Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők

Karakter
Alapstat
Tárgyak

Mastery
Earth

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Blog
IT Preview
IT Interjúk
IT DevD
IT DevG

2007.02.12. - Kwish

GameSpot előzetes (070207)

A GameSpot lehetőséget kapott arra, hogy kipróbálja a játék valamiféle work-in-progress (kidolgozás alatt álló) verzióját, tesztelésképpen. Véleményük szerint az Iron Lore nem változtatja meg túl drámaian a dolgokat, ő is a "ha működik, ne nyúlj hozzá" megközelítést követik.

Az Immortal Throne a Titan Quest eseményeit követően játszódik, s magas szintű karakterek számára tervezték a kiegészítőt. Nem igazán működik a dolog, ha egy újonnan létrehozott, első szintű karakterrel beleveted magad a kiegészítőbe, mivel már a kiegészítő elején össze lehet találkozni a magasabb szintű szörnyekkel. A legtöbb játékos valószínűleg szeretné továbbvinni a már létező TQ karakterét a kiegészítőbe, de remélhetőleg azért az Iron Lore csatol majd néhány előre elkészített magas-szintű karaktert is, így azok is megnézhetik az Immortal Thronet, akik még nem végeztek a Titan Questtel.

Ha már olvastatok az Immortal Throneról, akkor tudjátok, hogy elsődlegesen egy olyan helyen játszódik a játék, ahogy az ókori görögök elképzelték az alvilágot, ahova hitük szerint szellemük került a haláluk után. És ha már kicsit berozsdásodott a görög mitológiával kapcsolatos tudásotok, a karakterekkel folytatott párbeszédek felidézik majd azt, amit az iskolában tanultatok. Ott lesz Kharon, a révész, aki átszállítja a halottak lelkét a Styx folyó felett, ott lesz Cerberus, Hádész háromfejű őrkutyája is. Más NPCk felelevenítik Orpheusz és Euridiké történetét... Orpheusz átutazott az alvilágon, hogy könyörögjön halott felesége életéért, s Hádészt annyira meghatotta a dolog, hogy elengedte az asszonyt azzal a feltétellel, hogy Orpheusz mindaddig nem pillant hátra, amíg el nem érik a felvilágot. Orpheusz azonban minél előbb látni akarta Euridikét, megfordult, s ezzel örök kárhozatra taszította felesége lelkét. Hogy vajon találkozunk-e a játék során ezekkel a karakterekkel, még nem tudható.

De még mielőtt elérnétek az alvilágba, egy ideig még a felszínen is harcolnotok kell. A kiegészítő Rodosz romjainál kezdődik. A Rodoszi Kolosszus, a világ hét csodájának egyike darabokban hever. Karaktered elküldik Médea erdejébe (e nőszemély a görög mitológia másik híres karaktere). Az Ixiai Erdő boszorkányának nevezi magát, így az első dolgotok az lesz, hogy valahogy kikeveredjetek az erdőből, ami azért lesz kihívás, mert a vadon, az erdő telis teli lesz mindenféle lényekkel. Ott vannak a karkinosok (óriási rákok, melyek a tengerparton és a saras, mocsaras fennsíkokon élnek); az anouranok (ezek óriási humanoid kecskebékák); a hydradonok (melyek leginkább az idegen lények és a sárkányok keverékének tűnnek); és még sok más egyéb lény is.

Köszönhetően annak, hogy már meglehetősen magas szintű karakterrel rendelkeznek majd a játékosok, mire ideáig eljutnak, feltehetőleg teli lesznek mindenféle nagy erejű fegyverrel és páncélzattal is. No persze ahogy haladnak előre még több über-cuccot szedhetnek fel. Könnyen előfordulhat minden egyes csata után, hogy 3-4 darab zsákmány is előkerül, s tekintettel a játék színkódjaira, könnyen be lehet majd azonosítani a mágikus cuccokat az iszonyatos mennyiségű hétköznapi holmitól. Az ember nem tudja megállni, hogy ne szeresse a véletlen névgenerátort, mert olyan kreatív neveket hoz létre a különféle tárgyaknak...

Az Immortal Throne főbb új jellemzőinek egyike az új dream (álom) mastery. A TQ-ben nincsenek olyan szigorúan elkülönült karakterosztályok (mint pl. harcos, tolvaj) mint a legtöbb szerepjátékban. Ehelyett van kilenc skillág, melyek közül kettőt lehet kiválasztani a karakter fejlesztése során. Ezen a módon a különféle skillágak kombinációival mindenféle érdekes karakter kombinációt lehet létrehozni. Például megalkothattok egy mágiahasználó harcost, ha a hadviselés skillágat kombináljátok a vihar, természet, vagy szellem masteryvel. Az új dream skillág az álomvilág energiáit csapolja meg. Például az idő áramlat (temporal flux) képesség felgyorsítja a karakter körül az időt, így a karakter sokkal gyorsabban támadhat, miközben az ellenfelek lassabban mozognak. A gyógyító transz (trance of convalescence) eredményeképp a karakternek és szövetségeseinek javul az életerő regenerációja és sebzés elnyelése. A torzító hullám (distortion wave) pedig feltépi a valóság szövetét, s ezzel jelentősen megsebzi az ellenfeleket. Az új álom skillág új karakter létrehozásakor is hozzáférhető (az eredeti játékban), így már a játék legelejétől kipróbálhatóak az új képességek.

Az Immortal Throne vizuális világa nem ad semmilyen drasztikus grafikus fejlesztést a játékhoz, de tekintettel arra, hogy a Titan Quest még egy éves sincs, a játék még mindig naccerűen mutat - különösen igaz ez a szörnyekre, melyek igazán színesek, különbözőek, s ami a legfontosabb, nagyon fenyegetőek. A fényhatások még mindig nagyon erősek, érezni lehet, ahogy az ember egy napsütötte világon jár - bár a játékosok idejük nagyobbik részét a szörnyek gyilkolászásával töltik majd, s nem igazán veszik észre ezeket a szépségeket. A játék megjelenése a következő hónapra várható.

Forrás: GameSpot - TQ: Immortal Throne Exclusive Hands-On - Single-Player Gameplay and Dream Mastery