Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2007.06.08. - Kwish

CVG előzetes

A CVG látott valami demót, és nem volt rest, lehozni egy előzetest. Olybá tűnik, hogy szép lomhán megint beindult a CD Projekt PR gépezete... csak üzemanyag nem tudom, lesz-e...

Négy és fél évvel ezelőtt a lengyel CD Projekt fejlesztő csapat elkezdett dolgozni egy olyan játékon, ami lényegében egy Diablo klónnak tűnt. Miután eltelt másfél év a projektben, úgy döntöttek, hogy kidobnak mindent, amit addig készítettek és újrakezdik a dolgot egy új irányt célozva meg, s megformálják azt, amit most The Witcherként ismerünk.

Az újoncok kedvéért annyit elmondanánk a The Witcherről, hogy a lengyel fantasy író, Andrzej Sapkowski munkáira épül, de teljesen egyedi a története, mely Sapkowski könyveinek cselekménye után néhány évvel játszódik. A játék főszereplője Geralt, a címadó witcher, egy professzionális szörny-irtó, aki meglehetősen kelletlenül játssza a hős szerepét, s egyébiránt igazi kardmester, de ismeri a mágiát és az alkímiát is.

INNOVÁCIÓ
A CD Projekt úgy véli, hogy a The Witcher igazi innovációt, újítást jelent a hagyományos RPG műfajban. Állításukat a játék hősével, a harcrendszerrel, a The Witcher érett jellegével, egyedi hátterével, valamint a bonyolult és szerteágazó történettel támasztják alá, véleményük szerint ezeknek az elemeknek a kombinációjával valami teljesen új dolog jött létre.
Azoka, akik nyomon követik a The Witchert tudják, hogy a fejlesztők már beszéltek a játék világának durva természetéről, ahol nincs egyértelműen fekete és fehér, ahol a morális kérdéseket legfőképp szürke színben tálalják a játékosok elé.A játékban a választási lehetőségekre igen nagy hangsúlyt helyeztek, s a döntések befolyásolják a játék végkimenetelét is, valamint a kalandok menetét is.
Ez elég merész állítás, de kérdés, hogy működik-e majd a dolog a gyakorlatban is? Michal Madej a CD Projekt vezető fejlesztője nem is olyan régen meglepett minket egy demóval, mely felfedte a játék burjánzó középkori fantasy világát, a falvakkal, városokkal, s külső helyszínekkel. Ezek teljesen élettelinek és frissnek tűntek, s észrevehetően mások, mint azok a helyszínek, melyeken korábban kalandozhattunk. A környezet igazán lenyűgöző, s a világot benépesítő NPCk nem félnek attól, hogy megszólítsák Geraltot, s felhasználják saját alávaló céljaik elérésére.

OKOK ÉS HATÁSOK
Íme egy jó példa a fentiekre: egy adott helyszínen Geralt egy bizonyos NPC megbízásából egy láda árura vigyáz. Elég unalmasan hangzik, ugye? Nos, miután hősünk elintézte a szörnyeket, hirtelen feltűnik egy elf, aki magának követeli az árut. Geralt megtámadja és megöli az elfet - meg az elf csapattal is végez. Aztán kiderül az is, ami először még nem volt Geralt számára világos, hogy az adott NPC célja igazából az elf megölése volt.
Madej megmutatta aztán, a későbbi eseményeket is, hogy megmagyarázza, miként is befolyásolják Geralt döntései a történetet - lényegében egy potenciális szövetséges kivégzését eredményezték az események. Megmutatták azt is, hogy miként alakultak volna a dolgok, ha Geralt megegyezik az elffel - láttuk amint egy elf terrorista csapat megtámad egy fogadót és leölik áldozataikat a ládákban tárolt áruval - merthogy azok fegyverek voltak.
A fejlesztők meglehetősen okosan úgy alakították a játékot, hogy a döntések hatása rendszerint csak néhány órával később derül ki. Ezzel akarják megakadályozni, hogy a játékosok a mentésekkel csaljanak, s visszatöltögetéssel alakítsák ki a számukra legkedvezőbb eredményt. Azt mondták, hogy három különböző befejezés lesz a játékhoz, de hogy mennyire lesznek hajlandóak újra végigjátszani a játékosok a 60-80 órás kalandokat, az attól függ majd, hogy első alkalommal mennyire nyeri el tetszésüket.

A HŐS LÉTREHOZÁSA
A tapasztalatok esetén jól bevált RPG hagyomány a szintlépés és a karakter fejlesztése, sez igen komoly részét képezi a The Witchernek is. A szintlépésekkel pontokat nyernek a játékosok, melyeket különféle skillekre költhetnek el, mint pl. az állatok nyúzása; a gyógynövény gyűjtés, vagy az olyan képességek, melyek felturbózzák hősünk harci képességeit, vagy mágikus ismereteit. Bár a harc lényegében valós időben zajlik, mégis, valahol a Dark Messiah és a Dungeon Siege rendszere közé helyezhető el. Bal-klikk az ellenfélen, s máris indul a támadás, s a hős közelharci képességeitől függően öt támadást lehet összekapcsolni egy sorozatba, azzal, hogy a játékos ismét klikkel egy, a képernyőn megjelenő kurzoron. Vagy a jobb-klikkel egy varázslatot is megereszthet Geralt.
A harc érdekesebbé tétele érdekében Geralt hat különböző harci stílussal rendelkezhet, melyek mind egy meghatározott szituációban működnek a legjobban. Az egyik például nagyon jó, ha a witcher több ellenféllel száll szembe, a másik a gyors ellenfelek ellen megfelelő, míg van olyan, ami a lassú, nehéz páncéllal felszerelt ellenség ellen jó. Mi egy kicsit sajnáljuk, de úgy tűnt, hogy hősünk csak (a kétféle kardból egyféle) kardot használhat egy időben a harc során - szóval itt nincs túl nagy változatosság. S ráadásul azt az információt kaptuk, hogy igen szegényes a mágikus zsákmány is - bár az alkímia néhány igen érdekes lehetőséget ad majd.
Geralt a bájital-készítő képességének köszönhetően különféle érdekes főzeteket kotyvaszthat, melyek a győgyitaltól kezdve, az éjjellátást biztosító italokon keresztül a képességeket megnövelő bájitalokig tarthatnak. De itt is van egy csavar - Geralt rendelkezik egy ún. mérgezési szinttel, s így egy időben csak egy bizonyos mennyiségű varázsitalt ihat, mivel a túl sok bájital megmérgezheti. Természetesen ezeket az italokat az összegyűjtött alkotóelemekből lehet kifőzni; s a játék főellenfelei olyan egyedi tárgyakat ejthetnek el, melyeket különösen erős főzetek készítésére lehet használni.

A FŐNÖKÖK
Úgy mondták, hogy körülbelül 20 főellenség van a játékban, közülük mindegyik legyőzéséhez egyedi taktikát kell használni. Láttunk egy főellenség ellen vívott harcot a bemutató során. Ez egy Zeugl nevű lény volt, a LotR-ből ismert krakenre hajazó, hatalmas, ocsmány és brutális lény volt. Geralt térdig a vízben állva harcolt e lény ellen (a testét támadva meg), míg egy hozzá csatlakozott NPC a szörnyeteg zöld csápjai ellen harcolt.
Ez elég durva harc volt, de annyira durva, hogy Geraltnak szüksége volt néhány gyógyitalra is a harc közben, hogy talpon maradjon. A bemutató során a brutális erőt használta a CD Projektes kollega, de elmondta, hogy Geralt harcolhatott volna a lény csápjai ellen (belépve a többellenfeles harcmodorba), miközben segítője a lény testét támadta volna meg.

SZÓVAL ÖSSZEFOGLALVA...
Bár még jónéhány kérdés válaszra vár a The Witcherrel kapcsolatba - például hogy milyen mértékben használták ki ezt a döntések-befolyásolják-a-történetet jellemzőt - mi arra gondoltunk, hogy ha a CD Projektnek sikerül elérnie céljait, akkor az év egyik RPG meglepetésével találkozhatunk. Ha a stílus rajongói vagytok, akkor szeptemberben érdemes lesz odafigyelni erre a játékra.

Forrás: CVG - The Witcher Previews