Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.07.13. - Kwish

Fable: TLC - Fejlesztői napló 3


Az IGN megint lehozott egy ún. fejlesztői naplót, ami megint olyan, hmm, "fura" stílusú, mint a korábbi. Azt hiszem, a fejlesztők minden reggel valami könnyű droggal kezdenek, vagy jól begombáznak... legalábbis mielőtt megírják ezeket, tuti.


(2005.07.07) A Fable létrehozása nem olyan, mint egy átlagos játék elkészítése. Mint már számos korábbi cikkben kijelentettük, nem igazán akartunk egy olyan játékot összehozni, amit az emberek megvásárolnak, játszanak vele egy kicsit, aztán kiveszik a gépükből, hogy jöhet a következő!
Ennek eredményeképp a fejlesztési folyamat döntő hányada azzal telt, hogy NEM gondolkodtunk azon, mi is lenne überf@sza, vagy szexi, vagy mivel rúghatnánk szét az X Játék valagát. Inkább arra koncentráltunk, hogy önmagunkat adjuk és szórakoztatóak legyünk. Egy nagy csapat, érzelmileg működésképtelen pancser és fizikailag rendellenes mutáns vagyunk, mentális elégtelenségekkel és frusztrációkkal, akiktől még egy hordónyi pszichoanalitikus is csak a döbbenettől leesett állal mereszti a szemét. Más szóval, brittek vagyunk, na.

Ezen a ponton meg kell kérdeznem a hallgatóságot: tudjátok mi volt igazán vicces?... úgy értem igazán vicces, nem csak amolyan uh, mi? Vagy Hah, ez vicces, hanem olyan ÓhIstenembeszarok! Vicces? Nem tudjátok? Nos, mi sem. Ugyanakkor a Küldetések Ötlet Listája a Fable: The Lost Chapters esetében igényelt valamiféle értékelést, s nagyon kevés időnk volt arra, hogy ezt elvégezzük.

Az ilyesféle helyzetekben - mikor az idő kevés - nem használjuk már az eldeformált, buta fejünket, hogy eldöntsük melyik script milyen szórakoztatási értékkel rendelkezik, hanem helyette a jó öreg "Brit Humor Értékelő Függvény" eljáráshoz fordulunk, hogy mechanikusan kiértékeljük a dolgot.

A függvény valahogy a következőképp néz ki:
  1. Van-e olyan a forgatókönyvben, hogy a férfiak úgy öltöznek, mint a nők?
    1. Igen. A főhős. Röhejesen néz ki. Ahahahahahahahaha.
    2. Igen, a falusiak, de nem igazán lehet ezt megmondani, mert a Fable nő alakjai valamilyen módon mindenképp gyanúsak. De még mindig lesz egy fickó, aki koktélruhában grasszál.
    3. Neeem. Láthatod, ez egy komoly küldetés. A ruhacsere egyszerűen csak megölné a drámai feszültséget.

  2. Van-e a forgatókönyvben valamilyen szárnyas?
    1. Igen, csirkék. Félrebillentik a fejüket, és azt mondják: Baaaaahk! Egy trebuchet-ből (katapult) kell őket kilőni.
    2. Igen, galambok. Mint a Ridley Scott filmekben. Tudjátok... olyan művészi módon.
    3. Nem. Na ne csináld már! Egy megmérgezett lány meghal a karjaid között és ellenszert kell találnod! Miért akarnál egy szárnyast a forgatókönyvbe?

  3. Van-e a forgatókönyvben valamilyen bizonytalan módon teljesen degenerált tevékenység?
    1. Igen. Gyermeteg és durva, de igazából senkit sem sért meg. Valaki azt mondja: Wnag! Hee-hee-hee.
    2. Igen, de csak néhányan értik majd meg, hogy a Daisy Chain Cottage miért is számít vicces névnek.
    3. Nem. Figyelj, haver. Azért vagyok itt, hogy megírjak néhány sirály küldetést, nem Benny Hill forgatókönyvet. Ez művészet, te pedig tönkre teszed az egészet!

  4. A forgatókönyv szerint kell-e olyan emberekkel foglalkozni, akik dühösek?
    1. Igen. A fickó legalább 45 percenként felrobban a dagályos beszéd miatt. A magas vérnyomásba pusztul bele. Robbanás.
    2. Igen... um... valaki egy kicsit ideges lesz, hogy közel 100 yardra ellőtted a csirkéjét (pont +1 kombó bonusz, mert a szárnyast még egy humoros kontextusba elhelyezted).
    3. Nem. Igazából az egyetlen dühös ember itt én vagyok. Egy komoly RPGn akarok dolgozni, és ehelyett ezen a... fura-elpicsázott dolgon munkálkodom. Kilépek és megyek dolgozni egy japán céghez. Ők tudják, hogy kell írni egy *igazi* RPGt.
A válaszok értékelése: 5 pont minden a, 3 pont minden b, és 0 pont minden c válaszra.

Ha 12-20 pont közötti értéket értél el: Tudsz mindent, amit valaha is csak szükséged lehet tudni a komédiáról. És a Fable-ről. Tényleg. Mindent. Menj el humoristának és hagyd ott a sima napi munkád. Nem. Hagyd abba! Ahaha. Megölsz! Ahahaha hahahahaha hahaha ha… ha (horkantás)… aha… most meg már olyan hangokat adok ki magamból, mint egy disznó… aha haha (horkantás).

Ha 5-12 pont közötti értéket értél el: Néha azt gondolod magadról, hogy szórakoztató vagy, és hogy valamiképp mulattató ötleteket teszel a küldetéseidbe, de sokkal jobban is csinálhatnád a dolgokat, ha nem veszed magad olyan komolyan és kihasználnád az emberekben rejlő humoros lehetőségeke... ne, ne kezdj el zokogni... hagyd már abba... óh, az isten szerelmé...

Ha 0-5 pont közötti értéket értél el: Figyu. Miért vagy itt? Gyerünk, mond már. Mit gondolsz, mi vagy? Író? Fejlesztő? Ohhhh... értem Mr. LaaaDeeDaaah. Nézz rám! Én vagyok Shakespeare közvetlen leszármazottja! Figyuzz a drámai iróniámra! Ohhhh ÉS MOST KIFELÉ! MOST! GYERÜNK! CSAK HÚZZÁL INNEN ÉS ESZEDBE SE JUSSON, HOGY MEGFORDULSZ ÉS VISSZAJÖSSZ IDE TE DUZZADT, SIKAMLÓS TÖKFEJ!!!!

Röviden szólva, ennek a módszernek a használata megkímél minket attól, hogy bármin is gondolkozzunk, különösen attól, hogy megpróbáljunk humorosak lenni. Így biztonságban visszatérhetünk ahhoz, hogy továbbra is ostobaságokat beszéljünk, a magunk egyedi, brit módján, és hogy a királynőről elménckedjünk.

A Fable ebben a kritikus helyzetben készül és már nagyon sok küldetés ötlet összejött, úgyhogy várunk a Fable Ötlet Befagyasztóra. A legtöbbjük 12 pont feletti értéket ért el, ami automatikusan azt jelenti, hogy röhejesek. Olyan boldog vagyok, hogy legszívesebben helyet cserélnék az ápolókkal.

Forrás: IGN PC


(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.07.18. - Fable: TLC - 3DAvenue előzetes
2005.07.19. - Fable: TLC - Gamespot interjuhé
2005.07.26. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 4
2005.07.29. - Fable: TLC - Gamecloud interjuhé Dene Carter-rel
2005.07.31. - Fable: TLC - Gamespy előzetes

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.07.10. - Fable: TLC - PC Gamezone előzetes
2005.07.10. - Fable: TLC - Happy Puppy előzetes, khmm
2005.06.15. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 2
2005.06.02. - Fable: TLC - Képek a Hivatalos oldalról
2005.05.24. - Fable: TLC - 2005 E3: Gamespy szösszenet...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása