Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

A GOTHIC I TÖRTÉNETE

II. Rhobar király minden ellenségét legyőzte, kivéve az orkokat. Seregeik száma szinte végtelen és erősebbek mindenkinél. A király nem tudott velük szembe szállni. Elit harcosaikat szinte nem fogja a penge. Egyetlen reménye maradt a királynak: Khorinis szigete és az ott lévő bányavölgy, ugyanis az egész királyságban csak itt található mágikus érc, mely átvágja még az elit harcosok páncélját is, és a lovagok fegyvereként a királyság utolsó reményét jelenti. Az érc kitermeléséhez természetesen emberek szükségesek, így a király a bűnösöket - akár mily csekélység is legyen a bűne - a bányavölgybe küldte, hogy ércet termeljenek. A bánya semmiképp sem kerülhetett az orkok kezére ezért a bányászat zavartalan működése érdekében a királyság 13 legnagyobb varázslója mágikus burkot vont a bányavölgy köré. Ám a varázslat egy rejtélyes okból kifolyólag rosszul sült el. A burok létrejött, ám mindenkit magába zárt a környéken és senki élő nem tudott többé kijutni rajta. A mágusok is bent rekedtek és idővel feloszlottak a víz és a tűz körére. A bánya kolóniában eközben fellázadtak a rabok és magukhoz ragadták a hatalmat. Az ércet élelemre, luxuscikkekre, és nőkre cserélték a külső világgal. Eközben három csoportra szakadtak: Alvó testvérisége, (szekta) ők egy rejtélyes istenséget szolgálnak, akit Alvónak neveznek, tőle várják a szabadulást és megtagadják a három istent. Régi tábor: Itt találhatóak az ércbárók és a tűzmágusok. Új tábor: Lee és emberei a zsoldosok, valamint a zsiványok és a vízmágusok élnek itt.

Első fejezet: Isten hozott a Kolóniában!
Nem sokkal ezután kerülünk mi a képbe. Koholt vádak alapján bedobják hősünket a kolóniába. Egy fontos levelet bíznak ránk, melyet a tűzmágusok vezetőjének, Xardaxnak kell átadnunk. A zuhanás utáni kábulatunkból magunkhoz térve szerencsére pártfogóra akadunk, Diego személyében. Ő elmagyarázza az itt lévő helyzetet és sok jó egyéb tippel is ellát minket. A levelet nem tudjuk csak úgy eljuttatni a mágusoknak, először befolyást kell szereznünk, hogy beengedjenek hozzájuk. Kalandozásaink során eljutunk arra a pontra, hogy a 3 tábor közül csatlakoznunk kell az egyikhez.

Második fejezet: A bányapókok fészke
Első feladatunk a levél kézbesítése, de Milten - az egyik tűzmágus, akivel sikerül barátságot kötnünk - elárulja, hogy Xardax már elhagyta a rendet és az orkföldre költözött. Mindenesetre a levelet átadjuk a jelenlegi vezetőnek s utunk ezután a szektatábor felé vezet... ha szektások vagyunk azért - ha meg nem, akkor meg azért, mert vezetőink tudni szeretnék, mire készülnek a szektások. Itt Y’berion (a leghatalmasabb guru) ad egy küldetést melynek végrehajtásával szert teszünk egy fókuszköre. Ezután párszáz bányapók lemészárlása és váladékuk megszerzése után kész is vagyunk. Y’berion immáron rendelkezik mindennel, hogy felébressze az Alvót.

Harmadik fejezet: Az Ősi Erő Ereklyéi
A szertartás azonban rosszul sül el Y’berion kudarcot vall, és mély álomba zuhan. Cor Angar veszi át ideiglenesen a hatalmat és az ork temetőbe küld minket, hogy választ leljünk a felmerült kérdésekre. Bent találkozunk Baal Lukorral és megpróbáljuk megfejteni a temető titkát. Ám Baal Lukort hirtelen megszállja valami gonosz, és kénytelenek leszünk elpusztítani. A szektába visszaérve holtan leljük Y’beriont, ám Cor Angar elmondja, hogy magához tért egyszer és elmondta, hogy az Alvó egy gonosz isten, maga Beliar földi reinkarnációja, akire nemrég leltek rá az orkok és legfőbb célja, hogy elpusztítsa az emberek világát. A guruk mind támogatják Angart, kivéve Cor Kalomot, ki néhány tanítvánnyal eltűnik a táborból. Ezután a vízmágusokhoz megyünk, hogy a tanácsukat kérjük. Vezetőjüknek Saturasnak van egy alternatív megoldása a mágikus burok eltüntetésére. 5 fókuszkövet kell neki szereznünk, amiben segít a négy legjobb barátunk is: Milten, Gorn, Diego, Lares. A vízmágusok hatalmas mágikus érc készlettel rendelkeznek, s ezt akarják felrobbantani a fókuszkövekkel, hogy a robbanás ereje megsemmisítse a mágikus burkot. Ehhez azonban szükségük van a tűzmágusokra is, úgyhogy irány a régi tábor. Hamarosan megtudjuk, hogy szörnyű dolog történt: Milten kivételével - aki éppen nekünk segített megtalálni egy fókuszkövet - az összes Tűzmágust meggyilkolták! Gomez, a leghatalmasabb ércbáró pedig bezárkózott a kastélyába.

Negyedik fejezet: Xardas
Saturasnak azonban még mindig van egy ötlete: Meg kell találnunk a 13. mágust, ki sötét tornyában az orkföld közepén él. Életünk legnehezebb próbáját kell kiállnunk, minek jutalmaként végre találkozhatunk Xardaxszal, a 13. mágussal. Természetesen neki esze ágában sincs velünk visszajönnie. Szerinte mi mások vagyunk, mint a többi ember, hatalmasabbak, mint bárki más a kolóniában. Itt a kolóniában el kell pusztítanunk az Alvót, vagy a királyság el fog bukni. Barátjához, Ur-Shakhoz az orkok mágusához küld minket, kit megmentünk a társaitól s ezért cserébe elkészíti nekünk az Ulu-Mulut, mellyel sértetlenül bemehetünk az ork településekre.

Ötödik fejezet: A Portál Őrizői
Ur-Shak útmutatását követve sikeresen bejutunk az orkok szent templomába. Itt megküzdünk az öt élőhalott ork sámánnal, ám az ötödikkel kudarcot vallunk. Megtaláljuk azonban Urizelt, a mágikus erejű kardot, melyet az orkok őriztek. Xardax megfejti a rúnákat és elmondja, hogyan adhatjuk vissza régi erejét. Utunk közben találkozunk a négy barátunkkal és Milten elmondja, hogy Gomez megtámadja az Új tábort, hogy megszerezze a bányájukat, ugyanis az övé beomlott. Nekünk köszönhetően aljas terve azonban nem sikerül, így folytathatjuk utunkat, hogy visszaadjuk Urizel erejét. Elmegyünk a vízmágusokhoz és Milten segítségével átültetjük a mágikus érc erejét Urizelbe. Sikeresen megmenekülünk Saturas és társai haragja elől, úgyhogy irány az ork templom, hogy megküzdjünk az 5. sámánnal és elérjük az Alvó templomát.

Hatodik fejezet: Az Alvó Temploma
Az alvó templomába érve rálelünk Baal Lukorra és a szektásokra, akiket kénytelenek leszünk elpusztítani. Az Alvó már csaknem felébredt, ám még van időnk megállítani. Az öt sámán szobrának szívébe beleszúrjuk saját fegyverüket, és így arra kényszerítjük Urizel segítségével az Alvót - magát Beliart - hogy elhagyja ezt a világot. Küldetésünk véget ért Beliar földi reinkarnációja az Alvó elhagyta ezt a világot, a mágikus burok leomlott ám a névtelen hős történetének még korán sincs vége!

Írta: Bálint (Thx!)

Fordította / írta: Kwish
2006.10.04.