|
2005.05.19. - Kwish
Gothic III - E3: Gamespy impressziók
|
A Gamespy leközölt egy kis szösszenetet a Gothic 3-ról, amolyan benyomások félét. A sok infó között hátha valaki nem ismeri...
|
Biztató |
Aggasztó |
Nagyobb és jóval ambiciózusabb élő játékvilág, jóval nyitottabb karakter fejlődés |
Vajon sikerül nekik felhasználó-baráttá tenni a kezelőfelületet? |
A Gothic sorozat utolsó darabja egy szigeten játszódott, és azzal ért véget, hogy a karaktered végre útra kelt a szárazföldre. A Gothic 3 a karakter érkezésével indul, viszont hősünk már csak az emberi városok romjait találja, melyeket földig leromboltak az orkok. Egy normális RPG-ben ez biztos jele lenne annak, hogy a következő 50 órát az orkok visszaverésével, és az emberiség megmentésével tölti az ember. A Gothic 3-ban ugyanakkor a játékos választhat aközül, hogy megmenti az emberiséget, vagy segít az orkoknak, illetve, hogy a háttérben marad, s nem avatkozik be az eseményekbe. Ahogy Stefan Berger, a JoWood képviselője mondta: "A legfontosabb dolog az a Gothic 3-ban, hogy azt tehetsz, amit csak akarsz".
Ez az kezdő döntés egy folyamatosan fejlődő történetet eredményez, mely végül a három befejezés egyikéhez vezeti el a játékost. Te leszel vajon az a király, aki megmenti az emberiséget; esetleg a hódító orkok istenévé válsz, vagy egyszerűen csak egy idegen szerepét játszod, akit kizárnak a dolgokból? "A befejezésben végül, eljutsz a sivatagba, hogy... nem is tudom, talán a Gothic 4-ért." - közli Berger.
A kontinens háromszor akkora, mint a Gothic 2 szigete, 75 négyzetkilométer nagyságú. Berger elmondta, hogy a játékosok egyik fő kívánsága az volt, hogy hegyek is kerüljenek a játékba, és a fejlesztők - tekintettel a világ méretére - meglehetősen nehéznek találták ezek implementálását. Nagyon keményen dolgoztak azon, hogy több fordulat is legyen a történetben, hogy könnyebb legyen a kezelőfelület használata, és hogy még nagyobb méretű és választékot nyújtó életteli világot hozzanak létre.
Az hogy a világ él - s amely most 1.000 egyedi karakterrel büszkélkedik a legutóbbi játék 400 karakterével szemben - nem csak azt jelenti, hogy éjszaka nem vásárolhatsz, mert alszanak a kereskedők. Azt is jelenti, hogy a hírneved, az ismertséged tényleges hatást gyakorol a játék világára. Az A.I. csatlósok hallanak tetteidről és megtagadhatják a segítségüket a múltbéli cselekedeteid miatt. Lesznek olyan városok, melyek nyíltan ellenségesek lesznek. Berger azt a helyzetet hozta fel példának, mikor be kell jutnod egy ork városba... ha viszont az embereknek segítettél, az orkok nem igazán látják szívesen, hogy a városukban sétálsz. Persze végigharcolhatod az utad, vagy épp be is osonhatsz. Berger egy meglehetősen újszerű megközelítést vetett fel, mikor megmutatott egy T-Rexet (azt nem igazán lehet tudni, hogy hol helyezkedik el a táplálék láncban), ami nyugodtan legelgetett a mezőn. (Legelő T-Rex? Fordítási hiba?) Azt mondta, hogy egy csapat T-Rexet is bevezethetsz a városba, hogy ráijessz az orkokra. Mint mondta: "Gyűlölik őket. Az orkok utálják a T-Rexeket, s ezért elmenekülnek a városból".
A grafikus engine, mely Berger meghatározása szerint 90%-ban új, képes a nagyobb összecsapások kezelésére is, mikor bármelyik oldalon legalább 20 harcos küzd. A terület jól néz ki, szálanként látható fűszálak és részletezett állatok, mint pl. rinocéroszok, történelem előtti madarak és a nyilvánvalóan növényevő T-Rexek járják a vidéket. A játékot 2006 első negyedévében adják ki, s a demót idén év végére várják.
Szerző: Tom Chick
Forrás: Gamespy
(Vissza)
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2005.05.20. - Gothic III - Videófelvétel a demóról... 2005.05.22. - Gothic III - 2005 E3: IGN PC áttekintés 2005.05.22. - Gothic III - 2005 E3: Gamespot benyomások 2005.05.27. - Gothic III - Két új wallpaper 2005.06.01. - Gothic III - Ajándék videó
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2005.05.18. - Gothic III - Képek a Hardwired.hu-n
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|