Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Monk (Szerzetes)

A tájat itt-ott kolostorok pettyezik - kicsi, fallal körülvett klastromok, melyeket olyan szerzetesek laknak, akik a személyes tökéletességet a gyakorláson, a tetteken és az elmélkedésen keresztül akarják elérni.

A szerzetesek arra képzik ki magukat, hogy fegyver és páncél nélkül is sokoldalú és gyakorlott harcosok legyenek. A jó jellemű mesterek vezette kolostorok lakói az emberek védelmezőjeként lépnek fel. A szerzetesek - miközben mezítláb és egy paraszt ruhájába öltözötten is készen állnak a harcra - észrevétlenül járják a vidéket, és váratlanul leszámolnak a banditákkal, hadurakkal és a korrupt nemesekkel. Ugyanakkor épp ezzel ellentétes a helyzet egy gonosz jellemű mester vezette kolostor lakóival, ahol a vezető gonosz hadúrként a félelem és terror segítségével irányítja a környező vidéket. A gonosz szerzetesek kiváló kémek, beszivárgó ügynökök, vagy bérgyilkosok lehetnek.

A szerzetes kulcsfontosságú jellemzője, hogy képes fegyvertelenül és páncélzat nélkül is harcolni. A szigorú kiképzésnek köszönhetően a szerzetes képes oly keményen lesújtani, mintha fegyverrel tenné, s gyorsabban lecsap, mint egy harcos a kardjával. Bár nem használ varázslatokat, azért rendelkezik egy sajátos mágikus képességgel. Képes egy finom, ki-nek nevezett energia irányítására, melynek segítségével csodálatos dolgokat tud végrehajtani. A szerzetes legismertebb képessége, hogy képes pusztakezes ütésével megbénítani áldozatát. Természetellenes tudatossággal és éberséggel rendelkezik, mely lehetővé teszi számára, hogy még akkor is kitérjen egy támadás elől, ha az váratlanul éri, s nincs is tudatában a dolognak. Ahogy a szerzetes tapasztalata és ereje egyre nő, evilági és ki képességei egyre jobban fejlődnek, s így egyre több és több erővel rendelkezik önmaga (s néhány esetben mások) felett.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Jellem Bármely törvényes - a szerzetesek kiképzése szigorú elveket követel me.
Alapképesség Erő (STR), Bölcsesség (WIS), Fürgeség (DEX)
Életpont d8
Alap tám. bonusz
(BAB)
Közepes
Magas mentők Mindegyik
Fegyver jártasság A szerzetesek jártasak bizonyos alapvető paraszt-fegyverek használatában, és (speciális kiképzésüknek köszönhetően) néhány különleges fegyver forgatásában is. Fegyvereik: Bunkó, tőr, kézi szekerce, könnyű számszeríj, nehéz számszeríj, kama, bot, shuriken és parittya.
Páncél használat Nincs. A szerzetesek nem jártasak semmilyen páncél vagy pajzs használatában. Sőt, a szerzetes néhány különleges képessége egyenesen megköveteli a kötetlen, szabad mozgást. Ha a szerzetes páncélt visel, akkor elveszíti AC bonuszát, gyors mozgását és a szélroham csapás képességét.
Skill pontok (4 + INT módosító x 4 az első szinten) 4 + INT módosító
Osztály skillek(Concentration) Alkímia (Craft Alchemy), Csapdakészítés (Craft Trap), Diplomácia (Diplomacy), Rejtőzködés (Hide), Hallgatózás (Listen), Műveltség (Lore), Osonás (Move Silently), Hárítás (Parry), Észlelés (Spot) és Elkerülés (Tumble)
Bonusz képesség
Bonus Feat
A karakter megkapja első szinten a kaszabolás (cleave), fejlesztett pusztakezes csapás (imp. unarmed strike), és bénító ököl (stunning fist) képességeket; a nyílvessző eltérítése képességet a második, a kiütés és fejlesztett kiütés képességet pedig a hatodik szinten.
Szerzetes AC bon.
Monk AC bonus
A szerzetes hatodik érzéke lehetővé teszi, hogy kitérjen a váratlan támadások elől is. A WIS és DEX módosító egyaránt hozzáadódik a karakter ACjéhez, és minden ötödik szint elérésekor +1 ACt nyer a karakter. Ez a képesség csak akkor aktív, ha a szerzetes nem visel páncélt, vagy nem hord pajzsot.
Szélroham csap.
Flurry of Blows
A puszta kézzel, szélroham csapásokkal támadó szerzetes a pontosság árán lesorozhatja ellenfeleit. A karakter nyer egy extra támadást, ha pusztakézzel, vagy ha kamával (PO: és egyéb szerzetes fegyverrel, mint nunchaku, bot, sai, shuriken, siangham) harcol. E képesség használata során ugyanakkor minden csapás esetében egyre kisebb az esélye a találatnak. PO: A szerzetes támadása -2 módosítót kap, mely az ötödik szinten -1-re csökken a kilencedik szinten pedig megszűnik. Fegyvertelennek kell lennie a karakternek e képesség használatához.
Pusztakezes harc
Unarmed Combat
A szerzetes pusztakezes támadása nagyobb sebzést okoz, mint más osztályok tagjainak pusztakezes támadása.
Kitérés
Evasion
A második szinttől kezdődően, ha egy varázslat, vagy csapda hatása a reflex mentődobás eredményeképp csökkenhet (feleződik), akkor a karakter egyáltalán nem szenved el sebzést sikeres mentődobás esetén. Ez csak akkor aktív képesség, ha a szerzetes nem visel páncélt, illetve ha csak könnyű páncélt visel.
Szerz. gyorsasága
Monk Speed
A karakter mozgási sebessége a harmadik szinttől kezdődően megnő. A képesség csak akkor érvényesül, ha a karakter nem visel páncélt.
Nyugodt elme
Still Mind
AA harmadik szinttől kezdődően a karakter nyer +2 kompetencia bonuszt az elme-befolyásoló varázslatok (PO: enchantment) ellen végrehajtott mentődobásaihoz.
Ki csapás
Ki strike
A negyedik szinttől kezdődően a karakter pusztakezes csapása megsebesítheti az olyan lényeket is, melyek rendelkeznek némi sebzés ellenállással.
PO: A Ki csapás fejlődik a karakter szint emelkedésével, a tizedik szinten a törvényes jellem lesz a sebzés csökkentés célja, míg a 16. szinten az adamantine lesz a sebzés csökkentés célja.
A test tisztasága
Purity of Body
A karakter az ötödik szinttől kezdődően immúnis a fertőzésekkel szemben.
A test teljessége
Wholeness of Body
A hetedik szinttől kezdődően a karakter naponta egyszer meggyógyíthatja sérülései egy részét.
PO: A szerzetes szint kétszeresének megfelelő mennyiségű sebzést gyógyíthat.
Fejlesztett kitérés
Imp. Evasion
A kilencedik szinttől kezdődően, ha egy varázslat, vagy csapda hatása a reflex mentődobás eredményeképp csökkenhet, akkor a karakter egyáltalán nem szenved el sebzést sikeres mentődobás esetén, sikertelen mentő esetén pedig csak feleakkora sebzést szenved el.
Gyémánt test
Diamond Body
A karakter a tizenegyedik szinttől kezdődően immúnis a mérgekkel szemben.
Gyémánt lélek
Diamond Soul
A karakter a tizenharmadik szinttől kezdődően varázslat ellenállással rendelkezik
(PO: Értéke: aktuális szerzetesi szint + 10).
Reszkető tenyér
Quivering Palm
A karakter a tizenötödik szint elérését követően naponta egyszer kísérletet tehet arra, hogy egyetlen pusztakezes csapással megölje ellenfelét.
PO: Ha a célpont állóképesség mentője sikertelen, akkor meghal (DC: 10 + szerzetesi szint fele + szerzetes WIS módosítója)
Üres test
Empty Body
A karakter a tizenkilencedik szint elérését követően 50%-os anyagtalanságot szerez, s emiatt nagyon sok ellenfél támadása célt téveszt.
PO: A szerzetes kétszer egy nap eltűnhet a szem elől. A képesség a szerzetesi szintek számával megegyező körön keresztül érvényesül..
Tökéletes lélek
Perfect Soul
A huszadik szint elérésekor a karakter nagyfokú sebzés csökkentést nyer el és immúnis lesz az elme-befolyásoló képességekkel szemben.
PO: A szerzetes lényegében mágikus lénnyé válik, 20/mágikus sebzés csökkentést nyer, ami lehetővé teszi számára, hogy bármilyen nem-mágikus, vagy természetes támadást első 10 sebzés pontját meg sem érzi (feltéve, hogy a támadó lény nem rendelkezik hasonló sebzés csökkentéssel).



Fordította / írta: Kwish
2006.11.21.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.11.28. - Paladin (Lovag)
2006.11.29. - Ranger (Vándor)
2006.11.30. - Rogue (Kalandor)
2006.12.01. - Sorcerer (Mágus)
2006.12.02. - Wizard (Varázsló)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.11.19. - Druid (Druida)
2006.11.18. - Cleric (Pap)
2006.09.09. - Bard (Bárd)
2006.08.30. - Barbarian (Barbár)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása