KotOR - FORCE POWERS (erőtrükkök)
Az erőtrükkök azok a tréfa-répa képességek, sajátos kis fricskák, amelyeket valamely Jedi karakterosztályba lépett karakter alkalmazhat.
Léteznek általános, minden Jedi által elérhető trükkök, és vannak csak a világos, illetve csak a sötét oldal erősségének számító lehetőségek. Felvehető egyébként az ellentétes oldal képességei közül is bármelyik, de azok kijátszási költsége jóval több erőpontba kerül. A trükkök mellett megadott, karakterszintekre vonatkozó hivatkozást a karakter összes szintjére kell érteni (vagyis egy lvl6 soldier, lvl10 Jedi Guardian lvl16 karakternek minősül az erőtrükkök feltételének vizsgálatakor). Az erőtrükkök a harci képességekhez hasonló struktúrában épülnek egymásra, de itt előfordul a kettős szint, a hármas szintezéssel szemben.
Általános erőtrükkök
Az általános erőtrükkök mind a világos, mind a sötét oldal harcosainak azonos ráfordítással érhetőek el.
Speed - Gyorsaság |
Burst of Speed Kirobbanó gyorsaság |
Knight Speed Lovagi gyorsaság |
Master Speed Mester gyorsaság |
Az erőtrükk segítségével a Jedi nagyon simán, és könnyedén mozog, testét fizikailag lehetséges módon terhelve le. Amíg a képesség hat (36 másodperc) a mozgási sebesség megduplázódik, és +2 bonuszt nyer a karakter a védelméhez. |
Az erőtrükk segítségével a Jedi jóval könnyedebben és gyorsabban mozog, mint ahogy azt teste fizikailag lehetővé tenné. Amíg a képesség hat (36 másodperc) a mozgási sebesség megduplázódik, +4 bonuszt nyer a karakter a védelméhez, és körönként nyer egy bonusz támadást. |
Az erőtrükk segítségével a Jedi olyan gyors, hogy amíg a képesség hat (36 másodperc) a mozgási sebessége megduplázódik, +4 bonuszt nyer a karakter a védelméhez, és két bonusz támadást nyer körönként. |
Feltétel |
Páncélban nem használható |
Jedi |
Lvl9 |
Lvl15 |
Force Resistance - Védettség az Erőtől |
Force Resistance Védettség az Erőtől |
Force Immunity Erő immunitás |
Az erőtrükk bizonyos védelmet nyújt a Jedi ellenfelek erőtámadásaival szemben, s arra is van esély, hogy a támadások nem hatnak a karakterre. A támadó Jedi egy ellendobást hajt végre d20 + az ő szintje, szembeállítva egy olyan DC-vel, melynek meghatározása: 10 + a védekező karakter szintje. Ha a támadó próbájának értéke magasabb a DC-nél, az ellenséges erőtrükk sikeres. Ha a védekező dobása a nagyobb, akkor az erőtrükknek nincs hatás. Az Erő ellenállás 60 másodpercig tart. |
Ez az erő igen jó védelmet ad az ellenséges Jedik közvetlen támadásaival szemben, s az is előfordulhat, hogy az ellenfél támadásának hatása nem érvényesül. A támadó Jedi egy ellendobást hajt végre d20 + az ő szintje, szembeállítva egy olyan DC-vel, melynek meghatározása: 15 + a védekező karakter szintje. Ha a támadó próbájának értéke magasabb a DC-nél, az ellenséges erőtrükk sikeres. Ha a védekező dobása a nagyobb, akkor az erőtrükknek nincs hatás. Az Erő immunitás 60 másodpercig tart. |
Feltétel |
Páncélban nem használható |
Lvl9 |
Lvl15 |
Mind Controll - Agykontroll |
Affect Mind Elmebefolyásolás |
Dominate Mind Elmeuralás |
Az Elmebefolyásolás az Erő meggyőző erejét használja fel. Ha a Jedi rendelkezik ezzel a trükkel, extra lehetőségek válnak hozzáférhetővé a párbeszédekben. A siker extrém esetekben, illetve erős akaraterővel rendelkező célpontok esetében egyáltalán nem biztosított. A trükk nincs hatással a droidokra. Csak a fő karakter által kiválasztható erőtrükk. |
Az Elmeuralás az Erő meggyőző erejét használja fel. Ha a Jedi rendelkezik ezzel a trükkel, extra lehetőségek válnak hozzáférhetővé a párbeszédekben. Az Elmeuralás jóval erősebb trükk, mint az Elmebefolyásolás, s csak néhány élőlény képes neki ellenállni. A trükk nincs hatással a droidokra. Csak a fő karakter által kiválasztható erőtrükk. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl6 |
Push - Lökés |
Force Push Erőlökés |
Force Whirlwind Erő-forgószél |
Force Wave Erőhullám |
E trükkel megcélzott ellenfél hátrarepül öt métert, ledobják a földre, és 3 másodpercre elkábul, s annyit sebződik, mint a támadó karakter szintje. Sikeres Reflex mentődobás esetén a célpont nem kábul el, de még mindig annyit sebződik, mint a Jedi szintjének fele. A mentődobás DC-je: 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter WIS és CHA módosítói. |
E trükk segítségével az ellenfél egy kis porvihar kellős közepébe kerül, amely minden második másodpercben annyit sebez rajta, mint a támadó szintjének harmada, s egyszerűen megbénítja a karaktert, aki képtelen bármilyen további dolgot tenni (12 másodpercen keresztül). Sikeres Reflex mentő teljességgel negálja a sebzést és a bénító hatást is. A mentődobás DC-je: 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter WIS és CHA módosítói. A trükk nincs hatással az energia pajzsot biztosító hardwerrel rendelkező droidokra. |
A trükk egy telekinetikus robbanást hoz létre a Jedi körül. A 15 méteren belül álló ellenfelek 5 méter repülés után a földre zuhannak, s hat másodpercre mozgásképtelenné válnak, s másfélszer akkor sebzést szenvednek el, mint a támadó karakter szintje. A sikeres Reflex mentő esetén az áldozat nem kábul el, de elszenvedi a sebzés felét. A mentődobás DC-je: 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter WIS és CHA módosítói. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl9 |
Lvl15 |
Force Suppression - Erő elfojtás |
Force Suppression Erő elfojtás |
Force Breach Erő áttörés |
A trükkel megszüntethető a célpontot tápoló első és második szintű erőtrükk. Az ilyen erőtrükkök: Force Aura, Force Shield, Force Valor, Knight Valor, Burst of Speed, Knight Speed, Energy Resistance, Force Resistance. Ezek a trükkök rögtön megszűnnek, de a célpont reaktiválhatja őket, ha van elég erőpontja. |
A trükkel megszüntethető a célpontot tápoló összes erőtrükk. Az ilyen erőtrükkök: Force Aura, Force Shield, Force Armor, Force Valor, Knight Valor, Master Valor, Burst of Speed, Knight Speed, Master Speed, Energy Resistance, Improved Energy Resistance, Force Resistance és Force Immunity. Ezek a trükkök rögtön megszűnnek, de a célpont reaktiválhatja őket, ha van elég erőpontja. |
Feltétel |
Páncélban nem használható |
Lvl9 |
Lvl15 |
Throw Lightsaber - Fénykard eldobás |
Throw Lightsaber Fénykard eldobás |
Advanced Throw Lightsaber Fejlesztett fénykard eldobás |
A trükk segítségével a karakter olyan karaktereket is támadhat az Erővel irányított fénykardjával, akiket közelharci támadással nem érhetne el. A célpontnak legalább 5 méteres távolságban kell állnia. Ez a támadás mindig betalál, s a támadó karakter minden második szintje után 1d6 sebzést okoz. Ha a fénykardot eldobják automatikusan visszatér a karakter kezébe a kör végén. |
A trükk segítségével a karakter három célpontot is megtámadhat egyetlen kard-dobással. Az első célpontnak legalább 5 méteres távolságban kell állnia, s a többinek is legalább ilyen messzire kell lennie az előzőtől. Ez a támadás mindig betalál, s a támadó karakter minden második szintje után 1d6 sebzést okoz. Ha a fénykardot eldobják automatikusan visszatér a karakter kezébe a kör végén. |
