Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők

Karakter
Alapstat
Tárgyak

Mastery
Earth

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Blog
IT Preview
IT Interjúk
IT DevD
IT DevG

2007.02.06. - Kwish

Fejlesztői kalauz #1 - Hádész #1

Az IGN Fejlesztő Kalauzának első részében a Styx folyó vidékével ismerkedhetünk meg

Az Immortal Throne kiegészítő sokkal sötétebb, misztikusabb, baljóslatúbb, mint az eredeti Titan Quest, s biztosak akartunk lenni abban, hogy ez elég nyilvánvaló lesz a játékvilág alapján. A fejlesztés során az egyik legnagyobb problémánk az volt, hogy egy mitologikus - de technikailag földalatti - világot kellett létrehoznunk, ami ugyanakkor olyan érzést kelt, mintha egy teljesen más dimenzióban lenne. Magasabb szinten fontos volt az is, hogy olyan élményt nyújtsunk a játékosoknak, mely kontrasztban áll a megszokott "tűz és kénkő" sztereotípiától, amit igen gyakran párosítanak Hádésszal. A görögök számára Hádész sokkal élettelibb volt, mint az a vulkanikus táj, mellyel oly gyakran megpróbálták ábrázolni az Alvilágot. Hogy hangsúlyt adjunk ennek a különbségnek a kék, a zöld, a bíbor és a szürke különböző árnyalataival dolgoztunk a megszokott narancs, vörös és fekete színárnyalatok helyett. Számunkra Hádész egy olyan világ, ami nagyon is él, csak épp olyanok népesítik be, akik már régen halottak.


1024x768

1280x960

1024x768

Az ősi Görögországban az emberek úgy hitték, hogy mikor meghalnak, árnyakká, vagy másképp mondva, szellemekké válnak, s ily formában kezdik meg útjukat a Hádészba. Még mielőtt oda belépnének (ahol végül is megmérettetnek majd), át kell kelniük a Styx folyón. Azok, akiket méltónak találnak a megtiszteltetésre, az Elysiumra kerülnek, ahol túlvilági életüket Görögország legnagyobb harcosai és hősei között élik le. Az érdemteleneket viszont arra kárhoztatják, hogy a Tartarusra kerüljenek, s ott az örökkévalóságig szenvednek. Néhány árnyat viszont egyáltalán nem ítélnek meg, ehelyett inkább Hádész világának különböző területein kóborolnak, azon töprengve, hogy mit tettek, vagy mit nem tettek meg előző életeik során. Az Immortal Throneban az élet minden részéről származó árnyakkal találkozhatunk, lesznek ott farmerek, kereskedők és híres harcosok is.

Már rég magunk mögött hagytuk Kansast...
A játékos azonnal hatalmas változást észlel majd a játék hangulatában, amint belép Hádész világába. A korábbi helyszíneken látott buja zöld mezők és hullámzó dombok helyett Hádész sötét és felkavaró. A fákból kiszívták a pigmentet, s valami albínó megjelenést kapnak. A növények és gombák hideg szélben hajladoznak, s hátborzongató, lila fényben irizálnak, izzanak. Még a palaszürke kő is szürke és töredezett, függetlenül a Styx közelségétől.
A hanganyag is megtestesíti a görög alvilág rideg és hátborzongató hangulatát. Az árnyak felől halk suttogások sodródnak hősünkhöz, átvezetve őt a folyó felé a szikla és kőfalak labirintusán keresztül. Ezek a környezeti effektek is segítenek megerősíteni azt az alvilággal kapcsolatos görög koncepciót, mely szerint Hádész egy halott, de mégis élő hely.


1280x960

1280x960

1280x960

Átkelés a Styxen
A Styx folyó két főbb részre osztja a helyszínt. A már korábban leírt száraz, köves hegyvidékre és az árterületre, melyet az apró szigetek sora és a sekély, vizes, mocsaras területek tördelnek szét. Ezek a kis szigetek kétszintű játékmenet kialakítását teszik lehetővé, ahol a játékosok alant a mocsárban, és a hidakkal összekapcsolt kis szigeteken is harcolhatnak. A szigeteken találhatóak Hádész előrenyomuló seregének kisebb katonai táborai is. Ezek legtöbbször csak hadianyag raktárak, melyeket a démon sereg felderítői hagytak hátra, akik közül néhányan már el is hagyták Hádészt, s megkezdték háborújukat Görögország ellen.

Ezen a kegyetlen mocsárvidéken óriásira nőtt tüskebokrok és halálos gejzírek találhatóak, melyekből bűzös, izzó anyag árad és fröcsköl. Az okosabb játékosok távol tartják magukat ezektől, mert ha a szaguk nem is tesz mély benyomást a hősünkre, a mérgező kipárolgások biztos elvégzik a dolgot.

A Styx vidékére tett utazás nem olyan, mint egy festői séta valamilyen parkban. Az Immortal Throneban bőségesen lesznek a mítoszok inspirálta új szörnyek, s a játékosok a Styx környékén találkozhatnak először az alvilág démonaival. Az Empousa egy mágikus képességekkel rendelkező szárnyas orgyilkos. E lények haja lángokban áll, s épp oly halálosak, mint amilyennek első pillantásra tűnnek. A sötétebb, sziklás helyszíneken les áldozataira Keres - ősi lény, s mohón éhezik a hősök húsára. A troglodita hordák szintén a Styx folyó partján vándorolnak. Ezek nehézkes, troll-szerű lények, melyek rendkívül erővel bírnak. Fegyvertelenül is ijesztő ellenfelek, és sokkal veszélyesebbek, ha harci pöröllyel, vagy bunkóval szerelkeznek fel.

(A Fejlesztői Kalauz következő részeiben részletesebben is kitérünk Hádész világának egyéb régióira is... )

Szerző: Mike Verrette, producer, Iron Lore
Forrás:IGN - Titan Quest: Immortal Throne -- Hades, part 1