Monk (Szerzetes)A tájat itt-ott kolostorok pettyezik - kicsi, fallal körülvett klastromok, melyeket olyan szerzetesek laknak, akik a személyes tökéletességet a gyakorláson, a tetteken és az elmélkedésen keresztül akarják elérni.
A szerzetesek arra képzik ki magukat, hogy fegyver és páncél nélkül is sokoldalú és gyakorlott harcosok legyenek. A jó jellemű mesterek vezette kolostorok lakói az emberek védelmezőjeként lépnek fel. A szerzetesek - miközben mezítláb és egy paraszt ruhájába öltözötten is készen állnak a harcra - észrevétlenül járják a vidéket, és váratlanul leszámolnak a banditákkal, hadurakkal és a korrupt nemesekkel. Ugyanakkor épp ezzel ellentétes a helyzet egy gonosz jellemű mester vezette kolostor lakóival, ahol a vezető gonosz hadúrként a félelem és terror segítségével irányítja a környező vidéket. A gonosz szerzetesek kiváló kémek, beszivárgó ügynökök, vagy bérgyilkosok lehetnek.
A szerzetes kulcsfontosságú jellemzője, hogy képes fegyvertelenül és páncélzat nélkül is harcolni. A szigorú kiképzésnek köszönhetően a szerzetes képes oly keményen lesújtani, mintha fegyverrel tenné, s gyorsabban lecsap, mint egy harcos a kardjával. Bár nem használ varázslatokat, azért rendelkezik egy sajátos mágikus képességgel. Képes egy finom, ki-nek nevezett energia irányítására, melynek segítségével csodálatos dolgokat tud végrehajtani. A szerzetes legismertebb képessége, hogy képes pusztakezes ütésével megbénítani áldozatát. Természetellenes tudatossággal és éberséggel rendelkezik, mely lehetővé teszi számára, hogy még akkor is kitérjen egy támadás elől, ha az váratlanul éri, s nincs is tudatában a dolognak. Ahogy a szerzetes tapasztalata és ereje egyre nő, evilági és ki képességei egyre jobban fejlődnek, s így egyre több és több erővel rendelkezik önmaga (s néhány esetben mások) felett.
OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Jellem | Bármely törvényes - a szerzetesek kiképzése szigorú elveket követel me. |
Alapképesség | Erő (STR), Bölcsesség (WIS), Fürgeség (DEX) |
Életpont | d8 |
Alap tám. bonusz (BAB) | Közepes |
Magas mentők | Mindegyik |
Fegyver jártasság | A szerzetesek jártasak bizonyos alapvető paraszt-fegyverek használatában, és (speciális kiképzésüknek köszönhetően) néhány különleges fegyver forgatásában is. Fegyvereik: Bunkó, tőr, kézi szekerce, könnyű számszeríj, nehéz számszeríj, kama, bot, shuriken és parittya. |
Páncél használat | Nincs. A szerzetesek nem jártasak semmilyen páncél vagy pajzs használatában. Sőt, a szerzetes néhány különleges képessége egyenesen megköveteli a kötetlen, szabad mozgást. Ha a szerzetes páncélt visel, akkor elveszíti AC bonuszát, gyors mozgását és a szélroham csapás képességét. |
Skill pontok | (4 + INT módosító x 4 az első szinten) 4 + INT módosító |
Osztály skillek | (Concentration) Alkímia (Craft Alchemy), Csapdakészítés (Craft Trap), Diplomácia (Diplomacy), Rejtőzködés (Hide), Hallgatózás (Listen), Műveltség (Lore), Osonás (Move Silently), Hárítás (Parry), Észlelés (Spot) és Elkerülés (Tumble) |
|
|
Bonusz képesség Bonus Feat | A karakter megkapja első szinten a kaszabolás (cleave), fejlesztett pusztakezes csapás (imp. unarmed strike), és bénító ököl (stunning fist) képességeket; a nyílvessző eltérítése képességet a második, a kiütés és fejlesztett kiütés képességet pedig a hatodik szinten. |
Szerzetes AC bon. Monk AC bonus | A szerzetes hatodik érzéke lehetővé teszi, hogy kitérjen a váratlan támadások elől is. A WIS és DEX módosító egyaránt hozzáadódik a karakter ACjéhez, és minden ötödik szint elérésekor +1 ACt nyer a karakter. Ez a képesség csak akkor aktív, ha a szerzetes nem visel páncélt, vagy nem hord pajzsot. |
Szélroham csap. Flurry of Blows | A puszta kézzel, szélroham csapásokkal támadó szerzetes a pontosság árán lesorozhatja ellenfeleit. A karakter nyer egy extra támadást, ha pusztakézzel, vagy ha kamával (PO: és egyéb szerzetes fegyverrel, mint nunchaku, bot, sai, shuriken, siangham) harcol. E képesség használata során ugyanakkor minden csapás esetében egyre kisebb az esélye a találatnak. PO: A szerzetes támadása -2 módosítót kap, mely az ötödik szinten -1-re csökken a kilencedik szinten pedig megszűnik. Fegyvertelennek kell lennie a karakternek e képesség használatához. |
Pusztakezes harc Unarmed Combat | A szerzetes pusztakezes támadása nagyobb sebzést okoz, mint más osztályok tagjainak pusztakezes támadása. |
Kitérés Evasion | A második szinttől kezdődően, ha egy varázslat, vagy csapda hatása a reflex mentődobás eredményeképp csökkenhet (feleződik), akkor a karakter egyáltalán nem szenved el sebzést sikeres mentődobás esetén. Ez csak akkor aktív képesség, ha a szerzetes nem visel páncélt, illetve ha csak könnyű páncélt visel. |
Szerz. gyorsasága Monk Speed | A karakter mozgási sebessége a harmadik szinttől kezdődően megnő. A képesség csak akkor érvényesül, ha a karakter nem visel páncélt. |
Nyugodt elme Still Mind | AA harmadik szinttől kezdődően a karakter nyer +2 kompetencia bonuszt az elme-befolyásoló varázslatok (PO: enchantment) ellen végrehajtott mentődobásaihoz. |
Ki csapás Ki strike | A negyedik szinttől kezdődően a karakter pusztakezes csapása megsebesítheti az olyan lényeket is, melyek rendelkeznek némi sebzés ellenállással. PO: A Ki csapás fejlődik a karakter szint emelkedésével, a tizedik szinten a törvényes jellem lesz a sebzés csökkentés célja, míg a 16. szinten az adamantine lesz a sebzés csökkentés célja. |
A test tisztasága Purity of Body | A karakter az ötödik szinttől kezdődően immúnis a fertőzésekkel szemben. |
A test teljessége Wholeness of Body | A hetedik szinttől kezdődően a karakter naponta egyszer meggyógyíthatja sérülései egy részét. PO: A szerzetes szint kétszeresének megfelelő mennyiségű sebzést gyógyíthat. |
Fejlesztett kitérés Imp. Evasion | A kilencedik szinttől kezdődően, ha egy varázslat, vagy csapda hatása a reflex mentődobás eredményeképp csökkenhet, akkor a karakter egyáltalán nem szenved el sebzést sikeres mentődobás esetén, sikertelen mentő esetén pedig csak feleakkora sebzést szenved el. |
Gyémánt test Diamond Body | A karakter a tizenegyedik szinttől kezdődően immúnis a mérgekkel szemben. |
Gyémánt lélek Diamond Soul | A karakter a tizenharmadik szinttől kezdődően varázslat ellenállással rendelkezik (PO: Értéke: aktuális szerzetesi szint + 10). |
Reszkető tenyér Quivering Palm | A karakter a tizenötödik szint elérését követően naponta egyszer kísérletet tehet arra, hogy egyetlen pusztakezes csapással megölje ellenfelét. PO: Ha a célpont állóképesség mentője sikertelen, akkor meghal (DC: 10 + szerzetesi szint fele + szerzetes WIS módosítója) |
Üres test Empty Body | A karakter a tizenkilencedik szint elérését követően 50%-os anyagtalanságot szerez, s emiatt nagyon sok ellenfél támadása célt téveszt. PO: A szerzetes kétszer egy nap eltűnhet a szem elől. A képesség a szerzetesi szintek számával megegyező körön keresztül érvényesül.. |
Tökéletes lélek Perfect Soul | A huszadik szint elérésekor a karakter nagyfokú sebzés csökkentést nyer el és immúnis lesz az elme-befolyásoló képességekkel szemben. PO: A szerzetes lényegében mágikus lénnyé válik, 20/mágikus sebzés csökkentést nyer, ami lehetővé teszi számára, hogy bármilyen nem-mágikus, vagy természetes támadást első 10 sebzés pontját meg sem érzi (feltéve, hogy a támadó lény nem rendelkezik hasonló sebzés csökkentéssel). |
Fordította / írta: Kwish 2006.11.21.
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2006.11.28. - Paladin (Lovag) 2006.11.29. - Ranger (Vándor) 2006.11.30. - Rogue (Kalandor) 2006.12.01. - Sorcerer (Mágus) 2006.12.02. - Wizard (Varázsló)
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2006.11.19. - Druid (Druida) 2006.11.18. - Cleric (Pap) 2006.09.09. - Bard (Bárd) 2006.08.30. - Barbarian (Barbár)
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|