Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

TELOS - CITADELLA (mellék)

(TARTALOM)
(Előzmény: Citadella (fő))


HELYSZÍNEK: KÜLDETÉSEK


082 MODUL - NYUGAT (Vissza)
(Czerka iroda, Exhange kirendeltség - labor, Opo Chano droid kereskedő - szerelőpult)

Miután kiszabadulunk a házi őrizetből nézzünk körül mindenhol. A lakómodulokban nem sok mindent találunk, egyrészt az ajtók többsége zárva van, másrészt ahol nyitva, ott se találunk érdekes dolgokat. No persze kivételek mindig vannak.

A B2 lakómodulban egy droid kereskedő lakik. Érdekes módon elkezd magyarázkodni, mikor bemegyünk, de aztán észbe kap. Nem kell aggódni, később szerephez jut a fősodor egy küldetésében, de most inkább a lényeg az, hogy van egy szerelőpult a lakásában.

Az A3 lakásban felszedhetünk egy újabb vibropengét.

Az A2 lakásban egy érdekes kis közjáték mehet vége. Van ott egy lezárt láda, melyet ha kinyitunk és kivesszük a cuccot, akkor megjelenik a tulaj, aki természetesen vérig van sértve a tolvajlásunk miatt... (Én itt kezdtem reménykedni, hogy ÍGY van megírva az a játék. No de persze nem.) Kimagyarázhatjuk magunkat, és elsunnyoghatunk. DE, az is megtörténhet, hogy kenyértörésre visszük a dolgot és megöljük szerencsétlen ipsét. Ennek annyi a jelentősége, hogy beindít egy szimpla kis közjátékot a csapat tagjai között, mely szerint Kreia kiakad, hogy ártatlanokat öldösünk és gyakorlatilag megkér, hogy a jövőben tartózkodjunk ettől. (INF Kreia, Atton)



082 MODUL - KELET (Vissza)
(Ihoriai központ, egészségügyi központ - labor asztal)

Sok érdekesség itt mellékszál szempontjából nincs, alapvetően a fősodor eseményei kapcsolódnak ide az Ithorian központ miatt. No persze dark karakterrel lehet más érdekesség is ;-)



081 SZÓRAKOZTATÓ MODUL (Vissza)
(Dobo kereskedő testvérpár - szerelőpult, kantin - pazaak, swoop race, TSF központ)

Ha átmegyünk a szórakoztató központba, akkor a kantin előtt szemtanúi lehetünk, ahogy két bunkó tettleg bántalmaz valakit. Nagyszerű alkalom a közbeavatkozásra. A tuskók elég szép XPt termelnek, esély van LSP nyerésre, de ha mohók vagyunk, egy kis kredithez is juthatunk.

A szórakoztató szinten van két kereskedő is, a Dobo testvérek. Nem igazán szeretik egymást, az egyik szó szerint hasznavehetetlen sz@rokat árul, míg a másiknál előfordulhat néhány igen kellemes cuccocska. Itt az állomás második szerelőpultja.

A kantin szokás szerint a társasági élet központja, az esetleges küldi-csatolásokon kívül két érdekes dolog van, az egyik hogy itt lehet swoop race-re benevezni. Jómagam szívből utálom ezt a hülyeséget is hihetetlenül béna vagyok benne, szóval nem is próbálkoztam. A másik, egy hölgy, Mebla Dule, akivel pazaakot lehet játszani. Ha háromszor megverjük, akkor elnyerjük tőle a játék egyik speciális kártyáját, ami a közvetlenül előtte letett lap értékét duplázza meg. Lapokat is lehet tőle venni, őszintén szólva, mielőtt én elkezdtem volna vele játszani, megvettem az értékesebbeket...(ezek a +/- kártyák)



126 DOKK MODUL (Vissza)
(Ithorian dokk)

Alapvetően csak átmenő tételek leszünk itt, az éppen esedékes küldin kívül más miatt nem érdemes ide jönni...



KÜLDETÉSEK

(High Stakes) Az A1 lakómodulban találkozunk egy Harra nevű twi'lek-kel, aki egészen maga alatt van. Elvesztette a kedvesét, Ramannát pazaakban, aki most kénytelen emiatt a kantinban táncolni, új urának és parancsolójának, Doton Het-nek engedelmeskedni. Felajánljuk segítségünket Harrának.
Elmegyünk a kantinba, beszélünk Dotonnal (ott meregeti a szemeit a táncosok közelében). Meglehetősen borsos áron, 2.000 CR-ért hajlandó lenne nekünk adni a lányt. Mivel ennyi pénzünk nincs, meg hülyék sem vagyunk, megkérdezzük, hogy pazaakban nem lenne-e hajlandó tétként feltenni a csajszit az 1.000 CR ellenében. Nos, ebbe már belemegy. Nincs más, mint megverni pazaakban (ez előtt ajánlatos azért Mebla Dule-től megszerezni a kétoldalú kártyákat, meg a duplázóját is).
Ha megnyertük a lányt, rajtunk múlik, hogy mit kezdünk vele. Jó fiúként szépen visszavittem Harrához, de csak azért, hogy elengedjem, csináljon, amit akar. Persze Ramanna nem marad a dilinyós fiúja mellett, szépen lelép.
(Vissza)


(New Fuel Source) Grenn hadnaggyal beszélgetve szóba hozzuk a Citadella állomás helyzetét, most, hogy a Peragus bányatelep megsemmisült. Úgy látszik, Atton jól sejtette a dolgot, komoly bajok lehetnek. Nehezen tudják biztosítania folyamatos munkát. A tartalékok talán elegendőek lesznek az állomás üzemeltetéséhez, meg a bolygó helyreállítási munka eredményeinek fenntartásához, de fejlesztésekhez, továbblépéshez már nem. Új üzemanyagforrást kellene találni...
(Vissza)


(TSF Bounty: Batono has vanished) Eltűnt valami Batono nevű fickó. A Czerkának dolgozott, de igazából a TSF-nek segített, információkat próbált szerezni. Ő volt a Czerka dokkok felügyelője, s a csempészést szerették volna a közreműködésével leleplezni. Néhány hete azonban eltűnt, s érdekes módon Grenn sem tudja kerestetni, bármennyire is szeretné, mert a TSF-et leállították az ügyről, felsőbb nyomásra. A legutolsó információ az, hogy a Czerka dokkolónál volt, látta is ott néhány cerkás őr, de nem akartak együttműködni.
Elmegyünk a Czerka hangárhoz (128 modul, egyik vége), de a Czerka tisztviselő nem hajlandó infót kiadni, azt mondja, csak a társaság helyi képviseletének vezetője, Ms Lorso tud felvilágosítást adni az alkalmazottakról.
Meglátogatjuk Lorso kisasszonyt. Jana közli, hogy Batono nem volt közülük való, inkább az az idealista típus volt, nem az a pénzéhes mocsadék, akire a Czerkának szüksége van. Mielőtt elhagyta a céget, igazi jó alkalmazottként ellopott pár adatot. A cerkás vezér ezek után már csak annyit mond, hogy Batono elég gyakran megfordult az ithorianoknál.
Nosza, akkor átugrunk oda is. Chodo először tagadja, hogy ismerné Batonot, de aztán - mikor említjük, hogy Grenn keresi - elárulja, hogy a fickó a C1 appartmanban húzza meg magát, mert fél a cerkák bosszújától. Ad egy kulcsot az ajtóhoz, de először megkér, hogy senkinek ne áruljuk el Batono tartózkodási helyét, még Grennek sem, csak ha már beleegyezett...
Rányitjuk az ajtót Batonora, természetesen pelenka csere. Rábeszéljük, hogy Grennél nagyobb biztonságban lenne, s hogy tanúskodhatna a Czerka ellen. Ebbe bele is megy szegény ember. Elindulunk a TSF iroda felé, mikor meglep két harcona marcos, akiket gyorsan leverünk, s máris átadhatjuk Grennek az elveszett fiút. (200 XP, 300 CR)
(Vissza)


(TSF Bounty: Escaped Criminal) A rövidzárlat során megszökött két rab a TSF zárkáiból, egy rodian és egy devaronian. Különösen veszélyesek, jól felszereltek (érdekes, tőlünk minden cuccunkat elvették a zárkában...) Még itt vannak az állomáson, el kellene őket csípni, lehet, hogy az Exchange segít nekik.
Mikor (más ügy miatt) elmegyünk a Czerka főspinkóhoz, érdekes módon, épp egy rodiannal és egy devaroniannal beszél arról, hogy elintézi a leszállításukat a felszínre (mert hogy állítólag valami olyan szolgálatot tettek a Czerkának, amivel ezt kiérdemelték). Ott nem zavarja őket a TSF és meghúzhatják magukat.
Mikor a két rosszarcú elmegy mellettünk, rájuk kiáltunk, hogy ipi-apacs ti vattok a szökött fegyencek... mire a két delikvens elmenekül. Remélhetőleg eccer majd mi is lejutunk a felszínre és jól megneveljük őket.
(Vissza)


(False Batu) Ugye ez volt a ránk törő bérgyilkosnak az álneve. Grenn örülne minden információnak, amit az ál Batu kilétéről, vagy az igazi Baturól ki tudunk deríteni.
Ha a Czerka dokknál járunk, akkor Duros (a tisztviselő a pult mögött), miután meggyőzzük, és 25 CR-el megvesztegetjük, elmeséli hogy az illető a Nar Shaddaa felől érkezett.
Ha ezt elmondjuk Grennek, be is éri a dologgal. Kicsit elmélkedik a Czerka szerepéről, meg hogy milyen szép kis ellenfeleink lehetnek, ha már Nar Shaddaa-ról jönnek a rajongók, s ezzel vége (Tárgyjutalom: páncélbetét)
(Vissza)


(Suspicious Good - Smuggling on Citadel Station) Az első ithorian küldetés során szert teszünk egy módosított blasterre. Ha ezt megmutatjuk Grenn hadnagynak, megtudjuk, hogy valaki fekete piacot működtet, ahol engedélynélküli fegyverekkel, fejlesztésekkel kereskednek. Felajánljuk a segítségünket, Grenn azt javasolja, hogy indulásként talán mutassuk meg diszkréten néhány embernek a cuccost.
Így is teszünk, s mindjárt bele is pacsázunk a közepébe, mert mikor megmutatjuk a cuccot Samhan Dobo-nak (ő az kereskedő a szórakoztató negyedben, aki értelmes dolgokat is árul), végül kiderül, hogy ő működteti a fekete piacot. Ami még érdekes, hogy áldásos tevékenységéhez a Czerka adja a dokkot, s ott csempészik be/ki az árut.
Grenn ezen persze nem lepődik meg, azt mondja, régóta gyanakodnak az ipsére, csak nincs bizonyítékuk ellene. Talán ha megpróbálnánk Samhan bizalmába férkőzni, akkor lenne valami jó kis adu ász ellene, egy tettenérés pl. már elég meggyőző erejű lenne.
Visszaoldalgunk a kereskedőhöz, és 'aszongyuk szeretnénk mi is részesei lenni a csodálatos piacnak... Samhan elég hiszékeny fickó, mert azonnal felvesz minket. Három tárgyra lenne szüksége: egy különleges növény ('bachani plant') levelére az ithorianok növénykertjéből, egy személyes pajzs prototípusára, valamint egy egészségügyi készletre.
Közöljük a dolgokat Grennel, ő meg egy kis idő múlva átadja az árut egy dobozban. Az a feladat, hogy elvigyük az orgazdának, majd térjünk Grennhez vissza, aztán a dokk modulban lecsaphatunk a bűnöző elemre, mikor nála forró áru. (Akkor se kell aggódni, ha a kereskedő azt szeretné hogy vele tartsunk, majd figyelik a feltűnésünket a dokkoknál. )Elvisszük a palimadár Samhannak a cuccost, ő kér minket, hogy kísérjük el a dokkba. Úgy is teszünk, Grenn lecsap rá, van egy kis pofozkodás, majd Samhan megadja magát, bevarrják a dutyiba (150 XP, 500 CR)... és itt jön a megalol, a tesója ezt követően kedvezményt ad az egyébként is ki-ja-f@szomnak-kell típusú árukészletéből.

(Itt át lehet egyébként állni az orgazda oldalára, remélhetőleg később majd részletesen is kifejtem a dolgot, ha ne adj isten darkra veszem a figurát. A lényeg a lényeg, ha segítünk Samhannak a cuccok megszerzésében (nagyon könnyű lótifuti feladatok), akkor hozzáférést ad bizonyos prémium tárgyaihoz is (! sőt !!!), és meglehetősen sok pénzt begyűjthetünk tőle.)
(Vissza)


Folytatás:

Fordította / írta: Kwish
2005.03.03.