GnómA gnómok széles körben keresettek, mint alkimisták, feltalálók és technikusok, bár leginkább saját fajtársaik körében, egyszerű kényelemben szeretnek élni. Imádják az állatokat, a drágaköveket és a vicceket, különösen a csínytevéseket, kópéságokat. Szeretnek személyes élmények alapján tanulni, s mindig megpróbálnak újféle módon felépíteni dolgokat. Általában három, három és fél láb magasak, s olyan 350-500 évig élnek.
Az összes gnóm rendelkezik az alábbi jellemzőkkel:
Kedvenc osztály: bárd
Különleges képességeik (az összes alfaj esetében):
Kis termet, érzéketlenség az illúziókkal szemben, támadó kiképzés a gyíkszerű lények ellen, támadó kiképzés a goblinoidok ellen, védekező kiképzés az óriások ellen, skill affinitás: hallgatózás, alkímia; varázslat fókusz: illúziók, éjjellátás.
Hogy ki válassza a gnómot? Kisebb méretük miatt általában kisebb sebzést okoznak, s emiatt inkább varázshasználó, vagy egyéb támogató karakternek alkalmasak. Nem javasoltak a kezdő játékosok számára.
DEEP GNOME (Mélységi Gnóm)
Underdark mélységében rejtőzködve élnek a svirfneblinek, azaz a mélységi gnómok. Visszavonultan élnek, gyanakvóak, és meglehetősen bosszúsak, ha valaki behatol barlangi otthonaikba. A mélységi gnómok nem igazán rendelkeznek a felszíni rokonaikat jellemző humorral és nyíltsággal. Talán ők lehetnek a világ leginkább rejtőzködő s leginkább meghatározhatatlan népsége. Századról századra túlélték az Underdark halálos veszélyeit, s ez a teljesítmény azzal a csodálatos ajándékkal áldotta meg őket, hogy nagyszerűen elkerülik mindenki figyelmét.
Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók | +2 DEX, +2 WIS, -2 STR, -4 CHA |
Apró termet Small | Apró termetű lényként nyernek +1 méret-bonuszt a páncélzatosztály értékükhöz (AC); +1 méret-bonuszt a támadás-dobásukhoz és +4 méret-bonuszt a Rejtőzködés (Hide) próbáikhoz. Kisebb fegyvereket használnak, mint az emberek, valamint az emelési és teherbíró képességük mértéke csak háromnegyede a közepes méretű karakterek hasonló értékeinek. |
Éjjel-látás Darkvision | A sötétben is ellátnak 120 láb távolságra |
Illúzió affinitás Illusion Affinity | A gnómok által megidézett illúzió varázslatokkal szemben mentődobások esetén, a varázslatok nehézségi szintje (DC) +1 módosítót kap. Ez a módosító halmozódik a más hasonló hatásokkal, pl. a Varázslat Fókusz képességből eredő módosítóval. |
Harci kiképzés goblinok ellen Battle Training vs. Goblinoids | +1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak. |
Harci kiképzés hüllők ellen Battle Training vs. Reptilians | +1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor koboldok ellen harcolnak. |
Csúszós védelem Slippery Defense | +4 kitérés (dodge) bonuszt kap az AC-hez, bármilyen ellenfél ellen is harcol. |
Tartósság Durability | +2 faji bonusz minden mentődobáshoz. |
Éles hallás Keen Hearing | +2 faji bonusz a hallgatózás próbákhoz. |
Kifinomult szaglás Keen Smelling | +2 faji bonusz az alkímia próbákhoz. |
Varázslat jellegű képesség |
1/nap: Vakság (Blindness); mintha a mélységi gnóm szintjével megegyező szinten álló sorcerer használná
1/nap: Entrópikus Pajzs (Entropic Shield); mintha a mélységi gnóm szintjével megegyező szinten álló sorcerer használná
1/nap: Láthatatlanság (Invisiblity); mintha a mélységi gnóm szintjével megegyező szinten álló sorcerer használná |
Varázslat ellenállás Spell Resistance | 11 + karakter szint értékű varázslat ellenállás |
Kedvenc osztály | Varázsló |
Szint módosítás | +3. A mélységi gnómok sokkal erősebbek, és sokkal lassabban lépnek szintet más fajoknál. Például sokkal több XP kell ahhoz, hogy egy svirfneblin a második szintre lépjen, mint más normál fajok esetében. |
ROCK GNOME (Kőgnóm)
A régióban a kőgnómok a legáltalánosabb gnóm faj, s rendszerint csak gnómoknak hívják őket, mivel csak ők azok, akikkel a felszínen lakók találkoznak. Természetüktől fogva rendkívül kíváncsiak és kiváló érzékük van a mechanikus működésű dolgokhoz. A gnómok kiemelkedően teljesítenek az olyan foglalkozásokban, mint pl. a drágakőmetszés, játék-készítés, és az óramű tervezés.
Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók | +2 CON, -2 STR |
Apró termet Small | Apró termetű lényként nyernek +1 méret-bonuszt a páncélzatosztály értékükhöz (AC); +1 méret-bonuszt a támadás-dobásukhoz és +4 méret-bonuszt a Rejtőzködés (Hide) próbáikhoz. Kisebb fegyvereket használnak, mint az emberek, valamint az emelési és teherbíró képességük mértéke csak háromnegyede a közepes méretű karakterek hasonló értékeinek. |
Al.szintű fényérzékelés Low-Light Vision | Az elf kétszer olyan messze lét csillagfényben, holdfényben, fáklyafény (és egyéb hasonló gyenge megvilágítás) mellett, mint egy ember. |
Illúzió-tűrés Hardiness vs. Illusions | +2 faji bonusz az illúziók ellen dobott mentődobások esetén. |
Illúzió affinitás Illusion Affinity | A gnómok által megidézett illúzió varázslatokkal szemben mentődobások esetén, a varázslatok nehézségi szintje (DC) +1 módosítót kap. Ez a módosító halmozódik a más hasonló hatásokkal, pl. a Varázslat Fókusz képességből eredő módosítóval. |
|
|
Harci kiképzés goblinok ellen Battle Training vs. Goblinoids | +1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak. |
Harci kiképzés hüllők ellen Battle Training vs. Reptilians | +1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor koboldok ellen harcolnak. |
Harci kiképzés óriások ellen Battle Training vs. Giants | +4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások) |
Éles hallás Keen Hearing | +2 faji bonusz a hallgatózás próbákhoz. |
Kifinomult szaglás Keen Smelling | +2 faji bonusz az alkímia próbákhoz. |
Kedvenc osztály | Bárd |
Fordította / írta: Kwish 2006.10.19.
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2006.11.09. - Félszerzet 2006.11.11. - Fél-ork 2006.11.11. - Plane-Touched 2006.11.11. - Fél-Elf 2006.11.11. - Ember
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2006.09.04. - Elf 2006.08.31. - Törpe
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|