Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.01.01. - Kwish

ActionTrip előzetes

Az ActionTrip lehozott egy Gothic 3 előzetest, nem most, még karácsony előtt. A szöveg egy részét hanyagoltam, mert nem közvetlenül a játékkal kapcsolatos (ebből a részből talán annyit jegyeznék meg, hogy megvan az ámerikai forgalmazó is, az Aspyr Media személyében). Új infó szerintem nincs benne, korábbi anyagok (néhol már avitt) tálalásának tűnik a dolog.

A Gothic 3-ban a játékosok egy új világot fedezhetnek fel. Az első két rész egy szigeten játszódott, mely a kontinenstől el volt zárva. A játékosok szabadon mehettek oda, ahová akarta, megoldhattak bármely küldetést, amit csak akartak, és kedvük szerint csatlakozhattak bármelyik frakcióhoz. Az utad során gyakran hallhattad, hogy a kontinensről beszélgetnek, de soha nem volt rá lehetőséged, hogy lásd azokat a területeket. A Gothic 2 úgy fejeződött be, hogy a játékosok elhajóznak a kontinens felé. Nos, a Gothic 3 úgy kezdődik, hogy a hajód kiköt. A hősünk érkezésekor megtudja, hogy a háborút az orkok nyerték, s most már ők irányítják a kontinenst. Az emberek többsége rabszolga, s arra kényszerítik őket, hogy engedelmeskedjenek félelmetes ellenségeiknek. Megnyugodhat mindenki, senki sem fog unatkozni, ezt garantálja az ezernél is több egyedi karakter, mellyel kapcsolatba lehet lépni (ez a szám jóval meghaladja az előző részben megismerhető NPCket, melyek száma megközelítőleg 400 volt).

A Gothic 3 világa hatalmas - közel négyszer nagyobb, mint a Gothic 2 esetében, ami elég jelentős növekedést jelent. Ha jól emlékszem, a második részben a játékosok olyan 2-3 várost látogathattak meg (kiegészítővel együtt). Nekem belekerült egy kis időbe, mire mindegyiket felfedeztem. Most a karaktered lehetőséget kap közel 20 város felkeresésére, melyek legtöbbjét sajnálatos módon - a mocskos orkok népesítik be.

Ha már egyszer elkezded utad, nagyon sok választási lehetőséged lesz. Az egyik első döntés, hogy vajon hajlandó vagy-e segíteni az orkoknak, s harcolsz-e az ügyük érdekében. A játékosok akár így is tehetnek, ha ehhez van kedvük. Ha viszont így határozol, nem számíthatsz túl meleg fogadtatásra a közelben található emberi településeken. Ha viszont lojális maradsz, és az embereket támogatod, elkerülhetetlenül összeütközésbe kerülsz az orkokkal. Ha egyszerre akarsz az ember-ork háború mindkét oldalán lépni valamit, akkor elküldheted mindkét felet a fenébe, s így a saját sorsod kovácsa lehetsz. Aztán, a Gothic kettőben legfeljebb kettő, vagy három frakció volt. A Gothic 3-ban hat különböző frakcióból választhatsz. Ha csatlakozol egy ilyen csoporthoz, az befolyásolja, hogy a többi város lakói, és az ellenfelek miképp viszonyulnak hozzád... így érdemes alaposan megfontolni, hogy miként dönt az ember.

Igazából azonban, bárhogy is döntesz a Gothic 3-ban, az így, vagy úgy, de befolyásolni fogja a világot, és a környezetedben található embereket. A Piranha Bytes csapata már többször is hangsúlyozta, hogy egy életteli és meggyőző környezetet szeretne kialakítani. Így, ha például az éjszaka közepén szeretnél fegyvereket vásárolni, nagy valószínűséggel zárva találod majd a kovácsműhelyt. Ugyanez a helyzet a kereskedőkkel és a lakosokkal is. Minden egyes NPC a környezetnek megfelelően reagál. Így, fényes nappal az összes bolt nyitva lesz, s bármit megvehetsz, amit csak akarsz.

A NPCk rendszerint a tetteidnek megfelelően viselkednek. Ha egy farmer látja, hogy megölted a birkáit (jaj, ne már, ez egy korábbi interjuhéból előrángatott példa :-/ ), ne várd tőle azt, hogy barátságos lesz veled. Ráadásul terjeszteni kezdi ostoba tettedet, így a többiek sem lesznek már annyira segítőkészek. Ezt elkerülendő megölheted a farmert is, s így elejét veszed az egész birka problémának. Persze a dolgok még rosszabbra fordulhatnak, ha valaki a szemtanúja lesz, hogy mit teszel a szegény farmerrel (mely esetben a városlakók ismét elutasítják, hogy segítsenek neked). Szerencsére, máshogy is megoldható a dolog. Más embereket különféle, hagyományosnak is tekinthető módokon győzhetsz meg - pénzt ajánlasz nekik, teljesítesz nekik néhány feladatot, ésatöbbi. Ha így teszel, elnyered bizalmukat. Lényegében minden problémának van valami megoldása, de a kulcs az mindenhez, hogy gondolkozni kell, mielőtt cselekszel.

Nagyon sok szuper dologgal egészítették ki a Gothic 3-at. Bár azt hangsúlyoznom kell, hogy a fejlesztők még mindig gondolkoznak néhány ötleten. Úgy tűnik, hogy a Piranha Bytes komolyan érdeklődik az iránt, hogy a rajongók általában véve hogy éreznek a Gothic világával és a karakterekkel kapcsolatban. Például, a legtöbb rajongó szeretne lovaglást látni a játékban. A fejlesztők még mindig azzal foglalkoznak, hogy miként implementálják ezt a harmadik részbe (azóta már kiderült, hogy NEM lesznek hátasok ). Nehéz megítélni, hogy ez vajon jó lenne-e, avagy sem. Ha a lovakat betennék a játékba, akkor a játék egyéb elemei esetleg háttérbe szorulnának - olyan elemek, melyek miatt egy RPGvel jó játszani, mint például a módszeres felfedezés, a kincsek keresése ésatöbbi. Ráadásul a játék ütemét is megváltoztathatná. Bárhogy is legyen, azt hiszem érdekes lenne látni a hátasokat a Gothic-ban.

Úgy tájékoztattak, hogy a dupla kezes kardviselet is bekerült a játékba. Mint megtudtuk, a fejlesztő csapat ki is veheti ezt a jellemzőt a játékból, ha bármilyen módon akadályozza a játékmenetet. Azonkívül, hogy új képességeket ("trait") adnak a játékhoz, el szeretnék kerülni azt is, hogy bonyolulttá tegyék a harcrendszert, ami - el kell ismernem - elég érzékeny területe a Gothic-nak. A problémát az jelentette, ahogy a harcot és a kombók használatát megoldották a Gothic 2-ben. Nagyon sok játékos panaszkodott emiatt, bár sokan boldogultak vele.

A Piranha Bytes módosítja a lények intelligenciáját is, annak érdekében, hogy életszerű környezetet teremtsen a játékban. Az AI-irányította lények a környezetüknek megfelelően reagálnak. Például, kalandjaid során találkozhatsz az ún. hornrammer nevű lényekkel (bocs, valaki már mondta, hogy ezek mik, csak elfeledtem :-/ ), melyek békés lények, s szemmel láthatólag ártalmatlanok. Ugyanakkor, ha provokálják őket, rendkívül veszélyesekké válnak, s megsebeznek bárkit, aki a közvetlen közelükben tartózkodik. A trükk az, hogy ezt a saját javadra fordíthatod, ha ráveszed e lényeket, hogy ellenfeleid felé robogjanak. Másrészt, nagyobb lényeket csalhatsz az orkok városainak közelébe. Hatalmas T-Rex-eket találhatsz néhány helyen, s meglehetősen könnyen "rábírhatóak" arra, hogy bemenjenek a városokba, s jól ráijesszenek az orkokra.

A játék egy új engine-en, az ún Genome Engine-en fut. Ez az új technológia csodákat tett a környezettel. A Gothic 2-vel összevetve jelentősen fejlődtek a dolgok. Minden területet aprólékosan megterveztek és a háttérben rendkívüli részletgazdagsággal dolgozták ki. A Piranha folyamatosan arra törekszik, hogy realisztikus világot hozzon létre, így nagyon sok munkát fektettek az olyan területek létrehozásába, mint pl. az erdők, sivatagok és havas területek. Szomorú, de egy kicsit még várni kell, míg látjuk ezen területek "működését" a gyakorlatban. A karakter és lény modellek radikális átalakításon estek át. Hogy illusztráljuk a dolgot, a Gothic 2 1.200 poligonnal oldotta meg a dolgot, míg a Gothic 3-ben minden egyes karakter 12.000 poligonból áll. Úgy tudjuk, hogy néhány karakter életre keltéséhez a motion capture technológiát is használták. Ha minden elkészül, a látványvilág minden bizonnyal a játék egy erős pontja lesz.

(A hivatalos oldalon található zene-minták teccenek az előzetes írójának...)

A fejlesztők szerint nagy valószínűséggel lesz demó verziója is a játéknak (közel a megjelenéshez), s már az is elhangzott, hogy a játékot feltehetőleg egy DVDn adják ki. Vannak pletykák a konzol verzióról, de akkor is a PC verzió maradna az elsődleges.

Forrás: ActionTrip – Gothic 3 preview





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.03.01. - 1UP előzetes
2006.03.23. - IGN frissített benyomások
2006.03.23. - 1UP előzetes (haha), de új képekkel!
2006.03.23. - Gothic III - 1UP előzetes (haha), de új képekkel!
2006.03.29. - Rövid beszámoló a bécsi eseményről

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.08.22. - 2005 GC áttekintés a WoG-tól


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása