Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Játék
FAQ
Jellemzők
Követelmények

Karakterek
Fajok
Skills
Perks
Traits
Attributes

Mágia
Tiltott művészet
Thought magic
Tribal magic
Divine magic

Világ
Történelem
Helyszínek
da Vinci naplója

Játékleírás
Harc
Frakciók
NPCk
Tárgyak

Háttérinfók
Chatlog
Q&A
Interjuhuk

TRAIT - Jellegzetesség


A traitek hasonlóak abban a perkekhez, hogy egyedivé teszik a karaktert, azonban nem szerezhetőek meg a szintlépésekkel, s mindig van pozitív és negatív oldaluk is. Szóval míg a perkek különleges képességeket adnak a karakternek, s rendszerint valamilyen szempontból erősebbé teszik, a traitek "csak" abban segítenek, hogy jobban meghatározhasd a karakteredet.

A traiteket a karakter létrehozásakor lehet kiválasztani, de nem kötelező, ha a játékos nem akarja. A tisztavérű karakternek legfeljebb három traitje lehet, míg minden más karakternek legfeljebb kettő. Minden karakter ugyanarról a listáról választja a jellegzetességeket. Néhány esetben a karakter jelleme miatt bizonyos sajátosságok nem választhatóak, és néha egyik trait kiválasztása miatt már egy másikat nem jelölhetünk meg.




Általános traitek A tisztavérű emberek egyáltalán nem rendelkeznek faji sajátosságokkal, éppen ezért van arra lehetőségük, hogy még egy általános jellegzetességet kiválasszanak, ha éppen úgy akarják.


Arrows for Words - Nyílvesszőket a szavakért cserébe
Nyársravégre velük, aztán mikor már sebesültek, és jajgatva fetrengenek a földön, fel lehet tenni a súlyos kérdéseket. +15 módosítót kapsz a távolsági-fegyver használathoz, de -10 büntetést kapsz a diplomácia készségedhez.
Általános traitek

Ascetic - Aszkéta
Életed több évét egy puritán szerzetes rendben töltötted, mely megtanított az összpontosításra, és a türelemre - a szerzetesek arra bátorítottak, hogy órákon keresztül tanulj. E nehézkes képzésnek köszönhetően nyersz +10 skill pontot, tükrözve azt a széles körű ismeretet, melyet a kolostorban szedtél fel. Ugyanakkor soha nem feleded a szerzetesek szigorú, visszafogott életvitelét, s nem is érzed helyesnek, hogy túl nagy vagyont halmozz fel. Kalandozásaid során 10%-kal kevesebb vagyont találsz, mint a többiek.
Általános traitek

Fast Metabolism - Gyors anyagcsere
Anyagcseréd gyorsabb az átlagosnál. Mindez azt jelenti, hogy míg könnyebben áldozatul esel a mérgeknek és fertőzéseknek, a tested gyorsabban gyógyul. Magasabb gyógyulási rátával rendelkezel, de a mérgekkel és fertőzésekkel szembeni ellenállásod -10%-ról indul. A feralkinok nem vehetik fel ezt a traitet.
Általános traitek

Finesse - Ügyes
Támadásaid igen ügyesek, kifinomultak. Nem sebzel túl nagyokat, de tudod, hogy üss kritikus helyekre. Miden fizikai támadási formád -20%-kal kevesebb sebzést okoz, de a kritikus ütéseid valószínűsége nő +10%-kal.
Általános traitek

Gifted - Tehetséges
Jóval több belső erőforrással rendelkezel, mint a többiek, így nem kell olyan sok időt készségeid fejlesztésére fordítani. Alaptulajdonságaid jobbak, mint az átlag emberé, de a nem mágikus képességeid kissé hiányosak. Minden alaptulajdonságodhoz +1 bonuszt kapsz (de ezzel nem mehet a tulajdonságod értéke 10 fölé). Minden nem mágikus készséged csökken 10 pontot. Szintenként 4 készség ponttal kevesebbet kapsz.
Általános traitek

Good Natured - Jó természet
Természetes bájad biztosította, hogy gyerekkorodtól kezdve szinte mindenkivel kijöttél; csak igen ritkán fajultak el addig a dolgok, hogy meg kellett küzdened valakivel, s ezért inkább a könyvek püfölésével múlattad az időt. A harci készségeid alacsonyabb szinten kezdenek (minden közelharci készséghez kapsz -5 módosítót), míg csere képességed jelentősen javul (+35 bonusz). Nem lehet egyszerre kiválasztani az Undok jellem (Nasty Disposition) traittel.
Általános traitek

