Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

Képességek (featek)

A képességek különböző különleges tulajdonságokat összefogva még inkább lehetővé teszik a karakterek specializációját, leginkább azzal, hogy be lehet velük állítani, miként is viselkedik a karakter a harc közben. Bár nem mindegyik feat harc-orientált, a többségük mégis olyan, s az ezekkel kapcsolatos döntéseid meghatározzák, hogy a karaktered milyen fegyvereket és páncélzatot használhat, valamint azt is, hogy milyen különleges támadásokat hajthat végre a küzdelem során.

A featek továbbfejleszthetőek, ha már valaki rendelkezik az alap képességgel, illetve megvannak a szükséges feltételek, és elkölti a képessége fejlesztéséhez szükséges feat-pontokat a szintlépéskor (a magasabb szintű feat rendszerint több bónuszt biztosít a feat biztosította különleges képességhez). Néhány feat (mint például a fegyver és páncélzat használat) kumulatív (hatásuk összeadódik), míg a többségük nem ilyen, vagyis ha valaki eléri a második szintet egy képességben, akkor az első szint nyújtotta bonuszokat semmisnek kell tekinteni, mintsem összesítve számítani rájuk.

Az itt található információk az Xbox verzió alapján megjelent forrásokból származnak, a két alapcucc a Gamespot Guide, valamint a Gamebanshee kigyűjtése. Őszintén szólva egymás mellé téve a kettőt, úgy tűnik, sántít valami, szerintem ócsójánosként, mindketten elővették a KotOR1 anyagaikat, és azt frissítették... de néha azért ki lógott a lóláb. Az adatok a Gamebanshee-ből csekkoltam, mert ott bescannelt infók vannak. Nos, remélem senkit nem vezetek félre.

FIGYELEM! Ha valakinek van valamilyen kommentje a képességek használhatóságára tett megjegyzéssel, vagy úgy általában az értékelésükkel kapcsolatban, akkor az nyugodtan írja meg, és - ha hozzájárul - ki is tenném az oldalra, az adott képességek alá, mint egy másik véleményt.




PASSZÍV HARCI FEATEK
Azok a képességek, melyek nem igényelnek külön aktiválást a harc során rendszerint sokkal vonzóbbak. Bár az ember bármikor megállíthatja a játékot, amikor csak akarja, a harc még mindig egy kissé kockázatos és bonyolult lehet ha egyszerre több ellenféllel kell szembenézni. Mivel a passzív featek mindig aktívak (gyakorlatilag a háttérben mindig azon dolgoznak, hogy a karaktered jobb legyen), valamilyen módon megkönnyítik a karakter mikro-menedzsmentjét.





AKTÍV HARCI FEATEK
Míg a passzív képességek mindig ott működnek a háttérben, az aktív képességek esetében szükség van arra, hogy a játékos "bekapcsolja" őket, ha használni akarja. Általában lehetővé teszik, hogy a karakter végrehajtson egy valamiképp felturbózott támadást, bár rendszerint valami negatív hatást is kifejtenek átmeneti időre. Az aktív képességek használatának nincs költsége, így olyan sokszor lehet őket használni, amilyen gyakran csak akarja az ember, bár együtt élni az általuk okozott hátrányokkal rendszerint megköveteli, hogy az ember odafigyeljen arra, milyen ellenfelekkel is áll szemben.





PASSZÍV KÉSZSÉG FEATEK
Néhány képesség egyszerűen bonusz pontokat ad bizonyos készségekhez. Ezek nem is olyan rossz választások, ha egyszerűen nem találsz semmilyen más értékes képességet a listádon. Különösen igaz ez a Soldier karakterekre vonatkozólag, akik rendszerint csak néhány készség pontot oszthatnak el minden szintlépéskor, viszont sokkal gyakrabban választhatnak ki új képességeket, mint a többiek. A Scoundrelek, és a Scoutok feltehetőleg elégedettek lesznek a szintlépéskor kapott skill-pontok mennyiségével. Ez talán egyedül a játékos NPCkre nem igaz, mármint abban az esetben, ha a játékos inkább csak saját karakterével akar foglalkozni, a többiek kezelésével meg nem annyira, s így inkább passzív képességekkel látja el őket (mivel az aktív harci featek kezelés további manuális irányítgatást követel a küzdelem közben is).





JEDI FEATEK
A Jedi karaktereknek (beleértve a te saját karakteredet is) lehetősége nyílik arra, hogy olyan új képességek közül válasszanak, melyek különösen csak a Jedi karakterekre jellemzőek. Ráadásul minden egyes Jedi osztály egyedi képességeket is kap.





PRESZTÍZS OSZTÁLYOK FEATJEI
A presztízs osztályok a Jedi karakterosztály különleges hajtásai, a Jedi (Sith) renden belül további specializálódást tesznek lehetővé. A Jedi illetve Sith oldal képességei meglehetősen kiegyensúlyozottak (mondhatni tükörképei egymásnak). (Gyakorlatilag ezek mindegyike vadiúj feat, így külön nem jelölöm őket.)





DROID FEATEK
A droidokat jellemző általános képességek gyakorlatilag változatlanok, nem bővült a rendelkezésünkre álló lehetőségek köre (legalábbis az addigi anyagok alapján nem vettem észre). Az egyetlen sajátosság, hogy a korábbi logikai upgrade képesség (vélhetőleg a megnövekedett szintkorlát miatt) átfogalmazásra került.