Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.03.23. - Kwish

1UP előzetes (haha), de új képekkel!

Tennap a 1UP is lehozott egy kisebb előzetest a játékról. Nyúlfarknyi a cucc, szöveges értelme és értéke talán még annál is kevesebb. Betettek viszont öt olyan képecskét, amitől minden Gothic III érdeklődőnek gyorsabban kezd verni a pici szíve (már ha épp nem az Obliviont miskárolják). Jah, de csak négy az új...

Ha valakit megölsz ebben a játékban, az azért lesz, mert úgy akarod. Bezony ám, kedves éjszakai baglyok és korán kelők, ha egy ellenfél elesik a Gothic 3-ban, akkor azt csak egyszerűen leütöttétek, vagy "elesett". A konzol RPGk ellenségeihez hasonlóan az ellenségeitek nem halnak meg a harc végén, csak épp a földre kerülnek. Rajtatok múlik, hogy tovább sétáltok-e, vagy végeztek velük egy halálos csapással. A Gothic sorozat mindig lehozta a csillagokat is, ha arról volt szó, hogy szabadságot adjanak a játékosoknak. A harmadik részben a Gothic remélhetőleg megvalósítja még a játékosok álmait is.

A GDCn látott verzió még elég korai - a fejlesztők őszi megjelenést céloztak meg - de érdekes volt látni, hogy mi történt a játékkal (a játék egyik producere mutatta meg a harci modellt). A mágiát még nem implementálták, így a főkarakter kezében megjelent masszív kétkezes kard volt a lényege annak, amit láttunk. A producer fogta ezt a páncélos, felfegyverzett figurát, és megtámadta az egyik kapunál - meglehetősen zavartan - silbakoló páncéllal nem rendelkező őrt. Az NPC végül sikeresen halálra verte a játékos karaktert, miután keresztül zavarta a városka terén. Ha az AIt már implementálták volna, akkor a többi őr is csatlakozott volna a küzdelem láttán; a városlakók úgy reagáltak volna, hogy megszakítják megszokott napi tevékenységüket; és az események felkelthették volna az olyan frakciók figyelmét, mint pl. az Orvgyilkosok... de a kulcsfontosságú dolog itt igazán az, hogy a producert alaposan helybenhagyták.


Könnyű lett volna egy olyan demóval előhozakodni, melyben egyszerűen azt látjuk, hogy a karakter feltápolva átnyomul a környezetén, de ehelyett azt figyelhettük meg, mi történik, ha a karakter valami olyan dologba kezd bele, mellyel nem boldogul. És ez a kulcsfontosságú különbség a harmadik rész, és a korábbi két rész között - ez a játék arról szól, amivel a játékos ténylegesen foglalkozhat, nem pedig azokról az ideális körülményekről, amivel a fejlesztők kedve szerint foglalkozni kellene.

Például, a sorozat végül szakított a kínzó billentyűzet centrikus irányítási modellel - nem azért, mert a fejlesztő csapat elismerte volna, hogy lenne vele bármi probléma, hanem azért, mert a játékosok inkább a billentyűzet-egér irányítási modellt szerették volna használni. A sorozat kimozdul a két első rész börtön-szigetéről a kontinensre, elég teret adva arra a fejlesztőknek (lényegében háromszor akkorát, mint a Gothic II esetében volt), hogy megvalósítsák a Gothic kötetlen lehetőségeit. A Gothic 3 nem ígér kötetlen játékélményt, hogy aztán adjon egy lineáris, 30 órás dungeon-bóklászást (bocs, Gothic 1), de nem is akar többet ígérni ennél, hogy aztán letegyen a játékosok kezébe egy olyan játékot, ami annyira bonyolult és frusztráló, hogy az ember inkább a dungeon-bóklászással próbálkozik megint (Gothic II, most rád és a bugos küldetéseidre gondolunk).

A Gothic 3 célja, hogy egy olyan RPGt biztosítson, ahol a játékosok szinte bármit megtehetnek, de a legjobbnak mégis azt találják majd, ha követik a főtörténetet (az emberiséget leigázó ork hadseregről, és a vezért kereső emberi ellenállásról). A 30 órás játékmenettel, a már korai formájában is mutatós engine-el és ezzel a fejlesztő csapattal a Gothic igazi nagy dobás lehet Ámerikában. Az európai megjelenés ősszel várható.

Szerző: Patrick Joynt
Forrás: 1UP - Gothic III preview




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.03.29. - Rövid beszámoló a bécsi eseményről
2006.04.04. - FiringSquad mini előzetesecskécske
2006.06.25. - GameStar infómorzsák, meg képecskék máshonnan
2006.07.03. - Gamestar morzsalék és képecskék
2006.08.20. - Új infómorzsák a PC Action-ből

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.03.01. - 1UP előzetes
2006.01.01. - ActionTrip előzetes
2005.08.22. - 2005 GC áttekintés a WoG-tól


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása