Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.10.27. - Kwish

Gothic III - TVG interjuhé


A TotalVideoGames készített egy elég hosszúra sikeredett interjuhét Stefan Berger-rel (márka menedzser) és Kai Rosenkranz-al (Piranha Bytes fejlesztői csapatának tagja, zeneszerző, hangeffektek, vizuális effektek, 2D grafika, hivatalos weboldal) a Gothic 3-mal kapcsolatban. Az interjuhé eléggé ócsójános-szerű, sok rész visszaköszön a korábbi Gamecloud-os darabból.


TVG: Mondhatjuk azt, hogy a Gothic-kal kapcsolatban megfogalmazott elvárásaitok eddig nem igazán jöttek be a Németországon kívüli területek tekintetében? Hogyan akartok betörni a Gothic 3-mal az angol és amerikai piacra?
Kai: A német piaccal ellentétben a Gothic sorozat státusza az angol/amerikai piacon nem igazán nőtte túl az "csúcs alvó játék" kategóriát. Mikor a Gothic 2 megérkezett Amerikába, már több mint egy éve megjelent, és nem igazán versenyezhetett az akkor aktuális vizuális csúcs-modell játékokkal. A gyenge marketingnek és a disztribúciós partnerről hallott hibáknak köszönhetően csak a játékosok egy kis csoportja szerzett tudomást a játék létezéséről, míg Németországban lelkes és elkötelezett rajongótábor alakult ki. Rendkívüli lelkesedéssel vitték a híreket a játékról a világ minden részére, és ez egy kissé segített a gyenge marketing költségvetésünkön. Annak ellenére, hogy a Gothic sorozat nem igazán ismert széles körben az US/UK piacon, elmondható, hogy a nemzetközi rajongó tábor folyamatosan nő. Mi meg úgy segítjük ezt a növekedést, ahogy csak tudjuk. A harmadik rész megjelenése előtt pl. az egész világon hozzáférhetó módon megjelenik majd egy olyan gyűjteményes kiadás, mely a sorozat összes eddig megjelent darabját tartalmazza. Ettől eltekintve a játék minősége önmagában véve is javulni fog, így a játék már versenyképes termék lesz a nemzetközi piacon is.

TVG: Azoknak, akik nem ismerik annyira a játékokat adnál egy kis áttekintést arról, hogy a Gothic sorozat mögött milyen törekvések állnak, és hogy milyen új lényegi változások és ötletek lesznek a Gothic 3-ban?
Kai: Már a kezdetektől fogva célul tűztük ki, hogy egy egyedi és friss világgal rendelkező játékot hozzunk létre. Inkább a saját elképzeléseinkre összpontosítottunk, ahelyett, hogy a megszokott megoldásokat és kliséket vettük volna elé. De még mindig nem tudtunk teljesen elszakadni néhány dolog - különösen a PnP játék és a fantasy filmek - közvetlen befolyásától. A Gothic 3 esetében megpróbáltuk megőrizni az eredeti látásmódot és hangulatot, de ugyanakkor - ahol ennek értelmét láttuk - kibővítjük a játékot néhány innovatív elemmel is. Azoknak a játékosoknak, akik már ismerik az előző játékokat, otthon érzik majd magukat a harmadik részben is, ahol lesz néhány friss és szükségesnek ítélt változás. Az egyik leglényegesebb változás az átdolgozott harc/skill rendszer lesz. Átvizsgáltuk az eredeti megközelítést, és lecseréltük a Gothic 2-ből eredő néhány skillre és hatalmas mennyiségű mini-tehetségre ("mini-talent"). Míg a játékosok eddig semmi mást nem tehettek, mint hogy a készségeik százalékos értékét 100%-ra növelték, addig most lehetőségük lesz a saját jellemzőjük, tehetségük kialakítására, a kedvenc mini-tehetségek kombinálásával.

TVG: Kérlek, mondjatok néhány szót a Piranha Bytes csapatáról, hol dolgoztak korábban, és véleményetek szerint mit tettetek hozzá az RPG stílushoz?
Stefan: A Piranha Bytes addig a Gothic első és második részét, valamint a második rész kiegészítőjét készítette el. A céget 1998-ban alapították. A társaság egy kis családi házban dolgozik (nem is igazán nevezhető irodának a szó klasszikus értelmében) Essenben, Németországban. A Gothic sorozattal a csapat egy hatalmas, hiteles világot hozott létre. A játék során az NPCk történeteket hallanak rólad (hogy együttműködsz-e az orkokkal, hogy a barátja vagy-e XY-nak). Aztán ez alapján eldöntik, hogy akarnak-e neked segíteni, vagy hogy beszélnek-e veled... Ha például megölöd a milícia egyik tagját, akkor az egész játék során problémáid lesznek a testülettel (más RPGkben erről egy idő után hajlamosak megfeledkezni). Aztán a játék szereplői más karakterekkel is beszélnek rólad... szóval ha kedvezően nyilatkoznak veled kapcsolatban, az a későbbiek során segítségedre lehet.

TVG: Mi teszi a Gothic világát egyedivé és ellenállhatatlanná, és adnál valami kis infót a háttér-történetről és hogy mennyire fordulatos a játék története?
Stefan: Történet: A Gothic 1 és 2 azon a szigeten játszódik, ahol Khorinis városa is található. Az emberiség háborúban áll az orkokkal. Khorinis városa körül nagyon sok ércbánya található, melyekre szükség van az orkok elleni háborúban. Nélkülük lehetetlen a győzelem. A második rész végén látod, ahogy a hős visszahajózik a kontinensre. A Gothic3 bevezetőjében a hajót láthatod majd, nem sokkal azelőtt, hogy megérkezik a kontinensre. Látod az égő városokat és az orkok elől menekülő embereket. Ekkor tudod meg, hogy az ork seregek megnyerték az emberiség ellen vívott háborút. Az emberek most már az orkok rabszolgái.
Egyedi elemek: A Gothic 3 egyedi elemei a hiteles világ, és az, hogy a különféle kalandokat különféle, eltérő módon lehet megoldani (a játék egészét a szabadság jellemzi):

TVG: Milyen technológiára összpontosított a fejlesztő csapat? Tudnál mondani néhány szót a játék 3D engine-jéről, és az egyik olyan jellemzőről, melyre már most büszkék vagytok?
Stefan: A Gothic 3-ban egy teljesen új engine-t, a Genome Enginet használjuk. Minden új grafikus jellemzőt támogatunk, de legjobban az NVIDIA grafikus chippekre koncentrálunk, mivel ezek nagyon sok lehetőséget kínálnak nekünk. A fák esetében a Speed Tree technológiát használjuk. Mint látjátok, a legújabb technológiákat használjuk, hogy felépítsük nektek az eddig legcsodálatosabb RPG világot. A Gothic jól ismert az egyedi grafikus megvalósításról (itt a Gothic nemcsak egy játék címét jelenti). Így a harmadik részben sokkal több lehetőségünk volt a karakterek, animációk és épületek esetében. A Gothic 2-ben egy karakter közel 1.200 poligonból állt, a Gothic 3-ban ez a szám 12.000.

TVG: A rajongóktól érkezett negatív kritikák lényegében ahhoz kapcsolódtak, hogy a játék kezelőfelülete és az irányítása egy kicsit nehézkes. Változni fog ez a Gothic 3 esetében?
Stefan: Annyit megígérhetek, hogy nagyon sok változás lesz a kezelőfelület és az irányítás tekintetében. A Gothic 1&2 irányításának kidolgozásakor a konzol verziót tartottuk szem előtt. De mint tudjuk, soha nem adtunk ki a játékok konzol verzióját. Már a második rész elkészítésekor nagyon sok fejlesztést hajtottunk végre az irányításon. A harmadik rész esetében még könnyebbé tesszük az irányítást. Lesz például húzd-és-tedd (drag and drop) inventory (emiatt kaptuk a legtöbb kritikát a két első rész esetében).

TVG: Mennyire fog minket lenyűgözni a játék AI-ja? A tetteink, és az ahogy a világgal kapcsolatba, interakcióba lépünk ténylegesen befolyásolják majd azt, ahogy az emberek reagálnak ránk?
Stefan: Ez a Gothic egyik legnagyobb erőssége: a hiteles, hihető világ. Az AI itt nagyon fontos. A Gothic sorozatban minden tettre van valamilyen reakció. Az emberek a játékban mindig emlékeznek a tetteidre, ÉS elmesélik a történeteidet a többieknek... Ha megölsz egy birkát, és a farmer látja, elmeséli majd mindenkinek, hogy megölted az egyik jószágát. Így nem lesz egy olyan farmer sem, aki segítene neked, mindaddig, amíg meg nem oldod a dolgot ezzel az egy emberrel (fizetsz neki, vagy megoldasz valamilyen küldetést). No persze meg is ölheted a farmert, és így senki sem fogja tudni, mit tettél velük... Hacsak nem figyeli ki valaki, hogy mit teszel.
A másik példa gyakorlatilag az egész történet. Mivel az orkok nyerték az emberiség elleni harcot, a játékos eldöntheti, hogy melyik oldalra is akar állni. Segít az emberiségnek, vagy harcol az orkok oldalán harcol? Talán a játékos a két oldal között akar egyensúlyozni... Ha segítesz az orkoknak, az emberek nem igazán örülnek neked… Ha pedig az embereknek segítesz, és megölsz néhány orkot, vérdíjat tűznek ki a fejedre...
A tetteid, és az, ahogy a világgal kapcsolatba lépsz, nem kis küldetéseken keresztül valósul meg, az egész játék ezt a célt szolgálja... és neked kell eldöntened, milyen irányba haladsz.

TVG: Mondj néhány szót az olvasóinknak arról, milyen ellenfelekkel, lényekkel találkozhatnak, és milyen típusú küldetések lesznek a játékban.
Stefan: Közel 30 különféle szörny és tucatnyi emberi ellenfél lesz a játékban. Mivel most már a kontinensen játszol, lesznek új, sokkal nagyobb ellenfelek is, mint például a hatalmas T-Rex, aki akkor támad rád, amikor csak erre lehetősége lesz. De vannak olyan békés lények is a Gothic 3 világában, mint pl. a hornhammer-ek. De azért vigyázzatok, ha megtámadjátok őket, visszatámadnak… éS akkor bizony elég nagy bajba kerülhettek.

TVG: Mennyiben lesz a játék a Gothic 2 folytatása? Lesznek hasonló karakterek, mi lesz az új? Importálható lesz a korábbi karakter?
Stefan: Az első és második rész névtelen hősével játszol. Találkozhatsz majd néhány barátoddal is. Talán segíthetnek is utadon... A kontinensen lakók és az orkok szintén emlékeznek rád. Már nagyon sokat hallottak a névtelen hősről... Így többé már soha nem leszel ismeretlen...

TVG: Néhány utolsó megjegyzés a játék méretéről és bármiről, amit még fontosnak tartasz.
Stefan: A Gothic 3 világa háromszor, négyszer akkora lesz, mint a Gothic 2 világa. Közel 20 város lesz a játékban... a legtöbbet az orkok foglalták el. A játékosok közel 30 különféle lénnyel, és tucatnyi-féle emberi ellenséggel mérhetik össze erejüket. Több mint 50 nagyerejű varázslat segíti majd őket útjukon.

Forrás: Chris Leyton
Szerző: TVG - Gothic 3 Q&A


(Vissza)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.11.02. - Gothic III - Rendszer követelmények
2005.11.17. - Gothic III - Hat új kép
2005.12.14. - Gothic III - Homokdűnék modellezése
2005.12.23. - Gothic III - Hivatalos infó a megjelenéssel kapcsolatban...
2006.01.01. - Gothic III - ActionTrip előzetes

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.09.28. - Gothic III - 2005 GC média anyagai
2005.09.06. - Gothic III - Cikkecske a karakter fejlesztésről
2005.08.25. - Gothic III - Megvan az együttes...
2005.08.22. - Gothic III - 2005 GC áttekintés a WoG-tól
2005.08.18. - Gothic III - GC képek és trailer


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása