TörpeA törpék több dologról is híresek: a hadviselésben szerzett jártasságukról, a fizikai és mágikus fenyítéssel szembeni ellenálló képességükről, arról, hogy keményen dolgoznak, s hogy elképesztő mennyiségű sört képesek meginni. A törpék túl lassúak a tréfákhoz, és gyanakvóak az idegenekkel szemben, de igen nagylelkűek azokkal, akik már elnyerték bizalmukat.
Magasságuk rendszerint négy, négy és fél láb, de testük széles és tömör felépítésű, s csaknem olyan szélesek, mint amilyen magasak. Bőrük színe a sötét sárgásbarna és a világos barna között bármilyen lehet, míg hajuk rendszerint fekete, szürke, vagy barna. A törpe férfiak igen nagyra tartják a szakállukat. Minden törpére jellemzőek az alábbiak:
Kedvenc osztály: harcos
Különleges képességeik (az összes alfaj esetében):
Kőfortély, éjjellátás, támadó kiképzés orkok ellen, támadó kiképzés goblinoidok ellen, védekező kiképzés óriások ellen, skill affinitás: lore, fegyver ismeret (törpe harci fejsze).
Hogy ki válassza a törpét? A törpék - különösen nagyszerű egészségüknek köszönhetően - kiváló harcosok. Egyébként minden osztályhoz kiválaszthatóak, s nagyon jó faj a kezdőknek.
GOLD DWARF (Arany Törpék)
Az arany törpék sikeresen túlélték a gonosz humanoidok ellen vívott szörnyű háborúkat, és képesek voltak megőrizni királyságaikat a Nagy Hasadék vidékén. Bár gyakorolnak némi mágiát, ettől még nem váltak arrogánssá vagy önteltté, s buktak el e tudás eredményeképp, mint ahogy az néhány humán nemzettel történt. A távoli otthonaikba biztonságban és önhitten élő arany törpék gőgjükről és fennhéjázásukról híresültek el. Nagyon sok fiatal arany törpe hagyta el a Nagy Hasadékot, hogy felfedezze a vidék többi területét. A többi ország népe pedig megtanulta, hogy bár vannak köztük zárkózott és gyanakvó törpék is, a legtöbbjük mégis őszinte és egyenes harcos, vagy fondorlatos kereskedő.
Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók | +2 CON; -2 DEX |
Éjjel-látás (Darkvision) | A sötétben is ellátnak 60 láb távolságra |
Kőfortély (Stonecunning) | +2 bonuszt kapnak a Kutatás próbákhoz, ha belső helyszínen tartózkodnak. |
Lore affinitás | +2 bonusz a lore próbákhoz |
Fegyver ismeret (Weapon familiarity) | A törpe harci szekercét úgy kezelik, mint harci fegyvert, nem pedig úgy, mint egzotikus fegyverként |
Méreg-tűrés (Hardiness vs. Poisons) | +2 faji bonusz a mérgekkel szembeni mentődobásoknál |
Varázslat-tűrés (Hardiness vs. Spells) | +2 faji bonusz a varázslatokkal, illetve a varázslat jellegű hatásokkal szemben |
Harci kiképzés óriások ellen (Battle Training vs. Giants) | +4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások) |
H.kiképzés aberrációk ellen (Battle Training vs. Aberrations) | +1 faji bonuszt kapnak a támadásdobásukhoz, mikor aberrációk ellen harcolnak. |
Kedvenc osztály | Harcos |
|
|
GRAY DWARF (DUERGAR) (Szürke Törpék)
Miután lerázták magukról a mind-flayer rabszolgatartók hatalmát, a szürke törpék (vagy másnéven duergarok) a törpék egy új, korlátozott mentális erővel rendelkező fajaként tűntek fel. A duergarok általában véve gonoszak, bár vannak köztük néhányan, akik hátat fordítottak társaiknak, s másmilyen életet kerestek maguknak. Sokkal soványabbak, mint a többi törpe, meglehetősen szigorú az arckifejezésük, szürke a hajuk, és szürke a bőrük színe is.
Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók | +2 CON; -4 CHA |
Éjjel-látás (Darkvision) | A sötétben is ellátnak 120 láb távolságra |
Fegyver ismeret (Weapon familiarity) | A törpe harci szekercét úgy kezelik, mint harci fegyvert, nem pedig úgy, mint egzotikus fegyverként |
Kőfortély (Stonecunning) | +2 bonuszt kapnak a Kutatás próbákhoz, ha belső helyszínen tartózkodnak. |
Méreg immunitás (Immunity to Poisons) | Immunisak minden méregre. |
Illúzió immunitás (Immunity to Phantasm) | Immunisak az illuzionista gyilkos (phantasmal killer) és végzet (weird) varázslatokra. |
Bénulás immunitás (Immunity to Paralysis) | A duergarokat nem lehet lebénítani. |
Varázslat-tűrés (Hardiness vs. Spells) | +2 faji bonusz a varázslatokkal, illetve a varázslat jellegű hatásokkal szemben |
H.kiképzés óriások ellen (Battle Training vs. Giants) | +4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások) |
H.kiképzés az orkok és goblinok ellen (Battle Training vs. Orcs & Goblinoids) | +1 faji bonuszt kapnak a támadásdobásukhoz, mikor orkok (ideértve a fél-orkokat is), vagy goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak. |
Rejtőzködő (Stealthy) | +4 faji bonusz az osonás próbák esetén |
Éles érzékek (Keen Senses) | +1 faji bonusz a hallgatózás és észlelés próbákhoz. |
Varázslat jellegű képességek |
1/nap: Méretnövelés (Enlarge); mintha a duergar szintjénél kétszer magasabb szintű varázsló használná (min .3 szint)
1/nap: Láthatatlanság (Invisiblity); mintha a duergar szintjénél kétszer magasabb szintű varázsló használná (min .3 szint) |
Fény-érzékenység (Light Sensitivity) | -2 környezeti módosító a támadás dobáshoz, mentőkhöz és próbákhoz, ha fényes nappal történnek a dolgok |
Kedvenc osztály | Harcos |
Szint módosítás | +2. A duergarok sokkal erősebbek, és sokkal lassabban lépnek szintet más fajoknál. Például sokkal több XP kell ahhoz, hogy a duergar a második szintre, mint más normál fajok esetében. |
SHIELD DWARF (Pajzs Törpék)
Sok-sok évvel ezelőtt a törpe királyságokat elzárta a világtól az Underdarkból érkező goblin-fattyak és egyéb földvájók elleni végnélküli háborúk sora. Az északi törpe birodalmak, lassan-lassan - egyik a másik után - szépen elbuktak, s csak a szétszóródott túlélők maradtak a hegyek között, és az Underdark le nem igázott részein. A háborút a pajzs törpék klánja élte túl, s a Forgotten Realms vidékein ezekkel a törpékkel lehet leggyakrabban találkozni.
Faji jellemzők
|
Alaptulajdonság módosítók | +2 CON; -2 CHA |
Éjjel-látás (Darkvision) | A sötétben is ellátnak 60 láb távolságra |
Kőfortély (Stonecunning) | +2 bonuszt kapnak a Kutatás próbákhoz, ha belső helyszínen tartózkodnak. |
Lore affinitás | +2 bonusz a lore próbákhoz |
Fegyver ismeret (Weapon familiarity) | A törpe harci szekercét úgy kezelik, mint harci fegyvert, nem pedig úgy, mint egzotikus fegyverként |
Méreg-tűrés (Hardiness vs. Poisons) | +2 faji bonusz a mérgekkel szembeni mentődobásoknál |
Varázslat-tűrés (Hardiness vs. Spells) | +2 faji bonusz a varázslatokkal, illetve a varázslat jellegű hatásokkal szemben |
H.kiképzés óriások ellen (Battle Training vs. Giants) | +4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások) |
H.kiképzés az orkok és goblinok ellen (Battle Training vs. Orcs & Goblinoids) | +1 faji bonuszt kapnak a támadásdobásukhoz, mikor orkok (ideértve a fél-orkokat is), vagy goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak. |
Kedvenc osztály: | Harcos |
|
Fordította / írta: Kwish 2006.08.31.
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2006.09.04. - Elf 2006.10.19. - Gnóm 2006.11.09. - Félszerzet 2006.11.11. - Fél-ork 2006.11.11. - Plane-Touched
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|