Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények
Problémák
Csalások
Patchek

Játékvilág
Világok
Járművek
Tárgyak
Fegyverek
Páncélok

Karakter
Kasztok
Tulajdonságok
Skillek
Képességek
Erőtrükkök

Játékmenet
Végigjátszás
Társak

Háttér info

KotOR - FORCE POWERS (erőtrükkök)

Az erőtrükkök azok a tréfa-répa képességek, sajátos kis fricskák, amelyeket valamely Jedi karakterosztályba lépett karakter alkalmazhat.

Léteznek általános, minden Jedi által elérhető trükkök, és vannak csak a világos, illetve csak a sötét oldal erősségének számító lehetőségek. Felvehető egyébként az ellentétes oldal képességei közül is bármelyik, de azok kijátszási költsége jóval több erőpontba kerül. A trükkök mellett megadott, karakterszintekre vonatkozó hivatkozást a karakter összes szintjére kell érteni (vagyis egy lvl6 soldier, lvl10 Jedi Guardian lvl16 karakternek minősül az erőtrükkök feltételének vizsgálatakor). Az erőtrükkök a harci képességekhez hasonló struktúrában épülnek egymásra, de itt előfordul a kettős szint, a hármas szintezéssel szemben.



Általános erőtrükkök

Az általános erőtrükkök mind a világos, mind a sötét oldal harcosainak azonos ráfordítással érhetőek el.


Speed - Gyorsaság
Burst of Speed

Kirobbanó gyorsaság
Knight Speed

Lovagi gyorsaság
Master Speed

Mester gyorsaság
Az erőtrükk segítségével a Jedi nagyon simán, és könnyedén mozog, testét fizikailag lehetséges módon terhelve le. Amíg a képesség hat (36 másodperc) a mozgási sebesség megduplázódik, és +2 bonuszt nyer a karakter a védelméhez.
Az erőtrükk segítségével a Jedi jóval könnyedebben és gyorsabban mozog, mint ahogy azt teste fizikailag lehetővé tenné. Amíg a képesség hat (36 másodperc) a mozgási sebesség megduplázódik, +4 bonuszt nyer a karakter a védelméhez, és körönként nyer egy bonusz támadást.
Az erőtrükk segítségével a Jedi olyan gyors, hogy amíg a képesség hat (36 másodperc) a mozgási sebessége megduplázódik, +4 bonuszt nyer a karakter a védelméhez, és két bonusz támadást nyer körönként.
Feltétel
Páncélban nem használható
Jedi
Lvl9
Lvl15



Force Resistance - Védettség az Erőtől
Force Resistance

Védettség az Erőtől
Force Immunity

Erő immunitás
Az erőtrükk bizonyos védelmet nyújt a Jedi ellenfelek erőtámadásaival szemben, s arra is van esély, hogy a támadások nem hatnak a karakterre. A támadó Jedi egy ellendobást hajt végre d20 + az ő szintje, szembeállítva egy olyan DC-vel, melynek meghatározása: 10 + a védekező karakter szintje. Ha a támadó próbájának értéke magasabb a DC-nél, az ellenséges erőtrükk sikeres. Ha a védekező dobása a nagyobb, akkor az erőtrükknek nincs hatás. Az Erő ellenállás 60 másodpercig tart.
Ez az erő igen jó védelmet ad az ellenséges Jedik közvetlen támadásaival szemben, s az is előfordulhat, hogy az ellenfél támadásának hatása nem érvényesül. A támadó Jedi egy ellendobást hajt végre d20 + az ő szintje, szembeállítva egy olyan DC-vel, melynek meghatározása: 15 + a védekező karakter szintje. Ha a támadó próbájának értéke magasabb a DC-nél, az ellenséges erőtrükk sikeres. Ha a védekező dobása a nagyobb, akkor az erőtrükknek nincs hatás. Az Erő immunitás 60 másodpercig tart.
Feltétel
Páncélban nem használható
Lvl9
Lvl15



