Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

UNIVERZÁLIS ERŐTRÜKKÖK

Ezek azok az Erőtrükkök, amelyek az Erő mindkét oldalán harcoló Jediknek (illetve a gonosz Sith-é avanzsáló Jedik számára) egyaránt hozzáférhetőek, szélsőséges jellemtől függetlenül, mindenféle korlátozás nélkül...




Force Push - Erőlökés
Erőpont-költség: 10
A lökés, és az ebből származó dolgok nem igazán okoznak nagy sebzést, de hasznosak ellenfeleid mozgásképtelenné tételében, megbénításában. A két magasabb szint lehetővé teszi, hogy könnyedén és gyorsan kiüsd ellenfeleidet, s gyakran még az is előfordul, hogy elkábulva egy körig ott maradnak. Bár a legdurvább főnököket nem igazán hatja meg ez a képesség (sem elkábítani, sem kiütni nem lehet őket), még mindig használható az erőlökés az alacsonyabb szintű csatlósaik ellen. Sajnálatos módon persze az ilyen elkábított ellenfelek csakhamar magukhoz térnek és rendszerint torkára is akarnak lépni az ellenségüknek, így mindig célszerű fél szemmel a kónázó ellenfeleket figyelni, míg az ember az aktívakkal foglalkozik, s jó ha az ember minden körben újra aktiválja ezt az erőt.
Az Erőhullám a magasabb szintű játékban már nagyon hasznos, mert gyakorlatilag midig sikerül vele eltakarítani és megbénítani az útban álló ellenfeleket. Ha valaki a világos oldal követőjeként Consular / Jedi Master szerepét alakítja, ez az egyik a néhány direkt sebző erőtrükk közül, melyet ellenfelei ellen használhat. (A karakter szintjének 150%-ával megegyező sebzést okoz.)

SZINT FELT. HATÁS
Push - Lökés Lvl 1 A célpont 5 méterre elszáll, 3 másodpercre elkábul, és a karakter szintjével megegyező mértékben sebződik. Ha az ellenfél reflex-mentője sikeres (DC = 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter WIS és CHA módosítója), akkor nem kábul el, és csak a sebződés felét szenvedi el.
Whirlwind - Forgószél Lvl 9 A célpont csapdába esik egy forgószélben (12 másodpercig nem tud mozogni), melyben sebződik (minden második másodpercben a támadó karakter szintjének harmadát elérő mértékben), a többi ellenfél pedig hátralökődik. Ha az ellenfél reflex-mentője sikeres (DC l. fennt), akkor nem lesz mozgásképtelen, nem sebződik, viszont a többiek akkor is elszállnak. Nincs hatással olyan droidokra, amelyek energia pajzzsal fel vannak szerelve.
Wave - Hullám Lvl 15 A Jedi 15 méteres közelében tartózkodó összes ellenfél 5 méterre hátralökődik, 6 másodpercre mozgásképtelenné válik, és a karakter szintjének másfélszeresével megegyező sebzést szenved el. Ha aa reflex-mentő sikeres, akkor az ellenfél nem kábul el, és csak a sebződés felét szenvedi el.
(Vissza)


Force Suppression - Erőelfojtás
Erőpont-költség: 25
A páncélhasználat korlátozza
Most bevalljuk őszintén, hogy nem túl gyakran találkozol majd igazi Jedivel, vagy Sithtel utad során, s akikkel mégis összefutsz, nem igazán használnak olyan erőtrükköket, amelyek ellen jó ez a képesség. Érdemesebb olyan erőtrükkbe fektetni, ami jobban használható.

SZINT FELT. HATÁS
Suppression - Elfojtás Lvl 9 Megszünteti az első és második szintű Aura, Valor, Speed, Energy Res., Force Res., Battle Med., Barrier, Body, Fury, valamint az Inspire Followers első három szintjét. A hatások azonnal megszűnnek, de újra aktiválhatóak...
Breach - Törés Lvl 15 Megszünteti az első, második és harmadik szintű Aura, Valor, Speed, Energy Res., Force Res., Battle Med., Barrier, Body, Fury, valamint az Inspire Followers első hat szintjét. A hatások azonnal megszűnnek, de újra aktiválhatóak...
(Vissza)


Throw Lightsaber - Fénykard eldobása
Erőpont-költség: 20
A fénykard eldobása úgy hangzik, mintha a Jedinek lenne valami távolsági támadása, valójában azonban a távolsági korlátozás azt jelenti, hogy ez az erőtrükk csak akkor válik hasznára a karakternek, amikor a célpontájtól távol áll, éppen ezért e képesség rendszerint használhatatlan a párviadalok során. Bár a sebzés elég jó, de nem annyira, hogy erre használja el az ember az erőpontjait, amit félretehet pl. a Gyógyítás képességre is.
A KotOR1-ben néha talán hasznát látta az ember ennek a képességnek, mivel ezzel át lehet jutni a Sötét Jedik blaster kitérésén is, de sajnos a KotOR2-ben jelentősen lecsökken azoknak a Sitheknek a száma, akivel az ember összeakad, így már nem olyan hasznos képesség.
SZINT FELT. HATÁS
Throw LS - Fénykard dobása Lvl 1 Egy öt méternél messzebb álló karaktert lehet vele megtámadni. A karakter minden két szintje után 1-6 életpontnyi sebzést okoz.
Advanced... - Fejlettebb... Lvl 9 Három karaktert lehet vele megtámadni (az elsőnek legalább öt méter távol kell állnia a Jeditől, a többieknek öt méteren belül az előzőtől). A karakter minden két szintje után 1-6 életpontnyi sebzést okoz.
(Vissza)


Burst of Speed - Kirobbanó sebesség
Erőpont-költség: 20
A páncélhasználat korlátozza
A dolog hihetetlenül egyszerű, minden karakternek meg kéne kapnia e képesség legmagasabb szintű verzióját. Ha csak arra lenne jó, hogy az ember átjusson vele a hatalmas külső területeken, már megérné a dolog. De nemcsak hogy csökkenti az utazási időt, hanem védelmi bonuszt és extra támadásokat biztosít a karakternek. Ha minden más azonos mértékben adott, semmi mással nem teheted erősebbé a karakteredet, csak azzal, hogy több támadást adsz neki egy körben, amiatt olyan hasznosak a Flurry és a Rapid Shot képességek, és épp ezért nehéz elképzelni, hogy van olyan Jedi, aki nem akarja ezt a képességet a harmadik szintig kifejleszteni. Bár csak 36 másodpercig tart, nem kell aggódni, hiszen a normál összecsapások többsége sem tart ennél tovább, és ha másik Jedi ellen harcol az ember, csak be kell tenni a cselekvési sorba egy újabb erőtrükköt, mikor az előző hatás már kezd elmúlni. Csak arra kell figyelni, hogy az ember ne aktiválja még akkor a második gyorsítót, mikor az első még hat, mert elpazarolja az erőpontokat (mivel a sebességet nem lehet tovább növelni).

SZINT FELT. HATÁS
Burst of... - Kirobbanó... Lvl 1 Burst of S: - Kirobbanó s. Lvl 1 Megduplázza a mozgási sebességet; +2 védelmi bonusz. 36 másodpercig tart hatása.
Knight S - Lovagi s. Lvl 9 Megduplázza a mozgási sebességet; +4 védelmi bonusz, +1 támadás körönként. 36 másodpercig tart hatása.
Master S. - Mesteri s. Lvl 15 Megduplázza a mozgási sebességet; +4 védelmi bonusz, +2 támadás körönként. 36 másodpercig tart hatása.
(Vissza)


Force Resistance - Erőellenállás
Erőpont-költség: 20
A páncélhasználat korlátozza
Ez is egy a csak korlátozott mértékben használható erőtrükkök közül. Az Erőellenállás elég jó esélyt biztosít arra, hogy ellenállj az ellenfeled erőtrükkjének. Feltételezve, hogy mind a támadó, mind a védekező Jedi ugyanazon a szinten van, a támadó Jedinek csak 50% esélye van arra, hogy működni fog az erőtrükkje, és ha nem sikerül, akkor nem lesz semmilyen hatása, bár a támadó elveszíti az erőpontokat. Az Erőimmunitás még nagyobb esélyt ad az ellenséges Jedi erejének kivédésére. Ismételten tekintettel arra, hogy a Jedikkel való összecsapások még ritkábban fordulnak elő a KotOR2-ben, mint a KotOR-ban, a második részben még kevésbé hasznosítható erőtrükkről van szó.

SZINT FELT. HATÁS
Resistance - Ellenállás Lvl 9 A támadó Jedinek próbadobást kell dobnia, s összevetésre került a következő két érték: d20 + támadó szintje vs. DC, amely egyenlő: 10+karaktered szintje. Ha a támadó próbadobása sikertelen (értéke kevesebb, mint a védekezőé), akkor az erőtrükknek nincs hatása. 60 másodpercig tart hatása.
Immunity - Immunitás Lvl 15 A támadó Jedinek próbadobást kell dobnia, s összevetésre került a következő két érték: d20 + támadó szintje vs. DC, amely egyenlő: 15+karaktered szintje. Ha a támadó próbadobása sikertelen (értéke kevesebb, mint a védekezőé), akkor az erőtrükknek nincs hatása. 60 másodpercig tart hatása.
(Vissza)


Energy Resistance - Energia ellenállás
Erőpont-költség: 10
A KotOR világa nem épp biztonságos hely, s a sok ellenséges karakter mellett Jedikkel is összetűzsébe keveredhet az ember, s a közelharci küzdelem mellett jobb, ha felkészülsz hogy tűzzel, vagy más elemi erővel támadnak meg. Az Energia ellenállás jól megvéd ezek ellen a támadások ellen, mivel karakteredet kisebb mértékben gyakorlatilag immunissá teszi a tűz, jég, elektromosság, és hang támadásokra. Az első 6 pontnyi sebzés, amit ezek a hatások okoznak nem számít, majd ezt követően normálisan sebződsz. Sokkal, de sokkal több energia támadással kell megbírkóznod, mint amit ez a védekezési forma elhárít, bár e képesség azért segíthet néhány droid ellenfél különleges támadásaival szemben. Az erőtrükk előnyei teljes 120 másodpercen keresztül tartanak, így minden kapkodás nélkül mindig aktiválni lehet, ha az ember olyen területen halad át, ahol káros környezeti hatásoknak van kitéve.

SZINT FELT. HATÁS
En.Res. - En. ellenállás Lvl 1 A karaktert egy Erő-pajzs burkolja be, amely elnyeli az energia, hang, tűz, hideg és elektromos formájú sebzések első 6 pontnyi mennyiségét. Az ezen túlmenő sebzés már olyan hatást vált ki, mint a normális sebződés. 120 másodpercig tart.
Improved - Fejlesztett Lvl 9 A csapatot egy Erő-pajzs burkolja be, amely elnyeli az energia, hang, tűz, hideg és elektromos formájú sebzések első 12 pontnyi mennyiségét. Az ezen túlmenő sebzés már olyan hatást vált ki, mint a normális sebződés. 120 másodpercig tart.
Master - Mesteri Lvl 15 A csapatot egy Erő-pajzs burkolja be, amely elnyeli az energia, hang, tűz, hideg, elektromos és blaster támadásokból eredő sebzések első 20 pontnyi mennyiségét. Az ezen túlmenő sebzés már olyan hatást vált ki, mint a normális sebződés. 120 másodpercig tart.
(Vissza)


Affect Mind - Elme-befolyásolás
Erőpont-költség: 0
E képesség gyakorlatilag a Meggyőzés (Persuasion) szakértelem Jedi megfelelője, bár egyszerre tekinthető egy kicsit erősebbnek és egy kicsit korlátozottabnak is.
A Meggyőzéshez hasonlóan az Elme befolyásolása is új utakat nyit egy párbeszédben, s képes leszel más embereket úgy irányítani, hogy ezt érezzék, amit te akarsz hogy érezzenek, vagy olyan információk felfedésére kényszerítheted őket, amit egyébként nem árulnának el. A csapda ott van ebben - legalábbis a Világos oldal képviselői számára -, hogy ezek a típusú párbeszédek az aggresszió formájának minősülnek, s így a Sötét oldal felé lökik az embert, még akkor is, ha valami nagyobb jó érdekében cselekszel. Ezzel szemben a meggyőzés soha sem nyomja az embert az egyik irányba sem, bár általában sokkal nehezebb használni a PER szakértelmet, mint az Elme-befolyásolást. E két képesség nem is fedi egymást, néha a PER használható ott, ahol az Elme-befolyásolás nem, és ez igaz ellentétesen is.
Az Elme-befolyásolás - különösen a második szinten - szinte mindig sikeres, de még így is megvannak a korlátai, mert ha például olyanra "kéred" az áldozatodat, amit normális esetben elutasítana, akkor feltehetőleg ebben az esetben is kudarcot vallasz. A PER szakértelemhez hasonlóan ez az erőtrükk is csak a játékos karakter számára érthető el, más társnak adni felesleges.
SZINT FELT. HATÁS
Affect... - Befolyásolás Lvl 1 Lehetővé teszi, hogy az Erő segítségével meggyőzd a gyengébb akarattal bíró embereket, új párbeszédekre ad lehetőséget. Droidokra nem hat.
Dominate... - Irányítás Lvl 6 Az Elme-befolyásolás még erősebb változata és csak nagyon kevesen képesek neki ellenállni. Droidokra nem hat.
(Vissza)


Force Body - Erőtest
Erőpont-költség: 0
Ez az erőtrükk elsősorban arra való, hogy segítségével a Jedi Guardianok kijátszák azt a korlátot, amit az alacsony erőpont mennyiséggel adtak e karakterosztálynak, mivel lehetővé teszi, hogy az erőtrükkhöz szükséges erőpontokat fele-fele arányban az életerőből fizesse meg a karakter. A baj csak ott van, hogy ezt a képességet fel kell venni más, hasznos erőtrükk helyett, így feltehetőleg a játékosok inkább a ténylegesen használható erőtrükköket választják majd. Ugyanakkor, ha valaki rendszeresen felemészti erőpontjait, talán hasznát látja ennek az erőtrükknek.

SZINT FELT. HATÁS
Force Body - Erőtest Lvl 1 Az erőtrükk költségének 50%-át erőpontokból, 50%-át életpontból fizeti meg a karakter. 30 másodpercig tart a hatása.
Improved - Fejlesztett Lvl 9 Az erőtrükk költségének 40%-át erőpontokból, 40%-át életpontból fizeti meg a karakter. Az erőtrükk költsége 20%-kal csökken. 30 másodpercig tart a hatása.
Master - Mesteri Lvl 15 Az erőtrükk költségének 30%-át erőpontokból, 30%-át életpontból fizeti meg a karakter. Az erőtrükk költsége 40%-kal csökken. 30 másodpercig tart a hatása.
(Vissza)


Battle Meditation - Harci meditáció
Erőpont-költség: 35
A páncélhasználat korlátozza
A harci meditáció ritka és erős erőtrükk, amely lehetővé teszi a Jedi számára, hogy akár a nagyobb csaták kimenetelét is befolyásolják. A Jedi elméjében létrehozza a csata képét, a kivetíti a konfliktust mindkét fél képviselőibe, lelkesítve saját erőit, és demoralizálva az ellenfeleket. Akár kisebb összecsapásokban, akár nagyobb csatákban használják, a harci meditáció képes megfordítani a harc menetét, akkor, mikor arra a legnagyobb szükség van. Bár meglehetősen költséges erőtrükk, általában véve megéri az árát, mivel lehetővé teszi a karakter számára, hogy kiterjessze elméjét, és fellelkesítse társait. Aktiválásával az egész csapat bonuszokat kap a támadására, sebzésére, akarat-mentőire, s hasznos kiegészítője a Force Valor erőtrükknek (már ha rendelkezel ezzel). Bár csak 20 másodpercig tart, általában véve ez elég arra, hogy felülkerekedj ellenfeleiden, sőt, akár meg is semmisítheted őket ennyi idő alatt. Ráadásul magasabb szinten ellentétes hatást gyakorol az ellenfelekre.
Ezt célszerű olyan karakternek adni, aki nem a frontvonalban harcol, aztán beállítani a Jedi Support AI módot, melynek eredményeképp a karakter automatikusan akkor használja ezt a képességet, amikor szükség van rá.
SZINT FELT. HATÁS
B.Meditation - Harci meditáció Lvl 6 +2 bonuszt ad a támadásdobáshoz, a sebzéshez, valamint az akarat-mentőhöz minden csapattag esetében. Növeli az életpontok regenerációjának gyorsaságát. A hatása 20 másodpercig tart és nincs hatása a csapatban lévő droidokra.
Improved - Fejlesztett Lvl 12 +2 bonuszt ad a támadásdobáshoz, a sebzéshez, valamint az akarat-mentőhöz minden csapattag esetében. Növeli az életpontok regenerációjának gyorsaságát. Ráadásul minden olyan ellenfél, aki 10 méteres távolságon belül tartózkodik és sikertelen az akarat-mentője (DC = 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter bölcsesség és karizma módosítói) -2 módosítót kap a támadásdobásához, a sebzéséhez és az akarat-mentőihez. A hatása 20 másodpercig tart és nincs hatása a csapatban lévő droidokra.
Master S. - Mesteri s. Lvl 18 +4 bonuszt ad a támadásdobáshoz, a sebzéshez, valamint az akarat-mentőhöz minden csapattag esetében. Növeli az életpontok regenerációjának gyorsaságát. Ráadásul minden olyan ellenfél, aki 15 méteres távolságon belül tartózkodik és sikertelen az akarat-mentője (DC = 5 + támadó karakter szintje + támadó karakter bölcsesség és karizma módosítói) -4 módosítót kap a támadásdobásához, a sebzéséhez és az akarat-mentőihez. A hatása 20 másodpercig tart és nincs hatása a csapatban lévő droidokra.
(Vissza)


Force Deflection - Erő-visszaverés
Erőpont-költség: 0
Az erőtrükk lehetővé teszi a Jedi számára, hogy visszaverje a blaster lövedékeket a támadók felé, anélkül, hogy fénykardot viselne (mert ugye abban az esetben automatikusan visszaveri a lövedékeket, anélkül, hogy erre erőtrükkök kellene használnia). Mivel gyakorlatilag nincs olyan helyzet, amikor a játékos a Jedijeivel fénykard nélkül rohangászna ez egy eléggé használhatatlan erőtrükk (hacsak a Jedi nem blaster fegyverrel rohangászik, ami azért elég ritka). Még a Consularoknak is jobb fénykardot adni a kezébe a távolsági fegyver helyett, tekintettel arra, hogy vannak olyan SPOILER!!! fénykard kristályok, melyek bonuszokat adnak a WIS-hoz END SPOILER úgyhogy csak akkor érdemes ezt az erőtrükköt felvenni, ha a karakter le akar mondani a fénykard használatától, illetve az azzal járó előnyökről.

SZINT FELT. HATÁS
Deflection - Visszaverés Lvl 6 Ez az erőtrükk lehetővé teszi a Jedi számára, hogy minden távolsági támadást a fénykardja nélkül visszaverjen. Ugyanakkor a Jedi nem verheti vissza a blaster lövedékeket a célpontra. Ez a képesség mindig aktív.
Redirection - Átirányítás Lvl 12 Ez az erőtrükk lehetővé teszi a Jedi számára, hogy minden távolsági támadást a fénykardja nélkül visszaverjen a támadójáraEz a képesség mindig aktív és minden visszaverő (deflection) dobáshoz ad +3 módosítót.
(Vissza)


Mind Trick - Elmetrükk
Erőpont-költség: 20
Nincs hatással a droidokra Egy olyan akció-orientált játékban, mint a KotOR2 az összecsapások elkerülésére szolgáló erőtrükkök nem igazán kelendőek, mivel a tapasztalat legnagyobbrészt a harcokból ered (így a végén még gyengébb is lesz a karakter, ha mindig eloson ellenfelei mellett.Ugyanakkor e trükk második szinje meglehetősen jól hasznosítható, mivel lehetővé teszi, hogy valaki egy ellenfelét saját oldalára állítsa, s harcolni kezdjen korábbi társai ellen. Állat lehet nézni, ahogy egy Sith Nagyúr leszámol a tanítványaival, ugyanakkor két erőtrükk árán lehet hogy ez nem is olyan jó mulatság. Bár szórakoztató, a harci élményt mégiscsak rontja. A másodszintű képességet csak a főkarakter szerezheti meg, míg az első verziót minden Jedi.

SZINT FELT. HATÁS
Mind Trick - Elmetrükk Lvl 1 Ha a célpont akarat-mentője sikertelen (DC = 5 + támadó karakter szintje + bölcsesség és karizma módosítók), akkor 30 másodpercen keresztül nem tud figyelni. Az ilyen célpontok nem veszik észre a karaktert, csak akkor, ha már túl közel került hozzájuk, vagy ha kapcsolatba lép velük.
Confusion - Zűrzavar Presztízs osztály Ha a célpont akarat-mentője sikertelen (DC = 5 + támadó karakter szintje + bölcsesség és karizma módosítók), akkor 30 másodpercen keresztül a te ellenségeid ellen küzdenek majd. Egy időben csak egy ellenfelet lehet e hatás alá vonni. Ez a képesség csak az érző lények esetében működik (a droidok és a vadállatok immunisak rá). Ezt a képességet csak a főkarakter választhatja ki a szintlépéskor.
(Vissza)


Beast Trick - Bestia trükk
Erőpont-költség: ???
A bestia trükk eltereli egy lény, vagy bestia figyelmét, így könnyebb mellett elosonni. Ha a célpont akaratmentője sikertelen (DC = 5 + támadó karakter szintje + WIS és CHA módosítók), akkor 30 másodpercre figyelmét nem tudja összepontosítani. Az ilyen lény nem veszi észre a játékost, hacsk nem kerül hozzá túl közel, vagy a karakter nem lép vele kapcsolatba.
(Vissza)


Breath Controll - Lélegzetvétel uralása
Erőpont-költség: ???
Néhány Jedi képes olyannyira lelassítani anyagcseréjét, hogy gyakorlilag tovább bírják levegővétel nélkül, mint bármely más normális ember. E képesség 240 másodpercen keresztül immunitást biztosít a mérgek ellen.
(Vissza)


Force Camouflage - Erőálca
Erőpont-költség: ???
Feltétel: Kreia, Jedi Watchman, Sith Assassin
A képesség lehetővé teszi, hogy a karakter álcázó mező nélkül elrejtőzzön a többiek elől. A képesség addig tart, amíg a karakter nem inaktiválja. A presztízsosztályok számára elérhető fejlettebb (Improved/Master) formáiban (Lvl 7 / Lvl 13) a karakterek még bonuszt is kapnak Rejtőzködés szakértelmük használatára (+4 / +8)
(Vissza)


Force Sight - Erőlátás
Erőpont-költség: ???
Feltétel: Lvl3
Az erőtrükk lehetővé teszi, hogy a karakter az Erő segítségével lásson. Néhány tárgyon keresztül lehet nézni, illetve az érző lények belső fényét látni lehet. A trükk hatása 20 másodpercig tart.
(Vissza)


Precognition - Előérzet
Erőpont-költség: ???
Az előérzet figyelmezteti a Jedit, ha rendkíüli veszély les rá. Ezek a figyelmeztetések meglehetősen ritkák.
(Vissza)


Forrás I.: Gamespot Guide - Matthew Rorie (Nem tudom, műxik-e a link mert regisztrálós cucc)
Forrás II.: Gamebanshee-Force Powers



Fordította / írta: Kwish
2005.01.15.