Feltétel |
Jedi, fénykard |
Lvl9, fénykard |
NPC Force Power - NPC erőtrükkje |
Force Camouflage - Erőálca |
Szokatlan örökségének köszönhetően Juhani az erőtrükköket egy meglehetősen szokatlan módon fejlesztette ki, ami leginkább abban mutatkozik meg, hogy a hölgyemény egyszerűen nem látható. A fény és a hang fizikai manipulációját olyan szintre fejlesztette, hogy képes észrevétlenül mozogni, még közvetlenül a megfigyelő orra előtt is, legyen az droid, vagy élő teremtmény. Juhaninek nincs szüksége a rejtőzködést elősegítő, támogató eszközökre (pl. stealth shield), hogy elrejtőzhessen. |
NPC |
Cathar |
Világos oldal erőtrükkjei
A világos oldal trükkjei a jófiúknak valók, mondjuk a BioWare/LucasArts elképzelései szerint a jófiúk nem akarnak senkit sem kinyírni egy jó kis támadó trükkel, helyette inkább védik, óvják, tápolják magukat, kerülik az agressziónak még a látszatát is.. szóval meglehetősen unalmas bandának tűnnek.. sajna..
Healing - Gyógyítás |
Cure Gyógyítás |
Heal Meggyógyítás |
A trükk segítségével a 15 méteren belüli csapattársak mindegyike gyógyítható. A képesség 5 + használó CHA, WIS módosítója, és karakter szintje értékű életerő pontot gyógyít. Nincs hatással a droidokra. |
A trükk segítségével a 15 méteren belüli csapattársak mindegyike gyógyítható. A képesség 10 + használó CHA, WIS módosítója, és karakter szintje értékű életerő pontot gyógyít. A trükk semlegesíti a mérgeket is. Nincs hatással a droidokra. |
Feltétel |
Lvl6 |
Lvl12 |
Force Aura - Erőaura |
Force Aura Erőaura |
Force Shield Erőpajzs |
Force Armor Erőpáncél |
A trükk aktiválásával a Jedi nyer +2 bonuszt a védelméhez, és minden mentődobásához. A hatás 20 másodpercig tart. |
A trükk aktiválásával a Jedi nyer +4 bonuszt a védelméhez, és minden mentődobásához. A hatás 20 másodpercig tart. |
A trükk aktiválásával a Jedi átmenetileg nyer +6 bonuszt a védelméhez, és minden mentődobásához. A hatás 20 másodpercig tart. |
Feltétel |
Páncélban nem használható |
Jedi |
Lvl6 |
Lvl12 |
Force Valor - Vitézség |
Force Valor Erő vitézség |
Knight Valor Lovagi vitézség |
Master Valor Mesteri vitézség |
A trükk segítségével a Jedi és minden csapattársa fizikai jellemzői és mentődobásai javulnak 2 ponttal. A hatás 20 másodpercig tart. |
A trükk segítségével a Jedi és minden csapattársa fizikai jellemzői és mentődobásai javulnak 3 ponttal, és immunitást nyernek a mérgekkel szemben. A hatás 20 másodpercig tart. E trükk bonuszai kiváltják a Force Valor bonuszait. |
A trükk segítségével a Jedi és minden csapattársa fizikai jellemzői és mentődobásai javulnak 5 ponttal, és immunitást nyernek a mérgekkel szemben. A hatás 20 másodpercig tart. E trükk bonuszai kiváltják a Force Valor és Knight Valor bonuszait. |
Feltétel |
Páncélban nem használható |
Jedi |
Lvl9 |
Lvl15 |
Stun - Kábítás |
Stun Kábítás |
Stasis Sztázis |
Stasis Field Sztázis mező |
A trükk lehetővé teszi, hogy a Jedi megtámadja egy ellenfele elméjét, megbénítva őt 9 másodpercre. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábul el a célpont, csak lelassul. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
Ezzel az erőtrükkel megcélzott ellenfél sztázisba kerül, mozgásképtelenné válik 12 másodpercre. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábul el a célpont, csak lelassul. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
Ez az erőtrükk teljesen lecsendesítheti egy csoport érzékeit, s 10 méteres körzeten belül minden célpont ellenfél katatóniás állapotba kerül 12 másodpercen keresztül. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábulnak el a célpontok, csak lelassul. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl9 |
Lvl15 |
Stun Droid - Droid elkábítása |
Stun Droid Droid elkábítása |
Disable Droid Működésképtelen droid |
Destroy Droid Droid megsemmisítése |
A trükk segítségével a Jedi egy energia hullámot küld át a droid processzorán, ami mozgásképtelenné teszi őt 12 másodpercre. A droid a támadó karakter szintjével azonos szintű sebzést szenved el. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábul el a célpont, és a sebzés felére csökken. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. |
A trükk segítségével a célpont droidtól 5 méteres távolságban található minden droid átmenetileg 12 másodpercre kikapcsol, s a droidok a támadó karakter szintjével azonos szintű sebzést szenvednek el. Sikeres állóképesség mentő esetén nem kábulnak el, és a sebzés felére csökken. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. |
A trükk segítségével a célpont droidtól 6 méteres távolságban található minden droid átmenetileg kikapcsol 12 másodpercre, s a droidok a támadó karakter minden szintje után 1d6 sebzést szenvednek el. Sikeres állóképesség mentő esetén a sebzés felére csökken. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl9 |
Lvl12 |
Sötét oldal erőtrükkjei
A sötét oldal erőtrükkjei igazán brutál dolgok, mocskos piszkos gyilkoló erők, agresszív támadó energiák, most ezeket elnézegetve, télleg úgy tűnik, hogy a Sötét oldal csábító.. és csábítóan könnyűvé teheti a játékot is, ezekkel a húzásokkal..
Wound - Sebzés |
Wound Sebzés |
Choke Fulladás |
Kill Gyilkosság |
A trükk nagy fájdalmakat okozó görcsös rohamokat idéz elő az áldozat tüdejében, melyek minden második másodpercben akkora sebzést okoznak, mint a támadó karakter szintjének kétharmada. A trükk hatóideje 6 másodperc. Sikeres állóképesség mentő esetén nincs hatása a trükknek. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
A trükkel a távolból össze lehet szorítani az áldozat torkát, megbénítva ezzel, s minden második másodpercben a támadó karakter szintje kétharmadának megfelelő sebzést okozva neki. A trükk hatóideje 6 másodperc. Az áldozat CON, DEX, és STR értékei átmenetileg csökkennek. Sikeres állóképesség mentő esetén nincs hatása a trükknek. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
A trükk lehetővé teszi, hogy a Jedi egyetlen gondolattal a távolból intézze el ellenfelét. A képesség segítségével 6 másodpercig fulladást okoz a célpontnak, és a maximum életerő pontjainak felével megegyező sebzést. Sikeres állóképesség mentő esetén a karakter nem fulladozik, de még mindig elszenved akkora sebzést, mint a támadó karakter szintjének fele. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl9 |
Lvl12 |
Slow - Lassítás |
Slow Lasítás |
Affliction Csapás |
Plague Pestis |
A trükk felhőbe vonja az áldozat elméjét, aki emiatt hihetetlen módon lelassul, -2 módosítót kap védelmére, Reflex mentőjére és támadására is. Sikertelen akarat mentő esetén a képesség 30 másodpercig hat, sikeres mentő esetén nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
A trükk következtében az áldozat éppen úgy szenved, mintha megmérgezték volna, hacsak nem hajt végre sikeres állóképesség mentődobást (DC=20). Sikertelen mentődobás esetén az áldozat elveszít 7 pontot minden egyes fizikai alapképességéből (21 másodpercen keresztül három másodpercenként egyet-egyet), és a célpont lelassul a képesség hatása alatt. Sikeres mentő esetén a trükknek nincs hatása. A képesség nem hat a droidokra. |
A trükk miatt az áldozat épp oly halálosan lebetegszik, mint valami méreg miatt, 12 pontot veszít minden fizikai alapképességéből (12 másodpercen keresztül másodpercenként egyet), és a trükk hatóideje alatt le is lassul. A pestis DC-je 100, így senki sem menekülhet meg hatása alól. A képesség nem hat a droidokra. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl6 |
Lvl12 |
Fear - Félelem |
Fear Félelem |
Horror Horror |
Insanity Őrület |
A trükk olyan félelmet okoz egy lényben, hogy a rettegéstől hat másodpercig térdre esik a támadó Jedi előtt. Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
A trükk következtében a célpont ellenféltől 5 méteres távolságban álló összes ellenséges lény térdre hull katatóniás félelmében a támadó Jedi előtt (12 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
A trükk képes hihetetlen káoszt okozni az ellenfelek között, terjesztve a paranoiát, és a kétségeket. A célpont ellenféltől 10 méteres távolságban álló összes ellenséges lény térdre hull katatóniás félelmében a támadó Jedi előtt (12 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nem hat a droidokra. |
Feltétel |
Jedi |
Lvl6 |
Lvl12 |
Shock - Sokk |
Shock Sokk |
Force Lightning Erővillám |
Force Storm Erővihar |
A trükkel energiatámadás idézhető egyetlen ellenséges célpontra. Az áldozat a támadó minden szintje (de max. 10 szint) után 1d6 sebzést szenved el (max. sebzés 10-60). Sikeres akaratmentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. |
A trükk energiatámadást szabadít rá minden ellenfélre, aki közvetlenül a Jedi előtt helyezkedik el, 16 méteres távolságon belül. Az áldozatok a támadó minden szintje (de max. 10 szint) után 1d6 sebzést szenvednek el (max. sebzés 10-60). Sikeres akaratmentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. |
A trükk közvetlen energiatámadást idéz a célpont ellenféltől 10 méteres távolságon belül álló összes ellenséges lényre. Az áldozatok a támadó minden szintje (de max. 10 szint) után 1d6 sebzést szenvednek el (max. sebzés 10-60) az életerő és az Erő pontjaikból egyaránt. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. |
Feltétel |
Páncélban nem használható |
Jedi |
Lvl9 |
Lvl18 |
Drain Life - Életszívás |
Drain Life Életszívás |
Death Field Halálmező |
A trükk segítségével a Jedi elszívhatja mások életerejét, hogy magát gyógyítsa. A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A képesség nincs hatással a droidokra. |
A Halálmező a Jedi 10 méteres közelében minden ellenséget célba vesz, s elszívja életerejüket, hogy gyógyítsa a Jedit. A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést. A mentő DC-je: 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója. A karakter által nyert életerő megegyezik a legtöbb sebzéssel, amit csak okozott egyetlen ellenfélnek. A képesség nincs hatással a droidokra. |
Feltétel |
Páncélban nem használható |
Lvl9 |
Lvl18 |
Fordította / írta: Kwish 2003.10.12.
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2003.10.12. - KotOR - SKILLS (készségek)
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|