Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.07.10. - Kwish

Fable: TLC - PC Gamezone előzetes


A PC GameZone oldal lehozott egy hosszabb lélegzetű Fable: The Lost Chapters előzetest. Visszafogott lelkendezés, teccett nekik a dolog.


(2005.06.27) Amikor a Fable 2004. szeptemberében először megérkezett Xbox-ra meglehetősen nagy figyelmet keltett. Itt volt egy olyan RPG, amelyben a karaktered felnőtt és a játék során meghozott döntések szerint fejlődött. Ha valaki gonosz döntéseket hozott, akkor akár szarvai is nőhettek, s gonosznak is nézett ki. Ha pedig a jó választásokat részesített előnyben, olyan képet kezdett mutatni magáról, melyet csak az igazán jó fiúk szoktak.

No persze volt néhány olyan, előzetesen beígért tartalom is, mely végül soha sem került be a végleges verzióba. Mindezek ellenére a Fable-t még mindig egy olyan játékként tartják számon, mely megváltoztatta a single RPG irányát a konzol platform esetében.

A játék csakhamar hozzáférhető lesz PCn is, mivel a Lionhead Studios és a Microsoft Game Studios idén novemberben tervezi a Fable: The Lost Chapters kiadását. Még persze több hónap áll rendelkezésre a játék csiszolgatására, de jelen előzetes szerzői kaptak egy kis bemutatót a játékról, s mindent figyelembe véve egy szórakoztató és komoly RPG megjelenése várható a PCre.

Nos igen, ez egy single játék, nincsenek benne multiplayer elemek. És a játéknak vannak olyan lineáris elemei, melyeket mindenképp végig kell vinni, teljesen függetlenül attól, hogy egyébként még mi más csinálsz. Ha előre akarsz haladni a cselekményben, egy meghatározott szálat kell követned. No és persze el kell végezned néhány mellékküldetést is annak érdekében, hogy felturbózd kissé magad, s ne akadj el a lineáris eseményekben.

A történet egy fiatal fiú életét követi végig, egészen a felnőttkorig. A játék Albion földjén, egy kis faluban, Oakvale-ben kezdődik. A fiatal fiút elküldik, hogy valamilyen jó cselekedettel szerezzen pénzt, melyen majd ajándékot vásárolhat a lánytestvére születés napjára. (Hősünk apjával, s kissé rejtélyes anyjával, s testvérével él együtt. Ha már egyszer megszereztük a pénzt (ezt lehet rossz úton is), megvehetjük az ajándékot, s elindulhatunk a találkozóhelyre, a városkapu közelében található mezőre. Ott aztán mesél nekünk arról a rémálomról, melyet legutóbb átélt.

Nem sokkal azután, hogy elmeséli álmát, valóban szörnyű dolgok történnek. Banditák rohanják le a várost, akik igazából a fiút keresik. Megölik az apját, felégetik a várost, megkínozzák és elrabolják az anyját és leánytestvérét, aki megtagadja, hogy bármit is eláruljon a fiúról. Hősünk körül lángokban áll a város, az anyját és nővérét elragadták, apját megölték, mikor észreveszi egy bandita, s csatakiáltást hallatva ráront... No persze nem jut túlságosan messzire (ha úgy lenne, a játék véget érne 15 perc alatt), mivel Maze nevű mágus lecsap rá, s elteleportál a fiúval egy messzi helyre, a Hősök Szövetségébe (Heroes’ Guild).

Ez egy meglehetősen fontos hely fiatal bajnokunk életében. Itt tanul meg harcolni, itt veheti fel küldetéseit, és ott javíthat képességei szintjén.

A megszokott RPG stílus szerint ha megölünk valakit tapasztalati pontokat nyerünk (minden egyes ellenfél elejt egy zöld tapasztalat gömböt, melynek attól függően a többszöröse kerül figyelembe vételre, hogy milyen kombinációkat hajtott végre a főhős a harc során). Ha elég tapasztalati pontot szerez a játékos, a karakter szintet lép, s újabb készségeket szerezhet (az igazi készségek többsége a mágia ágazatból kerül ki). Jóval kevésbé tekinthető megszokottnak egy RPGben az, hogy a meghozott döntéseid, vagy például a választott harcmodor befolyásolja, hogy miként néz majd ki a karakter. Ha valaki közelharci specialistává válik, minden egyes harc után szerez egy-két sebhelyet. És igen, szükséged van bizonyos képességekre, hogy használhass bizonyos fegyvereket. (Ironikus, hogy fiatal varázslóként varázslás közben olyan, mintha közelharci harcos lennél, de mégha közelharcba keveredsz is valakivel, akkor se gyűjtesz sebhelyeket.)

Minden egyes megkapott küldetés az ún. szövetségi küldetés kártya formájában érkezik (guild quest card). Ez leírja a küldetést, és azt, hogy hova kell menned. A térkép is ad némi segítséget villogó nyilak formájában.

Ha az ember a térkép egy újabb részéhez érkezik, akkor betöltődik az új helyszín. Ez azt is jelenti, hogy a szörnyek egy része (nem a főszörnyek) újra képződnek, mikor ismét belépünk egy már korábban látott területre.

A fiú három diszciplína szerint specializálódhat: közelharci, távolsági fegyverhasználat, és mágia. A hősünk találhat kártyákat tetoválásoknak, frizuráknak, házat vásárolhat, ahol élhet, asszonyt találhat magának, akit elvehet feleségül (vagy el is válhat tőle, ha úgy akarja). Mindenfelé lezárt ládákba botlik az ember, melyekben tárgyakat és fejlesztéseket találhatunk.

A Fable: The Lost Chapters kibővíti az eredeti Xbox verziót új, opcionális küldetésekkel, új területekkel, és eseményekkel. Lesznek új szörnyek, és több varázslat is, új páncélok és új gesztusok.

A játék grafikája nagyon jó. A dinamikus árnyékolás és fényhatások erősítik a világ vonzerejét, a speciális hatások szépek, és nincsenek varázsos lövedékek (vagyis a távolsági támadások nem nyomkövetőek, nem mennek az ember után, ki lehet előlük térni). Az animáció is nagyon jól sikerült, de tényleg.

A hang is nagyon jó, egyetlen kivétellel. Vásárolhatunk egy megszólítást a főhősünknek, és javasolt ezen minél előbb túlesni. Az alapbeállítás ugyanis csirke-vadász (chicken chaser). S ezt mondják nekünk az NPCk... s ha ezt tucatszor hallja az ember, hajlamos a falnak menni. Vannak szinkronizált párbeszédek (a főhős nem beszél), de a flörtölés és a gesztusok legnagyobb része amolyan Sim-stílusú fecsegés.

A Fable: The Lost Chapters igen szépen alakul. Ez az a játék, ami magával ragadó és fejlődő tartalmat (bár van benne némi linearitás), gyönyörű grafikát és biztos szórakoztatást ígér. Az általunk megtekintett/kipróbált verzió még nem volt végleges. Az RPG rajongóknak érdemes figyelni erre a játékra.

Szerző: Michael Lafferty
Forrás: PC GameZone




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.07.13. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 3
2005.07.18. - Fable: TLC - 3DAvenue előzetes
2005.07.19. - Fable: TLC - Gamespot interjuhé
2005.07.26. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 4
2005.07.29. - Fable: TLC - Gamecloud interjuhé Dene Carter-rel

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.06.15. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 2
2005.06.02. - Fable: TLC - Képek a Hivatalos oldalról
2005.05.24. - Fable: TLC - 2005 E3: Gamespy szösszenet...
2005.05.21. - Fable: TLC - Videó a Gamespy-on
2005.05.18. - Fable: TLC - E3 előzetes az IGN PC-től


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása