó ez az aggódó gondoskodás..

Miután a nagyfőnök elvonult a sleppjével, Ordo kijelenti, hogy most kell valahogy megtalálnunk a hajó meglovasításának módját.. Úgyhogy elindulunk fölfedezni a vendégszárnyat (a vérig sértett, szintén vendégeskedő fejvadászokat próbáljuk meg jó szóval leszerelni, mert úgy olcsóbban megússzuk a dolgot). A trófeaszobában a két ládát mindenképp pakoljuk ki, találunk egy érdekes adatlemezt Ordo kedvtelésével kapcsolatban..

A rabszolga szárnyban környékezzük meg a nemünknek megfelelő masszőzt, majd kérdezzük ki az egyéb információkra vonatkozóan.. Kiderül, hogy a korábbi pilótát, egy Hudrow nevű fickót bezártak a kínzókamrába, mert ellopott valami értékes anyagot (ezt ugyan máskor elnézték neki, de most a Sith blokád miatt Davik érzékenyebb ezekre a dolgokra..). A helységet a trónteremből nyugatra vezető folyosón érhetjük el.. Ennek megfelelően célunk a kínzókamra rész, elsétálunk a trónterembe, de először az északi szobát látogatjuk meg.. Itt három őr leszerelése után Mikrobi ismét jelentősen megkönnyíti a dolgunkat, a paranoiás Davik ugyanis szinte minden helyiséget ellátott elgázosító szerkezettel, így a megfigyelt őrökkel - Mikrobinak köszönhetően - minimális ráfordítással végezhetünk. (Elsősorban kamera üzemmódból, de a parancs utasítás üzemmódba is érdemes belépni, ha másért nem a térkép letöltése miatt.) Ezt követően csak végig kell sétálni a termeken (a maradék ellenállást elsöpörve), a kínzókamrában a két droid legyőzése nem sima ügy, de nem is nehéz.. a kar meghúzásával pedig kiszabadíthatjuk a foglyot, aki áttölti nekünk a szükséges kódokat..

Rohanás a hangárba, ahol beleütközünk, a szintén hajóhoz igyekvő Davikba, és Calo Nordba.. úgy tűnik, a bombázás meggyőzte arról, érdemes megpróbálkoznia akár a Sith kódok nélkül is a hajóval.. Rövid tűzharc után nemes egyszerűséggel a fejükre omlik a mennyezet (nem Mikrobi pontos lövései miatt, hanem eccerűen a Sithek bombázásának köszönhetően), Davik szemmel láthatólag elhalálozik, Nord pedig elalél a vasgerenda alatt.. Szedjük össze a mozgatható cumókat (itten főleg a néhai Keresztapu személyes holmijára gondolunk), majd tűzzünk el a hajóval..

Szemtanúi lehetünk, hogy Malak kiadja a parancsot a bolygó teljes megsemmisítésére (szegény Kitaszítottak soha nem érik el az Ígéret Földjét..), majd a szétrobbanó tornyok közül kiröppen az Ebon Hawk, fedélzetén kis csapatunkkal.. A bázi nagy Sith hajó kiokád magából néhány vadászt, de nem jelenthet problémát a lelövésük.. (Ha mégis, jól megszíttuk, mert a legkorábbi mentés óta megnéztünk jó néhány videóbetétet, evil kacaj..)

A kis közjátékot követően Bastila azt javasolja, menjünk a Dantooinra, hogy ott a Jedi Tanács előtt végleg tisztázhassuk, van-e valami kapcsolatunk az erővel.. Mellesleg jó hely arra is, hogy a csapat kicsit helyrerázódjon, Malak a bolygót MOST még biztos nem támadja meg, mert a Jedi Tanács elég erős ellenfél..

Taris tovább:
TARIS - Mellékszálak, egyebek


Fősodor tovább:


Vissza a tetejére

Fordította / írta: Kwish
2004.01.03.