|
2007.01.24. - Kwish
Sector.sk interjuhé szemezgetésA Sector névre hallgató szlovák oldal készített egy interjuhét Lukasz Mach PR mókussal. Mivel a játékkal kapcsolatban igen mélyreható ismeretei lehetnek már mindenkinek, agresszív rövidítés következik a (már egyébként többször elhangzott) lényeg kiemelésével ('asszem, már az ismétlés a tudás anyja szintet is messze magunk mögött hagytuk), részletesebb feature listának is felfogható a dolog.
- Pillanatnyilag több mint 50 ember dolgozik a The Witcher csapatban.
- Stílus meghatározás (csak a rend kedvéért ;) ): kemény akcióval fűszerezett RPG (NEM akció RPG elemekkel). A karakterre helyezik a fókuszt. A küldetéseket többféle módon is meg lehet oldani, a történet pedig nem-lineáris. A küldetéseket úgy tervezték, hogy nem az eccerű jó és rossz megoldásokkal lehet továbbjutni - s ez aztán megnöveli a döntés fontosságát.
- Valós idejű harc, manuális készségeket is igényel, de könnyen elsajátítható.
- A főhőssel szemben - szerepének (witcher) köszönhetően - szinte minden karakter elutasítóan viselkedik, negatív hozzáállás rulZ.
- Geralt rendkívül képzett kardmester, és sokkal erősebb, mint a hétköznapi emberek... így néha az is előfordulhat, hogy röpködnek a végtagok. A cél persze nem az öncélú vérfagylalás, hanem a hatékony harcmodor (aminek része lehet esetenként néhány véresebb megoldás is).
- A könyvek ismerete inkább megfűszerezi a játékélményt a sok utalással, de egyáltalán nem szükséges a játék élvezetéhez.
- A mellékküldetések a játék 10%-át teszik ki.
- Geralt elsődleges fegyvere a kard (bár bármilyen fegyvert használhat, a kard a kedvenc), a witcher kardot majd fejleszteni is lehet.
- A döntések nemcsak a jövőbeni küldetéseket befolyásolják, hanem általában véve is az eljövendő eseményeket. Minden döntés szubjektív, és eltérő megoldásokat hozhat az adott döntést követő eseményekre. Ráadásul a legfontosabb döntések hatása jóval később jelentkezik a játékmenet során (ezzel próbálják elkerülni, hogy valaki újratöltéssel nézze meg az alternatív verziókat). Néha a pillangó effektussal is éltek: egy banális helyzet meglehetősen fontos következményeket is eredményezhet a játékban.
- Körülbelül 40 óra kell majd a cselekmény fő szálának végigviteléhez.
- A karakterfejlesztés a képességeken és a skilleken alapszik. Nagyon sok fejlesztés új vizuális effektet is ad majd. Az összes skillt soha sem lehet egyszerre megszerezni. A feladatok teljesítésével tapasztalati pontot szerezhetünk, fejleszthetjük a skilleket, új harci technikákat és mágikus Jeleket tanulhatunk meg. Feladták a szám-alapú megközelítést, egy fa-alapú elágazás rendszert vezettek be a skillfejlesztésre. Háromféle tehetség (talent) és három féle skill lesz: bronz, ezüst és arany. Közel 250 skillből lehet választani, így igen változatos lehetőségek vannak a fejlesztésre.
- Bár nem hack&slash, azért a harc még fontos. Valós idejű lesz a harc, de meg lehet majd állítani, például azért, hogy a játékosok megváltoztassák a harci stílust. A becélzott ellenfélre figyelni kell majd, mert van egy kis manuális elem - ha szükséges, akkor klikkelni kell az ellenfélre, hogy a következő támadás megkezdődjön. Ezzel a módszerrel teljes harci sorozatokat lehet elindítani, melyek végül egy halálos zárómozdulatban csúcsosodnak ki. És persze ez teljes mértékben tükröződik a vizuális megjelenítésben is, több mint 200 motion-capture technológiával rögzített animációval ábrázolják a harcot.
- Öt csoportba sorolt mágikus jelek: telekinetikus Aard; támadó tűzvarázslat Igni; a védelmi célokat szolgáló Quen; elmebefolyásoló Axii és az óvó Yrden. Mindegyik jel fejleszthető a skillekhez hasonlóan, s nagyon sok olyan módosításuk lehet, ami befolyásolja a használhatóságukat. Hogy mire használhatóak:
Aard: tárgyak és lények hátralökésére, ellenfelek kiütésére és tűzoltásra.
Igni: lények és éghető tárgyak felgyújtására, gyengébb ellenfelek megijesztésére
Quen: védelmi gömböt idéz a karakter köré a fizikai támadások ellen
Axii: elbájolja az ellenfeleket, az ellenséget megijeszthetjük, illetve megbéníthatjuk a segítségével
Yrden: láthatatlan csapdákat lehet a földre helyezni, ami kellemetlen meglepetéseket okozhat
- Hamarosan bejelentik a hardver követelményeket.
- Multiplayer nem lesz.
- A már egyszer említett Djinni eszköztárat csatolják a játékhoz, lényegében minden módosítható vele a játékban - bár néhány dologhoz 3D grafikai program kell és egy csomó plug-in, meg némi programozó tudásra is szükség van. Könnyen módosítható lesz az összes statisztika, karakterek ésatöbbi. Új küldetéseket lehet majd létrehozni, bár a helyszínek felépítése nem lesz könnyű, de persze a kísérletezők felhasználhatják a már meglevő helyszíneket és módosíthatják is azokat.
- Felturbózott, a legutóbbi vizuális és audió jellemzőknek megfelelő engine. DirectX 9 kompatibilitás, SpeedTree növényzet, teljes nappal-éjszaka ciklus, időjárás, valósághű fizika, teljes képernyős effektek. A BioWares fickók szerint a legjobb harcrendszer, amit csak PCs RPGben eddig láttak.
- Terveik között szerepel kiegészítő és folytatás is.
Kérdező: je2ry
Forrás: Sector.sk - Interview (PC) / The Witcher
|
|