Mind Controll - Agykontroll
Affect Mind

Elmebefolyásolás
Dominate Mind

Elmeuralás
Az Elmebefolyásolás az Erő meggyőző erejét használja fel. Ha a Jedi rendelkezik ezzel a trükkel, extra lehetőségek válnak hozzáférhetővé a párbeszédekben. A siker extrém esetekben, illetve erős akaraterővel rendelkező célpontok esetében egyáltalán nem biztosított. A trükk nincs hatással a droidokra. Csak a fő karakter által kiválasztható erőtrükk.
Az Elmeuralás az Erő meggyőző erejét használja fel. Ha a Jedi rendelkezik ezzel a trükkel, extra lehetőségek válnak hozzáférhetővé a párbeszédekben. Az Elmeuralás jóval erősebb trükk, mint az Elmebefolyásolás, s csak néhány élőlény képes neki ellenállni. A trükk nincs hatással a droidokra. Csak a fő karakter által kiválasztható erőtrükk.
Feltétel
Jedi
Lvl6



Push - Lökés
Force Push

Erőlökés
Force Whirlwind

Erő-forgószél
Force Wave

Erőhullám
E trükkel megcélzott ellenfél hátrarepül öt métert, ledobják a földre, és 3 másodpercre elkábul, s annyit sebződik, mint a támadó karakter szintje. Sikeres Reflex mentődobás esetén a célpont nem kábul el, de még mindig annyit sebződik, mint a Jedi szintjének fele. A mentődobás DC-je: 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter WIS és CHA módosítói.
E trükk segítségével az ellenfél egy kis porvihar kellős közepébe kerül, amely minden második másodpercben annyit sebez rajta, mint a támadó szintjének harmada, s egyszerűen megbénítja a karaktert, aki képtelen bármilyen további dolgot tenni (12 másodpercen keresztül). Sikeres Reflex mentő teljességgel negálja a sebzést és a bénító hatást is. A mentődobás DC-je: 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter WIS és CHA módosítói. A trükk nincs hatással az energia pajzsot biztosító hardwerrel rendelkező droidokra.
A trükk egy telekinetikus robbanást hoz létre a Jedi körül. A 15 méteren belül álló ellenfelek 5 méter repülés után a földre zuhannak, s hat másodpercre mozgásképtelenné válnak, s másfélszer akkor sebzést szenvednek el, mint a támadó karakter szintje. A sikeres Reflex mentő esetén az áldozat nem kábul el, de elszenvedi a sebzés felét. A mentődobás DC-je: 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter WIS és CHA módosítói.
Feltétel
Jedi
Lvl9
Lvl15



Force Suppression - Erő elfojtás
Force Suppression

Erő elfojtás
Force Breach

Erő áttörés
A trükkel megszüntethető a célpontot tápoló első és második szintű erőtrükk. Az ilyen erőtrükkök: Force Aura, Force Shield, Force Valor, Knight Valor, Burst of Speed, Knight Speed, Energy Resistance, Force Resistance. Ezek a trükkök rögtön megszűnnek, de a célpont reaktiválhatja őket, ha van elég erőpontja.
A trükkel megszüntethető a célpontot tápoló összes erőtrükk. Az ilyen erőtrükkök: Force Aura, Force Shield, Force Armor, Force Valor, Knight Valor, Master Valor, Burst of Speed, Knight Speed, Master Speed, Energy Resistance, Improved Energy Resistance, Force Resistance és Force Immunity. Ezek a trükkök rögtön megszűnnek, de a célpont reaktiválhatja őket, ha van elég erőpontja.
Feltétel
Páncélban nem használható
Lvl9
Lvl15