Heavy Handed - Nehéz kezű
Nagyobbakat ütsz, de nem jobbakat. Támadásaid brutálisak, híján minden kecsességnek. Igen ritkán ütsz kritikusakat, de mindig nagyobbakat sebzel közelharci támadásaid során. Közelharc során +2 módosítót nyersz sebzésedhez, de kritikus ütéseid esélye -30%-os módosítót kap.
Általános traitek

Nasty Disposition - Undok jellem
Robbanékony természetednek köszönhetően mindig valami pofozkodásba keveredsz. Diplomácia készségedhez kapsz -15 büntetést, de közelharci támadó készségeid (mindhárom) +10 módosítót kapnak. Nem lehet egyszerre Undok jellem és Jó természet traitje a karakternek.
Általános traitek

One Hander - Egykezes
Az egyik kezed igazán domináns. Egykezes fegyverekkel szinte csodákra vagy képes, de valahogy nem boldogulsz azokkal a holmikkal, melyekhez mindkét kezedet használni kéne. Kétkezes közelharci, és távolsági fegyverhasználatod -10 módosítót kap, míg az egykezes-fegyver használathoz +10 bonuszt nyersz.
Általános traitek

Renaissance Man - Reneszánsz ember
A művészetek csodálója vagy, a politikáról és a filozófiákról beszélgetsz az emberekkel, s a gondolkodás új utjairól elménckedel, de persze megvilágosult elméd nem jelent túl sok előnyt, ha küzdelemre kerül a sor. Nyersz +1 intelligenciát, de -10% módosítót kapnak közelharci támadó készségeid, valamit -3 AC módosítót is kapsz. A feralkinok nem vehetik fel ezt a traitet.
Általános traitek

Skilled - Képzett
Az átlagemberekhez képest sokkal többet törődsz készségeid fejlesztésével. Cserébe nem kapsz annyi különleges tulajdonságot, mint a többiek. Minden szintlépésnél nyersz +3 skill pontot, de perkeket csak minden negyedik szint után nyersz, nem minden harmadik után.
Általános traitek

Small frame - Kis termet
Nem vagy akkora termetű, mint fajtársaid, de ez soha nem is lassított le. Bár nem tucc annyit cipelni mint mások, jóval fürgébb és agilisebb vagy. Nyersz +1 fürgeség (AG) bonuszt, de 50 fontnál kevesebbet bírsz cipelni. Alapkövetelmény, hogy az erő értéke 3, vagy annál nagyobb legyen. A feralkinok nem vehetik fel ezt a traitet.
Általános traitek

Studious Tinkerer - Szorgalmas bájital-gyáros
Korai éveidet egy munkapad fölé görnyedezve töltötted, mindenféle mágikus főzeteket kotyvasztva, olyan dolgokból, amit más nem is érint meg szívesen. A probléma csak az, hogy tönkre tetted a látásod! Nyersz +15 pontot a zárnyitás készségedhez, és minden olyan varázslatág, ahol a kezdéskor skill pontokat költesz el, 1 skill pont helyett 4 skill ponttal kezd a tapasztalataidnak köszönhetően. Ugyanakkor -1 módosítót kap észlelésed (PE), és a távolsági fegyverhasználatod sem a legjobb (-10 módosító). A skill pontokat adó mágikus tárgyakra nem vonatkozik ez a kiemelt hatás.
Általános traitek

Thick Skin - Érzéketlen, vastag bőrű
Bőröd természetellenesen vastag és kérges, jobban mint társadnak. Nyersz +5% módosítót a sebzés ellenállásodhoz, és +4AC módosítót.. de ugyanakkor, a khmm, szóval az agyad is kérges kissé, -1 módosítót kapsz intelligenciádra (IN) és -10 módosítót a zárnyitás szakértelmedre.
Általános traitek



Faji jellegzetességek (Racial Traits)
A Tisztavérűeket kivéve minden faj rendelkezik faji jellegzetességekkel. Ezek olyan megkülönböztető jellemzők, amelyek célja, hogy a többi fajt elkülönítsék az emberiségtől. A faji jellegzetességek közül mindenképp kell választani, mégpedig a karakter létrehozásakor.

A feralkinok számára a szembetűnő fizikai jellegzetességek jelentik a kedvezőtlen vonást szinte minden kiválasztható racial trait esetében. Gyakorlatilag nem lehet úgy kialakítani egy feralkin karaktert, hogy legalább ne legyen egy olyan faji sajátossága, melyet könnyedén kiszúrnak a tisztavérűek.

A demokin és a sylvant fajok képviselői egyaránt kevesebb fizikai jellemzőt mutatnak mágikus természetük miatt. A demokineknek kettő, míg a sylvantoknak csak egy faji sajátosságot kell kiválasztaniuk. Ráadásul a demokin faji sajátosság lista olyan traiteket is tartalmaz, melyen nem fedik fel a nyilvánosság előtt a karakter szellemi örökségét.

Minden egyes nem-tisztavérű faj megközelítőleg 10 különböző faji sajátossággal bír.



Demokin faji jellegzetességek
Acid Blood - Savas vér
Ereidben savas vér folyik. Ha megsebeznek, sav fröccsen az ellenfeleidre, amely minden téged ért 10 HP sebzés után (melyet egy összecsapásban szerzel) 1 HP-t sebez. A zúzó (crushing) és vágó (slashing) sebzéssel szembeni ellenállásod csökken 5%-kal. Bőröd szokatlan sápadtsága utal arra, hogy mágikus fajhoz tartozol, s emiatt néhány ember eleve negatívan áll hozzád.

Bloody Talons - Véres karmok
Ördögien éles karmaid vannak, melyek szinte szétszabdalod ellenfeleidet. Nyersz +4 bonuszt a pusztakezes harc (unarmed) jártasságodhoz és +2 bonuszt a pusztakezes (unarmed) sebzéshez. Ugyanakkor kissé nehézkesen, ügyetlenül használod kezed e karmok miatt, -8 módosítót kap a távolsági fegyverhasználat (ranged weapon) és zárnyitás (lockpick) jártasságod. E jellegzetesség szemmel láthatólag utal rá, hogy mágikus fajhoz tartozol, s ez bizonyos emberekben ellenszenvet kelt.

Demonic Frenzy - Démoni őrjöngés
A demokinek néha teljesen megőrülnek amiatt, hogy egyedül akarnak lenni, távol a társadalomtól.. ezeket a magányos demokineket őrülteknek nevezik. Persze még teljesen nem tartasz ott, de már penge szélén egyensúlyozol. -1 módosítót kapsz az intelligenciádra (IN) és karizmádra (CH), de az erőd (ST) nő +1 ponttal, és 15 pontot kapsz az egykezes közelharc (one-handed melee) jártasságodra, és 10 bonuszt kapsz a kitérés (evasion) készségedre is. E jellegzetesség nem tesz feltűnővé az emberek között.

Diobolism - Ördöngösség
Démoni örökséges különlegesen erős és nagyon könnyen használod a Gondolati (Thought) mágia varázslatait. A Gondolati (Thought) mágiához tartozó spellek 10%-kal kevesebb manába kerülnek. Ugyanakkor ez a kapcsolat jóval nehezebbé teszi az Isteni (Divine) mágiához tartozó varázslatok használatát (minden ilyen varázslat 10%-kal több manába kerül). E jellegzetesség nem tesz feltűnővé az emberek között.

Forked Tongue - Villás nyelv
Családod ördögi vére csak egy alig észrevehető változást okozott nyelveden, mely kétfelé ágazik. Villás nyelved lehetővé teszi, hogy a nehezebb helyzetekben is kidumáld magad, +15 bonuszt kapsz beszéd (speech) jártasságodhoz. Persze a diplomáciai jártasságod érdekében elhanyagoltad a harci gyakorlatokat, így -5 módosítót kapsz minden harci képzettséghez. Kígyószerű nyelved miatt észreveszik rajtad, hogy korcs fajhoz tartozol.

Infernal Quickness - Pokoli gyorsaság
Nagyon gyors anyagcserével születtél, s túlteng benned az energia. 10% bonuszt nyersz mozgásod sebességéhez, de emiatt figyelmetlenebbé is válsz, így észlelés (PE) tulajdonságod-1 módosítót kap. Ugyanakkor ezzel a jellegzetességgel nyugodtan elvegyülhetsz a tisztavérűek között (hacsak más sajátosságok miatt nem figyelnek föl rád).

Lucky Devil - Szerencsés ördög
Egy sötét angyal mindig is őrködött családod felett, s úgy tűnik, a dolgok mindig eléd mennek, de amikor ez nem történik meg, valahogy akkor sem fordulnak nagyon rosszra. Szerencse alapú tulajdonságaid +2 módosítót kapnak, de bármit is mondasz mindig balul sül el. A beszéd (speech) jártasságod 15-tel csökken, de ezzel a jellegzetességgel nyugodtan elvegyülhetsz a tisztavérűek között

Scaly Hide - Pikkelyes bőr
Bőrödet védőpikkelyek borítják, s emiatt nyersz +5 AC-t, +5 bonuszt szúró (piercing) fegyverekkel szembeni ellenállásodhoz és +10 bonuszt a tűz elleni ellenálláshoz. Sajnos a pikkelyek miatt meglehetősen baljóslatúan nézel ki, ezért -1 módosítót kap karizmás (CH). E jellegzetesség szemmel láthatólag utal rá, hogy mágikus fajhoz tartozol, s ez bizonyos emberekben ellenszenvet kelt.

Shroud of Darkness - A Sötétség leple
Démoni örökségednek köszönhetően az árnyak köréd gyűlnek. E jellegzetesség +20 módosítót ad a lopózás (sneak) jártassághoz és +5 AC-t, de a sötét árnyak miatt az észlelésed (PE) is csökken (-1 módosító). E jellegzetesség szemmel láthatólag utal rá, hogy mágikus fajhoz tartozol, s ez bizonyos emberekben ellenszenvet kelt.

Vampiric Fury - Vámpírok dühe
Erődet mások véréből nyered. Minden, általad okozott 10 HP sebzés után gyógyulsz +1 HPt. Ugyanakkor az összes gyógyító varázslat és bájital csak feleannyira hat rád, mint a többiekre. Észrevétlenül elvegyülhetsz az emberek között, hacsak más jellegzetesség nem hívja fel rád a figyelmet.



Sylvant faji jellegzetességek
Bond of Nature - A Természet köteléke
A Földdel való mágikus kapcsolatod különösen erős.. igazából annyira, hogy a törzsi (tribal) varázslatokat jóval könnyebben használod. A törzsi spellek varázslása 10%-kal kevesebb manába kerül. Ugyanakkor e kapcsolat miatt jóval nehezebb az isteni (divine) mágia igénybevétele (ezek a varázslatok 10%-kal több manát emésztenek fel). Ez a jellegzetesség (mint minden sylvant trait) megjelöli a karaktert, mint mágiával érintett személyt, s emiatt néhányan lehet, hogy rosszindulattal viseltetnek irányodba.

Dark Gift - Sötét ajándék
Családodat, vérvonaladat valamikor megérintette a Sötét Túlvilág. Az, hogy ilyen közel vagy a sötét oldalhoz lehetővé teszi számodra, hogy jobban megértsd a többieket. 15 pont bonuszt kapsz a beszéd jártasságodhoz. Ugyanakkor ez a különös képesség eltávolít a mágia bizonyos formáitól, minden gondolati (though) varázslat 10%-kal több mana pontba kerül. Ez a jellegzetesség is szemmel látható, így negatívan befolyásolja megítélésedet.

Earth Ancestry - Föld-eredet
Bőrödet kéregként borítják a Föld kövei, s kezed olyan kemény mint kőszikla. +2 bonuszt kapsz a fegyvertelen sebzésedre, de a mozgási sebességed csökken 10%-kal. E jellegzetesség negatívan befolyásolja népszerűségi indexedet.

Fiery Ancestry - Tűz-eredet
Szüleid egyike átadta neked a tűzelementálok örökségét, s az elemi mágia okozta változások láthatóak is rajtad. Minden tűzalapú varázslatot +10% sebzés bonusszal használsz és ellenállóbb vagy a tűzzel szemben (+20 ellenállás a tűzzel szemben). Örökségednél fogva kevésbé vagy védett a hideg ellen (-20 módosító a fagy ellenállásra), s a fagyos varázslatoknak sem lehetsz mestere (fagysebzésed 10%-kal csökken). E jellegzetesség szemmel láthatólag utal rá, hogy mágikus fajhoz tartozol, s ez bizonyos emberekben ellenszenvet kelt.

Frost Ancestry - Fagy-eredet
Egy fagy szellem szállta meg családodat évekkel ezelőtt, s te lettél az elemi mágia kézzel fogható megnyilvánulása. Minden fagyalapú varázslatot +10% sebzés bonusszal használsz és ellenállóbb vagy a hideggel szemben (+20 ellenállás a faggyal szemben). Örökségednél fogva azonban nem bírod a tüzet (-20 módosító a tűz ellenállásra), s tűzalapú sebzéseid is csökkennek 10%-kal. Örökséges szemmel látható változást jelent, s emiatt sokan nem néznek rád jó szemmel.

