Tribal Magic - Törzsi mágia
E mágia ág erejét a Föld felébredéséből nyeri, ahogy a sziklák, a fák, és a maga a természetes környezet is visszasugározza a Szakadás során nyert mágikus energiát.
A Törzsi mágia varázslat ágai a következők:
Nekromancy - Nekromancia varázslat ág (NSB)
A nekromancia sötét, tiltott művészetét csak azok a félelmet nem ismerő mágusok gyakorolhatják, kik voltak olyan merészek, hogy szabadjára engedjék. A mágia ág varázslatai lehetővé teszik a varázshasználónak, hogy a síron túlról idézzen meg segítő társakat.
Raise Undead - Élőholt támasztás
Aki a nekromancia tiltott tudományát követi, először is azt tanulja meg, hogyan kell egy halottat életre kelteni, és irányítás alá vonni. E varázslattal a varázsló életre hív egy élettelen testet, egy öntudatlan, élőholt szolgát kreálva. Az életre keltett hulla néhány percig hűségesen szolgálja majd megidézőjét, míg a nekromanta energia el nem tűnik, s az élőholt visszatérhet a földbe. Elsőként a varázsló egy zombit tud majd idézni, de ha valaki még több képzettség pontot tesz a NSB-ra, egyre erősebb élőholtakat is megidézhet.
Raise Enemy - Ellenfél feltámasztása
A varázslattal a varázshasználó saját szellemi energiáját plántálhatja bármely holttestbe, átmenetileg visszahozva azt az életbe. A varázsló persze nem képes sokáig fenntartani ezt a kapcsolatot, így a feltámasztott ellenfél csak néhány percre tér vissza az életbe. A feltámasztott lény a valóéletben bír életerejének, és sebző képességének csak töredékével rendelkezik. Ha valaki fejleszti a NSN készséget a feltámasztott ellenfél egyre inkább hasonlatos lesz korábbi énjéhez (életerő, és sebző képesség tekintetében).
Vampire - Vámpír
E szörnyű varázs megidézésével a varázsló a legendás vámpír szomját és erejét nyeri el. Minden sikeres közelharci ütéssel a célpont áldozat életerejének egy részét elnyeri a varázsló. E varázslat segítségével nem vonhatod el az életenergiát távolsági fegyverekkel. A NSB erősítésével a varázslat hatékonysága is javul.
Undead Energy - Élőholt energia
Megérintve a negatív energia sötét síkját, megnövelheted megidézett élőholt teremtményeid erejét. E varázslatot alkalmazva valamely megidézett élőholt szörnyetegen megnöveli annak életerejét, és sebző képességét. Magasabb szinten növeli a tűz, sav, és elektromos ellenállásukat is. A NSB erejét növelve javul a varázslat hatékonysága és időtartama.
Corpse Bomb - Hulla bomba
Ez az egyik legpusztítóbb varázslat, melynek segítségével olyan óriási energia mennyiséget képes egy élőholtba plántálni, hogy test végül felrobban. A robbanás különféleképp sebzi a hatókörön belül álló ellenfeleket. Magasabb szinten annak is meg van az esélye, hogy a hulla bomba robbanása megmérgezi a hatókörön belüli ellenfeleket. Magasabb NSB szinten a varázslat hatékonysága javul.
(Vissza)
Nature's Fury - Természet Dühe varázslat ág (NFSB)
A karmok és fogak világában a természet nem zöld, hanem vérvörös, ahogy azt maximálisan tükrözi ennek a varázslat ágnak a varázslatai is.
Feral Lash - Vadállati ostor
Hogy megbüntesse azokat, akik ártanak neked, e varázslat a támadó által okozott sebzés egy részét okozza a támadónak. A varázslat részben megvéd minden fizikai támadástól, beleértve a zúzó (crushing), vágó (slashing), és szúró (piercing) sebzést, de nincs semmilyen hatása az egyéb sebzésekre (mint pl. a mérgezés, fertőzés, elektromos sebződés). A NFSB fejlesztése esetén e varázslat időtartama és hatékonysága is javul.
Nature's Balance - A Természet egyensúlya
Annak a harcosnak, aki szereti magát egy kicsit a mágia művészetébe is beleártani, nem ajánlott hibásan felmérnie ennek az egyszerű kis varázslatnak a hatóerejét. E varázslat megnöveli azt a sebzést, melyet a célpont lény fizikai sebzésekből szerzett (zúzó, szúró, sebző), a többi sebzésre nincs hazással. A NFSB fejlesztésével e varázslat időtartama és hatékonysága is javul.
Monster Summoning - Szörnyidézés
Az idéző varázslók arra használják ezt a varázslatot, hogy azonnal magukhoz transzportáljanak egy lényt. A megidézett lény néhány percig a varázslót végi, majd visszatér oda, ahonnan érkezett. Először csak gyengébb állatokat lehet e varázslattal segítségül hívni, de később (a NFSB fejlesztésének köszönhetően) igazán erős szörnyeket is.
Shaman's Eye - A sámán szeme
E varázslat egy mágikus szemet idéz meg, amely a megadott helyre utazik, s felderíti azt, anélkül, hogy kockáztatná a leleplezést. A szem megidézésével az eddig sötét területek (fog of war) is láthatóvá válnak, amerre csak elhalad, így láthatóvá válnak az eddig rejtett dolgok. A szem eltűnik, ha a varázslat hatóideje letelik. A varázslat hatékonysága a NFSB fejlesztésével emelkedik.
Insect Plague - Rovarfelhő
Az ellenfél fejére nem is idézhető nagyobb átok, mint a rovarfelhő. Ez a szörnyű varázslat egy rovarfelhőt szabadít el, amely a célpont terület körül rajzik, szúrva és csípve minden ellenfelet, amely a hatókörén belül van. Magasabb szinten arra is van esély, hogy a rovarfelhő megmérgezi a belékeveredett áldozatokat. A NFSB fejlesztésével e varázslat időtartama és hatékonysága is javul.
(Vissza)
Domination Spell Branch - Uralom varázslat ág (DSB)
E varázslat ág varázslatai hatalmat adnak mások elméje felett.
Slow - Lassítás
A varázslattal feltöltöd a területet valamilyen mágikus anyag láthatatlan, vékony szálaival, melyek megakadályozza a közelben levő ellenfelek mozgását. Miután a varázslat hatni kezd, azok, akik a hatókörébe kerültek a varázs hatóideje alatt lassabban fognak mozogni, mint korábban. Nincs maximalizálva a hatása alá vonható ellenfelek száma, de több Slow varázslat hatása nem adódik össze. A DSB fejlesztésével a varázslat időtartama, területe, és a lassítható ellenfelek száma emelkedik (akkor most mégis van max. szám?)
Discord - Viszálykodás
A viszály varázs ereje az a képessége, hogy káoszt, és zavart kelt az ellenfél sorai között. A varázslat alkalmazása esetén megvan az esélye, hogy egy véletlenszerűen kiválasztásra kerülő ellenség a csoporton belül korábbi társai ellen fordul, és a játékos karakter oldalán száll harcba. A varázslat mindenképp megsebzi a célpont lényt, akár működik a viszály ereje, akár nem. A DSB fejlesztésének eredményeképp az okozott sebzés nagysága, és annak valószínűsége, hogy a viszály ereje működésbe lép, megnő.
Sleep - Altatás
Az Altatás varázslat megidézésével esély van arra, hogy a játékos karakter egy meghatározott nagyságú környezetében elhelyezkedő ellenfelek elalszanak egy kis időre. A hatása alá került lények minden segítség nélkül a földre esnek, s ott is maradnak, mindaddig, míg a varázslat hat. E varázs csak azokat a lényeket befolyásolja, melyek rendelkeznek elmével (így pl. az élőholtakra nem hat). A DSB fejlesztésével a mágikus álom időtartama, és az ellenfelek befolyásolásának esélye nő.
Dominate - Uralom
Az Uralom varázs megpróbál elbájolni egy véletlenszerűen kiválasztott ellenfelet a varázslat hatóköréből. Ha a varázslat sikeres, az elbájolt lény úgy követi a játékos karaktert, mint a kísérője, követve bárhová, és megvédve őt mindenkivel szemben, aki csak ártani akar neki (mindaddig persze, míg a varázslat hat. Az idő múltával persze a varázslat hatása elvész, s a korábban uralt lény feltehetőleg bosszúra éhesen tér magához a mágikus elnyomás alól. A varázs csak olyan lényekre hat, amelyek rendelkeznek elmével (így pl. az élőholtakra nem). A DSB fejlesztésével a varázslat hatóideje, és hatékonysága is javul.
(Vissza)
Protective Spell Branch - Védő varázslat ág (TrPB)
A törzsi mágia védővarázslatai olyan óvatossá és gyanakvóvá teszik az embert, mint a róka, vagy épp olyan durvává, és ellenállóvá, mint a rinocérosz?
Absorb Spirit - Szellemi energia elnyelése
Csak néhány erős varázsló tudja, hogy a legtöbb dologban energia rejtőzik. Még a pár pillanattal korábban legyilkolt lényekben is fellelhető egy kis maradék spirituális energia. A varázs megidézése lehetővé teszi a varázsló számára, hogy kinyerje az elhullott áldozatokból a bennük maradt szellemi energiát, és azt gyógyító erővé alakítsa át. A TrPSB fejlesztésével az áldozatokból nyert gyógyító energia mértéke nő.
Shroud of Darkness - A Sötétség leple
A varázs egy köpenyt idéz a varázsló köré a természetellenes sötétségből, mely árnyakba rejti a varázshasználót. A varázslat megidézésével a rejtőzködő képesség, valamint a páncélzatosztály javul. A TrPSB fejlesztésével a varázslat hatékonysága és időtartama javul.
Armor of Bones - Csontpáncél
A Csontpáncélba zárva a varázsló védettséget élvez a fizikai, és bizonyos mágikus támadásokkal szemben. Ha a varázslót fizikai, vagy mágikus támadás éri, a páncél elnyeli a sebzés egy részét. A TrPSB fejlesztésével a varázs időtartama és hatékonysága javul.
Animal Grace - Állati kecsesség
A varázslat egy macskaügyességét adja használójának. A varázs különleges szintre emeli a varázshasználó ruganyosságát és mozgási sebességét, megnövelve fürgeségét (AG). Magasabb szinten a zárnyitás készség is javul, és a képzettség legmagasabb szintjén a varázsló a megnövelt szerencséjének is hasznát látja. A TrPSB fejlesztésével a varázs időtartama is nő.
Mana shield - Mana pajzs
A mana pajzs lehetővé teszi, hogy belső mágikus energia tartalékaidat használd fel, mint egy védelmi eszközt, hogy megőrizd teljes életerődet. Ez a pajzs megosztja a karakternek bármilyen forrásból okozott sebzést a mana pool-ja (a rendelkezésére álló mana mennyiség), valamint az életerő pontjai között. Alacsonyabb szinten több életerő pont veszik el, mint mana pont. A képzettség fejlesztésével fokozatosan növelni lehet ezt az arányt, míg minden sebzést egyenlő módon lehet megosztani az életerő, és a mana mennyisége között.
(Vissza)
Fordította / írta: Kwish 2003.09.03. |