Throw Lightsaber - Fénykard eldobás
Throw Lightsaber

Fénykard eldobás
Advanced Throw Lightsaber

Fejlesztett fénykard eldobás
A trükk segítségével a karakter olyan karaktereket is támadhat az Erővel irányított fénykardjával, akiket közelharci támadással nem érhetne el. A célpontnak legalább 5 méteres távolságban kell állnia. Ez a támadás mindig betalál, s a támadó karakter minden második szintje után 1d6 sebzést okoz. Ha a fénykardot eldobják automatikusan visszatér a karakter kezébe a kör végén.
A trükk segítségével a karakter három célpontot is megtámadhat egyetlen kard-dobással. Az első célpontnak legalább 5 méteres távolságban kell állnia, s a többinek is legalább ilyen messzire kell lennie az előzőtől. Ez a támadás mindig betalál, s a támadó karakter minden második szintje után 1d6 sebzést okoz. Ha a fénykardot eldobják automatikusan visszatér a karakter kezébe a kör végén.
Feltétel
Jedi, fénykard
Lvl9, fénykard



NPC Force Power - NPC erőtrükkje
Force Camouflage - Erőálca
Szokatlan örökségének köszönhetően Juhani az erőtrükköket egy meglehetősen szokatlan módon fejlesztette ki, ami leginkább abban mutatkozik meg, hogy a hölgyemény egyszerűen nem látható. A fény és a hang fizikai manipulációját olyan szintre fejlesztette, hogy képes észrevétlenül mozogni, még közvetlenül a megfigyelő orra előtt is, legyen az droid, vagy élő teremtmény. Juhaninek nincs szüksége a rejtőzködést elősegítő, támogató eszközökre (pl. stealth shield), hogy elrejtőzhessen.
NPC
Cathar




Világos oldal erőtrükkjei

A világos oldal trükkjei a jófiúknak valók, mondjuk a BioWare/LucasArts elképzelései szerint a jófiúk nem akarnak senkit sem kinyírni egy jó kis támadó trükkel, helyette inkább védik, óvják, tápolják magukat, kerülik az agressziónak még a látszatát is.. szóval meglehetősen unalmas bandának tűnnek.. sajna..



Healing - Gyógyítás
Cure

Gyógyítás
Heal

Meggyógyítás
A trükk segítségével a 15 méteren belüli csapattársak mindegyike gyógyítható. A képesség 5 + használó CHA, WIS módosítója, és karakter szintje értékű életerő pontot gyógyít. Nincs hatással a droidokra.
A trükk segítségével a 15 méteren belüli csapattársak mindegyike gyógyítható. A képesség 10 + használó CHA, WIS módosítója, és karakter szintje értékű életerő pontot gyógyít. A trükk semlegesíti a mérgeket is. Nincs hatással a droidokra.
Feltétel
Lvl6
Lvl12



Force Aura - Erőaura
Force Aura

Erőaura
Force Shield

Erőpajzs
Force Armor

Erőpáncél
A trükk aktiválásával a Jedi nyer +2 bonuszt a védelméhez, és minden mentődobásához. A hatás 20 másodpercig tart.
A trükk aktiválásával a Jedi nyer +4 bonuszt a védelméhez, és minden mentődobásához. A hatás 20 másodpercig tart.
A trükk aktiválásával a Jedi átmenetileg nyer +6 bonuszt a védelméhez, és minden mentődobásához. A hatás 20 másodpercig tart.
Feltétel
Páncélban nem használható
Jedi
Lvl6
Lvl12



Force Valor - Vitézség
Force Valor

Erő vitézség
Knight Valor

Lovagi vitézség
Master Valor

Mesteri vitézség
A trükk segítségével a Jedi és minden csapattársa fizikai jellemzői és mentődobásai javulnak 2 ponttal. A hatás 20 másodpercig tart.
A trükk segítségével a Jedi és minden csapattársa fizikai jellemzői és mentődobásai javulnak 3 ponttal, és immunitást nyernek a mérgekkel szemben. A hatás 20 másodpercig tart. E trükk bonuszai kiváltják a Force Valor bonuszait.
A trükk segítségével a Jedi és minden csapattársa fizikai jellemzői és mentődobásai javulnak 5 ponttal, és immunitást nyernek a mérgekkel szemben. A hatás 20 másodpercig tart. E trükk bonuszai kiváltják a Force Valor és Knight Valor bonuszait.
Feltétel
Páncélban nem használható
Jedi
Lvl9
Lvl15



Stun - Kábítás
Stun

Kábítás
Stasis

Sztázis
Stasis Field

Sztázis mező
A trükk lehetővé teszi, hogy a Jedi megtámadja egy ellenfele elméjét, megbénítva őt 9 másodpercre. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábul el a célpont, csak lelassul. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
Ezzel az erőtrükkel megcélzott ellenfél sztázisba kerül, mozgásképtelenné válik 12 másodpercre. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábul el a célpont, csak lelassul. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
Ez az erőtrükk teljesen lecsendesítheti egy csoport érzékeit, s 10 méteres körzeten belül minden célpont ellenfél katatóniás állapotba kerül 12 másodpercen keresztül. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábulnak el a célpontok, csak lelassul. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
Feltétel
Jedi
Lvl9
Lvl15



Stun Droid - Droid elkábítása
Stun Droid

Droid elkábítása
Disable Droid

Működésképtelen droid
Destroy Droid

Droid megsemmisítése
A trükk segítségével a Jedi egy energia hullámot küld át a droid processzorán, ami mozgásképtelenné teszi őt 12 másodpercre. A droid a támadó karakter szintjével azonos szintű sebzést szenved el. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábul el a célpont, és a sebzés felére csökken. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója.
A trükk segítségével a célpont droidtól 5 méteres távolságban található minden droid átmenetileg 12 másodpercre kikapcsol, s a droidok a támadó karakter szintjével azonos szintű sebzést szenvednek el. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábulnak el, és a sebzés felére csökken. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója.
A trükk segítségével a célpont droidtól 6 méteres távolságban található minden droid átmenetileg kikapcsol 12 másodpercre, s a droidok a támadó karakter minden szintje után 1d6 sebzést szenvednek el. Sikeres állóképesség mentő esetén a sebzés felére csökken. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója.
Feltétel
Jedi
Lvl9
Lvl12




Sötét oldal erőtrükkjei

A sötét oldal erőtrükkjei igazán brutál dolgok, mocskos piszkos gyilkoló erők, agresszív támadó energiák, most ezeket elnézegetve, télleg úgy tűnik, hogy a Sötét oldal csábító.. és csábítóan könnyűvé teheti a játékot is, ezekkel a húzásokkal..




Wound - Sebzés
Wound

Sebzés
Choke

Fulladás
Kill

Gyilkosság
A trükk nagy fájdalmakat okozó görcsös rohamokat idéz elő az áldozat tüdejében, melyek minden második másodpercben akkora sebzést okoznak, mint a támadó karakter szintjének kétharmada. A trükk hatóideje 6 másodperc. Sikeres állóképesség mentő esetén nincs hatása a trükknek. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
A trükkel a távolból össze lehet szorítani az áldozat torkát, megbénítva ezzel, s minden második másodpercben a támadó karakter szintje kétharmadának megfelelő sebzést okozva neki. A trükk hatóideje 6 másodperc. Az áldozat CON, DEX, és STR értékei átmenetileg csökkennek. Sikeres állóképesség mentő esetén nincs hatása a trükknek. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
A trükk lehetővé teszi, hogy a Jedi egyetlen gondolattal a távolból intézze el ellenfelét. A képesség segítségével 6 másodpercig fulladást okoz a célpontnak, és a maximum életerő pontjainak felével megegyező sebzést. Sikeres állóképesség mentő esetén a karakter nem fulladozik, de még mindig elszenved akkora sebzést, mint a támadó karakter szintjének fele. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
Feltétel
Jedi
Lvl9
Lvl12



Slow - Lassítás
Slow

Lasítás
Affliction

Csapás
Plague

Pestis
A trükk felhőbe vonja az áldozat elméjét, aki emiatt hihetetlen módon lelassul, -2 módosítót kap védelmére, Reflex mentőjére és támadására is. Sikertelen akarat mentő esetén a képesség 30 másodpercig hat, sikeres mentő esetén nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
A trükk következtében az áldozat éppen úgy szenved, mintha megmérgezték volna, hacsak nem hajt végre sikeres állóképesség mentődobást (DC=20). Sikertelen mentődobás esetén az áldozat elveszít 7 pontot minden egyes fizikai alapképességéből (21 másodpercen keresztül három másodpercenként egyet-egyet), és a célpont lelassul a képesség hatása alatt. Sikeres mentő esetén a trükknek nincs hatása. A képesség nem hat a droidokra.
A trükk miatt az áldozat épp oly halálosan lebetegszik, mint valami méreg miatt, 12 pontot veszít minden fizikai alapképességéből (12 másodpercen keresztül másodpercenként egyet), és a trükk hatóideje alatt le is lassul. A pestis DC-je 100, így senki sem menekülhet meg hatása alól. A képesség nem hat a droidokra.
Feltétel
Jedi
Lvl6
Lvl12



Fear - Félelem
Fear

Félelem
Horror

Horror
Insanity

Őrület
A trükk olyan félelmet okoz egy lényben, hogy a rettegéstől hat másodpercig térdre esik a támadó Jedi előtt. Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
A trükk következtében a célpont ellenféltől 5 méteres távolságban álló összes ellenséges lény térdre hull katatóniás félelmében a támadó Jedi előtt (12 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
A trükk képes hihetetlen káoszt okozni az ellenfelek között, terjesztve a paranoiát, és a kétségeket. A célpont ellenféltől 10 méteres távolságban álló összes ellenséges lény térdre hull katatóniás félelmében a támadó Jedi előtt (12 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra.
Feltétel
Jedi
Lvl6
Lvl12



Shock - Sokk
Shock

Sokk
Force Lightning

Erővillám
Force Storm

Erővihar
A trükkel energiatámadás idézhető egyetlen ellenséges célpontra. Az áldozat a támadó minden szintje (de max. 10 szint) után 1d6 sebzést szenved el (max. sebzés 10-60). Sikeres akaratmentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója.
A trükk energiatámadást szabadít rá minden ellenfélre, aki közvetlenül a Jedi előtt helyezkedik el, 16 méteres távolságon belül. Az áldozatok a támadó minden szintje (de max. 10 szint) után 1d6 sebzést szenvednek el (max. sebzés 10-60). Sikeres akaratmentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója.
A trükk közvetlen energiatámadást idéz a célpont ellenféltől 10 méteres távolságon belül álló összes ellenséges lényre. Az áldozatok a támadó minden szintje (de max. 10 szint) után 1d6 sebzést szenvednek el (max. sebzés 10-60) az életerő és az Erő pontjaikból egyaránt. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója.
Feltétel
Páncélban nem használható
Jedi
Lvl9
Lvl18



Drain Life - Életszívás
Drain Life

Életszívás
Death Field

Halálmező
A trükk segítségével a Jedi elszívhatja mások életerejét, hogy magát gyógyítsa. A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nincs hatással a droidokra.
A Halálmező a Jedi 10 méteres közelében minden ellenséget célba vesz, s elszívja életerejüket, hogy gyógyítsa a Jedit. A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A karakter által nyert életerő megegyezik a legtöbb sebzéssel, amit csak okozott egyetlen ellenfélnek. A képesség nincs hatással a droidokra.
Feltétel
Páncélban nem használható
Lvl9
Lvl18




Fordította / írta: Kwish
2003.10.12.


Korábbi kapcsolódó cikkek:

2003.10.12. - KotOR - SKILLS (készségek)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása