Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2007.01.10. - Kwish

ActionTrip előzetes (070108), ismétlés a tudás anyja...

Az ActionTrip lehozott egy előzetest a játékról, mivel nehéz már új dolgot elmondani, próbáltam szemezgetni az új infókat (vagy azokat, amiket az elmúlt beszámolók során nem hangsúlyoztak túlságosan)... no jó, inkább áttekintésnek jó az anyag...

  • Érdekes módon, itt már 2007 második felében esedékes megjelenésről beszélnek...
  • A játék az Északi Birodalomban játszódik, melyet főként emberek, törpék és gnómok laknak. Az emberek a legerősebb faj, de megosztottak, s előfordul, hogy nem lojálisak egymáshoz. A többi faj nem mozog olyan szabadon, sőt, inkább elnyomás és üldözés a részük. Az elfek megharcolnak a szabadságukért, elrejtőztek az erdőkben, s onnan vívják végtelen és reménytelen háborújukat az emberek ellen. A törpék viszont az előzőekkel ellentétben teljesen az emberek elnyomása alatt, lényegében gettókban élnek. Az Északi Birodalom veszélyes hely, s nem túl jó ötlet önfeledten kószálni az utakon.
  • Terjed egy apokaliptikus jóslat, mely szerint hamarosan jég és hó fedi el a világot. Megalakul a Lángoló Rózsa Rendje, mely úgy hiszi, hogy a tűz ereje adja meg a világnak a feloldozást. Hogy a dolgok még rosszabbra forduljanak, az Északi Birodalmat Nilfgaard fekete serege is fenyegeti. Bár a legnagyobb veszélyt a világot járó szörnyek jelentik.
  • A játék nem követi Sapkowski műveit, így a játék élvezetéhez nem kell ismerni az alkotásokat (bár a könyveket ismerők előtt lesznek ismerős helyszínek és karakterek).
  • A játék lényegét minden bizonnyal a harc adja majd. Az AT szerint az ellenfelek AIje elég szépen alakul, úgy tűnik, az ellenségek minden lépésüket meggondolják, mikor harcba kezdenek (pl. az íjászok magasabb pozícióba vonulnak, s onnan próbálják megtűzdelni Geraltot). Persze witcdherként a játékosok meglehetősen felkészültek az ilyen szituációk kezelésére. A witcherek igen tehetséges harcosok, mutánsok, s fürgébbek, mint a többi ember. Geralt kardjával eltérítheti a nyílvesszőket, mágikus aurát idézhet maga köré, ami megvédi a nyílvesszőktől. A játék öt mágikus területe, azaz a jelek: Aard (telekinetikus robbanás), Igni (láng csapás), Quen (ez a már említett védelmi pajzs), Yrden (mágikus csapda) és Axii (elme befolyásolás). A különböző ellenfelek, szörnyek legyőzéséhez az kell, hogy a karakter speciális csapásokat, és a különleges kardvívó stílusokat használjon, attól függően, hogy milyen az ellenfél eredete illetve alapvető jellemzői. Néha lehetőség nyílik a mágikusan elbájolt rúnák használatára, melyekkel fejleszteni lehet a fegyvereket (persze ennek érdekében fel kell keresni a helyi kovácsot).
  • A harc nem minding ugyanolyan. Minden egyes összecsapás eltérő megközelítést igényel, ezért is sajátít el Geralt különféle kardvívó stílusokat utazása során. Az erős stílus a nagy és erős közelharci ellenfelek ellen jó, a gyors stílus segíti leszámolni a távolsági fegyvereket használó ellenfelekkel, míg a csoport stílus értelemszerűen több ellenfél ellen használatos. Több mint 250 különleges képesség közült választhat a karakter, és persze több más RPG szereplőhöz hasonlóan Geralt is fejlesztheti az alap tulajdonságait, mint erő, állóképesség, fürgeség és intelligencia.
  • A játékos bájitalokkal fokozhatja Geralt harci képességeit, bár ezek némelyikének mellékhatása is lehet. Az alkohol fogyasztás pl. rontja a látási viszonyokat és a harci képességeket, ugyanakkor fejleszti a szociális képességeket (s így bizonyos NPCktől könnyebb lesz információt gyűjteni (néhány bájital kedvezőtlen hatása még súlyosabb lehet: átmeneti vakság, vagy lényeges csökkenés valamilyen alap statisztikában).
  • Geralt kardművészete gondosan animált harci sorozatokból épül fel. A harci mozdulatokat és támadásokat motion-capture technológiával vették fel, s nagyon meggyőzőek a valós idejű kivitelezéssel (a CD Porjekt kiemeli, hogy közel 200 animációt és harci mozdulatot tartalmaz a játék, melyek valódi középkori harci technikákra épülnek).

Szerző: Ure "Vader" Paul
Forrás: ActionTrip - Preview





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.01.18. - The Wicher - Egy szem vázlat...
2007.01.24. - The Witcher - Sector.sk interjuhé szemezgetés
2007.01.25. - The Witcher - Mobilforma
2007.02.01. - The Witcher - Bruxa
2007.02.06. - The Witcher - Észak-amerikai megjelenés, forgalmazó

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.12.22. - The Witcher - IGN Blog #8, A játék indulása #2 rész
2006.12.21. - The Witcher - TheWitcher.de interjuhé
2006.10.19. - The Witcher - 2006/10WW D4
2006.10.17. - The Witcher - 2006/10WW D2
2006.10.16. - The Witcher - 2006/10WW D1


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása