Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

NAR SHADDAA (fősodor 2)

(TARTALOM)
(Előzmény: Nar Shaddaa - fősodor 1; Nar Shaddaa - mellék

Úgy gondoltam, hogy inkább kétfelé választom a Nar Shaddaa fősodort is, mert a játék alábbiakban ismertetésre kerülő részében gyakorlatilag egyetlen mellékküldetés sincs, minden lépés lényeges a játék szempontjából (valamint az Ebon Hawk epizód miatt egyébként is kétfelé vannak osztva az események...)

SPEEDY
  1. Mikor a korábban ismertettek szerint körbejártam a holdat, s kiléptem a menekült táborból, jött egy kis átvezető képsor, miszerint csúnya rossz bácsik elfoglalták az Ebon Hawkot. Ha megoldottuk a kérdést (én csak vérfagylalással tudtam), s legközelebb elhagytam a hajót, Atton megjelent egy rövid üzenettel, hogy az Exchange képviselője találkozni akar a főkarival a Jekk'Jekk Tarr nevű helyen (ez a dokkban található speciális idegen pihenőhely). Gyakorlatilag innentől kezdve minden a fősodor részét képezi...
  2. A karit persze tőrbe csalják, igazán gyors segítséget itt nem lehet adni, mert sodorják az embert az események. Kisebb fordulatokat követően (melyben nagy szerepe van Mirának), valóban eljut a Jekk'Jekk Tarr-ba, valamint egy föld alatti labirintusba. Itt a gyors végighaladás érdekében menjünk két szobát előre, aztán balra fordulva egyenesen előre. Zárt ajtó.
  3. A zárt ajtó kinyitásához Mirával kell legyőzni először Hanharrt, majd néhány kath houndot, s végül pár ubese fejvadászt. Szórakoztató feladat, főleg ha nem lépünk vele szintet. A túlélés közben meg kell keresnünk az Escape Tunnel ajtaját, majd kinyitni az ajtót (veremből észak, majd nyugati irányban, ha gyorsak akarunk lenni.
  4. Kis intermezzót követően (mely során a főkari Goto fogságába esik), T3-M4 segítségével megszerezzük az Ebon Hawk álcázásához szükséges kódokat (trükkös zár: középső rész óramutató járásával ellentétesen forgatva; jobb oldali rész óramutató járásával megegyező irányba forgatva; bal oldali rész óramutató járásával ellentétes irányba forgatva).
  5. Kiröppenünk, két csapattagot kiválasztva végig kell verekednünk magunkat Goto hajóján. Érdemes vinni egy olyan karaktert, aki egy kicsit ért a számítógépekhez, meg a zárakhoz. Először törekedjünk elérni a főkarit (a mini térképen látható, hogy dél/dél-kelet felé kell haladni, a hajó középső-keleti részébe), majd ezt követően irány a híd. Abban a helységben, ahol a főkarit megtaláljuk állítsunk át minden lehetséges rendszert a másodlagos áramforrásokra, majd a hajó végén, a központi teremben, kapcsoljuk le azt.
  6. Goto hajója elpusztul. S a főkari végre beszélhet Zez-Kai Ell Jedi mesterrel...



EBON HAWK - NAR SHADDAA
Ahogy kilépünk a refugee szektorból, egy kis mozival tájékoztatást kapunk arról, hogy a "dokkmestert" (akivel érkezésünkkor volt egy kis vitánk), Quellot, a röpködő kis biszb@szt megszorongatja néhány marcona alak, valami Red Eclipse bűnbanda, és úgy tűnik, hogy a hajónk is bajba került... érdemes elnézni arrafelé...

A marcona gazemberek tehát leverték a dokkmestert, és bajban lehet a hajónk. Elindulunk arrafelé. Már útközben látszik, hogy feszült a helyzet, mert 8-9 banditost hidegre kell tennünk, mire végre elérjük a hajót. Őszintén szólva, odabenn sincs más dolgunk, a pilóta fülke közelében levő biztonsági szobában megtaláljuk a rabszolgavadászok vezetőjét, nem nagyon tudunk vele szót érteni (bár azt megtudjuk tőle, hogy azt a tolvajt is megölték, akit a hajón találtok - ő próbálta meg kicsalni tőlünk a hajót), így ismét harcolni kell. Alulmarad a küzdelemben (400 XP a legyőzéséért és 500 XP a probléma rendezéséért).
(A párbeszéd lehetőségekből úgy tűnik, van valami olyan lehetőség is, hogy a főkarinak dolgozzanak, de ez olyan új dimenziókat nyit egy Jedi Mester előtt, amibe inkább jobb nem is belegondolni.)
(Vissza)



EXCHANGE MEGHÍVÁS
Elindulunk a hajóról, de alig teszünk meg pár lépést, feltűnik Atton, hogy üzenetet kapott, amit mindenkinek hallania kell. Röviden összefoglalva, úgy tűnik, hogy az eddigi tevékenységünk már éppen elég volt ahhoz, hogy felkeltse a már említett (valamikor, az őskorban) Visquis (Viszkis) nevű Exchange kisfőnök figyelmét, aki meghív magához a Jek'Jek Tarr-ba. A csapatból gyakorlatilag mindenki egyetért abban, hogy ez egy csapda, de menni kell. Egyedül.

Amint a dokk bejárat közelébe érünk, utolér minket Atton, és figyelmeztet, hogy legyünk óvatosak. A comlink nem működik majd, így nem tud velünk kapcsolatba lépni... ad néhány medpacot is (tényleg el lehet keseredve). Megvár minket...

Belépünk a dokkok területére, de pár lépés után a már sokat látott fejvadásznő, Mira toppan elénk. Kissé cinikus. Szerinte több figyelmet vontunk magunkra, mint egy Sith hajónaszád. Azóta követ, mióta megérkeztünk, s szerinte nem éppen úgy viselkedtünk, mint aki igyekszik meghúzni magát. Viszkis meghívását ő is csapdának értékeli, szerinte harc lesz, aztán majd odaadják a hullánkat Goto-nak. Szerinte, ha ő, Mira tudja, hogy a Viszkissel találkozunk, akkor tudhatja gyakorlatilag mindenki, s a fejvadászok kényszer-békeszünetének hamarosan vége szakad. És akkor nagyon csúnya lesz a helyzet. Mira szerint a barátaink is bajban vannak.

Gyors snitt, és látjuk, amint Atton a várakozás közbeni feszültségét a kantinban próbálja oldani. Hö, de megjelennek a Sun Ikrek, a twi'lek bárgyilkosnő-testvérpár. Attont akarják elkapni, hogy csaliként használhassák a főkari ellen, akit aztán majd jól foglyul akarnak ejteni. Atton kicsit ideges lesz, s harcba kezd velük. Brutálisan könnyedén leveri a macákat (ekkor Lvl7 scout / Lvl9 Jedi Sentinel; 10-35/+22 és 8-22/+20 sebzésekkel). Visszarohan a többiekhez, figyelmeztet mindenkit, hogy a fejvadászok megőrültek, és hogy jönnek ezerrel. A csapatra vadásznak. A nagy tanakodás közben meg is jelenik egy Zhug csapat, s elkezdenek fenyegetőzni...
(Vissza)




Snitt vissza Mirára és a főkarira. Egy rejtekhelyen vagyunk, a fejvadásznőnek nem tetszik, hogy Viszkis a fejvadászokat megkerülve akarja elkapni a főkarit, s így akarja Goto-nak átadni. Elkábítja a száműzöttet, majd ő öltözik be abba a szkafanderbe, amiben aztán sérülés nélkül kibírja majd a Jek'Jek Tarr mérgező légkörét. Látjuk, hogy a Viszkis és Hanharr várják a főkarit. Nagy meglepi, mikor a ruciból Mira bújik elő. Az Exchanges kiskakas nem érti, hogy miért nem a Jedi jött el. Kiderül, hogy Goto-t akarják kicsalni a Jedivel. A Viszkis ugyanis Vogga-nak dolgozik. Mivel Goto nagyon óvatos, s mindig csak egy hologramként jelent meg, fel kell valahogy jutni a hajójára, hogy személyesen találkozhassanak vele (s lecsaphassanak rá). Erre a legjobb módszer egy fogoly Jedi lenne. Céljuk, hogy kinyírják Goto-t. Itt, ebben az idegeneknek való kéj(gáz)barlangban nyugodtan űzhetik kisded játékaikat, mert Viszkis úgy tapasztalta, hogy itt valami miatt Goto nem látja, hogy mi történik. Mira nem alkuszik, nem akarja átadni a Viszkisnek a Jedit, ezért kiütik. Viszkis arra számít ugyanis, hogy a főkari majd elmegy érte, s kiszabadítja (ekkor meg majd jól elkapják a grabancát).

Közben a főkari magához tér és a keresett Zez-Kai Ell Jedi mester áll felette. A mester bevallja, hogy sem a tárgyaláskor, sem pedig itt a holdon nem érti a főkari viselkedését (érdekes megállapítás, hogy szerinte tettünk olyat is, ami az Exhange-nek kedvezett, vajh, mi lehetett az? Talán Lupo?). Akárhogy is van, tevékenységünknek köszönhetően már ő sem bírt tovább megbújni, felfedi magát, nem tűri (nem tűrheti tovább), hogy az Exchange még több szenvedést okozzon. A főkari még totál gyenge, meg se tud szólalni... Ell meg elmegy megmenteni Mirát. Még hozzáteszi, ha a főkari őt akarja, akkor menjen utána, de ha csak bosszút akar állni... nos, akkor is :-)

A Jek'Jek Tarr-ba érkezvén rögtön fulladozni kezdünk, de nincs semmi baj, mert jön Banya és megtanít a Breath Controll elnevezésű Jedi trükkre. Ez egy kis ideig (nem is kis ideig!) megvéd a nyugihely gyilkos levegőjétől, de a hatása azért elmúlhat!

Közben láthatjuk, ahogy Viszkis és Hanharr kitárgyalja az újabb fejleményt. Hanharr már kezd aggódni, az Exchanges mini-vezért még nem, s ránk uszítja a Jek'Jek Tarr illusztris közösségét...

Nos, ez innentől kezdve brutál vérfürdő. Lehet irtani az ellent, mint a fene... kőkemény hentelés az egész. Mikor eljutunk az első gondokkal teli terembe, akkor már Viszkis is aggódik (bár azért nem annyira). Abban bízik, hogy majd szépen visszavonul a Jek'Jek Tarr alatti szellőzőrendszerbe, pontosabban az arrafelé található titkos bázisára. Maga az alagútrendszer is mérgező (a terv az, hogy majd ott elájul a főkari, aztán beviszik a titkos rejtekhelyre), s rejtekhelyén további lelkes fejvadászokat lehet találni. Hanharr is vele tart, bár egy kicsit tart a Viszkis árulásától.

