Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.07.19. - Kwish

Fable: TLC - Gamespot interjuhé


A Gamespot a mocskos kis részletek megszerzése érdekében sarokba szorította Dene Cartert, a Fable kreatív igazgatóját, hogy kicsikarjanak belőle némi információt arra vonatkozóan, hogy miért is lesz olyan észtvesztően jó a Fable: The Lost Chapters... ha még eddig valaki ezt esetleg nem tudná a lassan tucatnyi mennyiséget elérő lelkendezéstől csöpögő előzetesből.


Gamespot: A nagy kérdés itten most az lenne, hogy eltekintve az új tárgyaktól és felszerelésektől, mennyi új játékelemmel bővül a Fable, és mennyivel hosszabb az Xbox verzióhoz képest? Pontosan mikor jönnek be ezek az új elemek a képbe? Csak a végéhez van hozzátéve, vagy beleintegráltátok a játékba, s így nem érhetőek el az új területek, csak akkor, ha egy bizonyos részét elértük a játéknak?
Dene Carter: Talán pontos leszek, ha azt mondom, hogy az új tartalom egyharmada küldetésekben jelentkezik. Ezek egyaránt ott vannak az eredeti történetben, illetve ott vannak a kibővített végjáték részben is, s a megfelelő heroikus stílusban fejezik be a történetet.

Gamespot: A játékban van egy nagy rakás új tárgy, kiegészítő és szörny is. Milyen ésszerű magyarázat áll amögött, hogy olyan cuccokat tesztek a játékba, mint például a sapkák? Mondanál néhány az új cool tárgyak és fegyverek közül?
Dene Carter: Ah, igen, a sapkák. Mindenek előtt, a sapkák különösen "Fablésnak" néznek ki, és tökéletesen passzoltak a játékba tett új küldetések és kihívások legtöbbjéhez. Aztán úgy találtuk, hogy az emberek röhejesen belelkesednek tőlük, ha egyszer rájönnek, hogy mennyire hozzájárulnak a személyiség kialakításához a játékban. Tekintsétek ezt úgy pl. mint Darth Vader-t, akit a sisakja tökéletesen meghatároz. Vagy Indiana Jones, a kalapos fickó. Vagy például a Láncfűrészes gyilkos, szintén a fejfedője miatt ismeri mindenki (no jó, őt inkább az arcáról, de ez sincs olyan távol egy sapkától). Látjátok. Ez tényleg teljesen nyilvánvaló. Az emberek sokkal inkább úgy érzik, hogy a hajvágás és a sapka minden egyéb módosítható tulajdonságnál jobban jellemzi a karakterüket, ezért kitágítottuk ezeket a lehetőségeket. Azoknak az ortodox konzervatívoknak a kedvéért, akik nem látják még a fényt, tettünk be egy új "társ-kardot", az Eónok Kardját, és új öltözékeket is, mint például egy platina páncél.

Gamespot: Végrehajtottatok olyan változásokat a játékmeneten, melyek az Xbox verzió visszajelzésein alapulnak? Például gyengítettek, vagy csavartatok egyet bármelyik küldetésen is, vagy módosítottátok valamelyik fegyver vagy tárgy tulajdonságait a játékegyensúly kedvéért? Vagy ez gyakorlatilag az eredeti játék szó szerinti lefordítása, kiegészítve az új tartalommal?
Dene Carter: Néhány minijátékot úgy alakítottunk, hogy jobban működjenek az egérrel, és a teljes új tartalmat úgy alakítottuk ki, hogy a megfelelő nehézséget biztosítsa a windows platformon. Ettől eltekintve, nem igazán pacsáztunk bele az eddigi egyensúlyba.
Néhány ember egyetértett abban, hogy a játéknak nehezebbnek kellene lennie, de ők voltak azok, akik játszottak a játékkal, befejezték és még többet szerettek volna. Ez nem éppen rossz dolog. Véleményünk szerint azzal nem nyerünk túl sokat, ha azzal büntetjük a játékosokat, hogy felnyomjuk a nehézségi szintet, s arra kényszerítjük őket, hogy a játék bizonyos részeit újra és újra játsszák. Bőségesen vannak kinn a piacon olyan játékok, melyek láthatólag csak azért készültek, hogy az emberrel kikapcsoltassák a gépet, vagy hogy a DVD-ből söralátétet csináljanak. Gyűlölném, ha a Fable söralátétként végezné. Grrr...

Gamespot: Mennyire lesznek hasznosak az új gesztusok? Ezeket rendszeresen használják az online RPGkben, hogy a játékosok kifejezhessék érzelmeiket a többi játékosnak... szóval a Fable NPCi a gesztusoknak megfelelően reagálnak majd pl. ha a levegőben gitározol előttük)?
Dene Carter: A gesztusok kulcsszerepet töltenek be a játékban, ha a falusiakkal való kapcsolatfelvételről van szó. Kifejezheted magad, és megváltoztathatod a falusiak véleményét, ami aztán megváltoztathatja a játék során szerzett tapasztalataidat is. Csinálj úgy, mintha csirke lennél, mutasd meg, milyen röhejes is vagy, vagy érd el, hogy az NPCk a félelemtől reszkessenek, ha csak a közelükbe érsz azzal, hogy minden egyes alkalommal rájuk morogsz. Az effektek és a dolgok kimenetele lényegesen eltérő és a Fable szívét jelentik. Még azt is megkockáztatom, hogy több reakciót kapunk majd ilyenkor a Fable-ben, mint az online RPGk többségében!
Bocsi, ez volt a hosszú válasz. Szóval a válaszom: "Igen".

Gamespot: Azt már tudjuk, hogy az egyik, csak PCn elérhető dolog, hogy az emberek saját tetoválásokat készíthetnek, amit aztán beimportálhatnak a játékba. Mi ezeknek a tetoválás fájloknak az általános követelménye, és gondolkoztatok már azon, hogy esetleg PC moddolóknak még több lehetőséget adtok, hogy belepacsázzanak a játékba?
Dene Carter: Az új tetkók létrehozás elég könnyű. Csak arra van szükséged, hogy tudd, hogyan kell létrehozni egy sima festék csomagot. A tetkó fájlok nagyon jó kis templatekkel jönnek, melyek megmutatják, hogyan kell megváltoztatni a bőrt. Ez nagyon rugalmas rendszer, de tényleg. Néhány fickó - valami általam ismeretlen oknál fogva - teljesen kékre festette magát. Azt hiszem, a törp hős azért már valami elfajzás lehet, egy olyan-dolog-aminek-nem-szabadna-lennie, de hát ez is a személyes döntések körébe tartozik. Mehetnek, és megtörpölhetik magukat.
A moddolást illetőleg, érdemes lesz figyelni, hogy mi jön még elő a következő hónapokban. Néhány dolog, amit kinn láttunk csak az Xbox esetében, igazán lenyűgöző volt.

Gamespot: Hogyan alakítottátok ki a jelenlegi billentyűzet és egér konfigurációt? Csak egyszerűen leosztottátok a billentyűzetre a gamepad gombjait, vagy különféle konfigurációkkal kísérleteztetek? Vagy csak benyomtatok egy USB gamepad-et, és úgy játszottatok, mintha Xbox lett volna?
Dene Carter: Emiatt aggódtunk a legtöbbet: miként érzékeltessük a Windows játékosokkal, hogy egy olyan játékot kapnak, melyet nekik terveztünk, s nem egy egyszerű, félig átvett konzol átiratot. Ugyanakkor meglehetősen nagy kihívás volt, hogy helyesen vegyük át a dolgokat. Ez a dolog önmagában több érvelést és forró vitát eredményezett, mint bármi más a Fable teljes életében.
A jelenlegi irányítási konfiguráció (és a tulajdonsága, hogy olyan mértékben módosítható, amennyire csak engedjük) nagyon sok változás eredményeképp alakult ki. Az eredmény az, hogy a teljes kezelőfelület megváltozott ahhoz képest, ami az Xbox verzióban volt, s egy jóval inkább egérre összpontosított irányítást alakítottunk ki. Azt kell mondjam, hogy ezzel a beállítással a gamepad használata nem lenne a legoptimálisabb.

Gamespot: Egyszerűen csak fogtátok az Xbox textúrákat, és azokat használtátok a PC verzióban is, anélkül, hogy tömörítettétek volna őket? A művészek elkészítették a nagy felbontású textúrákat PCre, és aztán összetömörítették őket, hogy jók legyenek az Xbox-hoz? Vagy újra elkészítettétek őket, élesebb textúrákkal? Van bármilyen olyan egyéb PC grafikai csoda, melyet érdemes megemlíteni?
Dene Carter: Nem igazán. Textúráink többségét meglehetősen buta módon nagy felbontásban készítettük el, mikor még fiatalok és naivak voltunk, és nem érdekeltek minket az Xbox képességei. Ezeket automatikusan leképeztük a megfelelő szintre (memória korlátok miatt) és amikor a végső játékot lemezre írtuk, eltávolítottuk az összes olyan részletezettséget, melyet soha sem láttunk. Megcsináltuk a Windows verziót, megszüntettük ezeket a korlátokat, és bam! Ott voltak a textúrák, legalább kétszeres felbontásban.

Gamespot: Van valamilyen fejlődés a hang tekintetében? Az Xbox is jó volt, de lesz valami fejlesztés a PC verzióhoz?
Dene Carter: Többnyire a már ismert művészekkel dolgoztunk, és újravettünk néhány dolgot. A hang jobban szól, mint bármikor.

Gamespot: A képeken kívül lesz valami lehetőség arra, hogy egyedi karaktereinket megmutathassuk a többi játékosnak? Lesz valamilyen Internet funkció a PC verzióban?
Dene Carter: Jelenleg ezt a dolgot a Windows verzió nem kezeli.

Gamespot: Végezetül van még valami, amit el szeretnél mondani a hanggal, a technikai jellemzőkkel, a fejlesztett grafikával, vagy a Fable: The Lost Chapters megjelenésével kapcsolatban?
Dene Carter: Csak annyit tennék hozzá, hogy Albion egyedi és gyönyörű világ, most még nagyobb, gazdagabb mint valaha. Remélem, az emberek legalább annyira jól szórakoznak majd ott, mint mi a létrehozásakor.

Forrás: Gamespot


(Vissza)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.07.26. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 4
2005.07.29. - Fable: TLC - Gamecloud interjuhé Dene Carter-rel
2005.07.31. - Fable: TLC - Gamespy előzetes
2005.08.05. - Fable: TLC - GameZone interjuhé szemezgetés
2005.08.22. - Fable: TLC - Arany!

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.07.18. - Fable: TLC - 3DAvenue előzetes
2005.07.13. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 3
2005.07.10. - Fable: TLC - PC Gamezone előzetes
2005.07.10. - Fable: TLC - Happy Puppy előzetes, khmm
2005.06.15. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 2


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása