Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők

Karakter
Alapstat
Tárgyak

Mastery
Earth

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Blog
IT Preview
IT Interjúk
IT DevD
IT DevG

Mastery

Nyolc mini-osztály, vagy skill-ág (skill-mastery) van a játékban, melyek közül a játékos lényegében kettőt tud kiválasztani. Ez összesen 28 osztály-kombinációt ad, ami nagyon sok karakter beállítási lehetőséget biztosít, s jelentősen növeli az újrajátszhatósági értéket. Vannak olyan osztály-kombók, melyek a klasszikus karakterosztály típusoknak felelnek meg, mint például a harcos, vagy a varázsló, de nagyon sok vegyes osztály is ki lehet alakítani. A magasabb szintű képességek is a skill pontok elosztásával válnak hozzáférhetővé, s nem a karakter szintjétől függ, hogy ki milyen képességet tud használni. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy korábban elérjék a magasabb szintű képességeket/készségeket (ha erre költik el pontjaikat), ugyanakkor dönthetnek úgy is, hogy több alacsonyabb szintű skill között osztják le a pontokat.

A játék elején csak a karakter nevét, nemét és tunikájának színét kell megadni. Az első mini-osztályt ("mastery") az első szintlépésnél lehet kiválasztani, a másodikat pedig a nyolcadik szint elérésekor.

1024 x 768
Lényegében a karaktert először az első osztályban kell egy kicsit kiépíteni, majd a kulcsfontosságú területeken lehet erősíteni a második mastery segítségével. Ha például valaki elkezdi a játékot egy harcos karakterrel, akkor a nyolcadik szinten második osztályként megszerezhető az a képesség, hogy lángokkal vértezi fel fegyverét a karakter.

A mágia is része ennek a mini-osztály rendszernek. Minden mini-osztály, vagy mastery lehetővé teszi egy bizonyos számú skill megszerzését, ami lehet valamilyen varázslat, vagy különleges támadás.

Egy skill csoporton belül 32 pontot lehet elkölteni, melyet egyaránt elkölthetünk a skill szintjének növelésére (ezzel az adott skill masteryhez kapcsolt alaptulajdonság értékeket növeljük / vertikális fejlesztés), illetve a skill egy adott szintjén hozzáérhetővé vált képességek felvételére, majd erősítésére (horizontális fejlesztés). A képességek a skill hat szintjén válnak hozzáférhetővé, de minden képessége csak akkor használható, ha legalább egy pontot elköltünk rá (s akkor erősíthető hatása, ha további pontokat költünk rá, ekkor azonban vertikálisan nem fejlődik a karakterünk). A képességek között vannak aktív (direkte használni kell őket), illetve passzív képességek. Azok a skillek, melyekre még a játék elején költi el a játékos skill pontjait később is hasznosak lehetnek, s nagyon sok skillhez olyan módosítókat kapcsoltak, melyeket csak magasabb szinteken lehet elérni. Vannak olyan skillek is, melyek szinergiákat építenek ki egymás között, például az egyik skill mérgező sebzést ad a fegyvereidnek, míg a másik fokozhatja a mérgezés okozta sebzést, de lesznek egymásra épülő képességek is (tehát van olyan képesség, melyet csak akkor vehetünk fel, ha már egy alacsonyabb szintű másik képességre is költünk legalább egy pontot).

Szintlépéskor 3 skill pontot kapunk, de nem kell feltétlen elhasználni, szorgos méhecskeként gyűjthetőek a pontok (bár nem tudom, jelen esetben ennek van-e értelme).

A nyolc skill mastery közül mindegyiknek van valami témája és egy speciális helyzete a játékmenet dinamikájával kapcsolatban.

DEFENSE / VÉDELEM (Defender / Védelmező)
A Defender arra specializálta magát, hogy túlélje csatát, s nem igazán koncentrál a támadásra. Nagyon sok olyan képességgel, skillel rendelkezik, melynek lényege, hogy elkerülje a támadásokat és kiiktassa az ellenfeleit. Ez a skill a páncélzat és a pajzs készségekre koncentrál, ahol mindkét készség lehetővé teszi, hogy a karakter elkerülje a sérüléseket, vagy hogy felépüljön a sérülésekből, olyan képességek is idetartoznak, melyek lehetővé teszik a pajzzsal végrehajtott ellentámadást.
WARFARE / HÁBORÚ (Warrior / Harcos)
A Warrior a legjobb a fizikai sebzés okozásában, de igen keveset törődik a védelemmel. Magasabb szinten a Warrior megtanulhatja azt is, hogy miként okozzon sérülést több ellenfélnek egyszerre. Ez a skill lényegében a támadó közelharci támadásokkal foglalkozik, ideértve az olyan skilleket is, melyek lehetővé teszik a karakter sebzés-okozás képességének kiépítését (pl. kétkezes fegyverhasználat, csatamámor).
HUNTING / VADÁSZAT (Hunter / Vadász)
Az íj-, és a lándzsaharc mestere. Szúró támadása áthatol a páncélokon, és a magas színtű íjász tudományának köszönhetően az ellenség nagyobb csoportjait is képes megsemmisíteni. A Hunter leginkább a gyorsaságára és a távolságra támaszkodik, hogy ellenfelei ne férjenek a közelébe. A karakter kap néhány hurkot, csapdát is, valamint előnyt élvez, ha vadállatok, vagy vadállat hibridek ellen harcol. Mintha gyakrabban szerez az elhullott lényekből tárgyfejlesztő alapanyagokat.
NATURE / TERMÉSZET (Wanderer / Vándor)
A Wanderer az erdők lakóit hívhatja magához, hogy megvédjék őt ellenségeitől, s hogy leszámoljanak velük. Gyógyító képessége és védekező aurái lehetővé teszik szövetségesei számára, hogy túléljék az összecsapásokat, és hogy sokkal hatékonyabban harcoljanak.
ROGUE / KALANDOR (Rogue / Kalandor)
A Rogue-nak nincs párja, ha egyetlen ellenfelet gyorsan el kell intéznie, vagy ha méreggel és kivéreztetéssel kell gyilkolni. Az üss-és-menekülj taktikára építő Rogue kevésbé hatékony az ellenfél nagyobb csapataival szemben, s különféle trükkökkel kell élnie, hogy a túlerő véget ne vessen életének.
SPIRIT / SZELLEM (Theurgist / Életszívó)
A Theurgist a támadó és védekező képességeket alattomos életszívó képességgel kombinálja, mely ellopja ellenfelei életerejét, miközben saját energiát megerősíti. Magasabb szinten képes megidézni egy igen erős Lich Királyt is, ami drámai módon megnöveli sebző képességét.
STORM / VIHAR (Stormcaller / Viharhívó)
Masszív sebzést képes okozni egyetlen ellenfélnek, vagy ellenfelek kisebb csapatának villám és hideg alapú támadásaival. A Stormcaller meglehetősen korlátozott személyes védelemmel rendelkezik, de lelassíthatja, megfagyaszthatja, lebéníthatja ellenfeleit fagy és villám támadásaival. A készség legfőképp a hideg és villám készségekre koncentrál, és egy kicsit jobban jellemzik a védekező és tömeg-kezelő elemek, de idetartozik néhány területre ható sebző varázslat, ami például jó a missile támadások ellen is.

Earth
EARTH / FÖLD (Pyromancer / Tűzgyújtó)
Ő az, aki az ellenfelek hatalmas hordáit is képes elpusztítani. A Pyromancer legtöbb skillje sebeket fakaszt, miközben ellenfelei figyelmét kolosszális Föld Elementáljával vonja el. Ez a skill inkább a mágiára fókuszál, különféle közvetlen támadások váltakoznak benne néhány bűbájjal, és ott a kedves kis "tank" kedvenc, mely feltartja az ellenfeleket, miközben a karakter varázslataival irtja őket.