Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Hivatalos FAQ

Az alábbi FAQ a Hivatalos Oldal anyaga, nem olyan alapos, és részletes, mint Rhomal rajongói ismertője, de összességében ezek azok a dolgok, melyet a fejlesztők és a kiadó fontosnak láttak összegyűjteni.

| Általános | Újdonságok | Játékmenet | Játékos karakter | Eszköztár | Közösség | Technológia |




ÁLTALÁNOS^
A Neverwinter Nights 2 áttekintése - Miféle játék ez, mikor fog megjelenni, és információk a beta teszteléssel kapcsolatban.
  1. Mi a Neverwinter Nights 2?
  2. Mi a Dungeons & Dragons és a Forgotten Realms?
  3. Mikor lesz a Neverwinter Nights 2 hozzáférhető?

1. Mi a Neverwinter Nights 2? ^
A Neverwinter Nights 2 a BioWare és Atari közreműködésében készült, a kritikusok által is elismert és díjnyertes Neverwinter Nights játék folytatása. Ez egy Dungeons & Dragons alapú szerepjáték, az Obsidian Entertainmenttől, a Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords fejlesztőitől. Az Obsidian alkalmazottai közül sokan a Black Isle Studios tagjaiból kerültek ki, és olyan projekteken dolgoztak, mint a Fallout széria, Planescape: Torment, az Icewind Dale sorozat, és létrehozták a Baldur’s Gate és a Baldur's Gate: Dark Alliance sorozatot.

2. Mi a Dungeons & Dragons és a Forgottean Realms? ^
A Dungeons & Dragons, vagy ahogy a legtöbben ismerik a "D&D", egy olyan szabálykönyv, amely leírja a pen-and-paper (toll és papír) játékok műfaját és már több mint 30 éve ez adja a fantasy szerepjátékok standardját. A játékosok fantasztikus hősöket alkotnak - erős harcosokat, lopakodó tolvajokat, vagy hatalmas mágusokat, kiket számtalan kalandon át irányítanak, hogy közös erőfeszítéssel és együttműködésben szörnyeket és más kihívásokat győzzenek le, miközben egyre nő hatalmuk, s egyre több dicsőséget és eredményt érnek el. A Dungeons & Dragons-ról további információt találhatsz a D&D hivatalos honlapján.
A Forgotten Realms egyike a D&D univerzumban elérhető különféle kampány beállításoknak. Ez egyaránt magába foglal egy fantasy világot és az összes fantasy világot is. Bármit is keresel egy fantasyban, azt megtalálod Faerün-ön, a Forgotten Realms-ban. Sárkányok szállnak az éjszakai égbolton, bátor hősök keresik a szerencsét és hírnevet, és titokzatos varázslók hajszolják a rég elfeledett mágiák titkait. A Forgotten Realms birodalmáról további információt találhatsz a Birodalom Hivatalos Honlapján.

3. Mikor lesz a Neverwinter Nights 2 hozzáférhető? ^
Az ütemterv szerint a Neverwinter Nights 2 2006 nyarán érkezik a boltokba.



MILYEN ÚJDONSÁGOK LESZNEK AZ NWN2-BEN?^
Itt találhatod a válaszokat, arra a kérdésedre, hogy milyen újdonságok találhatók a Neverwinter Nights 2-ben.
  1. Úgy hallottam, hogy az NWN2 a legújabb D&D 3.5E szabályokat használja. Milyen dolgok változnak?
  2. Milyen újdonság van a felhasználói kezelőfelületben (UI)?
  3. Vannak új fajok vagy alfajok?
  4. Vannak új presztízs osztályok?
  5. Mi az újdonság az Eszköztárban (Toolset)?
  6. A dialógusok hasonló módon működnek majd, mint a Neverwinter Nights-ban?

1. Úgy hallottam, hogy a NWN2 a legújabb D&D 3.5E szabályokat használja. Milyen dolgok változnak? ^
A Wizards of the Coast számos módosítást hajtott végre a 3E Dungeons & Dragons szabályrendszeren, hogy javítsák a játékegyensúlyt és még élvezetesebbé tegyék a játékot. A Neverwinter Nights 2 számos dolgot magába foglal ezekből a változásokból, ideértve a Vándor (Ranger) osztályt, amely sokkal érdekesebb és hasznosabb képességeket kínál a karakter szinte minden szintje esetén, és itt van még a rengeteg átalakított varázslat, képesség, szakértelem, szörny és sok más egyéb dolog is.

2. Milyen újdonság van a felhasználói kezelőfelületben (UI)? ^
A Neverwinter Nights 2 az XML felhasználásával sokkal robosztusabb és személyre szabhatóbb felhasználói kezelőfelületet biztosít. A modkészítők már képesek saját ízlésük szerint átalakítani az UI-t és a küldetéseikhez saját illusztrációkkal ellátni azt. A vállalkozó szellemű modkészítők ezen kívül scriptek segítségével korlátozott mértékben még az UI működését is módosíthatják és saját egyénre szabott UI-t hozhatnak létre - képzeljétek el, hogy egy milyen lehetőségeket ad a mini-játékok, és a hasonló dolgok számára!

3. Vannak új fajok vagy alfajok? ^
A Neverwinter Nights 2 számos új alfajt vett át a Forgotten Realms Kampány Csomagból. Mindegyik fajnak megvannak a saját erősségei és gyengeségei, és számos különleges tulajdonságuk tükrözi különleges örökségüket.

4. Vannak új presztízsosztályok? ^
Lesznek új presztízsosztályok. Továbbá lesz egy új alaposztály is - a Boszorkánymester (Warlock). A Boszorkánymester egy új, nagy hatalommal rendelkező varázslathasználó osztály, páratlan varázslat listával.

5. Mi az újdonság az Eszköztárban (Toolset)? ^
Meglehetősen sok! Az eszköztárat az alapjaitól újraterveztük, hogy megkönnyítsük a használatát, és sokkal rugalmasabb és intuitívebb mint valaha. További információért olvasd el a FAQ Neverwinter Nights 2 Eszköztárra vonatkozó részét.

6. A dialógusok hasonló módon működnek majd, mint a Neverwinter Nights-ban? ^
A dialógusok működésükben hasonlóak az első játékhoz - de a megjelenítésük már következő generációt valósítja meg. A filmszerű dialógusok - amint azt a Knights of the Old Republic játékban láthattuk - segítségével sokkal drámaibb párbeszédek és átvezető képsorok hozhatóak létre.



JÁTÉKMENET^
Ebben a részben a játék működéséről lesz szó, ideértve az új kezelőfelületet, a szabályrendszer változásait, szó lesz a játék cselekményére, beállításaira vonatkozó részletekről, és arról, hogy miféle dolgokat várhatunk, mikor a játék megjelenik.
  1. Mit várhatunk a Neverwinter Nights 2 kampányától?
  2. Lesz lehetőségünk társak toborzására?
  3. Miféle változásokat hajtottak végre a kezelőfelületen?
  4. Milyen Többjátékos (Multiplayer) beállításokra lesz lehetőség?
  5. Mesélj nekünk egy keveset a történetről.
  6. A Neverwinter Nights területei és lényei nem voltak túl változatosak - ez lesz a helyzet a Neverwinter Nights 2-ben is?
  7. Hogyan fognak a játékosok egyik helyről a másikra utazni a Neverwinter Nights 2-ben?

1. Mit várhatunk a Neverwinter Nights 2 kampányától? ^
Egy nagyszabású történet, bőséges szerepjáték lehetőséggel. Azt a lehetőséget, hogy megalkosd saját karaktered és meghatározd személyiségét a játék világában. Sok izgalmas D&D 3.5E csatát miközben teljes irányításod alatt tartod a főkaraktert és a három választott csapattagot. Egy intuitív, élvezetes kezelőfelületet, amely a Dungeons & Dragons bonyolult szabályainak kezelésében lesz segítségedre. Ha a klasszikus Dungeons & Dragons (Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, vagy az eredeti Neverwinter Nights) rajongója vagy, akkor a Neverwinter Nights 2 is neked való. Ha még soha nem játszottál korábban D&D RPG-vel, úgy az intuitívabb kezelőfelület és a letisztult 3.5E szabályrendszer nagyszerű lehetőséget biztosít a kezdéshez!

2. Lesz lehetőségünk társak toborzására? ^
Igen, vannak társak, akik a kampány során csatlakoznak a játékos csapatához. Amellett, hogy úgy viselkednek, s irányítják önmagukat, mint az NWN1-ben, a harc során teljesen irányításod alá vonhatod őket. Ha úgy akarod, a harc során akár az összes döntést meghozhatod helyettük - de ha nem akarod, akkor nem kötelező.

3. Miféle változásokat hajtottak végre a kezelőfelületen? ^
Végrehajtottunk néhány olyan változtatást a játék kezelőfelületén, mellyel jóval áttekinthetőbb lett a végfelhasználók számára. Az egyik legnagyobb változás (a standard NWN kezelés mellett), hogy lehetőséged lesz egy olyan új irányítási sémát kiválasztani, ami sokkal RTS-szerűbb lesz - ez talán egy kis segítséget jelent azoknak, akik úgy játszanak a Neverwinter Nights 2-vel, hogy az első játékos nem ismerik.

4. Milyen Többjátékos (Multiplayer) beállításokra lesz lehetőség? ^
A játék megjelenésekor már lesz lehetőség majd az együttműködő (co-op) játékmenetre - továbbá, az eszköztár lehetőséget biztosít számodra, hogy saját küldetéseket hozz létre, amelyet az interneten keresztül a barátaiddal is játszhatsz.

5. Mesélj nekünk egy keveset a történetről. ^
A Neverwinter Nights 2 történetének fonala a Mere of Dead Men (Halott Emberek Pusztasága) közepén - szülőhelyeden, a West Harbor (Nyugati Kikötő) egyszerű falujában. Csupán a bátrak és erősek képesek túlélni egy ilyen veszélyes, szörnyek-járta mocsárban és a helyi lakosok keményebbek a hétköznapi embereknél, s nem veszítették el büszkeségüket sanyarú sorsukban sem. De egy éjszaka rémálom szakad a falura - és úgy tűnik egy rég-eltemetett relikvia az, egy sötét háború maradéka, melyet még gyerekkorodban vívtak ezen a vidéken. Nem sokkal ezután, egy reménytelen feladatot bíznak rád, el kell jutnod Neverwinterbe, hogy felfedd a relikvia titkát, miközben az ellenség a nyomodban jár. Az események láncolata hősies feladatra kényszerít, megadva azt az erőt, hatalmat és tudást amire szükséged van, hogy visszavágj azoknak az erőknek, melyek ellened és a Birodalom népei ellen gyülekeznek.

6. A Neverwinter Nights területei és lényei nem voltak túl változatosak - ez lesz a helyzet a Neverwinter Nights 2-ben is? ^
Különféle okokból kifolyólag a Neverwinter Nights területei és lényei sokkal változatosabbak lehetnek, mint az első játékban voltak. A Neverwinter Nights területi elem-alapú (tile-based) szinteket használt mind a külső, mind a belső területeknél, ami kissé "blokkszerű" kinézetet kölcsönzött a városoknak és az erdőknek. Ezt elkerülendő a Neverwinter Nights magasságtérképeket (heightmaps) fog használni a külső területeken. Ez egy olyan technológia, amely mind a fejlesztők, mind a közösség számára egy könnyen megalkotható, változatos környezet létrehozását biztosítja; ideértve a hullámzó dombokat, a sekély völgyeket, a hegyszorosokat, s mindezeket úgy, hogy nincs szükség új területi elem-készlet (tileset) létrehozására. Ezen kívül a szörnyek, az elhelyezhető objektumok (placeables) méretezhetőek és színezhetőek, így megjelenésük és méretük egyedi változatait is létre lehet hozni.

7. Hogyan fognak a játékosok egyik helyről a másikra utazni a Neverwinter Nights 2-ben? ^
A játékosoknak lesz majd egy világtérképük, melyről - a Baldur's Gate 2-höz hasonlóan - kiválaszthatják a már ismert helyszíneket. Miután a játékos kiválasztott egy helyszínt, azonnal odautazik - bár az út során történhetnek összecsapások...




A JÁTÉKOS KARAKTER^
Mit szükséges tudnod, ha egyjátékos módban játszol a játékkal (ideértve a Hivatalos Kampányt - Original Campaign, vagy "OC"), továbbá milyen sajátosságokra kell ügyelned, hogy be tudd fejezni a játékot.
  1. Létre tudom hozni a saját karakteremet?
  2. Miféle lehetőségek állnak majd rendelkezésemre, amikor létrehozok egy karaktert?
  3. Lesz majd arra lehetőségem, hogy egyedi megjelenést adjak a karakteremnek?
  4. A jellemem megváltozik majd a játék során?
  5. Képes leszek bármilyen hatást gyakorolni társaimra a játék során?

1. Létre tudom hozni a saját karakteremet? ^
Igen. Nem kell előre legyártott karakterrel játszanod a Neverwinte Nights 2-ben - saját választásaid alapján alkothatod meg a karakteredet.

2. Miféle lehetőségek állnak majd rendelkezésemre, amikor létrehozok egy karaktert? ^
Rengeteg - Kiválaszthatod a fajodat, alfajodat, osztályodat, képességeidet, szakértelmeidet, stb. Továbbá a rendelkezésre álló lehetőségek közül kiválaszthatsz majd egy háttértörténetet, ami hatással lesz arra, hogy szülőhelyed lakosai miként viszonyulnak hozzád, valamint különféle különleges bónuszokat ad a játék kezdetekor.

3. Lesz majd arra lehetőségem, hogy egyedi megjelenést adjak a karakteremnek? ^
Igen! Az ún. “tint-mapping” és méretező rendszerünk lehetőséget ad arra, hogy szinte minden részletében egyedivé tedd a karaktered. Ezenkívül, mindkét nem számára - minden faj és alfaj esetében - különféle fej és hajstílus lesz elérhető.

4. A jellemem megváltozik majd a játék során? ^
Minden játékos tiszta lappal kezdi az OCt (feltéve, hogy a választott karakterosztályhoz nem kapcsolódik valamilyen jellem korlátozás). Számos nehéz döntést kell meghoznod - és majd meg látod, hogy ezek a döntések miként tükröződnek jellemedben.

5. Képes leszek bármilyen hatást gyakorolni társaimra a játék során? ^
Igen - a Knights of the Old Republic II-ben megismert befolyás-rendszer visszatér. Ez megadja arra a lehetőséget, hogy lényegi hatást gyakorolj a veled utazó társakra, s hogy reakcióikat a saját tetteidhez igazítsd.



NEVERWINTER NIGHTS 2 ESZKÖZTÁR (TOOLSET)^
Ez a rész a Neverwinter Nights 2 eszköztárról szól, amely lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy létrehozzák saját egyéni tartalmaikat, kialakítsák moduljaikat, környezetüket, és küldetéseiket, melyeket aztán saját játékaikban használhatnak fel. Itt találhatsz részleteket arról, hogy milyen újdonságok kerültek be az új eszköztárba!
  1. Mi valójában a Neverwinter Nights 2 Eszköztár?
  2. Milyen újdonságok vannak az eszköztárban?
  3. A Neverwinter Nights-ban nem volt lehetőség egyidejűleg megnyitni a párbeszédeket, scripteket és területeket - mi a helyzet ezzel kapcsolatban a Neverwinter Nights 2 esetében?
  4. Elég sok időbe tellett megtanulnom, hogyan használjam az első játék eszköztárát - ismét végig kell mennem ezen a procedúrán?
  5. Képes leszek elkészíteni a saját Kontinens Térképemet?
  6. Én is tudok majd készíteni teljesen-kontrollálható társakat?

1. Mi valójában a Neverwinter Nights 2 Eszköztár? ^
Az eszköztár egy alkalmazás, amely lehetővé teszi számodra - a játékos számára -, hogy saját küldetéseket hozz létre, ugyan azt az eszköztárt használva, amit mi fejlesztők is használtunk. Az eszköztár segítségével - saját és barátaid szórakoztatására - gyorsan és könnyedén elkészíthetsz egy kisebb kampányt, de egy olyan eszközt is a kezedbe adunk, mellyel akár egy hatalmas történetet, és saját NPC társakat is magába foglaló modot is létrehozhatsz.

2. Milyen újdonságok vannak az eszköztárban? ^
Túl sok van ahhoz, hogy itt mindet megemlítsük! De nézzünk egy rövid listát:
Új kezelő felület - Az Eszköztár kezelőfelületét teljesen átterveztük, hogy sokkal nagyobb rugalmasságot adjon. Az Ablakok rögzíthetők és feloldhatók, "fülecskézhetőek", és összezárhatók - ahelyett, hogy eldöntöttük volna helyetted, hogy miként is nézzen ki az eszköztárad, egy olyan eszközt adunk, melyet saját ízlésed szerint alakíthatsz.
Magasságtérképes (Heightmapped) külső területek - A külső területek az Eszköztárban már magasságtérképen alapulnak, s ez lehetővé teszi számotokra, hogy szabadkézzel dombokat, völgyeket és egyéb felszíni elemeket hozzatok létre anélkül, hogy váltogatnod kellene a területi elemek ("tileset") között.
Jóval rugalmasabb belső területek - Többé már senki sem kényszerít arra, hogy előre elhelyezett objektumokat használj a belső terekben. A területi elemekben nincsenek bútorok - ennek köszönhetően úgy variálod őket, ahogyan szeretnéd. Továbbá ezen túl nem muszáj csupán egyetlen területi elem készletet használnod egy belső térben - összekeverheted és összekapcsolhatod a különféle készletekhez tartozó területi elemeket, mozaikokat.
Statikus Kamerák - Most már kamerákat helyezhetsz el az eszköztárban, hozzárendelheted őket a párbeszédek soraihoz - így sokkal könnyebben hozhatod létre az átvezető bejátszásokat.
Tintmapping és méretezés - Most már közvetlenül az Eszköztárban módosíthatod az elhelyezhető objektumok, lények és sok más egyéb méretét és színét.

3. A Neverwinter Nights-ban nem volt lehetőség egyidejűleg megnyitni a párbeszédeket, scripteket és területeket - ugyanez lesz a helyzet ezzel kapcsolatban a Neverwinter Nights 2-ben is? ^
Nem. Tetszésed szerinti mennyiségű beszélgetés, script és terület nyitva lehet egyidejűleg az eszköztárban, és könnyedén válthatsz közöttük oda-vissza, csak a "fülecskéjükre" kell kattintanod. Ezenkívül feloszthatod úgy képernyőt, hogy két területet kapj: egyet a területeknek és a scripteknek, de a képernyőn bármi más kombinációját is kialakíthatod a nyitott ablakoknak!

4. Elég sok időbe tellett megtanulnom, hogyan használjam az első játék eszköztárát - ismét végig kell mennem ezen a procedúrán? ^
Nem - bár az eszköztár néhány szempontból megváltozott, az első eszköztár legösszetettebb részei nagyjából ugyanazok maradtak. Igazából az NWN-ben létrehozott legtöbb script és párbeszéd nagyjából "működni fog" - vagy csupán apróbb változtatásokra lesz szükség ahhoz, hogy használható legyen a Neverwinter Nights 2-ben is.
Mindemellett a Neverwinter Nights 2 eszköztárat ellátjuk majd egy meglehetősen nagy - segítő funkciókat tartalmazó - könyvtárral, hogy megkönnyítsük a készítők dolgát a rutinszerű script feladatok elvégzésében.

5. Képes leszek elkészíteni a saját Kontinens Térképemet? ^
Igen! Elkészítheted és scriptelheted a saját kontinens térképedet az OC minden lehetőségével együtt.

6. Én is tudok majd készíteni teljesen-kontrollálható társakat? ^
Igen - épp olyan eszközökkel rendelkezel majd, mint a fejlesztők, hogy saját moduljaidhoz létrehozd és a játékos csapatához kapcsolhasd a társakat.




KÖZÖSSÉG^
Mindenki része az NWN közösségnek, aki játszik a játékkal, modulokat készít, kérdéseket tesz fel, visszajelzést ad, vagy akár csak érdeklődést mutat. Ez a rész értetek van!
  1. A Neverwinter Nights közösség tagja vagyok, vagy szeretnék beszélgetni a Neverwinter Nights 2-ről. Van már Hivatalos Fórum?
  2. A fejlesztők olvassák és/vagy válaszolnak a fórumokon?

1. A Neverwinter Nights közösség tagja vagyok, vagy szeretnék beszélgetni a Neverwinter Nights 2-ről. Van már Hivatalos Fórum? ^
A Neverwinter Nights 2 fórumért látogass el ide - és jó mulatást!

2. A fejlesztők olvassák és/vagy válaszolnak a fórumokon? ^
Igen, a fejlesztők olvassák a fórumokat, és gyakran válaszolnak a játékosok felvetéseire.




TECHNIKAI KÉRDÉSEK^
Ez a rész lefed számos technikai, hardware és software kérdést a Neverwinter Nights 2-vel kapcsolatban.
  1. Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az NVIDIA SLI sajátosságait?
  2. Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az AMD 64-bit-es processzorait?
  3. Kihasználja a Neverwinter Nights 2 a dual-magos processzorokat?
  4. A Neverwinter Nights 2 továbbra is az Aurora grafikus motort használja?
  5. A Neverwinter Nights 2 kihasználja az új videokártyák biztosította lehetőségeket?

1. Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az NVIDIA SLI sajátosságait? ^
Igen, ha van két videokártyád, amely kihasználja az SLI lehetőségeit, a Neverwinter Nights 2 támogatni fogja őket.

2. Támogatni fogja a Neverwinter Nights 2 az AMD 64-bit-es processzorait?
Igen, tervezzük, hogy teljes mértékben támogatjuk az AMD 64-bit-es processzorait futtató Windows XP-ket, bár a játék nem támogatja a Window XP x64-es változatát.

3. Kihasználja a Neverwinter Nights 2 a dual-magos processzorokat? ^
A Neverwinter Nights 2 Eszköztár egy többszálú alkalmazás; ebből kifolyólag kihasználja a dual-magos processzorok nyújtotta előnyöket, mind az AMD mind az Intel processzorok esetében.

4. A Neverwinter Nights 2 továbbra is az Aurora grafikus motort használja? ^
A Neverwinter Nights 2 grafikus motorját kicseréltük a következő generációs Electron motorra, amely támogatja a fejlett grafikus lehetőségeket, mint amilyenek a teljes dinamikus fények, a normál mapping, a tükröződő mapping, az árnyék maps-ek, és még sok más egyéb.

5. A Neverwinter Nights 2 kihasználja az új videokártyák biztosította lehetőségeket? ^
Igen - a játék teljes mértékben támogatja a Shader model 2.0 és 3.0-ás kártyákat (ilyenek az NVIDIA GeForce 6 és 7 szériák és az ATI Radeon X1800) hogy káprázatos vizuális effekteket valósítson meg, sokkal magasabb frame rate-en, mint az a régi kártyákkal lehetséges.
A játéknak legalább egy DirectX 9.0c kompatibilis videokártyára van szüksége, mely legalább a Shader Model 2.0-t támogatja.

Fordította: Steve_Sum
Forrás: Hivatalos oldal - FAQ


(Vissza)

Fordította / írta: Kwish
2006.03.03.