Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Spirit Shaman (Szellem sámán) MotB

A szellem világ mestereiként a szellem sámánok a papok és druidák isteni hagyományaitól eltérő utat követnek. A szellem sámán világa teli van nagy hatalmú, élő szellemekkel, melyek közül némelyik segítőkész, némelyik ártó szándékú.

A szellem sámán egyezséget köt ezekkel a szellemekkel, s így hatalmat szerez a természeti világ felett, s olyan erős isteni mágiához fér hozzá, mellyel segítheti társait, vagy épp szétzúzhatja ellenségeit. A szellem-lények közé sorolhatóak a feyek (???), elementálok, és az olyan testetlen élőhalottak, mint a lidércek és az árnyak.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Alapképesség Bölcsesség (WIS), Karizma (CHA)
Életpont d8
Alap tám. bonusz
(BAB)
Közepes
Magas mentők Állóképesség és Akarat
Fegyver jártasság Bunkó, tőr, dobónyíl, szekerce, lándzsa, parittya, bot, rövid íj, dobófejsze és könnyű számszeríj.
Páncél használat Könnyű páncélzat és pajzsok (kivéve toronypajzs)
Skill pontok (4 + INT módosító x 4 az első szinten) 4 + INT módosító
Osztály skillekKoncentráció (Concentration), Alkímia (Craft Alchemy), Diplomácia (Diplomacy), Heal (Gyógyítás), Műveltség (Lore), Hallgatózás (Listen), Varázslatismeret (Spellcraft), Észlelés (Spot) és Túlélés (Survival).
Varázshasználat A szellem sámán olyan isteni varázslatokat használ, melyeket a druida varázslat-listáról választ ki. A druidákkal ellentétben neki nincs szükséges a varázslatok előzetes memorizálására, viszont csak korlátozott választékú varázslatokat tanulhat meg. Egy adott varázslat használatához a szellem sámán WIS értékének legalább egyenlőnek kell lennie a (10 + varázslat szintje) értékkel (így pl. 10 WIS elég a 0 szintű varázslatokhoz, a 11 WIS az első szintű varázslatokhoz, ésígytovább). A szellem sámán CHA alaptulajdonságának értéke meghatározza a varázslatai nehézségi fokát (DC).
Szellem vezető
Spirit Guide
A szellem sámán rendelkezik egy szellem vezetővel, mely a szellem világ megtestesülése, s csakis a karakter elméjében és lelkében létezik. Az első szintű szellem sámán a szellem vezetőnek köszönhetően elnyeri az éberség (Alertness) képességet.
Szellemek büntetése
Chastise Spirits
A második szinttől kezdődően a szellem sámán 1d4 sebzést okozhat (minden sámán szint alapján) a tőle 30 lábnyi sugarú körön belül tartózkodó összes szellemnek. A képességgel érintett szellemek sikeres mentődobással felezhetik az őket ért sebzést (DC = 10 + szellem sámán szint + CHA módosító). Ezt a képességet naponta (3 + CHA módosító) alkalommal lehet használni.
Szellemek észlelése
Detect Spirits
A harmadik szintű szellem sámán szellem vezetőjét arra is használhatja, hogy észleljen bármely, a közelében tartózkodó szellemet. A felfedezett szellemek megjelennek a mini-térképen. A képesség 10 percig tart.
Szellemek áldása
Blessing of the Spirits
A negyedik szintű szellem sámán nyer +2 kitérés bonuszt a páncélzatosztályához, és +2 módosítót a szellemek támadásaival és egyéb képességeivel kapcsolatos mentődobások esetén. Ezt a hatást el lehet törölni (dispell), de a szellem sámán bármikor újra aktiválhatja.
A vezető útmutatása
Follow the Guide
A szellem vezető útmutatásával segíthet a szellem sámánnak megőrizni az elméje feletti uralmat. Az ötödik szint elérését követően, ha a szellem sámánt valamilyen elme-befolyásoló varázs vagy hatás éri, és nem sikerül a mentődobása, akkor azonnal megkísérelhet egy újabb mentődobást, ugyanazon nehézségi fok (DC) mellett. Ez az extra esélyt csak a mentődobások vonatkozásában nyeri el a karakter. A képesség nem halmozódik a többi hasonló képességgel (melyet esetleg más osztály alapján kapna meg a szellem sámán).
Szellemharcos
Ghost Warrior
A hatodik szintet elérő szellem sámán képes csalhatatlan biztonsággal lecsapni a szellemekre. Ha szellemek ellen harcol, akkor egyáltalán nem befolyásolják a szellemek testetlen jellegzetességéből fakadó hatások (pl. az ütés elvétésének lehetősége).
Szellemek védelme Warding of the Spirits A hetedik szintet elérő szellem sámán képes társainak +2 kitérés bonuszt nyújtani a páncélzat osztályukhoz, valamint +2 módosítót adni a szellemek támadásaival és egyéb képességeivel kapcsolatos mentődobások esetén. Ezt a képességet naponta egyszer használhatja, és a képesség hatása 10 perc / sámán szint időtartamig tart. E képesség hatása nem adódik össze a Szellemek áldása képesség hatásával.
Szellemforma
Spirit Form
A kilencedik szintet elérő szellem sámán elnyeri azt a képességet, hogy naponta egyszer átmenetileg testetlenné válik, s ezzel öt körön keresztül 50%-os rejtőzködés (concealment) bonuszt kap. A 15. szinttől naponta kétszer, míg a 20. szintet követően már naponta háromszor használhatja ezt a képességet.
Szellem visszahívása
Recall Spirit
A 11. szintet elérő szellem sámán elnyeri azt a képességet, hogy naponta egyszer képes életre kelteni valakit (aki nem olyan rég hunyt el). A képesség hatása hasonló a feltámasztás (raise dead) varázslathoz.
Szellemek gyengítése
Weaken Spirits
A 16. szintet elérő szellem sámán elnyeri azt a képességet, hogy döntése szerint a körülötte 30 láb sugarú körben található összes szellem védelmi képességét megszünteti a Szellemek büntetése képességének kiterjesztésével. Az elgyengült szellem elveszíti az összes ellenállását, sebzés csökkentését, s az esetleges rejtőzködés és találati esély csökkentő hatásokat. Ez a gyengítő hatás egy körön keresztül tart, melyet további +1 kör egészít ki a szellem sámán minden harmadik szintje után. A sikeres akaraterő mentődobást (DC = 10 + szellem sámán szintje + CHA módosító) végrehajtó szellemek mentesülnek a gyengítő hatás alól.
Szellem-utazás
Spirit Journey
A 17. szintet elérő szellem sámán elnyeri azt a képességet, hogy naponta egyszer átlépjen a szellem világba. E hatás a szellem sámán minden egyes szintje után egy körig tart, s ez idő alatt a szellem sámánt nem lehet megtámadni, illetve ő sem támadhat senkire.
Szellemek kedvence
Favored of the Spirits
A 19. szintet elérő szellem sámán végrehajthat egy különleges rítust, mely megvédi a haláltól. E hatás védelme alatt a szellem sámán azonnal visszagyógyul szellem sámán szintenként +10 életerő pontot (de legfeljebb 150 HPt), ha életereje 0 értékre csökken. Ha a rítus hatását kihasználta a karakter, akkor a sámánnak pihennie kell, hogy ismét elnyerje a szellemek jóindulatát.
A szellem, aki jár
Spirit who walks
A 20. szintet elérő szellem sámán eggyé válik a szellemvilággal. Elnyeri a sebzés csökkentés 5 / hideg acél képességet; +3 ellenállás bonuszt kap a bűbájok elleni mentőkre, és elnyeri a szürkületi látás képességet is (ha addig azzal nem rendelkezett).

Thanx to Ravine!


Fordította / írta: Kwish
2007.09.29.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.10.02. - NWN2: MotB - Hiányzó fajok kilőve

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.09.28. - Favored Soul (Isten kegyeltje) MotB
2006.12.06. - Warlock (Boszorkánymester)
2006.12.02. - Wizard (Varázsló)
2006.12.01. - Sorcerer (Mágus)
2006.11.30. - Rogue (Kalandor)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása