Hivatalos FAQAz alábbi FAQ a Hivatalos Oldal anyaga, nem olyan alapos, és részletes, mint Rhomal rajongói ismertője, de összességében ezek azok a dolgok, melyet a fejlesztők és a kiadó fontosnak láttak összegyűjteni.
| Általános | Újdonságok | Játékmenet | Játékos karakter | Eszköztár | Közösség | Technológia |
ÁLTALÁNOS^
A Neverwinter Nights 2 áttekintése - Miféle játék ez, mikor fog megjelenni, és információk a beta teszteléssel kapcsolatban.
- Mi a Neverwinter Nights 2?
- Mi a Dungeons & Dragons és a Forgotten Realms?
- Mikor lesz a Neverwinter Nights 2 hozzáférhető?
1. Mi a Neverwinter Nights 2? ^
A Neverwinter Nights 2 a BioWare és Atari közreműködésében készült, a kritikusok által is elismert és díjnyertes Neverwinter Nights játék folytatása. Ez egy Dungeons & Dragons alapú szerepjáték, az Obsidian Entertainmenttől, a Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords fejlesztőitől. Az Obsidian alkalmazottai közül sokan a Black Isle Studios tagjaiból kerültek ki, és olyan projekteken dolgoztak, mint a Fallout széria, Planescape: Torment, az Icewind Dale sorozat, és létrehozták a Baldur’s Gate és a Baldur's Gate: Dark Alliance sorozatot.
2. Mi a Dungeons & Dragons és a Forgottean Realms? ^
A Dungeons & Dragons, vagy ahogy a legtöbben ismerik a "D&D", egy olyan szabálykönyv, amely leírja a pen-and-paper (toll és papír) játékok műfaját és már több mint 30 éve ez adja a fantasy szerepjátékok standardját. A játékosok fantasztikus hősöket alkotnak - erős harcosokat, lopakodó tolvajokat, vagy hatalmas mágusokat, kiket számtalan kalandon át irányítanak, hogy közös erőfeszítéssel és együttműködésben szörnyeket és más kihívásokat győzzenek le, miközben egyre nő hatalmuk, s egyre több dicsőséget és eredményt érnek el. A Dungeons & Dragons-ról további információt találhatsz a D&D hivatalos honlapján.
A Forgotten Realms egyike a D&D univerzumban elérhető különféle kampány beállításoknak. Ez egyaránt magába foglal egy fantasy világot és az összes fantasy világot is. Bármit is keresel egy fantasyban, azt megtalálod Faerün-ön, a Forgotten Realms-ban. Sárkányok szállnak az éjszakai égbolton, bátor hősök keresik a szerencsét és hírnevet, és titokzatos varázslók hajszolják a rég elfeledett mágiák titkait. A Forgotten Realms birodalmáról további információt találhatsz a Birodalom Hivatalos Honlapján.
3. Mikor lesz a Neverwinter Nights 2 hozzáférhető? ^
Az ütemterv szerint a Neverwinter Nights 2 2006 nyarán érkezik a boltokba.
MILYEN ÚJDONSÁGOK LESZNEK AZ NWN2-BEN?^
Itt találhatod a válaszokat, arra a kérdésedre, hogy milyen újdonságok találhatók a Neverwinter Nights 2-ben.
- Úgy hallottam, hogy az NWN2 a legújabb D&D 3.5E szabályokat használja. Milyen dolgok változnak?
- Milyen újdonság van a felhasználói kezelőfelületben (UI)?
- Vannak új fajok vagy alfajok?
- Vannak új presztízs osztályok?
- Mi az újdonság az Eszköztárban (Toolset)?
- A dialógusok hasonló módon működnek majd, mint a Neverwinter Nights-ban?
1. Úgy hallottam, hogy a NWN2 a legújabb D&D 3.5E szabályokat használja. Milyen dolgok változnak? ^
A Wizards of the Coast számos módosítást hajtott végre a 3E Dungeons & Dragons szabályrendszeren, hogy javítsák a játékegyensúlyt és még élvezetesebbé tegyék a játékot. A Neverwinter Nights 2 számos dolgot magába foglal ezekből a változásokból, ideértve a Vándor (Ranger) osztályt, amely sokkal érdekesebb és hasznosabb képességeket kínál a karakter szinte minden szintje esetén, és itt van még a rengeteg átalakított varázslat, képesség, szakértelem, szörny és sok más egyéb dolog is.
2. Milyen újdonság van a felhasználói kezelőfelületben (UI)? ^
A Neverwinter Nights 2 az XML felhasználásával sokkal robosztusabb és személyre szabhatóbb felhasználói kezelőfelületet biztosít. A modkészítők már képesek saját ízlésük szerint átalakítani az UI-t és a küldetéseikhez saját illusztrációkkal ellátni azt. A vállalkozó szellemű modkészítők ezen kívül scriptek segítségével korlátozott mértékben még az UI működését is módosíthatják és saját egyénre szabott UI-t hozhatnak létre - képzeljétek el, hogy egy milyen lehetőségeket ad a mini-játékok, és a hasonló dolgok számára!
3. Vannak új fajok vagy alfajok? ^
A Neverwinter Nights 2 számos új alfajt vett át a Forgotten Realms Kampány Csomagból. Mindegyik fajnak megvannak a saját erősségei és gyengeségei, és számos különleges tulajdonságuk tükrözi különleges örökségüket.
4. Vannak új presztízsosztályok? ^
Lesznek új presztízsosztályok. Továbbá lesz egy új alaposztály is - a Boszorkánymester (Warlock). A Boszorkánymester egy új, nagy hatalommal rendelkező varázslathasználó osztály, páratlan varázslat listával.
5. Mi az újdonság az Eszköztárban (Toolset)? ^
Meglehetősen sok! Az eszköztárat az alapjaitól újraterveztük, hogy megkönnyítsük a használatát, és sokkal rugalmasabb és intuitívebb mint valaha. További információért olvasd el a FAQ Neverwinter Nights 2 Eszköztárra vonatkozó részét.
6. A dialógusok hasonló módon működnek majd, mint a Neverwinter Nights-ban? ^
A dialógusok működésükben hasonlóak az első játékhoz - de a megjelenítésük már következő generációt valósítja meg. A filmszerű dialógusok - amint azt a Knights of the Old Republic játékban láthattuk - segítségével sokkal drámaibb párbeszédek és átvezető képsorok hozhatóak létre.
JÁTÉKMENET^
Ebben a részben a játék működéséről lesz szó, ideértve az új kezelőfelületet, a szabályrendszer változásait, szó lesz a játék cselekményére, beállításaira vonatkozó részletekről, és arról, hogy miféle dolgokat várhatunk, mikor a játék megjelenik.
- Mit várhatunk a Neverwinter Nights 2 kampányától?
- Lesz lehetőségünk társak toborzására?
- Miféle változásokat hajtottak végre a kezelőfelületen?
- Milyen Többjátékos (Multiplayer) beállításokra lesz lehetőség?
- Mesélj nekünk egy keveset a történetről.
- A Neverwinter Nights területei és lényei nem voltak túl változatosak - ez lesz a helyzet a Neverwinter Nights 2-ben is?
- Hogyan fognak a játékosok egyik helyről a másikra utazni a Neverwinter Nights 2-ben?
1. Mit várhatunk a Neverwinter Nights 2 kampányától? ^
Egy nagyszabású történet, bőséges szerepjáték lehetőséggel. Azt a lehetőséget, hogy megalkosd saját karaktered és meghatározd személyiségét a játék világában. Sok izgalmas D&D 3.5E csatát miközben teljes irányításod alatt tartod a főkaraktert és a három választott csapattagot. Egy intuitív, élvezetes kezelőfelületet, amely a Dungeons & Dragons bonyolult szabályainak kezelésében lesz segítségedre. Ha a klasszikus Dungeons & Dragons (Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, vagy az eredeti Neverwinter Nights) rajongója vagy, akkor a Neverwinter Nights 2 is neked való. Ha még soha nem játszottál korábban D&D RPG-vel, úgy az intuitívabb kezelőfelület és a letisztult 3.5E szabályrendszer nagyszerű lehetőséget biztosít a kezdéshez!
2. Lesz lehetőségünk társak toborzására? ^
Igen, vannak társak, akik a kampány során csatlakoznak a játékos csapatához. Amellett, hogy úgy viselkednek, s irányítják önmagukat, mint az NWN1-ben, a harc során teljesen irányításod alá vonhatod őket. Ha úgy akarod, a harc során akár az összes döntést meghozhatod helyettük - de ha nem akarod, akkor nem kötelező.
3. Miféle változásokat hajtottak végre a kezelőfelületen? ^
Végrehajtottunk néhány olyan változtatást a játék kezelőfelületén, mellyel jóval áttekinthetőbb lett a végfelhasználók számára. Az egyik legnagyobb változás (a standard NWN kezelés mellett), hogy lehetőséged lesz egy olyan új irányítási sémát kiválasztani, ami sokkal RTS-szerűbb lesz - ez talán egy kis segítséget jelent azoknak, akik úgy játszanak a Neverwinter Nights 2-vel, hogy az első játékos nem ismerik.
4. Milyen Többjátékos (Multiplayer) beállításokra lesz lehetőség? ^
A játék megjelenésekor már lesz lehetőség majd az együttműködő (co-op) játékmenetre - továbbá, az eszköztár lehetőséget biztosít számodra, hogy saját küldetéseket hozz létre, amelyet az interneten keresztül a barátaiddal is játszhatsz.
5. Mesélj nekünk egy keveset a történetről. ^
A Neverwinter Nights 2 történetének fonala a Mere of Dead Men (Halott Emberek Pusztasága) közepén - szülőhelyeden, a West Harbor (Nyugati Kikötő) egyszerű falujában. Csupán a bátrak és erősek képesek túlélni egy ilyen veszélyes, szörnyek-járta mocsárban és a helyi lakosok keményebbek a hétköznapi embereknél, s nem veszítették el büszkeségüket sanyarú sorsukban sem. De egy éjszaka rémálom szakad a falura - és úgy tűnik egy rég-eltemetett relikvia az, egy sötét háború maradéka, melyet még gyerekkorodban vívtak ezen a vidéken. Nem sokkal ezután, egy reménytelen feladatot bíznak rád, el kell jutnod Neverwinterbe, hogy felfedd a relikvia titkát, miközben az ellenség a nyomodban jár. Az események láncolata hősies feladatra kényszerít, megadva azt az erőt, hatalmat és tudást amire szükséged van, hogy visszavágj azoknak az erőknek, melyek ellened és a Birodalom népei ellen gyülekeznek.
6. A Neverwinter Nights területei és lényei nem voltak túl változatosak - ez lesz a helyzet a Neverwinter Nights 2-ben is? ^
Különféle okokból kifolyólag a Neverwinter Nights területei és lényei sokkal változatosabbak lehetnek, mint az első játékban voltak. A Neverwinter Nights területi elem-alapú (tile-based) szinteket használt mind a külső, mind a belső területeknél, ami kissé "blokkszerű" kinézetet kölcsönzött a városoknak és az erdőknek. Ezt elkerülendő a Neverwinter Nights magasságtérképeket (heightmaps) fog használni a külső területeken. Ez egy olyan technológia, amely mind a fejlesztők, mind a közösség számára egy könnyen megalkotható, változatos környezet létrehozását biztosítja; ideértve a hullámzó dombokat, a sekély völgyeket, a hegyszorosokat, s mindezeket úgy, hogy nincs szükség új területi elem-készlet (tileset) létrehozására. Ezen kívül a szörnyek, az elhelyezhető objektumok (placeables) méretezhetőek és színezhetőek, így megjelenésük és méretük egyedi változatait is létre lehet hozni.
7. Hogyan fognak a játékosok egyik helyről a másikra utazni a Neverwinter Nights 2-ben? ^
A játékosoknak lesz majd egy világtérképük, melyről - a Baldur's Gate 2-höz hasonlóan - kiválaszthatják a már ismert helyszíneket. Miután a játékos kiválasztott egy helyszínt, azonnal odautazik - bár az út során történhetnek összecsapások...
A JÁTÉKOS KARAKTER^
Mit szükséges tudnod, ha egyjátékos módban játszol a játékkal (ideértve a Hivatalos Kampányt - Original Campaign, vagy "OC"), továbbá milyen sajátosságokra kell ügyelned, hogy be tudd fejezni a játékot.
- Létre tudom hozni a saját karakteremet?
- Miféle lehetőségek állnak majd rendelkezésemre, amikor létrehozok egy karaktert?
- Lesz majd arra lehetőségem, hogy egyedi megjelenést adjak a karakteremnek?
- A jellemem megváltozik majd a játék során?
- Képes leszek bármilyen hatást gyakorolni társaimra a játék során?
1. Létre tudom hozni a saját karakteremet? ^
Igen. Nem kell előre legyártott karakterrel játszanod a Neverwinte Nights 2-ben - saját választásaid alapján alkothatod meg a karakteredet.
2. Miféle lehetőségek állnak majd rendelkezésemre, amikor létrehozok egy karaktert? ^
Rengeteg - Kiválaszthatod a fajodat, alfajodat, osztályodat, képességeidet, szakértelmeidet, stb. Továbbá a rendelkezésre álló lehetőségek közül kiválaszthatsz majd egy háttértörténetet, ami hatással lesz arra, hogy szülőhelyed lakosai miként viszonyulnak hozzád, valamint különféle különleges bónuszokat ad a játék kezdetekor.
3. Lesz majd arra lehetőségem, hogy egyedi megjelenést adjak a karakteremnek? ^
Igen! Az ún. “tint-mapping” és méretező rendszerünk lehetőséget ad arra, hogy szinte minden részletében egyedivé tedd a karaktered. Ezenkívül, mindkét nem számára - minden faj és alfaj esetében - különféle fej és hajstílus lesz elérhető.
4. A jellemem megváltozik majd a játék során? ^
Minden játékos tiszta lappal kezdi az OCt (feltéve, hogy a választott karakterosztályhoz nem kapcsolódik valamilyen jellem korlátozás). Számos nehéz döntést kell meghoznod - és majd meg látod, hogy ezek a döntések miként tükröződnek jellemedben.
5. Képes leszek bármilyen hatást gyakorolni társaimra a játék során? ^
Igen - a Knights of the Old Republic II-ben megismert befolyás-rendszer visszatér. Ez megadja arra a lehetőséget, hogy lényegi hatást gyakorolj a veled utazó társakra, s hogy reakcióikat a saját tetteidhez igazítsd.
NEVERWINTER NIGHTS 2 ESZKÖZTÁR (TOOLSET)^
Ez a rész a Neverwinter Nights 2 eszköztárról szól, amely lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy létrehozzák saját egyéni tartalmaikat, kialakítsák moduljaikat, környezetüket, és küldetéseiket, melyeket aztán saját játékaikban használhatnak fel. Itt találhatsz részleteket arról, hogy milyen újdonságok kerültek be az új eszköztárba!
- Mi valójában a Neverwinter Nights 2 Eszköztár?
- Milyen újdonságok vannak az eszköztárban?
- A Neverwinter Nights-ban nem volt lehetőség egyidejűleg megnyitni a párbeszédeket, scripteket és területeket - mi a helyzet ezzel kapcsolatban a Neverwinter Nights 2 esetében?
- Elég sok időbe tellett megtanulnom, hogyan használjam az első játék eszköztárát - ismét végig kell mennem ezen a procedúrán?
- Képes leszek elkészíteni a saját Kontinens Térképemet?
- Én is tudok majd készíteni teljesen-kontrollálható társakat?
1. Mi valójában a Neverwinter Nights 2 Eszköztár? ^
Az eszköztár egy alkalmazás, amely lehetővé teszi számodra - a játékos számára -, hogy saját küldetéseket hozz létre, ugyan azt az eszköztárt használva, amit mi fejlesztők is használtunk. Az eszköztár segítségével - saját és barátaid szórakoztatására - gyorsan és könnyedén elkészíthetsz egy kisebb kampányt, de egy olyan eszközt is a kezedbe adunk, mellyel akár egy hatalmas történetet, és saját NPC társakat is magába foglaló modot is létrehozhatsz.
2. Milyen újdonságok vannak az eszköztárban? ^
Túl sok van ahhoz, hogy itt mindet megemlítsük! De nézzünk egy rövid listát:
Új kezelő felület - Az Eszköztár kezelőfelületét teljesen átterveztük, hogy sokkal nagyobb rugalmasságot adjon. Az Ablakok rögzíthetők és feloldhatók, "fülecskézhetőek", és összezárhatók - ahelyett, hogy eldöntöttük volna helyetted, hogy miként is nézzen ki az eszköztárad, egy olyan eszközt adunk, melyet saját ízlésed szerint alakíthatsz.
Magasságtérképes (Heightmapped) külső területek - A külső területek az Eszköztárban már magasságtérképen alapulnak, s ez lehetővé teszi számotokra, hogy szabadkézzel dombokat, völgyeket és egyéb felszíni elemeket hozzatok létre anélkül, hogy váltogatnod kellene a területi elemek ("tileset") között.
Jóval rugalmasabb belső területek - Többé már senki sem kényszerít arra, hogy előre elhelyezett objektumokat használj a belső terekben. A területi elemekben nincsenek bútorok - ennek köszönhetően úgy variálod őket, ahogyan szeretnéd. Továbbá ezen túl nem muszáj csupán egyetlen területi elem készletet használnod egy belső térben - összekeverheted és összekapcsolhatod a különféle készletekhez tartozó területi elemeket, mozaikokat.
Statikus Kamerák - Most már kamerákat helyezhetsz el az eszköztárban, hozzárendelheted őket a párbeszédek soraihoz - így sokkal könnyebben hozhatod létre az átvezető bejátszásokat.
Tintmapping és méretezés - Most már közvetlenül az Eszköztárban módosíthatod az elhelyezhető objektumok, lények és sok más egyéb méretét és színét.
3. A Neverwinter Nights-ban nem volt lehetőség egyidejűleg megnyitni a párbeszédeket, scripteket és területeket - ugyanez lesz a helyzet ezzel kapcsolatban a Neverwinter Nights 2-ben is? ^
Nem. Tetszésed szerinti mennyiségű beszélgetés, script és terület nyitva lehet egyidejűleg az eszköztárban, és könnyedén válthatsz közöttük oda-vissza, csak a "fülecskéjükre" kell kattintanod. Ezenkívül feloszthatod úgy képernyőt, hogy két területet kapj: egyet a területeknek és a scripteknek, de a képernyőn bármi más kombinációját is kialakíthatod a nyitott ablakoknak!
4. Elég sok időbe tellett megtanulnom, hogyan használjam az első játék eszköztárát - ismét végig kell mennem ezen a procedúrán? ^
Nem - bár az eszköztár néhány szempontból megváltozott, az első eszköztár legösszetettebb részei nagyjából ugyanazok maradtak. Igazából az NWN-ben létrehozott legtöbb script és párbeszéd nagyjából "működni fog" - vagy csupán apróbb változtatásokra lesz szükség ahhoz, hogy használható legyen a Neverwinter Nights 2-ben is.
Mindemellett a Neverwinter Nights 2 eszköztárat ellátjuk majd egy meglehetősen nagy - segítő funkciókat tartalmazó - könyvtárral, hogy megkönnyítsük a készítők dolgát a rutinszerű script feladatok elvégzésében.
5. Képes leszek elkészíteni a saját Kontinens Térképemet? ^
Igen! Elkészítheted és scriptelheted a saját kontinens térképedet az OC minden lehetőségével együtt.
6. Én is tudok majd készíteni teljesen-kontrollálható társakat? ^
Igen - épp olyan eszközökkel rendelkezel majd, mint a fejlesztők, hogy saját moduljaidhoz létrehozd és a játékos csapatához kapcsolhasd a társakat.
KÖZÖSSÉG^
Mindenki része az NWN közösségnek, aki játszik a játékkal, modulokat készít, kérdéseket tesz fel, visszajelzést ad, vagy akár csak érdeklődést mutat. Ez a rész értetek van!
- A Neverwinter Nights közösség tagja vagyok, vagy szeretnék beszélgetni a Neverwinter Nights 2-ről. Van már Hivatalos Fórum?
- A fejlesztők olvassák és/vagy válaszolnak a fórumokon?
1. A Neverwinter Nights közösség tagja vagyok, vagy szeretnék beszélgetni a Neverwinter Nights 2-ről. Van már Hivatalos Fórum? ^
A Neverwinter Nights 2 fórumért látogass el ide - és jó mulatást!
2. A fejlesztők olvassák és/vagy válaszolnak a fórumokon? ^
Igen, a fejlesztők olvassák a fórumokat, és gyakran válaszolnak a játékosok felvetéseire.
TECHNIKAI KÉRDÉSEK^
Ez a rész lefed számos technikai, hardware és software kérdést a Neverwinter Nights 2-vel kapcsolatban.
- Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az NVIDIA SLI sajátosságait?
- Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az AMD 64-bit-es processzorait?
- Kihasználja a Neverwinter Nights 2 a dual-magos processzorokat?
- A Neverwinter Nights 2 továbbra is az Aurora grafikus motort használja?
- A Neverwinter Nights 2 kihasználja az új videokártyák biztosította lehetőségeket?
1. Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az NVIDIA SLI sajátosságait? ^
Igen, ha van két videokártyád, amely kihasználja az SLI lehetőségeit, a Neverwinter Nights 2 támogatni fogja őket.
2. Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az AMD 64-bit-es processzorait?
Igen, tervezzük, hogy teljes mértékben támogatjuk az AMD 64-bit-es processzorait futtató Windows XP-ket, bár a játék nem támogatja a Window XP x64-es változatát.
3. Kihasználja a Neverwinter Nights 2 a dual-magos processzorokat? ^
A Neverwinter Nights 2 Eszköztár egy többszálú alkalmazás; ebből kifolyólag kihasználja a dual-magos processzorok nyújtotta előnyöket, mind az AMD mind az Intel processzorok esetében.
4. A Neverwinter Nights 2 továbbra is az Aurora grafikus motort használja? ^
A Neverwinter Nights 2 grafikus motorját kicseréltük a következő generációs Electron motorra, amely támogatja a fejlett grafikus lehetőségeket, mint amilyenek a teljes dinamikus fények, a normál mapping, a tükröződő mapping, az árnyék maps-ek, és még sok más egyéb.
5. A Neverwinter Nights 2 kihasználja az új videokártyák biztosította lehetőségeket? ^
Igen - a játék teljes mértékben támogatja a Shader model 2.0 és 3.0-ás kártyákat (ilyenek az NVIDIA GeForce 6 és 7 szériák és az ATI Radeon X1800) hogy káprázatos vizuális effekteket valósítson meg, sokkal magasabb frame rate-en, mint az a régi kártyákkal lehetséges.
A játéknak legalább egy DirectX 9.0c kompatibilis videokártyára van szüksége, mely legalább a Shader Model 2.0-t támogatja.
Fordította: Steve_Sum
Forrás: Hivatalos oldal - FAQ
(Vissza)
Fordította / írta: Kwish 2006.03.03. |