Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Gnóm

A gnómok széles körben keresettek, mint alkimisták, feltalálók és technikusok, bár leginkább saját fajtársaik körében, egyszerű kényelemben szeretnek élni. Imádják az állatokat, a drágaköveket és a vicceket, különösen a csínytevéseket, kópéságokat. Szeretnek személyes élmények alapján tanulni, s mindig megpróbálnak újféle módon felépíteni dolgokat. Általában három, három és fél láb magasak, s olyan 350-500 évig élnek.

Az összes gnóm rendelkezik az alábbi jellemzőkkel:

Kedvenc osztály: bárd
Különleges képességeik (az összes alfaj esetében):
Kis termet, érzéketlenség az illúziókkal szemben, támadó kiképzés a gyíkszerű lények ellen, támadó kiképzés a goblinoidok ellen, védekező kiképzés az óriások ellen, skill affinitás: hallgatózás, alkímia; varázslat fókusz: illúziók, éjjellátás.

Hogy ki válassza a gnómot? Kisebb méretük miatt általában kisebb sebzést okoznak, s emiatt inkább varázshasználó, vagy egyéb támogató karakternek alkalmasak. Nem javasoltak a kezdő játékosok számára.


DEEP GNOME (Mélységi Gnóm)
Underdark mélységében rejtőzködve élnek a svirfneblinek, azaz a mélységi gnómok. Visszavonultan élnek, gyanakvóak, és meglehetősen bosszúsak, ha valaki behatol barlangi otthonaikba. A mélységi gnómok nem igazán rendelkeznek a felszíni rokonaikat jellemző humorral és nyíltsággal. Talán ők lehetnek a világ leginkább rejtőzködő s leginkább meghatározhatatlan népsége. Századról századra túlélték az Underdark halálos veszélyeit, s ez a teljesítmény azzal a csodálatos ajándékkal áldotta meg őket, hogy nagyszerűen elkerülik mindenki figyelmét.

Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók +2 DEX, +2 WIS, -2 STR, -4 CHA
Apró termet
Small
Apró termetű lényként nyernek +1 méret-bonuszt a páncélzatosztály értékükhöz (AC); +1 méret-bonuszt a támadás-dobásukhoz és +4 méret-bonuszt a Rejtőzködés (Hide) próbáikhoz. Kisebb fegyvereket használnak, mint az emberek, valamint az emelési és teherbíró képességük mértéke csak háromnegyede a közepes méretű karakterek hasonló értékeinek.
Éjjel-látás
Darkvision
A sötétben is ellátnak 120 láb távolságra
Illúzió affinitás
Illusion Affinity
A gnómok által megidézett illúzió varázslatokkal szemben mentődobások esetén, a varázslatok nehézségi szintje (DC) +1 módosítót kap. Ez a módosító halmozódik a más hasonló hatásokkal, pl. a Varázslat Fókusz képességből eredő módosítóval.
Harci kiképzés goblinok ellen
Battle Training vs. Goblinoids
+1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak.
Harci kiképzés hüllők ellen
Battle Training vs. Reptilians
+1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor koboldok ellen harcolnak.


Csúszós védelem
Slippery Defense
+4 kitérés (dodge) bonuszt kap az AC-hez, bármilyen ellenfél ellen is harcol.
Tartósság
Durability
+2 faji bonusz minden mentődobáshoz.
Éles hallás
Keen Hearing
+2 faji bonusz a hallgatózás próbákhoz.
Kifinomult szaglás
Keen Smelling
+2 faji bonusz az alkímia próbákhoz.
Varázslat jellegű képesség 1/nap: Vakság (Blindness); mintha a mélységi gnóm szintjével megegyező szinten álló sorcerer használná
1/nap: Entrópikus Pajzs (Entropic Shield); mintha a mélységi gnóm szintjével megegyező szinten álló sorcerer használná
1/nap: Láthatatlanság (Invisiblity); mintha a mélységi gnóm szintjével megegyező szinten álló sorcerer használná
Varázslat ellenállás
Spell Resistance
11 + karakter szint értékű varázslat ellenállás
Kedvenc osztály Varázsló
Szint módosítás +3. A mélységi gnómok sokkal erősebbek, és sokkal lassabban lépnek szintet más fajoknál. Például sokkal több XP kell ahhoz, hogy egy svirfneblin a második szintre lépjen, mint más normál fajok esetében.



ROCK GNOME (Kőgnóm)
A régióban a kőgnómok a legáltalánosabb gnóm faj, s rendszerint csak gnómoknak hívják őket, mivel csak ők azok, akikkel a felszínen lakók találkoznak. Természetüktől fogva rendkívül kíváncsiak és kiváló érzékük van a mechanikus működésű dolgokhoz. A gnómok kiemelkedően teljesítenek az olyan foglalkozásokban, mint pl. a drágakőmetszés, játék-készítés, és az óramű tervezés.

Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók +2 CON, -2 STR
Apró termet
Small
Apró termetű lényként nyernek +1 méret-bonuszt a páncélzatosztály értékükhöz (AC); +1 méret-bonuszt a támadás-dobásukhoz és +4 méret-bonuszt a Rejtőzködés (Hide) próbáikhoz. Kisebb fegyvereket használnak, mint az emberek, valamint az emelési és teherbíró képességük mértéke csak háromnegyede a közepes méretű karakterek hasonló értékeinek.
Al.szintű fényérzékelés
Low-Light Vision
Az elf kétszer olyan messze lét csillagfényben, holdfényben, fáklyafény (és egyéb hasonló gyenge megvilágítás) mellett, mint egy ember.
Illúzió-tűrés
Hardiness vs. Illusions
+2 faji bonusz az illúziók ellen dobott mentődobások esetén.
Illúzió affinitás
Illusion Affinity
A gnómok által megidézett illúzió varázslatokkal szemben mentődobások esetén, a varázslatok nehézségi szintje (DC) +1 módosítót kap. Ez a módosító halmozódik a más hasonló hatásokkal, pl. a Varázslat Fókusz képességből eredő módosítóval.
Harci kiképzés goblinok ellen
Battle Training vs. Goblinoids
+1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak.
Harci kiképzés hüllők ellen
Battle Training vs. Reptilians
+1 faji bonuszt kapnak a támadás-dobásukhoz, mikor koboldok ellen harcolnak.
Harci kiképzés óriások ellen
Battle Training vs. Giants
+4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások)
Éles hallás
Keen Hearing
+2 faji bonusz a hallgatózás próbákhoz.
Kifinomult szaglás
Keen Smelling
+2 faji bonusz az alkímia próbákhoz.
Kedvenc osztály Bárd


Fordította / írta: Kwish
2006.10.19.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.11.09. - Félszerzet
2006.11.11. - Fél-ork
2006.11.11. - Plane-Touched
2006.11.11. - Fél-Elf
2006.11.11. - Ember

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.09.04. - Elf
2006.08.31. - Törpe


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása