Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Barbarian (Barbár)

A barbár kiváló harcos. Míg a harcos harci készségei a kiképzésből és a hadtudományok ismeretéből erednek, addig a barbár ősi, elemi őrjöngésére számíthat a harcban.

Ebben a harci tombolásban erősebb és szívósabb lesz, könnyebben legyőzheti ellenfeleit és könnyebben elviseli a támadásaikat. Viszont ezt követően a barbár kifullad, s csak néhány ilyen különleges bemutatóra futja az erejéből naponta, bár ezek a ritka alkalmak épp elég hatékonyak, és bőven elegendőek. Igazán a vadonban érzi otthon magát, s nagyobb sebességgel mozog, mint a hétköznapi emberek.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Jellem korlátozások Bármilyen nem törvényes jellem (a barbárok igazán vadak a szívük mélyén)
Életpont d12
Alap támadás bonusz
(BAB)
Magas
Magas mentők Állóképesség
Fegyver jártasság Egyszerű és harci fegyverek
Páncél használat Könnyű, közepes páncélzat és pajzsok (kivéve a torony-pajzsot
Skill pontok (4 + INT módosító x 4 az első szinten) 4 + INT módosító
Osztály skillek Páncélkészítés (Craft Armor), Csapdakészítés (Craft Trap), Fegyverkészítés (Craft Weapon), Discipline, Fenyegetés (Intimidate), Hallgatózás (Listen), Hárítás (Parry), Túlélés (Survival) és Gúnyolódás (Taunt)

Rage
(Csatamámor)
A barbár naponta egy bizonyos számú alkalommal velőtrázó, véres őrjöngésbe törhet ki. Ebben az állapotban, a csatamámor során átmenetileg emberfeletti erőt is kitartást szerez, de vakmerővé válik, s kevésbé képes magát megvédeni. Átmenetileg nyer +4 bonuszt az erőhöz, +4 bonuszt az állóképességhez, +2 morál bonuszt az akarat (will) mentőkhöz; de –2 büntit kap a páncélzat osztályára (-2 AC). Az őrjöngés 3 + állóképesség bonusz körön keresztül tart (ideértendő az őrjöngés miatt kapott CON bonusz is!). Az őrjöngés elmúltával a barbár kifullad, és az alábbi büntetéseket szenvedi el 5 körön keresztül: -2 STR; -2 DEX és –10% mozgás módosító.
Gyors mozgás
(Fast Movement)
A barbár kap 10% bonuszt a mozgás-sebességéhez.
Ösztönös kitérés
(Uncanny Dodge)
A második szinten a karakter elnyeri azt a képességet, hogy már azelőtt reagál a veszélyre, hogy érzékszerveivel igazán érzékelné azt. Akkor is visszanyeri a DEX bonuszt páncélzat értékéhez, ha láthatatlan ellenfél támadja, vagy meglepik (flat-footed). Ugyanakkor a DEX bonusz akkor mindenképp elveszik, ha a karakter mozgásképtelen.
Csapda érzékelés
(Trap Sense)
A harmadik szinttől kezdve a barbár ösztönösen megérzi a csapdákból őt fenyegető veszélyt. A csapda elkerüléshez kapcsolódó próbák során nyer +1 bonuszt a reflex mentőihez, és +1 kitérés bonuszt a páncélzat értékéhez, a csapdák támadásainál. Ezek a bonuszok minden harmadik szint esetén +1 értékkel nőnek (a 6., 9., 12., 15. és 18. szinteken).
Sebzés csökkentés
(Damage Reduction)
A hetedik szinttől kezdődően a barbár fel sem veszi az őt ért csapásokból, támadásokból kapott sebzés egy részét. Mindig csökkenteni kell 1-el a fegyverből, vagy természetes támadásból elszenvedett sebzést. A tizedik szinten (és azt ezt követő minden harmadik szinten: 13., 16., 19.) ez a sebzés csökkentés további 1-el nő.
Nagyobb CsM
(Greater Rage)
A 11. szinttől kezdődően a csatamámor ideje alatt elnyert STR és CON bonusz +6-ra, míg az akarat-mentő bonusz +3-ra nő (a –2 AC büntetés továbbra is megmarad).
Rettenthetetlen CsM
(Indomitable Rage)
A 14. szint elérése után a barbár további +4 akarat-mentő bonuszt kap, hogy ellenálljon az akarat-befolyásoló varázslatoknak. Ez a bonusz összeadódik az egyéb módosítókkal, ideértve a csatamámor során kapott morál bonuszt is.
Fáradthatatlan CsM
(Tireless Rage)
A 17. szint elérését követően a barbár már nem fullad ki az őrjöngését követően - megszűnik az őrjöngés után jelentkező STR, DEX és mozgás büntetés.
Hősi CsM
(Mighty Rage)
A 20. szint elérésével a csatamámor ideje alatt elnyert STR és CON bonusz +8-ra, míg az akarat-mentő bonusz +4-re nő (a –2 AC büntetés továbbra is megmarad).


Fordította / írta: Kwish
2006.08.30.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.09. - Bard (Bárd)
2006.11.18. - Cleric (Pap)
2006.11.19. - Druid (Druida)
2006.11.21. - Fighter (Harcos)
2006.11.21. - Monk (Szerzetes)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása