Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.08.04. - Kwish

Gothic III - Néhány infó a játékmenetről


Az RPGDot munkatársai részt vettek a Gothic 3 hanganyagának felvételén (a sajtó sok más egyéb képviselőjével). A becses alkalom során egyéb infókról is szó esett, pontosabban sikerült egy kicsit megszorongatniuk Mike Hoge-et, azzal kapcsolatban, hogy milyen irányokba is mennek majd a dolgok úgy általában a Gothic sorozat következő darabjánál.


Még mindig kulcsfontosságú: a Gothic világa
A Piranha Bytes világossá tette, hogy "a világ" még mindig a Gothic legfontosabb aspektusa lesz. Mindent megtesznek, amit csak tudnak, hogy még valóságosabbá, hihetőbbé tegyék. Három jellemzőn dolgoznak: egy nyilvánvalóan fejlettebb pathfinding rendszeren, fejlettebb AI-n és a fejlettebb NPC viselkedésen. A Gothic 3 minden NPC tetteit globális szinten követi nyomon, míg ezt a Gothic 2 csak helyi szinten kezelte. A csoportok viselkedése és a scriptelések kezelése most már sokkal könnyebben megy. A globális hír-rendszer lehetővé teszi, hogy az NPCk közti információáramlás irányítása sokkal pontosabb legyen. Mindez persze igen komolyan befolyásolja a játékegyensúly kérdését, így még nem látják, hogy milyen mértékig használják ki ezeket a dolgokat.
A technológiai fejlődés is egy sokkal látványosabb világnak kedvez. Most egy tipikus képnek közel hatszor annyi poligonja lesz, mint a Gothic 2-ben volt, ami egyszerűn szólva több részletet jelent. A fejlesztett animáció szintén pozitív hatással jár. Az NPCk hangulata befolyásolja majd a mozgásukat. Látni lehet majd, hogy egy karakter boldog, részeg, fáradt, megsérült, vagy hogy épp most kelt fel és ereje teljében van.

Trend 1: Több szabadság
A Gothic 3 túl akar lépni az első két játék kalandjáték-szerű szerkezetén. A korábbi verziókban nagyon sok dolgot épp a meghatározott sorrendben kellett végrehajtanod, hogy eljuss a következő fejezethez. A fejlesztők arra törekednek, hogy ezt elkerüljék a Gothic 3-ban, s több lehetőséget és több szabadságot akarnak adni a játékosnak, például azzal, hogy egy csomó küldetést felajánlanak a játékosnak, melyek közül választhat, ahelyett, hogy egy bizonyos feladat elvégzésére kényszerítenék.
A játék sokkal kevésbé lesz lineáris, mint az elődei. A fő küldetés a játék legnagyobb részében nagymértékben opcionális lesz. A Piranha Bytes éppen azt a keskeny vonalat célozta be, ahol a játékosnak tudnia kell, hogy mit tegyen annak érdekében, hogy továbbjusson a fő küldetésben, de úgy is dönthet, hogy először nagyon sok más/egyéb dolgot végez el, ha éppen ehhez van kedve.

Trend 2: A gyenge pontok fixálása
A Gothic sorozat legnagyobb gyengéi az ügyetlen irányítás és az igen magas nehézségi szint voltak. A Gothic 3-ban állítható lesz a nehézségi szint, és a már bevált irányítást olyan akció-kalandjátékoktól vették át, mint a Splinter Cell. Sajnos itt volt egy kis kommunikációs problémánk, mert egyik olyan játékkal sem játszottam, melyek irányítását Mike felhozta példának. Amit megértettem, az annyi, hogy egy harmadik személyes, vállon-keresztüli nézetű dolog lesz, nagyon közel lesz az akcióhoz, és hogy már sikeresen használták más játékokban is. A klasszikus Gothic-hoz hasonló irányítási rendszert alternatívaként szintén csatolják.

Egyebek
A szokásos "mindenből több" dolgok mellett még egy dolgot szeretnék megemlíteni. A karakter-fejlesztés olyan lesz, mint régen, azzal az eltéréssel, hogy a skillek értékét már nem százalékosan adják meg. Ahelyett, hogy a készségedet néhány százalékkal feljavítod, vásárolhatsz valami különleges bónuszt, például egy bizonyos kombó támadást. Ez elősegíti a karaktered egyedivé tételét.

Szerző: Gorath
Forrás: RPGDot

Az RPGDot kitett egy másik cikket is a hangfelvételről, melyből letölthető két hanganyag.


(Vissza)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.08.07. - Gothic III - Konceptek, vázlatok a GothicDot-on
2005.08.13. - Gothic III - Játszanak vele Lipcsében?
2005.08.18. - Gothic III - GC képek és trailer
2005.08.22. - Gothic III - 2005 GC áttekintés a WoG-tól
2005.08.25. - Gothic III - Megvan az együttes...

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.07.10. - Gothic III - Interjuhé a nemzetközi megjelenésről
2005.06.22. - Gothic III - A fák nem nőnek az égig...
2005.06.17. - Gothic III - Új videó
2005.06.09. - Gothic III - RPGDot E3 interjuhé
2005.06.01. - Gothic III - Ajándék videó


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása