Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Wizard (Varázsló)

A varázsló néhány értelmetlen szava és múló gesztusa több erőt hordozhat, mint egy harci szekerce...

Ezekből az egyszerű tettekből úgy tűnik, hogy a mágia valami könnyű dolog, de csak utalhatnak arra az időre, melyet a varázsló a varázslókönyve felett tölt el, miközben felkészül minden egyes varázs használatára, meg azokra az évekre is, amiket tanoncként töltött el a mágia művészetének tanulmányozása során.

A varázslók intenzív tanulásra építenek, ez alapján hozzák létre varázslataikat. Penészes, régi könyveket tanulmányoznak, mágikus elméleteket vitatnak meg társaikkal, s kisebb varázslatok gyakorlásával tölti az időt, amikor csak lehetőségük van rá.

A varázsló ereje varázslataiban lakozik. Minden egyéb másodlagos. Új varázslatokat szintlépéskor tanulhat, de ahogy tudása gyarakszik, képessé válik más varázslóktól is tanulni. Továbbá, ahogy új varázslatokat tanul, egy varázsló idővel képes megtanulni hogyan manipulálja varázslatait, hogy azok távolabbra hassanak, jobban működjenek, vagy valami más módon jobbá váljanak. Néhány varázsló inkább csak néhány meghatározott típusú mágia fajtára specializálódik. Ez a specializáció a varázslót sokkal erősebbé teszi választott területén, de korlátozza a hozzáférését az ellentétes területen lévő varázslatok némelyikéhez.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Alapképesség Intelligencia (INT), Állóképesség (CON)
Életpont d4
Alap tám. bonusz
(BAB)
Alacsony
Magas mentők Akaraterő
Fegyver jártasság Husáng, tőr, nehéz számszeríj, könnyű számszeríj és vándorbot.
Páncél használat > Nincs. A vértek minden típusa akadályozza a mágusok misztikus kézmozdulatait, aminek okán varázslataik kudarcot vallhatnak.
Skill pontok (2 + INT módosító x 4 az első szinten) 2 + INT módosító
Osztály skillekÖsszpontosítás (Concentration), Alkímia (Craft Alchemy), Páncélkészítés (Craft Armor), Fegyverkészítés (Craft Weapon), Műveltség (Lore), Mágiaismeret (Spellcraft).
VarázslatokA varázsló misztikus varázslatokat használ, amelyek elsődlegesen a mágusok/varázslók varázslatlistájából származnak. A varázslónak használat előtt ki kell választania, és elő kell készítenie a varázslatait. Hogy megtanuljon, előkészítsen, vagy használjon egy varázst, a mágusnak legalább (10 + a varázslat szintje) értékű INT módosítóval kell rendelkeznie (INT 10 a 0. szintű varázslatokhoz, INT 11 az 1. szintű varázslatokhoz és így tovább).
Bonusz Képességek
Bonus Feats
Az 5., 10., 15. és 20. szinten a varázsló kap egy bonusz képességet, melyeket a metamágikus képességek, vagy a tárgykészítő képességek, vagy a varázslat képességek listájából választhat ki. A varázslónak a bonusz képességhez rendelkeznie kell minden előfeltétellel, ideértve a minimális varázslói szintet is.
Famulus idézése
Sum. Familiar
A mágus rendelkezhet egy famulussal (familiáris idézése varázslatot megkapják az első szinten).
Varázslás
Spellcasting
A varázslónak minden nap tanulmányoznia kell varázskönyvét, hogy előkészítse varázslatait. Egyetlen olyan varázslatot sem képes előkészíteni, amelyik nincs feljegyezve a varázskönyvében. A varázsló a játékot úgy kezdi, hogy varázskönyvébe be van jegyezve az összes 0. szintű varázslat (kivéve azokat, melyek egy tiltott iskolából vagy iskolákból származnak, ha rendelkezik ilyennel), valamint három általad kiválasztott 1. szintű varázslat. A varázsló minden egyes INT módosító pontja egy további 1. szintű varázslat kiválasztását teszi lehetővé. Minden egyes új varázslói szint elérésekor két újabb varázslatot kap varázskönyvébe minden varázslat szintről, vagy szintekről amelyeket képes használni (az újonan elért varázslói szintjét alapul véve). Például, mikor a varázsló eléri az 5. szintet, képessé válik a 3. szintű varázslatok használatára. Ezen a ponton két új 3. szintű varázslatot adhat varázskönyvéhez, vagy egy 2. szintű és egy 3. szintű varázslatot, vagy bármilyen kombinációban két varázslatot az 1. és 3. szint között. Ezen kívül egy varázsló bármikor képes varázslatokkal gazdagítani saját tárházát más varázslók varázskönyvéből.
Iskolák
Sch. Specialization
A mágia iskola egy a nyolc varázslat csoportból, melyek mindegyikét valamilyen közös téma határozza meg. Ha a varázsló úgy akarja, akkor specializálhatja magát valamely mágia iskolába. A specializáció lehetővé teszi a varázsló számára, hogy extra varázslatokat is használjon a választott iskolájából, viszont ez azt jelenti, hogy sohasem tanulhat varázslatok néhány másik iskolából. Egy specializált varázsló +1 varázslatot készíthet elő az adott iskolából minden varázslat szinten. Ezenkívül nyer +2 bonuszt mágiaismeret próbáihoz, mikor az adott iskolából tanulna új varázslatot. A varázslónak el kell döntenie, hogy akar-e specializálódni, s ha igen, akkor ezt az első szinten kell megtennie. Ugyanekkor fel kell adnia két másik iskolát, melyek a tiltott iskolái lesznek. Ha a varázsló a divination-t választja specializációként, akkor csak egyetlen másik választott iskola lesz tiltva számára. A tiltott iskolába tartozó varázslatokhoz a varázsló sohasem fér hozzá, s tekercsekből és varázspálcákból sem használhat ilyeneket. A specializációt és a tiltott iskolákat később nem lehet módosítani. A misztikus mágia nyolc iskolája: védőmágia (abjuration), idéző mágia (conjuration), jövendölés (divination), bűbá (enchantment), energiamágia (evocation), szemfényvesztés (illusion), nekromancia (necromancy), és átalakító mágia (transmutation). Azok a varázslatok, melyek nem tartoznak az előzőek egyikébe sem az ún. univerzális varázslatok.


Fordította: Steve_Sum (MegaTHX!)

Fordította / írta: Kwish
2006.12.02.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.12.06. - Warlock (Boszorkánymester)
2007.09.28. - Favored Soul (Isten kegyeltje) MotB
2007.09.29. - Spirit Shaman (Szellem sámán) MotB
2007.10.02. - NWN2: MotB - Hiányzó fajok kilőve

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.12.01. - Sorcerer (Mágus)
2006.11.30. - Rogue (Kalandor)
2006.11.29. - Ranger (Vándor)
2006.11.28. - Paladin (Lovag)
2006.11.21. - Fighter (Harcos)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása