Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.12.02. - Kwish

IGN cikk a morális döntésekről... avagy a Sötét oldal vonzása... (04.12.01)

A legújabb IGN cikk ("kissé" spoiler szagú egyébként! VIGYÁZAT!) arról mesél, hogy a főkarakter miként vergődik a Sötét és Világos, pontosabban csak a Sötét oldal vonzásában. Bármelyiket is választja az ember, mind a párbeszédek, és mind a tettek kapcsán számos lehetőség áll előtte. Szinte minden sarkon választani lehet a jóindulat és a rosszakarat, a kegyetlenség és a kedvesség, vagy az önzés és önzetlenség között.


Ha úgy gondoltad, hogy a Jedi és a Sith közötti különbség pusztán a jó és a gonosz szembenállása, akkor a KotOR2 megváltoztathatja az eddigieket. Mindkét oldalon vannak olyan motivációk, melyek túllépnek az egyszerű erkölcsi kérdéseken. Ez az, ami megkülönbözeti a KotOR2t a többi SW játéktól - arra kényszerít, hogy átgondold a Jedi és a Sith eszmeiségét, valamint galaxisban betöltött szerepüket.

Hogy képet alkothassatok róla, mi is vár rátok a KotOR2-ben, az Obsidian adott egy kis első kézből származó kóstolót a TSL eseményeiből. Az itt felsorolt események semmiképpen sem tekinthetőek teljes körűeknek, nemcsak ezek alakítják a karaktered útját. Ezek csak kis példák azokra a dolgokra melyek a játékban várnak az emberre.


PERAGUS BÁNYATELEP
Inkább "Pályára állított időzített bomba" lehetne a neve. Egy bizonyos ponton számtalan öldöklő bányászati droiddal kerültem szembe, és az volt a lehetőség, hogy megmentsem azt, akit csak tudok, vagy hogy csak a magam életével törődjem. Hát ostobának látszom? Esély se volt arra, hogy mindannyian élve kikerüljünk onnan... (2 Sötét oldal pont)
Peragus elhagyott bányaállomásán bóklászva a játékos különféle lehetőségekkel szembesül, hogy kiderítse a rejtélyt, mi is történt a bányászokkal. Mivel ez az első alkalom, mikor a játékos a "jó" és "gonosz" döntési problémákba ütközik, megkönnyítettük ezeket az olyan finom kis választásokkal, mint hogy megmondhatjátok a csapattagoknak, hogy maradjanak ott, ahol vannak, mikor nyilvánvaló veszélybe kerülnek, vagy hogy egyenesen hazudjatok nekik és ne áruljátok el, hogy egyetlen célotok elhagyni az állomást. Ezek a gonosz döntések csak egy kicsit tolják a karaktert a Sötét oldal felé, mivel a történet ezen pontján még óvatosan kellett kezelnünk azt, hogy mennyi gonoszságot teszünk lehetővé a játékosoknak.
Klikk!!!


TELOS
Az űrállomáson és a bolygón teljes a zűrzavar, meglehetősen kevés a törvény ereje, sőt, inkább nincs is ilyen, és a kevés biztonsági erőnek épp elég feladat fenntartani a békét. Maga a bolygó egy hatalmas temető, pillanatnyilag a Köztársaság történetében az eddigi legnagyobb helyreállítási projektjnek ad helyet, már ha a nehéz-fejű, lassú észjárású ithorianok sikerrel járnak. Szerencsére nagyon sok egyéb érdekeltség is van az állomáson... amelyek igen nagy bizalommal vannak egy rugalmas erkölcsi kódexszel rendelkező ex-Jedi iránt. Ezt a bizalmat aztán pénzzé lehet tenni, amiért újabb felszerelést vásárolhattam. (4 Sötét oldal pont)

Klikk!!!
Ahogy elrohantam a helyi korcsma mellett, láttam, ahogy néhány gazfickó a békés helyieket fenyegeti. Nagyon sok lehetőség áll a karakter előtt, kezdve azzal, hogy kiáll a polgárok mellett és megküzd a gazfickókkal, segíthet a tolvajoknak a ártalmatlanná tenni és kirabolni a lakosokat, vagy akár segíthet a gazembereknek, aztán jól hátbatámadhatja őket, mikor azok már a szövetségesüknek hiszik. Ebben az esetben én segítettem kirabolni a városiakat, aztán úgy döntöttem, hogy megmozgatom kicsit a tolvajokat is, így harcba kezdtem velük. A játék ezen pontján a karakter meghozott már néhány gonosz és több semleges döntést is, de ekkor kezdte először mutatni bőrén és arcán a Sötét oldal rontásának jegyeit.


NAR SHADDAA
A bolygót a huttok és az Exchange irányítja. Itt mindenki akar valamit, és az erős eltiporja a gyengét. Nem sokkal azután, hogy földet értünk, két útonálló közelített meg, hogy megfosszon néhány kredittől és a hajómtól. El is ijeszthettem volna őket, de inkább úgy gondoltam, hogy megpiszkálom kicsit a fejüket... arra kényszerítve a tisztes társaságot, hogy azt gondolják, a talaj elérésének legjobb módja, ha leugranak a platformról - még akkor is, ha belekerül néhány mérföldbe, mire leérnek. (2 Sötét oldal pont)
Nar Shaddaa egy nyüzsgő, bűnnel teli bolygó és a játékos vagy elboldogul, vagy elárasztják a bűnöző elemek. Amikor a Huttok csatlósaival tárgyal az ember, néhányukat a karakter képességeinek segítségével meg lehet győzni arról, hogy a bűnöző életmód egyszerűen nem éri meg. No persze ha eleged lesz belőlük, csak egyszerűen provokálni kell őket, hogy tettlegességig fajuljon a dolog, aztán elintézheted a bagázst offenzív erőtrükkökkel mint a Force Choke, Force Lightning, vagy a semleges Force Push-al (amit épp itt a képen szenved el valami útonálló). A játék ezen pontján a karakter már egy nagy hatalommal bíró erőhasználóvá vált, és már megszerezte a fénykardját.
Klikk!!!


DXUN
Dxun egy régi csatamező, a bolygó sűrű őserdőjét a halál és a ragadozók töltik meg. Zölddel bevont nyomukat keresve ritka ereklyéket, ősi fegyvereket kutattam fel, és éreztem ahogy e világ Sötét oldala lassan beszivárog lényembe. Akár ellen is állhattam volna a harc hívó szavának egy ilyen helyen... vagy akár magamévá is tehettem és az erőszakot használva még erősebbé lettem, ahogy a felfedezők és a bestiák sorra elhulltak előttem. (2 Sötét oldal pont)
A Dxun őserdejének felfedezése közben a játékost a Sötét oldal magához szólítja és a legnagyobb kísértéssel kell szembenéznie. Néhány ősi épület belsejében meg kell hozni a döntést, hogy az ember sütkérezzen e hatalomban, engedje át magát nekik, lehetővé téve azt, hogy olyan új erőket ismerjen és tanuljon meg, melyeket máshol a játékban nem találhat. Vagy azt választja a karakter, hogy ellenáll a Sötét oldal csábításának és kitart az Erő Világos oldala felé vezető út mellett.

A gyengék azt mondanák, hogy a Sötét oldalhoz vezető út a könnyebbik. De ha visszanézek döntéseimre, tudom, hogy azok igazak voltak, az erőn és a hiten alapultak. Úgy érzem, mintha szememet rányitottam volna a galaxisra - és érzem, ahogy az ereje átjárja testem, olyan erőt adva, mellyel minden ellenem szegülőt összeroppanthatok. (10 Sötét oldal pont)

Klikk!!!
Ebben az ősi templomban a karaktert végül teljesen megrontja az Erő Sötét oldala. Bizonyíték erre bőrének színe, a szeme, s az, ahogy az emberek reagálnak a jelenlétére. Néhány karakter már csak a "hírneved", ismertséged miatt sem áll szóba veled. Ebben a példában a Sötét oldal egy erőtrükkkje, a Force Crush irányul egy szerencsétlen Sith gyalogos ellen. Előfordulhat, hogy a karakter semleges, vagy akár a Világos oldal képviselője ezen a ponton, ez egyszerűen attól függ, hogy milyen választásokat hozott meg a játék során.


Forrás: IGN.com
Jah, és érdemes elnézni az eredetihez, mert jó pár egyéb kép is kikerült a média szekcióba!

(Vissza)