Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2005.01.28. - Kwish

Gamespot mini-előzetes / PC (05.01.27)

Megkezdődött a finom marketing munka a PC verzió megjelenését megelőzően. A sort a Gamespot nyitotta meg a múltkori kis interjuhéjával, s most egy mini előzetesben számolnak be a PC verzió kipróbálása során szerzett tapasztalataikról. Új infó nincs az interjúból érezhető dolgokhoz képest

Az Xbox verzió tavaly év végi megjelenését követően egyre közelebb kerül a PC verzió kiadása is, amely a jövő hónapban várható. Mivel a játék 2003 egyik legjobb szerepjátékának a folytatása, nyilvánvaló, hogy meglehetősen nagy az érdeklődés az iránt, mi is lesz belőle. Nem olyan régen megkaptuk a KotOR2 egy korai verzióját, így megnézhettük, hogy is sikerült a dolgokat átalakítani PCre.

A tartalom tekintetében a PC verzió megegyezik az Xbox verzióval. A játékot karaktered létrehozásával kezded el, kiválaszthatod a nemét és három különböző karakterosztályból választhatsz: Jedi Guardian (harci szakértő), Jedi Sentinel (aki kiegyensúlyozza a harc és az erőtrükkök használatát) és Jedi Consular (aki az Erő használat mesterének tekinthető). A játék azt javasolja, hogy csak a gyakorlott játékosok válasszák a Jedi Consulart, mivel ennek a karakterosztálynak igen gyengék a harci képességei. És, ami még fontos, a karaktered neme meghatározza, hogy milyen románc lehetőségeid lesznek a játék során.

Miután meghatároztad karaktered megjelenését, és a kezdő szakértelem, képesség és tulajdonság beállításokat, elkezdheted a játékot. Ha játszottál az eredetivel, akkor a folytatás bevezetése ismerősnek tűnhet. Bár egy teljesen új karakterrel játszol, ismét egy idegen helyen ébredsz fel, s igen kevés emléked van arra vonatkozóan, hogy hogyan kerültél oda. (Meg kell jegyeznünk, hogy van egy opcionális tutorial is, ami segít felvenni a játék ritmusát.) Innentől kezdve aztán fel kell fedezned a környezetedet és szép lassan össze kell raknod múltad darabkáit. A játék cselekménye az első rész történetét négy vagy öt évvel követi, s az első részben leírt Jedi polgárháború már meghozta keserű eredményét. A Jediket az eltűnés veszélye fenyegeti, meg kell mentened karakteredet, a Köztársaságban pedig zűrzavar uralkodik. Te csak azért élted túl az eseményeket, mert a háborút megelőzően a Jedi Tanács ”kitagadott”, kizárt a Rendből. Ironikus, hogy most te vagy a Jedik utolsó reménye.

A kezelőfelület úgy tűnik, átdolgozásra került, s most egy kicsivel könnyebb a játék során összegyűjtött számtalan tárgy kezelése. A harcrendszer szinte teljesen ugyanolyan, mint az első részben. Még mindig valós-idejű rendszer, bár bármikor megállítható a dolog, hogy karaktereidnek parancsokat adhass. Kezdő ellenfeleid droidok lesznek, de nemsokára már Sith katonákkal kell harcolnod a kezdő helyszínnek megválasztott bányatelep szűk folyosóin. A játék elején még nem rendelkezel fénykarddal, így a különféle vibropengékkel, blasterekkel és gránátokkal kell boldogulnod. Rendelkezel majd néhány erőtrükkel is, mint például az Erősikoly, ami egy erős robbanással kiüti a legtöbb ellenfelet és megbénítja a droidokat...

Az elég gyorsan kiderül, hogy a játék során meghozott döntéseid most jóval nagyobb hatást gyakorolnak. Olyan morális döntéseket kell hoznod, melyek nemcsak karakteredet irányítják az Erő Világos vagy Sötét oldala felé, de befolyásolják a társaiddal kialakított kapcsolatodat is. A párbeszédek segítségével szintén befolyást nyerhetsz kísérőid felett. Például ha valamelyikük egy javaslattal áll elő, számos válaszlehetőséged lesz, beleértve azt is, hogy durván elutasítod. Ha így teszel, akkor az a karakter már nem fog annyira kedvelni. Bár csak a játék első helyszínét játszottuk végig, a történet cselekménye épp olyan érdekes, mint az első részé volt. Az biztos, hogy nagyon sok rejtéllyel találkozhatunk a játékban, s minden egyes megtalált válasszal még több kérdés bukkan elő. Az első rész rajongói minden bizonnyal örömmel látják majd, hogy már a játék elején is feltűnnek ismerős arcok.

A várakozásoknak megfelelően a játék PC verziója sokkal jobban néz ki mint az Xbox verzió, és jóval inkább játszható is. Nemcsak magasabb felbontást bír a PC, hanem nagyobb felbontású textúrákkal is rendelkezik. Mindeközben a frame rate általában nagyon jó, és folyamatos, ami éles ellentétben áll az Xbox esetében tapasztalható alanyos frissítéssel. A szinkron és hangeffektek csúcsminőségűek, mint ahogy az egy SW játéktól el is várható. Az általunk játszott verziót érzéseink szerint és láthatólag már a befejezett verzió volt, s nem láttunk túl sok hibát, ami meglehetősen biztató a játék jövő hónapban esedékes kiadása előtt.

Szerző: Jason Ocampo
Forrás: Gamespot


(Vissza)