Gosammer Skin - Fátyolbőr
Bőröd nagyon világos, majdhogynem áttetsző. Emiatt majdnem észrevétlen közlekedsz, szinte bárki és bármi mellett képes vagy elosonni, rejtőzködési készséged +15% módosítót kap. Sajnos bőröd annyira vékony, hogy nagyon könnyen sebezhetővé válsz, főképp a vágó fegyverekkel szemben (a vágó fegyverekkel szembeni ellenállás csökken 10-zel). Látható, és negatív reakciókat okozó jellegzetesség.

Polyelemental Ancestry - Elementál-eredet
Az évek során családodat több elementál szellem is megfertőzte, többféle erőt vegyítve össze, különféle képességeket adva át. Ellenállásod szinte mindennel szemben kiemelkedő, viszont állóképességed és fizikumod meglehetősen gyenge: savval, faggyal, fertőzésekkel, elektromossággal, tűzzel és a mérgekkel szemben ellenállásod 10%-kal nő, viszont a zúzó (crushing), szúró (piercing), vágó (slashing) fegyverekkel szembeni ellenállás 5%-os csökkenést szenved el. E jellegzetesség szemmel láthatólag utal rá, hogy mágikus fajhoz tartozol, s ez bizonyos emberekben ellenszenvet kelt.

Skin of Thorns - Tövises bőr
Tövisek nőnek át bőrödön különös szögben a legkényelmetlenebb helyeken is. Szerencsére ezek a tövisek könnyen letörnek, s gyorsan vissza is nőnek, s bárki, aki rád támad, jó nagy fájdalommal kell hogy szembenézzen. Minden fizikai sebződés 10%-át visszavered a támadóidra, ráadásul kapsz 10% bonuszt a zúzó, szúró és vágó sebzés ellenállásodra. E tulajdonság hátránya, hogy karizmád (CHA) csökken 1-el, s a savval, faggyal, fertőzésekkel, elektromossággal, tűzzel és a mérgekkel szemben ellenállásod 10%-kal csökken. Szemmel látható, s ellenérzést keltő jellegzetesség.

Storm of Arrows - Nyílvesszők vihara
A vihar szellem megjelenése vérvonaladban villámgyors reflexeket és hihetetlen kéz-szem koordinációt hagyott rád örökül. Az íjjal és nyílpuskával +3 sebzéssel többet tudsz okozni. Ugyanakkor olyannyira a távolsági küzdelmet helyezted előtérbe, hogy közelharcban nem jeleskedsz túlságosan: -10%-os módosítót kapsz a zúzó, és vágó ellenállásodra. Örökséges szemmel látható változást jelent, s emiatt sokan nem néznek rád jó szemmel.

Wind Ancestry - Szél-eredet
Légelementál őseidnek köszönhetően fürgébb és mozgékonyabb vagy, mint a többiek, s így nehezebben találnak el ellenfeleid. Ugyanakkor kevésbé vagy megfogható, mint a normális emberek, légies könnyedségű testedbe nem szorult akkora erő, s cipekedni se nagyon bírsz. Nyersz +1 módosítót fürgeségedhez (AG) és +10 módosítót az AC-hez, de az erőd (ST) csökken 1 ponttal, és a teherbíró képességed is csökken 20-al. Tulajdonságod észrevehető, így népszerűségedet nem éppen növeli.



Feralkin faji jellegzetességek
Beast of Burden - Teherhordó szörnyeteg
Masszív karod, és erős hátad miatt nagyon jól tudsz cipekedni, többet, mint az átlagos emberek, de ez a képesség úgy tűnik, azt a tudatalatti kényszert is erősíti, ami miatt egy csomó felesleges dolgot is magaddal cipelsz. A teherbíró képességed több 20 fonttal, de a sok ócskaság miatt, ami lehúzza zsebeidet, olyan zajt csapsz, mint egy bádogos, s emiatt -10 módosítót kapsz a rejtőzködés (sneak) jártasságodra. Szemmel látható jellegzetesség, s fel is kelti az emberek egy részének ellenszenvét.

Chameleon - Kaméleon
Valami rejtélyes képesség folytán képes vagy megváltoztatni bőröd színét, s így képes vagy jobban beleolvadni a környezetedbe +20 módosító a rejtőzködés (sneak) készségedhez). Sajnálatos módon azonban bőröd épp ezen sajátossága miatt gyengébb és sérülékenyebb is (-5 AC módosító, és a zózú ellenállás -5% büntit kap). Jellegzetességed a népszerűségedet sem növeli.

Eagle Eye - Sas szem
Szemed olyan éles, mint a sasé, de sajnos e nemes madár könnyű csontozatát is örökölted. 15 pontos bonuszt kapsz a távolsági fegyverhasználatodra (ranged weapon skill), de a teherbíró képességed csökken 30 fonttal. Negatív reakciókat kiváltó tulajdonság.

Elephant Hide - Elefánt bőr
Bőröd szokatlanul kérges. Fájdalomküszöböd, tűrési képességed nagyobb (+1 bonusz a vágó és zúzó sebzés határ) és 5% bonuszt kapsz a vágó és zúzó ellenállásodra, de 1 módosítót kapsz fürgeségedre (AG), és a zárnyitás készséged (lockpick) csökken 10 ponttal. Csak a vakok nem veszik észre, hogy nézel ki, de nekik se tetszel.

Monkey Brains - Maki észjárás
Egy szeszélyes majom szellem rejtélyes intelligenciával ajándékozta meg családodat. Kapsz +5 bonuszt a beszéd, a csapdakeresés/rejtek ajtó felfedés és a zárnyitás képzettségedhez, de képtelen vagy olyan modorosan viselkedni, mint a főemlősök némelyike, s ez csökkenti csere képzettségedet (-10 módosító), és a távolsági fegyverek használatát (-5 módosító). Szemmel látható mágikus beütésed nem egy ember szemét sérti.

Rabid Fervor - Fanatikus szenvedély
Harc közben elszabadulnak bestiális ösztöneid. Egykezes harc, kétkezes harc és pusztakezes harc jártasságaid +15 képzettségmódosítót kapnak, kritikus ütéseid valószínűsége pedig +5%-kal megnő. Sajnálatos módon a kelleténél talán kicsit jobban támaszkodsz szörnyű jellemvonásodra, emiatt -1 módosítót kap intelligenciád, és észlelésed (PE). Mágikus elfajzottságod okozta vérgőzös arckifejezéseddel inkább csak ellenségeket szerzel magad körül.

Regeneration - Regeneráció
Bestiális örökséged lehetővé teszi, hogy sebeid viszonylag gyorsan gyógyuljanak be. +2 módosítót kapsz a gyógyulási rátádra. Sajnos anyagcseréd viszont nem birkózik meg olyan jól a mérgekkel és fertőzésekkel (-15 módosítót kapsz a mérgekkel és a fertőzésekkel szembeni ellenállásodra). Tulajdonságod szemmel látható elváltozásokat okoz, s ezt nagyon kevesen díjazzák körülötted.

Serpent's Tongue - Kígyó nyelv
Egy kígyó szellem tekergőzött be vérvonaladba, befolyásolva modorodat és tested ellenálló képességét. A kígyó fortélyossága 15 ponttal növeli beszédkészségedet (speech), de gyengébb bőröd miatt 8%-kal csökken a savval, tűzzel és elektromossággal szembeni ellenállásod. A mágikus hatást észreveszik rajtad, s nem igazán díjazza senki sem.

Tusks - Agyarak
Egyébiránt emberinek mondható arcodból 8 hüvelykes agyarak nőttek ki, s emiatt gyakran nem értik a többiek, mit is szeretnél mondani. A beszédkészséged (speech) csökken 15 ponttal, ugyanakkor a fegyvertelen sebzésedhez kapsz +2 bonuszt. Arcod mágikus torzsága finoman szólva sem ébreszt rokonszenvet.

Wolf Hide - Farkasbőr
Egész testedet sűrű szűr fedi, egyértelművé téve, hogy mágiával érintett fajból származol. Szőrtakaród növeli védettségedet: +7 AC, +5 szúró és vágó sebzés ellenállás. Ugyanakkor meglehetősen szembeötlő farkasszerű jellegzetességed, ezért karizmád (CH) csökken -1 ponttal. A szőr között megbúvó élősködők igen megkeserítik az életed, s emiatt könnyebben betegedsz meg másoknál, s a tábortüzek környékét is jobb elkerülnöd: 7 módosító a fertőzésekkel szembeni ellenálláshoz, -5 módosító a tűzellenállásra. Nem nagyon kedvelnek az emberek.


Fordította / írta: Kwish
2003.09.08.