Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2004.07.14. - Kwish

Fallout 3 - Gamespot interjú


Tennap a Gamespot is megjelentetett egy hosszabb lélegzetű kérdéssort a FO3-mal kapcsolatban. Van egy szép hosszú bevezető is, abból csak szemezgettem. Szerintem túlmutat a "Erről még korai beszélni" interjúkon (no nem nagyon), és érdemes belenézni...



Szóval, megvolt a nagy bejelentés, a Bethesda fogja fejleszteni a FO3-at. Ez azonban kissé megosztotta a játékos társadalmat. Az örömünnep mellett voltak többen is, akik amiatt aggódnak, hogy a FO3 csak egy "Morrowind lesz fegyverekkel", míg mások a játék perk rendszerét, egyedi sötét humorát és védhetetlenül felnőttes tartalmát/stílusát féltik. Mások azt tartják gyenge pontnak, hogy a Bethesda szándéka a több platformos fejlesztésre felhígítja az RPG tartalmat, ahogy az a DE: Invisible War esetében is történt.

A Gamespot a Bethesda képviselőjével, Todd Howarddal beszélt, hogy a fenti témákról egy kicsit többet is kiderítsen. Howard 1996 óta az ES fejlesztője, ő volt a Morrowind project vezetője, és azóta a díjnyertes sorozat executive producere. Ő lesz a felelőse a FO3 fejlesztésének, és ő felügyeli a már beindult előgyártási munkálatokat.

AZ ÜGYLET
GameSpot: Pletykák voltak arról, hogy az IPLY már hónapok óta árulja a FO licenszt. Mikor hallottatok erről először?
Todd Howard: Nos, már a nagyon hosszú ideje érdeklődtünk a dolog iránt. Imádjuk az első két részt.

GameSpot: Pusztán a FO brand vonzott benneteket, vagy a sorozatot is szeretitek? Játszottál az első két rész valamelyikével?
Todd Howard: Az első két résszel nagyon sokszor játszottam, de a FOT, és a FOBOSt csak felületesen ismerem. Amit nagyon szeretek a két első részben, az az egész atmoszféra, a hangvitele, a szerepjáték. Ez a két játék tényleg lehetővé teszi az embernek, hogy egy bizonyos típusú karaktert játsszon – és ahogy magával ragadta az embert az tényleg rendkívüli volt. ÉN voltam az a fickó, aki ott vándorolt a képernyőn a Pusztulatban, megpróbálva túlélni a világot, s segíteni az emberiség túlélését. És nagyon sokszor végigjátszhatta az ember, nagyon különböző utakon. A karakter rendszer, és a meghozható döntések tárháza egyenesen fantasztikus volt.

GameSpot: Ti mentetek az IPLY-hoz, vagy ő keresett meg benneteket?
Todd Howard: Mi kerestük őket először.

GameSpot: Meddig tartottak a tárgyalások?
Todd Howard: Nem tartottak sokáig, már az elejétől fogva egyeztek az elképzeléseink.

GameSpot: Tudjátok, hogy milyen más cégek vettek még részt az ajánlatban? Nagyon sokan arra számítottak, hogy a FO licensz a korábbi fejlesztőkből álló Obsidiannal, vagy Troika-nál köt ki végül.
Todd Howard: Őszintén szólva semmit nem tudok erről.

GameSpot: Versenybe szálltok az FO MMORPG-ért is? Ha nem, miért nem?
Todd Howard: Az IPLY meg akarja tartani ezeket a jogokat, és ez nem is igazán passzol ahhoz, amit egyébként készítünk, úgyhogy megegyeztünk velük, hogy megtartják a dolgot.

GameSpot: Az IPLY-nak az a kikötése, hogy a FO franchise minden online jogát megtartja befolyásolja-e azt, hogy a FO3-nak lesz-e online eleme?
Todd Howard: Nem, csak az MMORPG játék jogát tartották meg. A mi játékainkban ettől még lehet multiplayer vagy online elem.

GameSpot: Rajta lesz az IPLY logo a FO3 dobozán?
Todd Howard: Nem vagyok benne biztos, de nagyon, nagyon messze vagyunk még attól, hogy azon aggódjunk, milyen logo is lesz a dobozon.

GameSpot: A Bethesda FO3 megtart bármilyen elemet a "Van Buren" játékból, melyet a BIS fejlesztett? A korábbi jelentések szerint már majdnem készen volt.
Todd Howard: Nem, teljesen új, friss dologba kezdünk bele.

GameSpot: Hasonló története lesz, mint a BIS FO3-nak?
Todd Howard: Ez még nem ismert, de én kétlem.

GameSpot: Vannak arra vonatkozó terveitek, hogy a korábbi BIS fejlesztők közül bevonjatok valakit a játék fejlesztésébe?
Todd Howard: Nincs határozott terv, de a jelenlegi helyzetben bármi elképzelhető.

GameSpot: A sajtóközleményben azt közöltétek, hogy a FO3 fejlesztése párhuzamosan zajlik majd a következő Morrowind fejlesztésével. Hasonló enginet használ majd a két játék?
Todd Howard: Már elég régóta fejlesztünk egy új technológiát, amelyet nagyon sok játékban használhatunk majd. Ez nem a Morrowind engine.

GameSpot: A Morrowind egy FPS, valós idejű akció RPG. A FO és a folytatása egy izometrikus nézetű, TS látószögű, forduló alapú RPG. Milyen lesz a FO3?
Todd Howard: Erről még korai beszélni, nagyon sok lehetőséget vizsgálunk.

GameSpot: A FO nagyon sok egyedi jellemzővel bír, beleértve az átfogó (ikonos) perk rendszert, és a fekete humorral átitatott hangvitelt. Megjelennek ezek a folytatásban?
Todd Howard: Óh igen. Teljesen határozottan állítom. A "Bloody Mess" a valaha létezett legjobb perk, ha az kell, hogy az ellenfelek ultra-erőszakos módon pusztuljanak el.

GameSpot: A Morrowind egy hatalmas játék, burjánzó környezettel. A FO3 világa hasonló nagyságrendű lesz?
Todd Howard: Korai még erről beszélni.

GameSpot: Milyen hatása lesz a FO fejlesztésének a Morrowind franchiseon végzett munkára?
Todd Howard: Már elég régóta néhány új ES cuccon dolgozunk, amit már be kéne jelenteni, megnöveljük a csapatunkat, és felkészítjük a második projectre, ami éppen ez lenne. Ez segít abban, hogy a stúdiónkban több projecten is dolgozzunk, s lehetővé teszi, hogy kulcsszerepben dolgozó munkatársainkat mozgassuk a projectek között – és ha valami, ez biztos segíti az ES fejlesztését is.

GameSpot: Az IPLY-nak lesz bármilyen beleszólása a project fejlesztésébe?
Todd Howard: Teljesen kézben tartjuk a dolgokat. Azt hiszem lesznek olyan emberek, akik nagyon jól ismerik ezt a franchiset, és a tapasztalatuk nagy segítség lesz.


KIADÁSI TERVEK
GameSpot: A FO az egyik leginkább szeretett franchise – nem aggódtok amiatt, hogy meg tudtok-e felelni majd a rajongól elvárásainak?
Todd Howard: Amiatt aggódom, hogy vajon a saját elvárásainknak meg tudunk-e felelni. Legalább olyan komolyan vesszük ezt a dolgot, mint bárki más, és sokkal kritikusabbak vagyunk magunkkal szemben, mint a rajongók. Nagyon óvatosan bánunk ezzel a franchise-al. Azt hiszem, az emberek látják, hogy kezeltük az ES, és ebből tudni fogják, hogy hasonló szinten fogjuk kezelni a FOt is. Büszkék vagyunk rá, hogy fontosnak tekintjük a franchiseokat, és hogy minden egyes játékkal valami újat hozunk a piacra. Biztos vagyok benne, hogy van egy kisebbség, aki képes lenne megölni minket miatta – de ők azok, akik ki akarják nyírni Peter Jacksont is, szóval nem kell velük foglalkozni, csak el kell készíteni valami nagyszerű dolgot, amivel aztán szeretnek majd játszani az emberek.

GameSpot: Pete Hines, a marketing igazgatótok azt mondta, hogy a cím előgyártási munkálatai már megkezdődtek. Mennyi munkát sikerült eddig elvégezni?
Todd Howard: Most vagyunk a "cucc összedobása" fázisban. Még semmi sincs lerögzítve, amíg ezzel szórakozunk. És utána aztán majd még módosíthatjuk a dolgokat.

GameSpot: A Bethesda licensz PC-re, konzolra, kézi vackokra és egyéb médiára is vonatkozik. Milyen platformra jön ki először a FO3?
Todd Howard: Korai még erről beszélni. Próbálunk egy időben annyi helyen megjelenni, amennyin csak lehetséges, de ez sajnos nem mindig jön össze.

GameSpot: Van egy olyan félelem a PC játékos közösségben, hogy ha a FO3-at egyszerre fejlesztitek PC-re, és konzolra, akkor nem lesz olyan mélységű a játék, mint egy PC RPG. Mit tudsz mondani az aggodalom csökkentése végett?
Todd Howard: Nézzétek meg a Morrowindot PCn, aztán nézzétek meg az XBoxon is. Aki azt állítja, hogy a konzolos játékoknak nem lehet mélysége, tartalma, az még nem játszott eleget velük. A platform 100 %-osan irreleváns, lényegtelen.

GameSpot: A website-otok szerint a Bethesda fejlesztőket keres, hogy új RPGket létrehozásában segítsen, amelyek az új-generációs konzolokon futnak majd. Tekintettel az ES hosszú fejlesztési ciklusára, azt várhatjuk, hogy a FO3-mal az új-generációs konzolokon fogunk találkozni?
Todd Howard: Nem tudom megmondani, hogy milyen platformokra fog megjelenni a játék. Remélhetőleg olyan sokra, amilyen sokra csak lehet.

GameSpot: Mikor láthatjuk a FO3t?
Todd Howard: Amikor elkészül.


Forrás: Gamespot
Szerző: Tor Thorson

(Vissza)





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2004.07.18. - Fallout 3 - GamesPlanet mini interjuhé (04.07.16)
2004.08.13. - GameSpot: Feargus Urquhart interjuhé (04.08.11)
2004.08.13. - GameSpot: Feargus Urquhart interjuhé (04.08.11)
2004.09.11. - Fallout 3 - FAQ az NMA-n
2004.09.12. - Fallout 3 - NMA FAQ szemezgetés

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2004.07.13. - Fallout 3 - Mini Q&A a HomeLAN-ról
2004.07.13. - Fallout 3 - Interju a Gamespy-ról
2004.07.13. - Fallout 3 - Interju az Ign.com-ról
2004.07.13. - Fallout 3 - Szemezgetések innen-onnan
2004.07.13. - Fallout 3 - Röpke interjuhé a Gamegestapo oldalon


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása