Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.07.31. - Kwish

AoD - Kedvcsináló #2 az RPGVaultról


Már jónéhány hónapja megjelent az IGN RPGVaulton az Age of Decadence egy kisebb bemutatója (Kedvcsináló #1), most végre megjelent a második rész is, mely a harcról csepegtet infókat. Van néhány képecske, illetve egy kisebb videó is (~47 MB, 3:24). Nekem igencsak meghozta a kedvem, jó kis forduló-alapú cucc, az ember "lerágja a körmét" :)


Ez a cikkecske a harccal foglalkozik, így hadd kezdjem egy fontos bejelentéssel a rajongóinknak. A játék már nem forduló-alapú. Igen, végül megláttuk a fényt, és rájöttünk, hogy a forduló-alapú harc csak a múlt egy szilánkja, egy olyan játékelem, amit csak vakon átemeltek a táblás játékokból, s már túlhaladta a filmszerű, valós idejű, next-gen csaták sokasága. Szóval hagyjuk ezt az egész forduló-alapú képtelenséget a múltnak, meg a sakk kluboknak és öleljük magunkhoz a next-gen jövőt.

Új, forradalmi harcrendszerünket "Xtreme"-nek nevezzük. A rakéta tudomány, az űrkutatás legfrissebb eredményei lehetővé tették mérnökeinknek, hogy lényegesen lelassítsák a már lassított (ún. bullet-time) időt, s ezzel elérve ezt a fent említett, és nagyon, nagyon next-gen harcrendszert. Elég időt biztosít a játékosnak arra, hogy reagáljon, és mindenféle igen sirály, filmszerű dolgot rendezzen a megfelelő sorrendbe. Bár a gyakorlatlan szemnek ez az egész úgy tűnhet, mintha még mindig forduló-alapú lenne a harc, biztosítunk mindenkit, hogy csakis rosszul gondolhatja, és hogy amit a mellékelt kis videón lát, az a jövő csúcs technológiás, Xtreme bullet-time fejlesztése.

A videóban bemutatásra kerül karaktered és a gonosz erőinek egy drámai (apropó, a drámai újabban epikust is jelent) összecsapása. Épp most végeztél azzal, hogy egy öreg sírban összegyűjts mindent, ami csak mozdítható - ez az, ami a kalandozó lét savát-borsát adja - s miközben az üzlettel foglalkozol, s élvezed a környezet különféle barna árnyalatait, az jár a fejedben: "Istennek hála, lehetett volna rosszabb is. Még akár virágzó, sugárzó, csillogó ("bloom") vidék is lehetne". De aztán meglátsz egy csapatot - drámai zenei aláfestés - akik elállják az utad. Mivel az Age of Decadence-ben igen súlyos szerepet kapnak a párbeszédek, megközelíted ezeket az embereket, hogy élénk beszélgetésbe kezdj velük, megvitatva a Harcosok Céhének toborzó politikáját, s hogy megoszd velük aggodalmaidat a sártetvek terjedéséről. Sajnálatos módon a csapatot nem igazán nyűgözi le társalgási készséged, így gyorsan elveszíted türelmed és pofán lősz valakit.

Nah itt jön az, hogy Radikális AI rendszerünk (röviden RAI) belép a játékba. RAI rendszerünknek kevesebb, mint két percbe telik, hogy megállapítsa, honnan is érkezett a lövés, s hogy széleskörű támadást indítson a hitetlen sérelmére, azaz karaktered ellen. A hitetlen rendszerint még kétpercenként elhalálozik, így még mindig sokat kell dolgoznunk a játékegyensúlyon, de jelen esetben egy kicsit megbabráltuk a főhős páncélzatának sebzés ellenálló képességét, hogy még a legkeményebb ütéseket is elnyelje.

Ha már szóba kerültek a páncélok... az Age of Decadence-ben a páncélzat nem növeli annak esélyét, hogy elkerüljétek a támadásokat. Erre a kitérés (dodge) és a blokkolás (block) skilleket használjuk. A páncélok elnyelik a sebzést, ha nem sikerül a támadások elől kitérni, vagy blokkolni őket. A könnyű páncélzat csak néhány pontot nyel el, de nem korlátozza a mozgékonyságodat - ami az akció pontokon és a kitérés képességen keresztül manifesztálódik. A nehéz páncélzat elég sok sebzést elnyel, de jelentősen korlátozza karaktered mozgékonyságát, sőt, még könnyebb célponttá is válsz egy nehéz páncélban, így alaposan át kell gondolni, hogy milyen küzdő stílust is használsz, s ennek megfelelően kell kiválasztani a felszerelési tárgyaidat is. A legnehezebb fegyverben grasszálni, miközben a legnagyobb fegyvert lóbáljuk a kezünkben... nos, ez nem tűnik túl jó ötletnek.


Íme a harcrendszer rövid áttekintése
  • Akciópontokon (AP) alapszik. Ha például karaktered egy körben kilenc APvel rendelkezik, akkor támadhatsz egyszer egy 7 AP igényű támadással, vagy háromszor egy 3 AP igényű támadással, vagy kétszer egy 5 APs és egy 4 APs támadással. Ez igazán nagyfokú változatosságot, ellenőrzést ad a harc felett, ezenkívül taktikai jelleget is biztosít az összecsapásoknak.
  • Nyolcféle fegyvertípus. Mindegyikük egyedi passzív jellemzővel (trait) bír. A tőrök áthatolhatnak a páncélon; a pörölyök / kalapácsok kiüthetik az ellenfelet; a lándzsákkal megszakíthatod az ellenfelek támadását ésígytovább. A sikered a fegyverhasználati skill értékétől függ. Nagyon, nagyon nehéz lehet olyan közel kerülni egy mesteri lándzsaforgatóhoz, hogy meg tudd ütni.
  • Különböző támadási lehetőségek. Gyors, szokásos, erős támadások, ezenkívül négyféle célzott támadás különféle jellemzőkkel, és olyan különleges támadások, mint például a forgószél-támadás. A gyors támadás alacsonyabb sebzést okoz, de egy APvel alacsonyabb a költsége, és ütés bonuszt biztosít. Nagyon jól beválhat a gyors, könnyű páncélba öltözött ellenfelekkel szemben. Az erős támadás sokkal több sebzést okoz, de egy APvel magasabb a költsége és könnyebben elkerülheti a célpontja. Nagyon hatékonyak a lassú, nehéz páncélzattal felszerelt ellenségekkel szemben.
  • Használjuk a már említett könnyű vs. nehéz páncél, valamint kitérés vs. blokkolás koncepciót.
  • Tárgyak segítenek beteljesíteni küldetésedet, hogy megölj annyi ellent, amennyit csak tudsz... dobóhálók; páncélt átégető sav; méreg; görögtűz, sőt, még fekete por bombák is.
  • Robusztus tárgykészítő (crafting) és alkímia rendszer, ami segíti a felszerelési tárgyak fejlesztését, s javítja a túlélési esélyeidet. Az öt különböző ércből (a bronztól kezdve a rendkívül ritka meteor fémig) jobb fegyvereket készíthetsz; kiegyensúlyozhatod fegyvered a gyorsabb támadás érdekében; megedzheted a pengét, hogy átvágja a páncélt; sőt; akár még saját lángoló kardot is készíthetsz egy flaska görög tűz segítségével.
  • A karakter- és a harcrendszer a karakter felépítések és az alkalmazott taktika igen nagy változatosságát is lehetővé teszi.
  • Több mint 200 egyedi animáció.
Nah, bárhogy is van, vessetek egy pillantást a képekre és a videóra, cirka 50 MB, aztán mondjátok el, hogy mit gondoltok. Nem mutattunk meg mindent, amit akartunk, de azt hiszem, elég jól bemutatjuk azt az irányt, melyet megcéloztunk, és hogy mit várhattok tőlünk, ha elkészül a játék.

Szeretnénk megragadni a lehetőséget, hogy megköszönjük mindenkinek, hogy érdeklődik a játék irányt, s hogy támogattok minket. Eddig sem juthattunk volna el nélkületek, fijjuk.

Szerző: Vince D. Weller, Lead Designer, The Age of Decadence, Iron Tower Studios
Forrás: IGN RPGVault - The Age of Decadence Peek #2




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.09.13. - AoD - Képek, vázlatok
2007.10.02. - AoD - Kis helyszín bemutató

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.07.26. - AoD - Új képek
2006.12.07. - AoD - Kedvcsináló #1 az RPGVaultról
2006.10.12. - AoD - NMA interjuhé a játék világáról
2006.09.02. - AoD - Gamebanshee interjuhé
2006.07.23. - AoD - NMA interjuhé


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása