Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2007.06.19. - Kwish

Interjú az új hivatalos oldal készítőivel

Az új site indulásának apropóján készült egy rövid interjuhé az oldal készítőivel: az oldal flash részéért és a teljes projekt grafikus tervéért felelős Bitterlix társasággal, valamint a CD Projekt RED web programozójával (ő a közösségi oldal készítője)

Bitterlix Örömmel mutatjuk be az új The Witcher hivatalos oldalt. Egy igazán különleges módon szerettük volna promotálni a játékot. Éppen ezért egy olyan projektre készültünk fel, ami tükrözi a site gyönyörű grafikáját, egyedülálló zenéjét de ugyanakkor könnnyű és kényelmes navigációt biztosít. A site nagyon sok anyagot tartalmaz, ami felkeltheti minden egyes Witcher rajongó érdeklődését: képeket, és művészeti elemeket bemutató galériák, filmek, zene és még sok-sok más is. Bizonyára észre fogjátok venni, hogy az oldal megjelenése a napszak változásától függően változik (6-18 nappal; 18-21 alkony; 21-6 éjszaka) - ez csak egy kis ráadás, ami vélhetőleg még élvezetesebbé teszi a thewitcher.com újra és újra megismételt felkeresését.

Jan Molak CDPR Úgy döntöttünk, hogy három egymáshoz kapcsolódó részre osztjuk a thewitcher.com-ot. A fő rész - mint ahogy a Bitterlix már említette - az egész projekt áttekintését teszi lehetővé, ez lenne a flash site. A következő elem a közösségi oldal, ami a játékosok számára készült witcher oldal. Úgy alakítottuk ki, hogy segítsük a játék rajongóit: egyrészt abban, hogy elérjék a különféle anyagokat, másrészt egyéb szolgáltatásokat is biztosítunk. A kirakós utolsó darabja pedig az új fórum lenne.


Bitterlix, kérlek meséljetek valamit a fejlesztő stúdióval való kooperációról (amely tudomásunk szerint igen nagy figyelmet szentel a játék grafikus oldalának). Hogyan kommunikáltatok a csapattal?
Bitterlix Igen egyértelmű iránymutatást kaptunk arra vonatkozólag, hogy miként mutassuk be a játék hangulatát. A site Geraltot meditáció közben jeleníti meg Kaer Morhen (a witcherek legyőzhetetlen erődjének) egy kamrájában - az erőd egyébként a játék egyik helyszíne is lesz. A CD Projekt RED grafikusai igen érzékenyek, ha a játék vizuális része kerül terítékre, de mikor bemutattuk nekik ötletünket, teljesen lenyűgözte őket. Még olyanok is voltak, akik azt javasolták, hogy néhány elemet használjanak fel a játékban is. Erre igazán büszkék lehetünk!


Miért érdemes bárki számára is ajánlani a thewitcher.com-ot? Mi olyan szuper ebben az oldalban?
Bitterlix Nagyon sok játékkal kapcsolatos oldal olyan, mint a játék egyfajta kiegészítése. Mi valami többet szeretnénk ajánlani, de ugyanakkor meg akarunk felelni a magasszintű elvárásoknak, standardoknak is - így a site áttekintése, a szörfölgetés és az oldal tartalma már önmagában is szórakoztathatja az embert. Ha újra felkeresitek a thewitcher.com-ot, akkor láthatjátok, hogy az adott napszak a tényleges időtől függően változik. Ami láttok, az az ötlet, a grafika, a zene és hang olyan szuper kombinációja, ami tökéletesen bemutatja a játék világát (és természetesen ez volt a fő követelmény is).

Jan Molak CDPR A CD Projekt RED már a The Witcher készítésének igen korai szakaszától kezdve számíthatott a játékosok segítségére, javaslataira és ötleteire. Ezt a játékot nektek készítjük, ezért a véleményetek különösen fontos számunkra. A rajongói közösség az, ami miatt létrehoztuk a “News & Community” (Hírek & Közösség) dinamikus szekcióját. Ez valamiféle kapcsolat lesz a fejlesztők és a rajongók között. Bárki elküldheti a rajzait, grafikáit, történeteit, híreket publikálhat a The Witcher világával kapcsolatban és persze rendszeresen olvashatja a frissített híreket. Mint már említettem, a teljes thewitcher.com harmadik, integrált része az új fórum, melynek motorját a witcher közösség javaslatai alapján választottuk ki. Fontos volt számunkra, hogy fejlesszük a fórum vizuális oldalát, hogy könnyebbé tegyük a használatát, és mindenek felett, növeljük a hatékonyságát és a teljesítményét. A jó kommunikáció a rajongókkal alapvető dolog.


egy utolsó kérdés, mi a kedvenc játékotok?
Bitterlix Mortal Kombat. Ultima sorozat, System Shock, Half-Life, minden olyan játék lenyűgöz minket, melyet igazi és komoly elkötelezettséggel készítenek.

Jan Molak CDPR Fallout 1 és 2; Starcraft. Mindig szerettem az olyan játékokat, melyek alapját valami jó ötlet adja.

Forrás: TheWitcher.com - Interview with site creators