Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

NAR SHADDAA (mellék)

(TARTALOM)
(Előzmény: Nar Shaddaa - fősodor

Előre bocsátom, hogy itt is érvényesül a fősodornál már leírt káosz... attól félek, kezdek kissé következetlen lenni. Itt pl. a mellékküldetések közé tettem be azt, amikor

KÜLDETÉSEK

Érkezési helyszín:
Dokkok
Szórakoztató központ
Menekültek

(DROID RETRIEVAL) Belépünk a swoop garázsba, valami Tienn Tubb boltjába. Jó kis hely, lehet cuccokat szedegetni (a plaststeel cylinderben egy airspeeder navigaton interface nevű cuccot találunk, üvölt róla, hogy majd kell valamire). Örömmel konstatáljuk, hogy van itt egy szerelőpad is.

A hátsó szobába egy droidba ütközünk, roppan előzékenyen bemutatkozik, TT-32 kódszám alatt fut (a korábbi 31 verzió sajátos véget ért, felrobbantak, vagy mi)... persze ez nem az idős tulajdonos, Tienn mester hibája, ő már csak szenilis, meg vak (ideális párosítás egy szervíz tulajdonosnak). De tényleg, nincs itt semmi baj, a mester naccerűen hall, és elképesztően ügyes. Járműboltot vezet, a legjobbat. Atton itt közbevetőleg megjegyzi, hogy talán a mester képes az Ebon Hawk azonosítóját is módosítani. No persze Tubb bácsi nem szívesen tesz ilyet, mer'hogy törvénytelen. Meg felszerelése sincs. De ha egy másik hajó transzponder kártyáját elvisszük neki, vagy találunk valahol egy még használatlan transzponder kártyát, akkor tud segíteni.

Kifelé menet TT-32 is megkér egy szívességre. Valahogy rájött, hogy elődje processzorát nem semmisítette meg Tubb bácsi. Valami Kodin nevű mechanikus, igazi robot pusztító szedte össze a maradványokat. TT-32 szeretné, ha visszaszereznénk a droidot, a memóriájában ugyanis volt néhány terv Tienn mester boltjával kapcsolatban. Nem mondja el, hogy milyenek, de annyi kiderül, hogy valami új droid pajzsról van szó. A robot egy kicsi, barna, enyhén megviselt és kopottas asztromechanikai droid. Meglepő módon IT-31 az azonosítója. Kodin itt van valahol, a fő teremben, könnyű megismerni, mert droid maradványok veszik körül...

Kodint valóban könnyű megismerni, kvázi a következő saroknál álldogál. Vegyük meg tőle a készletei között elheverő HK alkatrészt (HK Droid Processor), de ha valaki vastag, akkor egyéb durva droid cuccokat is vehet tőle.

Ha rátérünk Tubb bácsi droidjára, többféleképpen is megoldható a dolog (a genyábbak csak a processzort is igényelhetik, de ez árt a T3-M4-el felépített kapcsolatnak: INF-). Jómagam végül egy kis rábeszéléssel 150 CR (PER) vettem meg a droidot (250 XP). S ha visszatérünk TT-32-höz, nyugodtan kérjük azt a bizonyos pajzsot is (én nem kaptam DSP, pedig gyakorlatilag kizsaroltam belőle, a tervekre való hivatkozással), mert elég jó darab, és T3-M4 örülni fog neki (1.250 XP a küldiért).
(Vissza)



(LUPO'S ADVANTAGE) A terület ÉNY-i sarkában ott van a helyi swoop bajnokság szervező helye. A tulajdonos Lupo Shar, vele lehet beszélgetni, illetve fogadni (haha, ha belekezdünk ebbe a fura dologba, kiderül, hogy twi'lek "barátunknak" zárolták a számláját). Körülnézve semmi érdekeset nem találunk (a swoop race nem nekem való), míg beszédbe nem elegyedünk egy Borna Lys nevű twi'lek hölgyeménnyel. Felvetjük neki, hogy talán versenyezhetnénk, mire közli, hogy nem lenne semmi értelme, mivel Lupo egy droidot szokott versenyeztetni, akit senkinek sincs esélye legyőzni, ő a bajnok. Ez a droid minden versenyt megnyer, és Lupo megtarthatja a fogadásokból származó pénzt. Kodin készítette ezt a szupergépet. Mivel a robot nagyobb sérüléseket is kibír, mint egy normál versenyző, nem kell annyira foglalkozni a versenygép biztonsági előírásaival, így jóval könnyebb a sikló. No persze ez a helyzet meglehetősen kilátástalan, elijesztett minden versenyzőt és fogadót, nincs értelme az egésznek. A hölgyemény végül megbíz azzal, hogy intézzük el a droidot. Hogy miért? Hát, rafinált a hölgy... ajánlatot tett Luponak, hogy megvenné a helyet, amit a tulaj el is fogadott, azzal a feltétellel, hogy a droid továbbra is versenyezhet. Ha Lupo elveszti a droidot, akkor a helyet is könnyű lesz megvenni, és nincs már bajnoka sem, akivel még továbbra is lenyúlhatná a hasznot, ráadásul a következő versenyzőnek nem is kell túl sok mindennel szembenéznie. A droidot Lupo egy ketrecben tartja, s - minő véletlen - Borna rendelkezik a megfelelő hozzáférési kódokkal. Így már át lehet programozni a droidot (C9-T9), vagy éppen szabotálni is lehet... Elsőre meg kell semmisíteni, különben Lupo megneszeli, hogy valami gazság készül, és akkor ugrik a lehetőség.

Mielőtt akcióba lépnénk azért beszélünk a teremben lézengő többi alakkal is. Van egy Guron nevű figura, tuti hangyás, mert valami olyan szerkezetet keres, ami nem is létezik. A másik fickó meg, valami Nobodo nevű teljesen depresszív amiatt, hogy a droid lehetetlenné teszi a versenyzést (más módját ugyanis még nem találta meg, hogy miként hagyhatná el a holdat). No de persze ezeknek a beszélgetéseknek nem ez a lényege, hanem hogy megtudjuk, miben is speciális a Nar Shaddaa-i verseny: egyrészt néha jönnek szembe is siklók, másrészt pedig a rajongók robbanásokkal cseszegetik a versenyzőket, amik megdobják a repülő járműveket... igazán állat lehet.

Vicces Modo So, a versenyek szervezőinek hozzáállása is, "még egy célpont"-ként azonosít minket (lol). Ő is megemlíti a már megismert nehézségeket, és kiegészíti még azzal is, hogy néha nehézszállítók is keresztezik az utat :-). A vicc kedvéért teszünk egy kört, őszintén szólva, nagyon szórakoztató az egész, látványos, meg minden, de úgy mégis, akaratlanul is felmerül az emberben, hogy kijaf@sz akar itt versenyezni?! (Mondjuk, ha még lenne valami lézerágyú a járgány elején... talán akkor.)

Nos, megközelítjük a C9-T9-es droid kezelőpultját, észrevétlenül, meg minden (kutyára nem érdekel senkit, mit csinálunk). Hihetetlen módon feltuningolt (kac-kac) érzékeinknek köszönhetően (AWA) gyanús lesz valami a droidon. A bal keze alatt van valami fura modul, de alaposabb tanulmányozásra sem derül ki róla, hogy mire való, csak annyi, hogy valamilyen jelet küld, de nem tudni, hogy hova és kinek. Megbabráljuk a droidot (REP, CU, DEM skillek bármelyike jó), mire apró darabokra robban... Khmm, milyen észrevétlen szabotázs akció volt... Erre már Modo is felfigyel, de könnyen kivágjuk magunkat (PER), arra hivatkozva, hogy már régi volt a robot. Lupo teljesen magába roskad, hiszen új droidra nincs pénze, és a hitelezői szétszedik (mondjuk ez várhatólag úgyis megtörtént volna). Kedvesen eszébe juttatjuk Bornat, mint egy potenciális vevőt, Lupo boldogan el, s nyélbe ütik, a khmm, üzletet. Ha beszélünk Bornával, ad 2.000 CR jutalmat a "közbenjárásunkért".
(Vissza)



(NAR SHADDAA & ERŐ) Amint megyünk tovább a főcsarnokban, a szórakoztató negyed vörös ajtaja közelében, a központi kürtő mellett állva telepatikusan bejelentkezik Kreia. Rámutat, hogy itt nagyon érezhető az Erő rezgése, a Nar Shaddaa-ból eredő Erő áramlatai. Az itt lakó lények érzelmeit, dühét és fájdalmát, pontosabban ezek Erőben hagyott lenyomatát érzékelhetjük. Valamit lehet talán kezdeni ezekkel az érzelmekkel, bár a Banya inkább manipulációról beszél, s nem arról, hogy miként lehetne megszüntetni, meggyógyítani ezt a sok fájdalmat. Bár a Banya azért azt megjegyzi még, hogy szerinte minden manipuláció, még a gyógyítás is. Elkezd nyomni valami homályos filozófiai fejtegetést, de aztán közli, hogy koncentráljunk a feladatra (+6 FP).
(Vissza)



(LOPOTT HAJÓ) Utolsó kalandunk ebben a központi csarnokban, egy fickó, aki magának követeli az Ebon Hawk-ot. Azt mondja, tőle lopták el a mandaloriai háború vége felé. 34-P7JK a regisztrációs kódja, s elsorol egy csomó olyan dolgot, ami kvázi beazonosítja a hajót, sőt, leír két titkos rekeszt is (egy a raktárban, egy másik pedig a legénységi részlegen, őszintén szólva, én soha nem találtam meg őket - pontosabban az elsőt megtaláltam még a KotOR1-ben). Beblöfföljük a dolgot, mert kíváncsiak vagyunk, hogy mi lesz ebből, és átadjuk neki a hajót... (Atton hátba akarja lőni a delikvenst, de nem hagyjuk.)
(Vissza)



(BUNYÓ) A DK-i sarokban sikerül megzavarni valami sötét ügyletet, óvatlan belépésünkkel felkavarjuk a dolgokat, az egyik fél megöli a másikat, azt hiszi ugyanis, hogy az át akarta verni. A csapatot is meg akarja ölni, de ennél nagyobbat már nem is tévedhetne. Senki sem marad életben, mi pedig gazdagabbak lettünk egy ultra brutál közelharci fegyverrel (Shit Tremor Sword, feltehetőleg véletlen generálás eredménye).
(Vissza)



(PAZAAK DEN PASSWORD) Bemegyünk a szórakozó negyedbe, a twi'lek orvgyilkos csajszik feltűnnek a hátunk mögött, az egyik hiperaktív és akciózni akar, de a másik (a nagyobb mellű) türelemre inti... kár...

A bejárattól balra néhány rossz arcú alak álldogál, valami Twik'Gab a vezír. Megkérdi, bemegyünk-e a pazaak központba, mert ha igen, igazán szólhatnánk egy Geredi nevű játékosnak, hogy jöjjön ki, és nem, nem, üzenetet ne adjunk át, mert személyesen van elintéznivalójuk a fickóval (khm, inkább személyesen akarják elintézni). Őken nem engedi be az őrség (vajon miért nem?).

A pazaak centrum balra található,de a morcos őr nem akar beengedni, mert nem tudjuk a jelszót, 'zannya. Ahogy elkámpicsorodva ballagunk vissza kijárat felé, az ajtó másik oldalán észreveszünk egy fura, denevér-malac fejű alakot, lerí róla hogy sunnyogó :-) Szép neve van: Kaalah-Nah, még kimondani is élmény. Tényleg sunnyogó, saját bevallása szerint olyan kicsi, hogy hajlandóak a környezetében észre sem venni, s így hegyes kis füleivel igen sok infót is összeszipkázik. Pénzért hajlandó infómorzsákat csepegtetni... Példának okáért hajlandó elárulni a Pazaak Den belépési jelszavát is (Holdout - bár felesleges leírnom, mert csak a vele való beszélgetést követően jön fel ez a párbeszéd lehetőség). Szomorkodva elmeséli, hogy sem a bárba, sem a pazaak központba nem engedik már be. A bárban ui. igen jól lehet úgy érvényesülni, ha valaki elrejtőzik, és észrevétlen marad (ő ilyen), mert gyanútlan beszélgetéseket lehet kihallgatni. A pazaak központba meg túl sok lapott látott, és ezért utálták ki...

Tipp: Tehát jegyezzük meg, a bárban igen érdekes dolgokat lehet hallani, ha valaki elrejtőzik, álcázza magát!

A kapott jelszóval simán be tudunk menni a pazaak barlangba. Nem is kell itt mást csinálni, mint kártyázni. Milyen meglepő. Három ellenféllel kell végezni, mielőtt összaakadunk az adu ásszal...

S4-C8: Megzökkent robot, úgy tűnik, valami mindig idehajtja, a szerencsejáték barlangba. Nem nagy játékos egyébként. Valami baj lehet a memóriájával, amiatt ilyen szenvedélyes játékos. (Alaposabb szemrevételezés után látható, hogy van rajta egy modul, ami valahová adatokat, jeleket továbbít, hmmm, nagyon gyanús). A legyőzéséhez/eltávolításához két dolgot tehetünk, vagy leverjük háromszor kártyában (100 CR bevétel meccsenként), vagy megjavítjuk, kigyógyítva szenvedély betegségéből.

Dahnis: A következő játékos egy twi'lek hölgyemény. Huh, igazi sex-machine. Igazából nem tudom mi történik, mert lehet, hogy a néni télleg kexel pazaak helyett... Elkezdünk játszani, belebúg a fülünkbe, "valamit" csinálunk... és kész. Az se derül ki, hogy mi történik. Elismeri, hogy legyőztük... Khmm. Érdekes

Geredi: Ez az a fickó, akit kinn is várnak. Nos, őt ezzel a szöveggel el is lehet távolítani a kártyabarlangból, de ez DSP-kat eredményez (gondolom nem megsimogatni akarják a fejecskéjét). Egyébként vele is pénzben tudunk játszani (3x100), de készüljünk fel a legrosszabb, mert soha nem látott durva (jó néhány aranyszinű) lapja is van.

Ha mindhárom játékost legyőztük (vagy eltávolítottuk valamilyen módon), akkor megjelenik az überalles bajnos, egy olyan denevér-malac fejű lény, hogy ő a jani, és kártyázzunk vele is. Persze itt is lehet kártyázni, kissé magasabb tétben (3x500), de ismét trükközhetünk. Ha megverjük, vagy megdumáljuk, kapunk tőle egy aranykártyát is. A következő értelmes párbeszéddel tudhatjuk le a dolgot:

Exile: Ki vagy te?
Champ: A pazaak bajnok. Nyerek. Mindig nyerek.
Exile: Szóval, ööö, ha mindig nyersz, akkor miért játszol?
Champ: Játszom, mert én lenni bajnok. Nyerek.
Exile: De mi a szórakoztató abban, ha tudod, hogy nyersz?
Champ: Szórakozás? A szórakozás a győzelem.
Exile: Mindig?
Champ: Mindig.
Exile: Valóban?
Champ: Nos. Nem mindig.
Exile: (PER) Ha már nem találod szórakoztatónak a győzelmet, akkor talán veszítened kellene.
Champ: Igen. Egyet elveszítek. A győzelem akkor talán szórakoztatóbb lesz.
(...)
Champ: Többet nem! A Bajnok többet nem veszít. Fogd ezt a kártyát, és ne gyere vissza.
(Vissza)



(KORCSMA) Átmegyünk a korcsmába. Szokásos SW hangulat. Bár a banda hiányzik :-) Szóba elegyedünk a fogadóssal. Kicsit idejétmúlt infói vannak, mert szerinte a pazaak klubban a Bajnok a bajnok, és megkopaszt mindenkit, a swoop versenyeket meg még Lupo vezeti, akitől Borna megpróbálja megvenni a helyet. Vicces (ezt itt még annak gondoltam, de ez a beteges scriptelés néha küldetéseket is elb@szkurálhat) Az egyetlen érdekes dolog, hogy beszél valami Jek'Jek Tarr nevű helyről, ami halálos az emberek számára... fel van töltve valami cianid gázzal, odajárnak az idegen fajok élvezkedni.



(VOGGA'S DANCER) Az egyik sarokban valami twi'lek Dono figura tesztel néhány táncosnőt. Fene a gusztusát. Nem túl elégedett és mindenkit hazazavar. A főkarit simán leszólítja, kiderül, hogy valami Vogga nevű huttnak keres táncosnőket (félelmetes, hogy a huttok már 4.000 évvel a SW filmek kora előtt is milyen perverz disznók voltak). A faszikám azt mondja, ha van valaki a csapatban, aki megfelel az elvárásainak, akkor szép pénzt fizet érte. A legutóbbi táncos a twi'lek rokona volt, és Vogga elégedetlenkedése neki sem... khmm, esett jól. Megpróbáljuk neki beajánlani Kreiát, de nem megy a dolog. Be kár. Hópihe már jó a feladatra (Visast nem próbáltam), 300 CR a jutalmunk. A táncosnőnek fel kell vennie egy dögös rucit. Khmm, előtte vegyünk le minden ketyerét a hölgyünkről, mert k.ra kiábrándító, ha valami nagy b@szomsággal a fején megyünk tovább. Odateleportálunk Vogga-hoz, a kiválasztott hölgy elkezd hihetetlenül nevetségesen táncikálni, Vogga be is sokkol, elalél a látványtól.
(Vissza)



(VOGGA THE HUTT) Emlékezve denevér-malac fejű barátunk intelmére, a főkari álcázza magát (STEALTH módra átvált), majd bejárja a terepet (különösen azért, mert két faszi úgy elzavarja, mikor hallótávolságba ér, hogy ennél jobban már nem is hívhatnák fel a figyelmet magukra). A két banditos beszélgetését így már valóban ki lehet hallgatni, arról cseverésznek kicsit aggodalmaskodva, hogy Vogga nem jön ki a Goto nevű keresztapával, és hogy ez mindenkinek csak problémát okoz. Vogga annyira ideges, hogy még látogatókat sem fogad... hacsak nem Goto-ról akarnak vele beszélni. Hmm, ez érdekes és hasznos infónak tűnik.
(Vissza)



(VOGGA'S HORDE) Mindjárt az első szobában (Flophouse) két díszpinty beszélget, de mikor a közelükbe érünk, feltűnően beszólnak, hogy rosszul hittük, ha azt gondoltuk, hogy odalopózhatunk hozzájuk. Hmm, rögtön kipróbáljuk (STEALTH). Meglepi! A két fickó épp azt tárgyalja ki, hogy miként törhetnének be Vogga, a hutt spéci magánraktárába. Át kell jutni az őrökön, a kutyáin és magán a hutton is. A kath houndokat állítólag a juma juice nevű ital elaltatja (beszerezhető a kantinban), Vogga pedig a táncosnőktől kábul be (írtam már, hogy perverz).
Visszamegyünk a kantinba, a korcsmárostól veszünk juma juice-t. Besétálunk Vogga-hoz (természetesen már nem először járunk ott, ugye?), remélhetőleg a tánc már megvolt, és már alszik is (azt az őrültséget meg se próbáltam, hogy az éber Vogga előtt altatom el a kis kedvenceit). A kutyusok tálkája ott van a padlón, beletőgyük a mutyit, kutyusok lefetyelnek kicsinyt, aztán utána elbóbiskolnak. Már csak egy tolvaj karakter kell, aki feltöri az ajtót, és a belső tárolókat is. Egy fénykardot is találunk az egyik csomagban!

TIPP: Ez megint a Pom-pomos fénykard! Minden újratöltésnél más és más!
(Vissza)



(WAYWARD CAPTAIN) Találunk néhány tagot a Lunar Shadow legénységéből, kiderül (Flophouse), hogy a kapitányuk a Jek'Jek Tarr szórakozóhelyen múlatja az időt (eszét?), valószínűleg épp hülyére szívja magát. Ha sikerül rátalálni és rábírni a visszatérésre, igazán hálásak lesznek, a kapitány valami weequay fajhoz tartozik.
A Jekk'Jekk Tarr-ban az ÉNY-i szobában találjuk meg a kapitányt. Kicsit mintha paranoiás lenne a legénysége miatt. Meggyőzzük (PER), hogy térjen vissza, különben a legénysége lelép. Elhiszi, és hajlandó visszamenni (1.500 XP).
(Vissza)



(EXPERIMENT DELIVERY) Az egyik hátsó szobában (flophouse) egy bith tudós zizeg. Mivel tuti jó szerelők vagyunk (REP) megjegyzéseket teszünk a felszerelésére, s észrevételezzük, hogy valamiféle jelkövető lehet a cucc. Kiderül, hogy a dokkoló pylonokra kötött lehallgatókat kapcsolja össze, kvázi egy szuperantennát alakított ki. Valamilyen fura harmóniájú jelet akar beazonosítani. Egyszerűen nem tudja kiverni a fejéből a hangot, faja ugyanis hall a magasabb frekvenciákon is és ez roppant módon zavarja. Úgy tűnik, az egész bolygót be akarják takarni ezzel a jellel, az átvitel ugyanakkor el van rejtve egy csomó egyéb jel és háttérzaj alá. Nagyon konspiratív dolognak tűnik. Segíthetünk neki, ha akarunk, el kéne menni a hármas pylonhoz egy twi'lekhez, odaadni neki egy összeget, majd a kapott alkatrészt el kell hozni a tudósnak.
A hármas pylonnál nem találjuk a bith tudód kapcsolatát, csak egy robot bóklászik ott, majd meglátunk egy hullát a sarokban. Amint megvizsgáljuk, kiderül, hogy ő lenne, akit a tudós várt, de már eléggé meghótt. Úgy tűnik elvettek tőle valamit... Amint tűnődve álldogálunk, hirtelen nekünk támad a megzakkant takarító droid (feltehetőleg ő ölte meg a tudóst is). Könnyű préda, Bao-Dur leveri a pajzsát, aztán gyorsan ócskavas lesz belőle. Jó kis droid upgrade-ek vannak rajta. (Itt találunk egy Maneuvering Flop nevű tárgyat is.)
Visszatérve a tudóshoz, meglepve látjuk, hogy semmit se láttunk, mivel eltűnt a fickó... a cucca a földön hever. A kísérlete még fut és a droidja is eltűnt. Az adattábláról az derül ki, hogy rájött, mi van a jel mögött, de amint ez megtörtént, a droid neki támadt, és elkezdte letörölni az adatokat. A tudós megpróbált elmenekülni...
(Vissza)



(OVERTAXED ITHORIAN) Egy szerencsétlen ithroiantól (Lasavvou; Flophouse) túl sok pénzt akarnak beszedni a ''hatóságok'' és most ezért nem tudja elhagyni a holdat. Megígérjük neki, hogy beszélünk Fassa-val az érdekében. Ha elég figyelmesek vagyunk (AWA) rákérdezhetünk arra, hogy mit szállít, s kunyizhatunk egy darabot a cuccból (valamilyen energia cella).
Beszélünk Fassa dokkmesterrel az ithorian problémájáról, s hajlandó az ithoriant elengedni, ha áruval (az energia cellákkal) fizet, mert az energia cellák jók a pylonokhoz is (de NE használjuk arra!). Lasavvou örömmel rááll a cserére, s ad nekünk is egy telepet (500 XP).
(Vissza)



(New Fuel Source) Ezt csak akkor tudjuk elintézni, ha már Goto-val végeztünk. Ezt Vogga meglehetősen egyértelműen a tudtunkra adja. Szóval, ha végeztünk a titokzatos Exchange főnökkel, kicsit nehézkesen ugyan, de elmondjuk Vogga-nak, hogy mi a helyzet. Elismeri, hogy már hallott a dologról, s meg is kezdték teherhajói a szállítást a Telosra. Kicsit szkeptikus a tekintetben, hogy vajon a telosiak hajlandóak lesznek-e vele üzletet kötni. Ad egy kis pénzt is, bár nem teljesen világos, hogy mire (a szövegből az derül ki, hogy megbíz valamivel - lehet, hogy ez érdekeit kellene képviselni a Teloson? - mert valami olyasmit gagyarászik, hogy elvárja, azt tegyük, amit mondott, különben pórul járunk... Némi pénzmag és tapasztalat a jutalmunk (2.000 XP, 500 CR)
(Vissza)



(WILL WORK FOR FUEL) A DK-i részen áll egy Odis nevű fickó. Háborús veterán és képzett pilóta. Szívesen repülne, de kéne valaki támogató, aki segít neki.
Később megemlítjük a dolgot Fassa-nak, ő közli, hogy tudna alkalmazni egy pilótát, de amíg Goto kalózkodik, úgyse indítanak teherhajókat.
Ha a Gotos kalandunk után visszatérünk hozzá, már alkalmazza a fickót. Mindenki boldog; nyerünk 1.500 XPt (nem érdemes visszajönni, mert a fickó ezt követően már nem lesz itt.)
(Vissza)



(SEEKING PASSAGE) A D-i részen találkozunk egy Kahranna nevű nővel. Egy pilótát vár a családjával, hogy elvigye őket a holdról. Kiderül, hogy valami Planore nevű fickó beajánlotta valami pilóta haverját (50 CR kért az ajánlásért), aki majd elviszi őket potom 500 CR-ért. Persze felültették őket. Neki is megígérjük a segítséget.
Ez megint Fassa ugye, aki a korábbi segítségünkért cserébe hajlandó is segíteni. DE ez se oldható meg, már csak akkor, ha Goto partizán akcióinak véget vetünk. Ha megbeszéljük Fassa-val a dolgot, nyerünk 2.000 XPt, LSP (és már őket sem érdemes keresni később, nem kell rohangászni).
(Vissza)



(TUTI TIPP) A terület DNY-i részén van egy Kaul nevű twi'lek. 20 CR kér valami tuti tippért, miként is juthatunk gazdag zsákmányhoz. Aszongya, ha van egy jó álcázó-generátorunk, meg értünk a zárakhoz, észrevétlenül kirámolhatjuk az Exchange raktárait. Hát kösz a semmit. Ki gondolta volna, hogy álcázó berendezéssel, és kis hozzáértéssel ki lehet rámolni valamit?! Forradalmi gondolat. Soha nem jutott volna az eszembe.
(Vissza)



AIRSPEEDER A Serocco banda közelében áll egy régi airspeeder. Minden technikai képességre szükség van arra, hogy üzemképessé tegyük. Három alkatrész kell hozzá: navigation interface (Tubb boltjában találtunk egyet), maneuvering lap (3 pylon, a dokkoknál, a bith tudós küldijével kapcsolatban - Experiment Delivery ), power cell (dokkok, a túlszívatott ithorianos küldetésből - Overtaxed Ithorian ). A megfelelő képesítésekkel (REP, CU, DEM) összerakhatjuk a gépet, majd kell valaki, aki a megfelelő SEC skillel rendelkezik ahhoz, hogy kiiktassa a védelmi cuccokat (szóval itt most azért lopunk, kérem szépen). Nagyszerű lehetőség arra, hogy Atton-nak megint benyaljunk (INF+), ha "szakértőnek" szólítjuk. 1.000 Xpt nyerünk a kis barkácsolás eredményeképp, illetve egy olyan gépet, amivel simán utazhatunk Nar Shaddaa területei között. Csudás. (Egy darabig, mert ha összeakadunk a Red Eclipse-el, vagy mivel, utána tönkre lesz téve.)
(Vissza)


Folytatás:

Fordította / írta: Kwish
2005.04.14.