Ott vagyunk a privát szekcióban, de már csak a twi'lek konzumálókkal találkozunk. Finoman beszélgetünk az egyikkel. Halálra rémült, de megnyugtatjuk, hogy csak a Viszkist keressük. Megmutatja az egyik hátsó sarokszobából a kisvezér fészkébe vezető folyosó bejáratát. Ha hinni lehet a szóbeszédnek (PER) a labirintus teli van csapdákkal, és mérges gáz tölti ki... ha nem vagyunk elég gyorsak, hamar kipurcanunk. Aztán ha át is jutunk az útvesztőn, ott van a Viszkis különbejáratú testőrsége, egy csomó ubese fajhoz tartozó mókus... ők azok, akik szívből utálják a Jediket. Ráadásul várnak ránk, a twi'lek hölgyemény szerint már régóta készülnek erre az akcióra. Kérdésünkre még azt is elmondja, hogy Mirát is magukkal vitték (LSP).

Belépünk a labirintusba... Közben látunk egy kis mozit a két cselszövőről, Viszkis nagyon elégedett, de Hanharr aggódik. Szerinte hiába vannak itt az ubesek, a Jedi majd ledarálja őket. (Kiderül, hogy a Köztársaság bombázta szét a bolygójukat, azért ilyen morcosak.) Hanharr szerint hiba, hogy Viszkis a gyűlöletükben bízik, nem pedig a képességeikben. A kisfőnököt még Hanharr aggódása sem idegesíti fel, sőt, van egy meglepetése a vuki számára, amivel elütheti az időt... (Hmm, vuki lányok?!)

A labirintusban a mini-térkép rögtön kiakad (mert milyen könnyű is lenne egyébként az útvesztő, nem?). A mérgezés a Breath Controll segítségével mellőzhetjük (bár ha beszívjuk az se nagy probléma), az aknákat meg érdemes felszedni (DEM: 8+11 már elég hozzá). Ahogy bolyongunk odalenn, két hullát is találunk, bár nem leszünk sokkal okosabbak az egész szituval kapcsolatban, csak annyi derül ki, hogy lúzerek voltak, és Vogga-nak dolgoztak (van egy beteges ötlet arról, hogy letett aknákkal jelöljük az utat). Ha gyorsan akarunk haladni, a belépést követően menjünk előre két szobát, majd (ott, ahol akna is van) forduljunk balra, ezt követően egyenesen előre, s néhány aknán túljutva ott állunk a földalatti "bunker" bejárata előtt... csakhogy nem tudunk bejutni az ajtón. Remek. :-/
Akik nagyon vizuális típusok, azoknak itt egy térkép (a piros jelek az aknák, a sárgák pedig a holttestek).

Snitt vissza a két cselszövőhöz. Hanharr aggódik, Viszkis viszont teljesen nyeregbe érzi magát. A Jedi nem tud kijutni az útvesztőből (már visszafelé is zárva az ajtó), s előbb utóbb legyűri a méreg, s akkor majd kiküldi érte az ubese vadászokat. Hogy ne teljen unalmasan az idő, lehetőséget ad arra Hanharrnak, hogy eljátszogasson Mirával.
(Vissza)




Átvesszük Mira felett az irányítást, cél, hogy legyőzzük Hanharrt, kikerüljünk valahogy az Arénából és beengedjük a Jedit. Mira rendelkezik egy speciális fegyverrel, egy csuklóra erősített rakétavetővel, valamint olyan könnyű léptű, hogy az aknákat nem aktiválja. A rakétavetővel rakétákat, illetve gránátokat lehet kilőni.

Ez egy igen trükkös helyzet, már csak szórakozásból is úgy csináltam meg, hogy nem léptem szintet Mirával. Azonnal nyomtam egy pause-t, majd adtam neki egy jobb páncélt és egy tuningolt watchman blastert (+15 BAB, 9-25 DAM). Rohangászós-belelövős-elfutós technikával Hanharrt elég könnyű leverni (közben persze néhány aknára is rá kellett futtatni). Mira győzelme kicsit meglepi Viszkist, de nem ejt könnyeket. Ráereszt a csajszira 2*3 kath houndot, s ő maga elmegy ellenőrizni a Jedit.

TIPP: Igyekezzünk úgy helyezkedni Hanharr megölésekor, hogy a kijáratot jelentő (északi) ajtó előtt legyünk a végső lövés leadásakor, így amikor a szemközti nagyobb ajtóban megjelennek a dögök, nem támadnak meg azonnal, mert Mira kívül esik az agressziós zónájukon, s így elsőre meg lehet őket kínálni valami gránáttal.

A kath houndok leirtása sem okoz gondot. Ha végeztünk velük, szedjünk össze minden mozgathatót a korábbi áldozatokról. A kath hooundok fészkében az Old Beast Tender cuccai között megtaláljuk a kijáratot nyitó kártyát.

Innen mindenkinek a belátására van bízva, hogy miként megy tovább, a legegyszerűbb, ha meglépjük Mirával a szinteket, és leirtunk mindenkit (persze ésszel, de őszintén szólva max. kétkezes feattel meg rapid shottal az ubese vadászok szó szerint a közelébe se értek, úgy lesorozta őket). A másik, hogy lépünk vele a stealth skillre is, és végigosonunk harc nélkül. Én úgy csináltam, hogy hagytam Mirát Lvl6 karakternek, és így gyilkolásztam addig, amíg bírtam a dolgot. A szokásos futkosós-lövöldözős-menekülős taktikát célszerű kiegészíteni néhány akna lepakolásával is, minden ajtónyitás előtt. (Azért jó, ha Mira alacsony szinten van, mert sokkal több XPt kap egy-egy áldozatért.)

Ha teljes megsemmisítésre törekszünk, akkor esetleg szórakázhatunk a ventillátor kezelő szobában néhány távolsági gyilokkal (túltöltögetés miegyebek), meg kinyithatjuk az összes ajtót, illetve letölthetjük a térképet.

Ha gyorsak akarunk lenni, akkor haladjunk kifelé az ajtón, majd rögtön nyugatra. Így csak öt ubese fejvadászt kell leverni és máris ott vagyunk abban a szobában, ahonnan a menekülési útvonal nyílik. A vezérlő panelen kell egy kicsit ügyeskedni (vigyázzunk, mert ha esetleg osonkodtunk eddig, akkor az álcázásunk megszűnik!). Két útvonal van, az egyik a Jek'Jek Tarr-ba vezet, a másik a dokkokhoz. Egymást kizáró útvonalak. Ha kinyitjuk a főkari előtt az ajtót, akkor ez a menekülési útvonal bezáródik... megtesszük a dolgot...

TIPP: Vegyük le Miráról azokat a cuccokat, amire szükségünk van.

Viszkis meglepődik, mikor meghallja a riadót, aztán rádöbben a keserű valóságra, Mira, a kis csali elhúzott. Most már ő is aggódik. Az ubeseket a küzdőtérre rendeli, sőt, még több egységet hív, s már azt se bánja, ha megölik a Jedit...

Főkari belép, élesre fent fénykardokkal, mivel Mira szorgos kislány volt, túl sok tennivalója nincs, csak a megmaradt néhány ubeset kell levernie, illetve a zárt helyeket kinyitogatni, aztán irány a küzdőtér...

Nem mondhatni, hogy a Viszkis kitörő örömmel fogadja. Nagyon sok kárt okoztunk már az Exchange-nek. Kiderül, hogy azért szívatták annyira a menekülteket, mert remélték, hogy egy Jedi feltűnik a sok igazságtalanság hallatán, s akkor majd jól elcsíphetik... Viszkis főnöke, Goto ugyanis a Jedikre hatalmas fejpénzt tűzött ki... no nem mintha a Viszkist ez érdekelné, sőt, ő épp azért akar elfogni egy Jedit, hogy a fejpénz megszerzésének égisze alatt Goto közelébe férkőzzön, hogy megölhesse. Önelégülten megpróbálja elgázosítani a főkarit, de nem jár sikerrel... ráuszítja a ubeseket, de azok legnagyobb meglepetésére őt veszik körül... rádöbben a keserű valóságra, miszerint Goto minden lépését figyelte, és nem igazán örül az árulásának, az ubesek levágják. A száműzött érdeklődve várja a fejleményeket, mire egy hatalmas villámcsapással elkábítják (a'la Incredibels).
(Vissza)



KÖZJÁTÉK
Több kis snitt következik...
Mira találkozik a Jedi Mesterrel és közli vele, hogy Goto elragadta a főkarit...

A Banya megjelenik az Arénában és feléleszti az agonizáló Hanharrt (aki váratlanul megint megjelent, khmm). Figyelmezteti, hogy most már ő rendelkezik az életével, és engedelmeskednie kell neki. Megbízza azzal, hogy ölje meg Mirát. Teljesen persze nem gyógyította meg a vukit, hogy a fájdalom még jobban felkészítse és feltüzelje a vadászatra...

Mira közli Attonnal, hogy Goto elragadta a főkaraktert. Az Exchange vezetőjét csak úgy lehet elérni, ha van egy fejpénzért felkínálható Jedije az embernek, de mivel ebből kifogytak, nincs mit tenni (Bao-Dur, Atton és a Hópihe megbántottan egymásra pillog). Goto hajóját lehetetlen megtalálni, van rajta valami álcázó. Talán ha Vogga egyik szállítóhajójának álcáznánk az Ebon Hawkot, akkor elcsípné a hajónkat... Kellene Vogga egyik szállítójának a transzponder kódja, és akkor Goto tuti bekapná a csalit (valahogy mindig tudja, melyik hajó tartozik Vogga flottájába). Meg kell szerezni a kódot, át kell spécizni a hajót, aztán próba cseresznye... csak kéne egy droid, aki bejut Vogga raktáraiba...




Snitt, látjuk, amint jön a Bajnok, és eladja T3-M4-et a raktárt Cerberusként őrző droidnak (állítólag pazaakon nyerte)... hmm, vajon mi történhetett?

Átvesszük T3-M4 irányítását, valami C7-E3 droidot kell keresni, aki munkát ad majd neki. Hmm, bejárjuk a területet, a hátsó raktárakba C7-E3 nem enged be... sőt, munkát sem tud adni, C6-E3-hoz irányít, neki tudunk segíteni. C6-E3 kissé frusztrált robotnak tűnik. Nem igazán "szereti" a főnökét, mert újabb modell, s mert ő a főnök. Ha valaki eltávolítani a droidot, annak igazán hálás lenne, mert akkor átvehetné a helyét... annyira, hogy még akár a hátsó raktárba is beengedné.

Odazizegünk C7-E3-hoz, és valami droid dumával vérig sértjük, ellenséges lesz, mire T3-M4 leveri. C6-E3 megjelenik mint egy dögkeselyű, s beenged a hátsó területre.

Hátul "semmi" érdekes, látszólag. Van egy kommunikációra képtelen kommunikációs droid. Mondjuk érdekes dolgokat mond, miszerint naponta leadják a dokkolási ütemtervet... Ahogy jobban körülnézünk, meglátunk a falon egy panelt. Bingó. Valami trükkös zár lehet, két számblokkot látunk, az egyik a kiinduló sorozat, a másik az, amit el kell érni (négyesével forgathatjuk a számcsoportokat, az óramutató járásával megegyező, illetve ellentétes irányban):

3E1D
L7T3
Ebből ezt kell elérni... 1E7T
3L3D

Lépések

3E1D
L7T3
Középső,
ellentétesen
31TD
LE73
Jobb
megegyező
317T
LE3D
Bal
ellentétesen
1E7T
3L3D


Kinyílik a rejtekajtó. Bent egy kis szobában egy B-4R5 droid tevékenykedik. Megfigyeli (lefigyeli) Vogga teherhajóinak transzponder kódjait, majd feltölti őket valahová. Nem sokat tud az érkezési helyről, csak hogy valamilyen számítógépes hálózat, és hogy nagyon fontos hogy gyorsan feltöltse az adatokat. Hmm. T3-M4 kap tőle egy üres transzponder kártyát meg hajókódokat is.

Ez a dolog itt túl egyszerű volt eddig. T3-M4 óvatosan oldalazgat ki, minden sarkon kikukucskál először, de látszólag minden rendben... aztán az első teremben hirtelen szembe találja magát 3 HK-50 droiddal, akik először szénné lövik C6-E3-at (hát, nem sokáig volt király), majd a kódokat követelik a kis droidtól. Szó se lehet róla. Harc.

TIPP: Ügyeljünk arra, hogy T3-M4-en valami pöpec pajzs legyen, a többi már idő kérdése...

Kutassuk át a roncsokat, megéri, mert hozzájutunk a legutolsó HK alkatrészhez, ami az Ebon Hawkon kiterített torzó helyreállításához kell, egy HK vázhoz (chassis).

Snitt. T3-M4 kigördül Vogga raktárjából, visszatér a csapathoz. Atton nem hisz a szemének, hisz a droidnál ott vannak a szükséges cuccok a nagy trükkhöz. Most már csak meg kell buherálni az Ebon Hawk-ot, majd felröppenni, s várni, hogy Goto lecsapjon a csalira. Megjelenik Mira, s felajánlja segítségét a csapatnak, szerinte nagy hasznát vennénk a hajón (mármint Goto hajóján). Atton elmegy Tubb bácsihoz, aki feltesz a transzponder kártyára az igényünknek megfelelően egy azonosítót (ezek lehetnek a Fassa küldetésben megismert cuccok, vagy pedig a droid által adott azonosítók).
(Vissza)



GOTO'S YACHT
Snitt. Látjuk, amint az Ebon Hawk elröppen, s Goto yachtja elkapja. Két csapattagot kell kiválasztani, aki bemegy, kimenteni a főkarit. Én Attont és Bao-Durt választottam (Attonból nagyon durva Jedi lett, és lőni is tud, Bao-Dur meg amolyan ezermester típus... ).

Snitt. Főkari beszélget Goto holo-képviselőjével. Kiderül, hogy Goto csak segítséget akar. Attól fél, hogy a Köztársaság darabjaira hullik, s ez visszafordíthatatlanul befolyásolja majd a Galaxis sorsát is. Szerinte a Peragus pusztulása egy olyan folyamatot indított be, aminek az eredményeképp a Köztársaság cirka egy hónapon belül megfekszik majd, egyszerűen csak azért, mert nem lesz meg a működéséhez szükséges infrastruktúra. Goto szerint a Jedi Polgárháborút a Sith nyerte meg, mert a Köztársaság nem tudja túlélni a győzelmét. A maffiavezér szerint valami mozog az űrben, valami veszélyes, amit még ő sem tud érzékelni. Szerinte a Sith-hez tartozik, de nem tudja beazonosítani. Bármi is az, lecsap a Köztársaság kulcsfiguráira, valamilyen ismeretlen módon, és világokat pusztít el. Ilyen volt pl. a Katarr is, a miraluka világ. Goto okkal feltételezi, hogy Jedik voltak ott, mikor a bolygót élettelenre söpörték. Őmaga nem lát semmilyen rendszert a támadásokban, s ez meglehetősen idegesíti is. Talán egy Jedi áll kapcsolatban ezekkel a merényletekkel, vagy a célpontok lényegesek valami olyan módon, amit ő még nem lát át. Őszintén szólva, őt nem érdekli, hogy a Sith, vagy a Jedi rend győz-e, számára egyazon érme két oldalát testesíti meg a két csoport, ő csak azt akarja, hogy a Köztársaság működőképes legyen. Igaz hazafi, legalábbis ezt állítja magáról. Goto biztos benne, hogy a Sith a főkari halálát okozza, épp úgy, ahogy az összes Jedit is ki akarják irtani... és roppant hatékonyan végzik a dolgukat. Ha pedig a száműzöttet kiiktatják, akkor semmi sem állíthatja meg őket. Hmm, ugyanakkor kérdéses, hogyan képzeli el közreműködésünket a Köztársaság védelmébe, ha gyakorlatilag fogva tart... Az érdekfeszítő beszélgetést riadó szakítja félbe, úgy tűnik, a kis mentőcsapat megérkezett. Goto elhúz megszervezni a védelmet, s a főkarit magára hagyja.

Átvesszük Atton és Bao-Dur irányítását. Ha ránézünk a mini-térképre, látható, hogy kb. hol beszélgetett Goto a főkarival, értelemszerűen abba az irányba kell haladni. Gyakorlatilag nincs más dolgunk, mint minden ellenséget lenyomni. Nem árt, ha az egyik karakter lőni is tud, mert lesznek olyan lebegő kis szerviz droidok, akik egy pillanat alatt visszagyógyítják a már majdnem roncsra vert támadóinkat. Ellenfeleink alapvetően droidok lesznek, a hajó védelmi feladatait ők látják el, no meg lövegtornyok.

Használjuk ki Goto techo-buzulásának eredményét, vagyis hogy a terminálokon keresztül mindenféle mókás dolgot tudunk végrehajtani, alapvetően csökkenteni tudjuk a hajó védelmét. Tapasztalati pontokat kapunk majdnem minden ilyen számítástechnikai bravúr után, ezért mindenképp érdemes velük megpróbálkozni.

A kis trükkökhöz a jártunkban keltünkben megtalálható segédprogramokat, illetve kulcsokat használhatjuk fel.

Az érkezési szobában található biztonsági terminálról letölthetjük az ún. Overload programot. Ha találunk egy vezérlő konzolt (Command Console) akkor a már nyitott rendszereket tudjuk manipulálni ezzel a segédprogrammal. A hatása, hogy túlpörgeti az adott rendszert (megnöveli teljesítményét), viszont ezzel más rendszerektől energiát von el, ami akár veszélyes is lehet. Az itt látható kis asztromechanikai droidból megszerezhetjük a Shutdown programot.

Az érkezési szobával szomszédos teremben egy böszme droid fogad, azért kell külön megemlíteni, mert a roncsairól felvehetjük a mittudoménmilyen (containment) rendszerhez való hozzáférést biztosító kulcsot. Ebben a szobában már van egy vezérlő konzol. A megszerzett segédprogramokat a Program Library résznél lehet feltölteni.

A rendszerek, amikkel foglalkozni lehet: containment, minefield (aknák), turret (lövegtornyok), droid controller (droid vezérlés), power distribuiton (energia elosztás).

A containment rendszert meg tudjuk nyitni, és a feltöltött Shutdown segédprogrammal le tudjuk kapcsolni az erőtereket... Ha a konzoltól keletre megyünk, akkor ott vannak a cellák (aminek az erőtereit lekapcsoltuk), a középsőben van egy droid, amelyből megszerezhetjük a lövegtorony kódokat... Ezeket nem lehet lekapcsolni, de már a próbálkozásaink a segédprogramokkal (Overload - Shutdown) elcseszi a rendszert, s bár maximális hatásfokon fog működni, a tornyok minden célpontot egyaránt támadnak majd (legyen az barát, vagy ellenség).

Innen már elég könnyen eljutunk arra a területre, ahol a főkarit tartják fogva. Az odavezető folyosón áldásos barkácsolásunknak köszönhetően jelentősen megfogyatkozott a védelmi egységek száma, már csak néhány lövegtorony maradt a belharcok eredményeképp, s így nagyon könnyű átjutni.

Odabent megtaláljuk a száműzöttet, így újra teljes a csapat. Hurrá. Két droid is lebeg a szobában, de barátságosak, így gyorsan átprogramozzuk őket arra, hogy védjék meg a karaktert... Fontos, hogy ebben a szobában van egy segéd konzol (auxiliary consol), melyről megszerezhetjük az energia rendszer kulcsát. Ezt követően a vezérlő konzolon a hajó rendszereit át tudjuk állítani az elsődleges és a másodlagos áramforrás között... mindent átnyomunk másodlagos erőforrásra. (Hogy valamit tegyünk, mert még az értelmét nem látjuk... )

A déli celláknál megszerezhetjük a Reset alprogramot, ami egy adott rendszer működését visszaállítja az eredeti működésre.

Mikor megközelítőleg a hajó közepére érünk, látjuk, hogy Goto elcsodálkozik a sikerünkön, s aktiválja a hídhoz vezető félköríves folyosókon levő aknákat. Haha, ez nagyon jó hír, mert Mira úgyis jó párat elhasznált a játékával, s ezek ráadásul Deadly aknák! Ujjé! Atton elkezdi őket szedegetni, viszont amikor már majdnem végigér a folyosón, lerohanja néhány droid, aki az aknamező túlsó felén őrködött. Az egyiknél (pontosabban a roncsnál) ott az aknamező kódja (keresünk egy vezérlő konzolt és lekapcsoljuk az aknamezőt, így nyugodtan rohangászhatunk rajta, nem robbannak fel).

Nincs már más, mint hihetetlen bősz harccal áttörni magunkat a híd utolsó védelmén, vagy fél tudat böszme nagy droidon. Hamar ócskavasak lesznek.

Érdekes módon, a hídon nem találunk senkit, de itt is van egy vezérlő panel, amelyen lekapcsolhatjuk a másodlagos energia rendszert (így minden, amit korábban rákapcsoltunk, most nem fog működni... pl. így már az Ebon Hawkot is meg tudjuk közelíteni, s el is tudunk vele repülni). Az egyik sarokban van egy tároló, azt feltörve hozzáférünk a droid rendszer kulcsához is, bár őszintén szólva nem maradt olyan droid a hajón, akit manipulálni lehetne vele (az 500 XPért esetleg megéri egy resetet nyomni neki)...

Önfeledten fütyörészve, egymás vállát veregetve sétál a három Jedi visszafelé, mikor legnagyobb meglepetésre, mindenhonnan fejvadászok bújnak elő... Először (a korábban elaknásított folyosókon) duros merészeket kell lenyomni (8; 4x2), aztán (Atton nagy megrökönyödésére: ''Not again''.) előkerülnek az (úgy látszik) halhatatlan Sun ikrek, a twi'lek macák, majd kilenc (3x3) gand bogáremberkét kell megnevelni. Kész vicc az egész. Ha még százan lettek volna...

Az Ebon Hawk elrepül, Goto hajóját meg sz@rrá lövik a lelkes jelentkezők...

Snitt. Hajófedélzet. Mira aggódik Goto összeomlása miatt. Szerinte a maffiavezér pusztulása hatalmi űrt hoz létre a rendszerben, s ez elég gáz, mert errefelé a bűnözés olyan, mint máshol a normális gazdaság. Nagy káosz várható, s tart attól is, hogy Vogga sem lesz elég gyors a hatalom megragadásában. Szóba kerül a Jedi mester is, Mira közli, hogy az ő megbízásából kezdte el figyelni a főkarit, amíg Ell nem tud találkozni a száműzöttel... Váratlanul beúszik a képbe egy olyan droid, mint amilyenekkel Goto yachtján hadakoztunk.

Állítólag Goto küldte, hogy a főkarit védje az úton. HIHETETLNÜL arrogáns droid, ki is tennénk a csapatból, de sajnos nem lehet. Nem hajlandó elárulni, hogy miként került a hajóra, eccerűen kell nekünk, és hejje-hujja, örülnünk kell neki. Megígéri, hogy nem kell félni valami aljas merénylettől (mármint részéről), mert kulcsszereplők vagyunk a Köztársaság megmentésében. Befenyeget, hogy ne is legyen aztán másképp. (Grrrr.) Szerinte nekünk is szükségünk lesz rá, ahogy neki is szüksége van a főkarira... Nem vagyunk meggyőzve.
(Vissza)




ZEZ-KAI ELL
Irány Zez-Kai Ell, Mira iránymutatását követve a dokkokhoz... Ismét kimerítő beszélgetés következik, úgy tűnik, a Jedi Mesterek egyik fő fegyvere az volt, hogy lyukat beszéltek az ellenfél hasába...

Ell kijelenti, hogy bár Kavar mondta, hogy visszatérünk, ő nem hitt benne. Főleg azt nem gondolta, hogy a NS-án fogunk találkozni. Bár azt elismeri, hogy mindig is nehéz volt a főkari szándékait kiolvasni, előre megjósolni... már akkor is, mikor kötődött az Erőhöz. Hát még most. Megkérdezzük tőle, hogy miért gondolta Kavar, hogy vissza fogunk térni, de nem igazán tudja. Talán csak szimpla Jedi megérzés volt a dolog mögött. Kavar is háborús veterán, ahogy a főkari is, s így talán jobban ráérzett a száműzött gondolataira. Kavar úgy gondolta, hogy az Exile kulcsfontosságú lehet annak a fenyegetésnek a megértésében, amellyel a Jediknek szembe kell néznie. (A többi mester nem volt ebben biztos, de mostanra már nyomuk veszett...) Kavar érzett valami kapcsolatot a száműzött és a háború perzselte világok között, úgy gondolta, ha elutazik ezekre a világokra, talán megért valamit.

Ell örül a találkozásnak, mert már túl régóta őrzi a titkokat... A Jedik eltűnésével kapcsolatban gyakorlatilag elismétli azt, amit már tudunk. A Rend képviselői szétspricceltek a világegyetem minden részére, így védve meg magukat. Egyszerre vadásznak is az ellenfélre, miközben próbálják előcsalogatni. Mivel az ellenség az Erőn keresztül csap le rájuk (és ha összegyűlnek még sérülékenyebbek), olyan helyre mentek, ahol az Erőn keresztül nem találják meg őket: vagy életteli, vagy a háború perzselte világokra. Ezeken a helyeken eltűnhetnek, s információt gyűjthettek anélkül, hogy célponttá válnának. Ez is része Kavar tervének. Azt gondolta, ha a Jedik eltűnnek, az ellenség majd azt hiszi hogy győzött. (És arra meg a Jedik döbbentek rá, hogy veszítenek, ha nem rejtőznek el, s úgy viselkednek, mint korábban.) Nem tudja egyébként, hogy hol a többi Jedi, már régóta nem hallott felőlük. A főkari megemlíti neki Vrook mestert, s Ell csodálkozik, hogy még él, speciel az ő jelenlétét sem érzékelte már. Atris telosi tartózkodása hasonló meglepetés, mivel a nőről úgy tudta, hogy a Katarr világára ment a többiekkel. Örül, hogy még életben van Atris, mert a hölgyemény a Jedi tanítások, a Jedi tudás őrzője.

Elmeséli ő is, hogy mi történt a Jedikkel, bár meglehetősen hosszú történet. Csak pár százan maradtak a Jedi Polgárháború után, s ha a Rend tagjai olyan helyre kerültek, ahol nem volt jelen az Erő, rendszerint soha sem látták őket viszont. Az utolsó ilyen világ a miraluka világ volt, ahol a Jedik szép számban összegyűltek, majd... egy egész faj pusztult el miattuk. Ekkor jöttek rá, hogy valami olyasmivel állnak szemben, ami túl erős ahhoz, hogy tudják, miként küzdjenek meg ellene. Nem akarták, hogy a jelenlétükkel másokat is veszélybe sodorjanak, de nem tudtak harcolni sem, mert nem látták, nem ismerték az ellenfelet... s akik megpróbálták lenyomozni azt, eltűntek. Bármi is volt a fenyegetés a Jedikre és közvetlen környezetükre egyaránt veszélyt jelentett... Ugyanakkor úgy tűnik, gyenge is volt ez az ellenfél valamilyen módon, mert nem mert nyíltan támadni. Kavar (a nagy taktikus) épp azt akarta elérni, hogy az ellenfél (abban bízva, hogy végül diadalt aratott) végre felfedje magát.

Ez után személyesebb síkra tereljük a beszélgetést, nevezetesen, hogy miért is tagadták ki a főkarit. Az általános szöveg ugye az volt, hogy Revan követése volt a főkari bűne, de a tényleges igazság más lehetett. Ell akkor, azt követően hagyta ott a rendet, hogy a főkarit száműzték. Úgy gondolta, hogy ha a Jedi Tanács nem képes szembenézni a kitaszítás tényleges indokával, akkor már régen elveszett. Talán az volt az oka, hogy a Jedik is féltek. Nehéz dolog egy Erővel élő lénynek látnia, hogy milyen lehet, amikor valakit megfosztanak e képességtől, mikor valaki elszakad az Erőtől. (Ez elég bullshit duma, nem?)

Ell kérdésünkre azt is elmagyarázza, hogy miért éppen a Nar Shaddaa-ra jött... Azt remélte, hogy itt rábukkan valami nyomra, ami elvezetheti a fenyegetéshez. Kicsi volt az esély arra, hogy a Jedik eltűnése és a hatalmas Exchange fejpénz között kapcsolat lehet, de meg kellett próbálnia. A főkari érzi, hogy ez a válasz sántít (AWA). Hát igen, Ell rejtőzködik is, megrémült a támadótól. A fenyegetés sebeket hagyott az Erőben, mikor lecsapott. Nem hagyott semmit maga után. Ell pedig megijedt a lehetőségtől, hogy teljesen elveszítheti a kapcsolatát az Erővel. Elképzelte, milyen lehetett a száműzöttnek, de ez csak a képzelet... az igaz valóság jóval kegyetlenebb... A Nar Shaddaan nem lehet elbújni a Jedi Polgárháború okozta károk és sérülések elől, itt igazán lehet látni, hogy milyen katasztrófát okozott a Jedik kivárásos taktikája. Valami baj van ez Erőben, olyan, mintha lenne benne egy seb, egy hang, ami olyan, mint egy sikoly… ezt lehet hallani a Nar Shaddaan... rémisztő élmény. Úgy tűnik, e mesternek kétségei vannak a Jedi Kódex helyességét illetően is. Lehet, hogy valami alapvető hiba van a tanításban, ha olyan sok diák elbukott... s ez a hiba csap most vissza rájuk ebben a megfoghatatlan fenyegetésben. Ellnek az is eszébe jutott, hogy az, hogy a főkari elvesztette a kapcsolatát az Erővel, hogy eltépte a szálakat, talán nem is olyan rossz dolog. Szerinte igaza volt a száműzöttnek, mindenben. (Most már csak szegény száműzöttnek kellene tudnia, hogy miben volt igaza, mert ettől a sok hablatytól kezd szétmenni a feje... :-) ) Állítása szerint egyébként nem a Jedi Tanács szakította el a főkarit az Erőtől. Nem tudják ki, vagy mi tette, s ő személy szerint végképp nincs tisztában vele. Talán a többi mester ezt pontosabban tudja. Létezik egyébként ilyen büntetés a Renden belül, de eddig csak egyetlen egy alkalommal alkalmazták. De persze ez már semmit sem számít, ugyanis szemmel láthatóan az Erő ismét a száműzöttel van.

A főkari megkérdezte, hogy mire gondoltak/utaltak a tárgyalás végén? Nos, Ell már annak örül, hogy a felvétel előkerült, szerinte túl sokat titkolóztak már. Ugyanakkor nem mondhatja el, hogy miről volt szó, mi volt az ok. Megfogadták, hogy hallgatnak róla, s Kavar a barátja volt, s neki a szavát adta. Talán ha a mesterek megint összegyűlnek egyszer, akkor kiderül az igazság.

Ell véleményét is kikérdezzük az Erőkötésről. Szerinte ez vagy krízishelyzetben alakul ki, vagy szép lassan, mester és tanítványa között. Segít az érzelmek és a befolyás közvetítésében. Arra speciel emlékszik, hogy a főkari nagyon jó volt ebben, könnyen ment neki a dolog, még az olyan karakterekkel is, akik épp hogy csak erő-érzékenyek voltak. Ezt még Vrook is hajlandó volt elismerni. Nem tudja a módját, miként lehetne megszüntetni. Szerinte sehogy. Sőt, szerinte ha az egyik fél meghal, a kötés akkor sem szűnik meg, csak kiüresedik, olyan lesz, mint egy seb. Ő sem hallott még halálos erejű kötésről, szerinte ez szokatlan és természetellenes. Voltak néhányan a Rendben, akik jobban értettek az ilyesmihez. Revan is ilyen volt például, sokat tanulmányozta ezeket a kötelékeket.

Ell szerint a Jediknek ismét össze kell fogniuk, most, hogy a fenyegetés felfedte magát. Ő is száműzetésbe vonult, ide, erre a holdra (ez amolyan önkéntes dolog volt).Malachornál ő is elvesztette a tanítványát, mert ellene fordult. S nem ő volt az egyetlen ilyen Jedi Mester. De ő már nem vádol senkit, nehéz idők voltak. Talán itt az ideje, hogy a Rend felelősséget vállaljon a hibáiért, s elismerje a felelősséget a tanaiért, az arroganciájáért. A főkarit is száműzték, ahelyett hogy megpróbálták volna megérteni. A Jedik egyetlen esélye, ha rájönnek, hol mentek félre a dolgok, és megpróbálják megoldani... s ez a döntés talán a Jedik megsemmisülését is magában hordozza. Talán rosszak a tanaik... nem tud szabadulni ettől a gondolattól, s ezért is lépett ki. S még sokan mások is ezt tették. Ezért nem bíznak már sokan a Köztársaságban a Jedikben, és ezért nem bíznak már a Jedik sem önmagukban. Ell már nem tartja magát Jedinek. Pórbáljuk győzködni, hogy Revan is megpróbálta helyrehozni a hibáit, mire titokzatosan csak annyit mond, hogy bizonyos okokból (amiket azonban nem fed fel a főkari előtt) ez sem nyugtatja meg. Elég annyit mondani a dologról, hogy Revan választása nem a saját döntése volt...

Ezt követően megtanítja a főkarit egy új erőképességre, a Force Affinity nevű szuper okosságra... kifejti, mennyire örül, hogy visszatértünk, s elmegy a Dantooine-ra. Ott találkozik majd a többiekkel is.

Ezzel gyakorlatilag a főküldinek vége, még zárjuk le azokat a dolgokat, amiket tudunk Fassa-val és Vogga-val érdemes beszélni (l. mellékküldetések szekció).



Fordította / írta: Kwish
2005.04.14