Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.12.02. - Kwish

GamesRadar értékelés

Ez a GamesRadar értékelés már néhány napja kijött (melyik nem?) és ez is az (úgy tűnik) általános trendbe illeszkedik be... az RPG elemek, a világ felmagasztalása mellett totális játékrontónak tekintik a harcot, a grafikát, a béna AIt... Értékelés: 6/10. Csak hardcore rajongóknak!

Őrjítő közelharc
A Gothic sorozat igen nagy népszerűséget élvez Németországban, a hatalmas, kötetlen fantasy világgal, ami évekkel megelőzte a hasonlóképp népszerű Obliviont. Sajnálatos módon úgy tűnik, hogy a játék továbbra is csak a hardcore rajongói körében marad népszerű, mivel az esetlen harc, a frusztráló AI és a grafikus anomáliák a legtöbb játékos esetében megakadályozzák, hogy mindent maradéktalanul kiélvezhessenek, amit a játék kínálni tud.

És nagyon sok olyan dolgot nyújt a Gothic 3, amibe egy igazi szerepjáték rajongó belemélyesztheti a fogát. Akár a pengéd élezed a helyi kovácsnál, akár vadászol, akár a látképet csodálod, mindig van valamit tenni ebben a magával ragadó játékban. Minden domb mögött ott van egy újabb helyszín, amit fel akarsz majd fedezni Myrtana hatalmas világában, s a három frakcióval, melyekhez csatlakozhatsz, meg a látszólag véget nem érő küldetés láncokkal a Gothic 3 olyan dolgokat kínál, hogy hanyatt esel az örömtől. De a Gothic 3 kedvezőbb elemei elvesznek az esetlen harc rendszer miatt, ami igen gyakori mentést és újratöltést tesz szükségessé.

Elég egyetlen rossz mozdulat és máris beragadsz egy olyan animációba, mely karaktered lebénulását, vagy kiütött állapotát hivatott ábrázolni, miközben a gyenge, alacsony szintű bestiák, vagy a fegyvertelen ellenfelek feltörlik veled a padlót. Másrészt ezt saját előnyödre is kihasználhatod, mert csak megállás nélkül csapdosni kell azokat az ellenfeleket is, akik erősebbek nálad - így egyfolytában lebénult állapotban tarthatod őket, miközben szép lassan felszecskázod áldozataidat. De ezt elég ócsójános megoldásnak találtuk - nem pedig kihívásnak.

Egynél több ellenféllel harcolni egy időben igazi haláltánc, s meglehetősen gyakran kell menteni, hogy az ember elkerülje a fáradságos fejlődéssel töltött percek elvesztését, mikor váratlanul beleszalad egy csapat ellenségbe, vagy egy olyan ellenfélbe, aki túl nagy szerencsével forgatja a kardját. Szerencsére némi tervezéssel gondoskodni lehet a hordányi ellenfelekről is, ha a játékos kihasználja a gyenge AI-jüket. Mindig van egy párkány, amire fel lehet mászni, vagy egy kerítés, ami mögé el lehet bújni, s aztán rájátszva az ellenfelek béna ösvénykereső intelligenciájára nyílvesszőkkel, vagy varázslatokkal le lehet őket győzni.

Ennek a frusztráló gomb nyomkodásnak az az eredménye, hogy az ember gyakran menteget, hogy újra és újra megpróbálkozhasson a vadállatok vagy orkok egy csoportjának leölésével. Esetenként olyan hajmeresztő helyzetben találhatod magad, mikor ellenfeleidet (pl. egy falka farkast) rávesztesz az ellenfél táborára, hogy kissé megritkítsd a soraikat.

Vizuális front
A Gothic 3 grafikai megvalósítása igazán bénító a ragyogó környezettel és a felfedezésre váró gigantikus területtel, amely mellett eltörpül a Gothic 2 világa. A kiválós képet adó tájak szinte mindenütt ott vannak, ahová csak nézel. De ne is számíts arra, hogy a játék elkápráztat a látvánnyal, hacsak nem valami csúcsmodell PCd van. Még akkor is tapasztalhatsz akadozásokat és befagyott képernyőt, ha a konfigurációd megfelel az ajánlott szintnek (még alacsony és közepes beállítások mellett is). És a karaktermodellek meg a környezet alacsony beállítás mellett már nem olyan lenyűgöző, főleg ha összevetjük néhány alacsonyabb követelménnyel bíró játékkal.

Másrészt még ha van is olyan géped, amin simán fut a Gothic 3, nos még akkor is találkozhatsz olyan grafikus anomáliákkal, melyek tönkreteszik a játék egyébként csodálatos megjelenését. Az egyik területen megöltünk egy kegyetlen orkot, s láttuk, ahogy élettelen feje eltűnik egy láda grafikus képében a lábánál, miközben a karja eltűnik a tőle jobbra található falban. Párosítsuk ezt azokkal a szövegekkel, melyek a küldetés naplóban lelógnak a képernyőről, vagy azzal a villogó fehér képernyővel, ami néha feltűnik, ha rossz szögből nézel a fákra, s a Gothic 3 nagyszerű grafikus megvalósítása még többet veszít csillogásából. Remélhetőleg a patchek legalább majd néhányat helyrehoznak e hibák közül.

A Gothic sorozatot a realizmusáért és a nehézségéért magasztalták fel. De mikor türelmesen várunk arra, hogy egy párkányon, hogy a manánk regenerálódjon, miután halálra tűzlabdáztunk egy csapat orkot, akik nem jöttek rá, hogy miként is érhetnek el minket, nos, ez nem realisztikus, és nem is nehéz. Mégis, e frusztrációk mellett is mindig visszatérünk a Gothic 3-hoz, mert az idegesítő összecsapások és az esetenként fagyások alatt egy magával ragadó és tartalmas RPG rejtőzik.

Frusztráló ügy
Pillanatnyilag csak a legkeményebb hardcore szerepjáték rajongóknak érdemes fontolóra venniük a játék kipróbálását (márha a rendszerük kezelni tudja a dolgot). Valószínűleg még több patch is várható a Piranha Bytestól, ahogy kijavítják a Gothic III technikai problémáit. De jelenleg sokkal inkább frusztrálónak találtuk a játékot, mintsem szórakoztatónak, ahogy mentettünk, újratöltöttünk, kifagytunk ebben a hősies, de mégis fárasztó játékban.

Előnyök Hátrányok
Pompás grafika
Tonnányi küldetés
Nagyon sok szakma
Frusztráló harcrendszer
Gyakori mentés és töltés
Gyenge AI

Szerző: Tyler Nagata
Forrás: GamesRadar - Nem-Gothic rajongóknak nem kellene megpróbálkozniuk ezzel a frusztráló kalanddal





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.12.06. - GameSpot értékelés

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.12.01. - IGN PC értékelés / gyilok
2006.11.25. - Gamespy gyilok
2006.11.21. - RPG Codex értékelés
2006.11.08. - Jolt értékelés 8,1/10
2006.11.04. - WoG leírás #2


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása