Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.07.18. - Kwish

Fable: TLC - 3DAvenue előzetes


Már lassan annyi Fable: The Lost Chapters előzetes lát napvilágot, mint égen a csillag. Bódog-bódogtalan ezt nézegeti a júliusi égbolt alatt. A napokban a 3DAvenue hozta le a maga véleményét, ami a szokás szerint pozitív, visszafogott lelkendezéssel... vagy valami ilyesmi


Mikor a Fable tavaly megjelent Xbox-on, a közönség különféle képviselőitől eltérő fogadtatást kapott. Néhány játékost elbűvölt a rajfilmszerű, de mégis kísérteties hangulata, míg mások többet vártak a megjelenést megelőző felhajtást követően. A többi nagy MSGames címhez hasonlóan a Fable is megjelenik majd PCre, s bár a pontos megjelenési idő még nem ismert, sikerült megkaparintanunk a legutolsó, előzetes íráshoz kiadott verziót, és eléggé nagy hatást tett ránk a dolog.

Ha esetleg kihagytad az Xbox verziót, elég annyit tudni, hogy a Fable egy fiatal, de elkötelezett hős meséje, aki kalandjai során bejárja Albion földjét. A játék az RPG stílushoz igazodik, tapasztalati pontokat kell költeni, fejlesztheted, egyedivé varázsolhatod a karaktered, tárgyakat és fegyvereket gyűjthetsz, és vannak elsődleges-, és mellékküldetések is. E hős útját a tetteid határozzák meg, s gyakorlatilag mindent az ellenőrzésed alatt tartasz, a gyermekkorától kezdve felnőtt koráig. A PC platform felé történő elmozdulás együtt jár egy kis tartalom bővüléssel is - mint ahogy azt a cím is mutatja: Fable: The Lost Chapters. Bár jelen pillanatban nem igazán tudunk közvetlenül észrevételeket tenni ezekre az új küldetésekre, azt megerősíthetjük, hogy az új tartalom az Xbox verzióban megismert történet folytatása lesz.

A Fable: The Lost Chapters egyik legerősebb pontja kétségkívül a története, és a játékos azon képessége, hogy az események kimenetelét szinte minden esetben megváltoztathatja a döntéseivel. Míg nagyon sok játék esetében mondják azt a készítők, hogy a játék nem-lineáris játékmenettel rendelkezik, emlékeink szerint az utóbbi időkben a Fable valósítja meg a leghatékonyabban ezt a dolgot. A döntéseid többsége a jó és a gonosz között változik, s bár egyik válasz miatt sem kerülsz véglegesen egyik, vagy másik oldalra, bármely oldal felé tett aprócska lépésed befolyásolja a játékot - ha gonosz leszel, szarvakat növesztesz, s az emberekben félelmet ébresztesz, ha pedig jó fiú vagy, mindenhol üdvrivalgással köszöntenek. Néhány küldetés (rendszerint a mellék küldetések) az egyik vagy másik oldal számára készültek, s némelyikük azonnali döntést követel kalandjaid során. A jellemedet nemcsak a végrehajtott küldetések és missziók befolyásolják, hanem a viselt ruházat is, vagy a tetoválásaid, vagy akár a választott szabadidős tevékenységed... ezek mind-mind hatással lehetnek választott utadra.

A játék egyik leghatásosabb jellemzője eddig a harc engine. Bár egy kicsit "arcade" jellegűnek tűnik, igen jól kidolgozott darab, s igazi mélységet biztosít a játéknak. Kezdetnek talán annyit, hogy a kitérés és a védekezés igazi taktikai elemmé váltak, s létfontosságúak lesznek a harcban - nem sok RPG mondhatja ezt el magáról. Mindezek tetejében az igazán nagy erejű csapások több ellenfelet is megsebezhetnek (ha az ellenfelek a csapás útjába kerülnek), ami azt jelenti, hogy egy csapással több ellenfelet is el lehet intézni... és persze ez működik az NPC ellenségek esetében is. Valószínűleg ez az egyik legjobb fizikai engine, amivel napjaink RPGi rendelkeznek. Sok más RPGtől eltérően, itt figyelni kell azt is, hogy az ellenfelek hol helyezkedhetnek el. Nem csak egyszerű sorban jönnek ellened, s szépen egyenként támadnak meg, hanem egy időben rohannak le szinte minden oldalról, s ez meglehetősen brutális lehet, főleg, ha a hátad mögül is érkezik támadó. (Hűű, ez télleg naggggyon újszerű! Én még sohasem láttam ilyet!) Néhány ellenfél intelligensebb lehet, s csapatokban támad, míg mások, mint pl. a zombik, úgy viselkednek, ahogy csak tudnak, s nem hangolják össze a támadásaikat.

A jó harcrendszer persze csak egy dolog, mert az AI az igazán mérvadó, s ha a jelenleg látott előzetes ad valami iránymutatást a jövőre nézve, akkor igen jó dolog lesz az is. Bár van néhány elenyésző kivétel, de általában elmondható, hogy az ellenfelek ebben a játékban igen durvák. Nem hezitálnak a támadással, s ha a védelmed meggyengült, akkor kihasználják az előnyüket. Arra is megfelelően reagálnak, ha valamelyik közeli barátjukat támadás éri, így a távolról ügyködő lesipuskások igazán csak azt érik el, hogy harcot kezdeményeznek (hacsak nem kivételesen jó képességgel rendelkező íjászok). Ha már a lesipuskásokról van szó, meg kell említeni, hogy az ellenfél íjászai halálosan pontosak, és igazán tiszteletet érdemelnek, de olyannyira, hogy a játékos jobban teszi, ha kitalál valami módszert, amivel ő célozhatja meg, és ölheti meg először ellenfeleit (és ugyanez a helyzet a távolról varázslatokkal támadó ellenfelekre is). Amikor az ember megközelíti az ellenfelek egy csoportját, a Fable: The Lost Chapters igazán nagyszerűen működik a tekintetben, hogy feleslegessé teszi a H&S játékstílust, mivel igazán gondosan meg kell tervezni az esetleges lépéseket, ha a játékos túl szeretne jutni az ellenfelein.

Nagyon sok területet vár felfedezésre a Fable-ben, és remélhetőleg beteszik a játékba az időtakarékos teleport rendszert. Sok más játékkal ellentétben a Fable teleport rendszerével gyakorlatilag kívánságod szerint bármely ismert teleport állomásra eljuthatsz, csak egyszerűen le kell nyomni a "G" billentyűt, mire felugrik egy menü. Nem igazán számít, hogy épp hol vagy, vagy mit csinálsz - az új terület csak egy szempillantásra van (bár néhány fordulat a történetben időszakosan megakadályozhatja ezen képesség használatát). Mint már említettem, ezzel igen sok időt lehet megtakarítani, mert a küldetések során gyakran kell az A pontról a B pontra jutnod, pl. hogy összegyűjtsd a jutalmad, s bár a hosszú séták során az embernek rendszerint van lehetősége némi tapasztalati pontot gyűjteni (az extra gyiloknak köszönhetően), néha az ember inkább gyorsabban le akar tudni egy küldetést, hogy továbbhaladhasson a következő felé (s a Fable: The Lost Chapters esetében legtöbbször ez a helyzet).

A vizuális elemek tekintetében a PC verzió mutat néhány új dolgot az Xbox változathoz képest. A játék valószínűleg támogatja a PS3.0-t, mert az Ati Radeon kártyánkkal egyfolytában hibaüzenetet kaptunk legnagyobb felbontás mellett, de a játék még ezzel a kártyával is nagyszerűen nézett ki. A Fable irányítása elég egyszerű egy jól összeállított billentyűzet leosztás mellett, bár a fejlettebb funkciók (gesztusok, tárgyak használata - pl. ásó kincskereséshez, vagy pecabot horgászáshoz) életre keltéséhez jó néhány menün át kell mennie az embernek. Van néhány gyorsbillentyű, melyek megjelennek a képernyőn is, de ezek mennyisége elég korlátozott, és hamar felhasználja őket az ember, s mindig marad olyan funkció, amelyre nem jut ilyen billentyű (bár azt, hogy melyik billentyű mire hivatkozzon, be lehet állítani).

Ha röviden kéne összefoglalnom a Fable: TLC előzetes kapcsán jelentkező benyomásomat, véleményemet, azt mondanám: kíváncsivá tett. Míg az Xbox verzió nem tudta életre kelteni a beígért dolgok többségét, engem eléggé lenyűgözött a jelenlegi PC verzió, s határozottan rendelkezik valami olyan bájjal, mely bizton számíthat a PC játékosok érdeklődésére is. S bár napjainkban a "mainstream" RPGk egyre inkább a konzolosok igényeihez igazodnak, a PC verziónak még talán előnye is származhat abból, hogy nem csapnak körülötte akkora felhajtást (valószínűleg lesz néhány PC játékos, aki nem foglalkozott az Xbox verzióval, s meglepetést szerez majd nekik a játék). A másik MSGames, Dungeon Siege II mellett a Fable: The Lost Chapters biztos elég sok RPG rajongót és a stílusban új játékosokat is leköt majd egy időre.

Szerző: Nathan Davison
Forrás:: 3DAvenue


(Vissza)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.07.19. - Fable: TLC - Gamespot interjuhé
2005.07.26. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 4
2005.07.29. - Fable: TLC - Gamecloud interjuhé Dene Carter-rel
2005.07.31. - Fable: TLC - Gamespy előzetes
2005.08.05. - Fable: TLC - GameZone interjuhé szemezgetés

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.07.13. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 3
2005.07.10. - Fable: TLC - PC Gamezone előzetes
2005.07.10. - Fable: TLC - Happy Puppy előzetes, khmm
2005.06.15. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 2
2005.06.02. - Fable: TLC - Képek a Hivatalos oldalról


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása