Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Törpe

A törpék több dologról is híresek: a hadviselésben szerzett jártasságukról, a fizikai és mágikus fenyítéssel szembeni ellenálló képességükről, arról, hogy keményen dolgoznak, s hogy elképesztő mennyiségű sört képesek meginni. A törpék túl lassúak a tréfákhoz, és gyanakvóak az idegenekkel szemben, de igen nagylelkűek azokkal, akik már elnyerték bizalmukat.

Magasságuk rendszerint négy, négy és fél láb, de testük széles és tömör felépítésű, s csaknem olyan szélesek, mint amilyen magasak. Bőrük színe a sötét sárgásbarna és a világos barna között bármilyen lehet, míg hajuk rendszerint fekete, szürke, vagy barna. A törpe férfiak igen nagyra tartják a szakállukat. Minden törpére jellemzőek az alábbiak:

Kedvenc osztály: harcos
Különleges képességeik (az összes alfaj esetében):
Kőfortély, éjjellátás, támadó kiképzés orkok ellen, támadó kiképzés goblinoidok ellen, védekező kiképzés óriások ellen, skill affinitás: lore, fegyver ismeret (törpe harci fejsze).

Hogy ki válassza a törpét? A törpék - különösen nagyszerű egészségüknek köszönhetően - kiváló harcosok. Egyébként minden osztályhoz kiválaszthatóak, s nagyon jó faj a kezdőknek.


GOLD DWARF (Arany Törpék)
Az arany törpék sikeresen túlélték a gonosz humanoidok ellen vívott szörnyű háborúkat, és képesek voltak megőrizni királyságaikat a Nagy Hasadék vidékén. Bár gyakorolnak némi mágiát, ettől még nem váltak arrogánssá vagy önteltté, s buktak el e tudás eredményeképp, mint ahogy az néhány humán nemzettel történt. A távoli otthonaikba biztonságban és önhitten élő arany törpék gőgjükről és fennhéjázásukról híresültek el. Nagyon sok fiatal arany törpe hagyta el a Nagy Hasadékot, hogy felfedezze a vidék többi területét. A többi ország népe pedig megtanulta, hogy bár vannak köztük zárkózott és gyanakvó törpék is, a legtöbbjük mégis őszinte és egyenes harcos, vagy fondorlatos kereskedő.

Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók +2 CON; -2 DEX
Éjjel-látás
(Darkvision)
A sötétben is ellátnak 60 láb távolságra
Kőfortély
(Stonecunning)
+2 bonuszt kapnak a Kutatás próbákhoz, ha belső helyszínen tartózkodnak.
Lore affinitás +2 bonusz a lore próbákhoz
Fegyver ismeret
(Weapon familiarity)
A törpe harci szekercét úgy kezelik, mint harci fegyvert, nem pedig úgy, mint egzotikus fegyverként
Méreg-tűrés
(Hardiness vs. Poisons)
+2 faji bonusz a mérgekkel szembeni mentődobásoknál
Varázslat-tűrés
(Hardiness vs. Spells)
+2 faji bonusz a varázslatokkal, illetve a varázslat jellegű hatásokkal szemben
Harci kiképzés óriások ellen
(Battle Training vs. Giants)
+4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások)
H.kiképzés aberrációk ellen
(Battle Training vs. Aberrations)
+1 faji bonuszt kapnak a támadásdobásukhoz, mikor aberrációk ellen harcolnak.
Kedvenc osztály Harcos


GRAY DWARF (DUERGAR) (Szürke Törpék)
Miután lerázták magukról a mind-flayer rabszolgatartók hatalmát, a szürke törpék (vagy másnéven duergarok) a törpék egy új, korlátozott mentális erővel rendelkező fajaként tűntek fel. A duergarok általában véve gonoszak, bár vannak köztük néhányan, akik hátat fordítottak társaiknak, s másmilyen életet kerestek maguknak. Sokkal soványabbak, mint a többi törpe, meglehetősen szigorú az arckifejezésük, szürke a hajuk, és szürke a bőrük színe is.

Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók +2 CON; -4 CHA
Éjjel-látás
(Darkvision)
A sötétben is ellátnak 120 láb távolságra
Fegyver ismeret
(Weapon familiarity)
A törpe harci szekercét úgy kezelik, mint harci fegyvert, nem pedig úgy, mint egzotikus fegyverként
Kőfortély
(Stonecunning)
+2 bonuszt kapnak a Kutatás próbákhoz, ha belső helyszínen tartózkodnak.
Méreg immunitás
(Immunity to Poisons)
Immunisak minden méregre.
Illúzió immunitás
(Immunity to Phantasm)
Immunisak az illuzionista gyilkos (phantasmal killer) és végzet (weird) varázslatokra.
Bénulás immunitás
(Immunity to Paralysis)
A duergarokat nem lehet lebénítani.
Varázslat-tűrés
(Hardiness vs. Spells)
+2 faji bonusz a varázslatokkal, illetve a varázslat jellegű hatásokkal szemben
H.kiképzés óriások ellen
(Battle Training vs. Giants)
+4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások)
H.kiképzés az orkok és goblinok ellen
(Battle Training vs. Orcs & Goblinoids)
+1 faji bonuszt kapnak a támadásdobásukhoz, mikor orkok (ideértve a fél-orkokat is), vagy goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak.
Rejtőzködő
(Stealthy)
+4 faji bonusz az osonás próbák esetén
Éles érzékek
(Keen Senses)
+1 faji bonusz a hallgatózás és észlelés próbákhoz.
Varázslat jellegű képességek 1/nap: Méretnövelés (Enlarge); mintha a duergar szintjénél kétszer magasabb szintű varázsló használná (min .3 szint)
1/nap: Láthatatlanság (Invisiblity); mintha a duergar szintjénél kétszer magasabb szintű varázsló használná (min .3 szint)
Fény-érzékenység
(Light Sensitivity)
-2 környezeti módosító a támadás dobáshoz, mentőkhöz és próbákhoz, ha fényes nappal történnek a dolgok
Kedvenc osztály Harcos
Szint módosítás +2. A duergarok sokkal erősebbek, és sokkal lassabban lépnek szintet más fajoknál. Például sokkal több XP kell ahhoz, hogy a duergar a második szintre, mint más normál fajok esetében.


SHIELD DWARF (Pajzs Törpék)
Sok-sok évvel ezelőtt a törpe királyságokat elzárta a világtól az Underdarkból érkező goblin-fattyak és egyéb földvájók elleni végnélküli háborúk sora. Az északi törpe birodalmak, lassan-lassan - egyik a másik után - szépen elbuktak, s csak a szétszóródott túlélők maradtak a hegyek között, és az Underdark le nem igázott részein. A háborút a pajzs törpék klánja élte túl, s a Forgotten Realms vidékein ezekkel a törpékkel lehet leggyakrabban találkozni.

Faji jellemzők
Alaptulajdonság módosítók +2 CON; -2 CHA
Éjjel-látás
(Darkvision)
A sötétben is ellátnak 60 láb távolságra
Kőfortély
(Stonecunning)
+2 bonuszt kapnak a Kutatás próbákhoz, ha belső helyszínen tartózkodnak.
Lore affinitás +2 bonusz a lore próbákhoz
Fegyver ismeret
(Weapon familiarity)
A törpe harci szekercét úgy kezelik, mint harci fegyvert, nem pedig úgy, mint egzotikus fegyverként
Méreg-tűrés
(Hardiness vs. Poisons)
+2 faji bonusz a mérgekkel szembeni mentődobásoknál
Varázslat-tűrés
(Hardiness vs. Spells)
+2 faji bonusz a varázslatokkal, illetve a varázslat jellegű hatásokkal szemben
H.kiképzés óriások ellen
(Battle Training vs. Giants)
+4 kitérés bonuszt kapnak a páncélzat osztályukhoz, ha óriás típusú szörnyekkel harcolnak (mint például az ogrék, trollok, hegyi óriások)
H.kiképzés az orkok és goblinok ellen
(Battle Training vs. Orcs & Goblinoids)
+1 faji bonuszt kapnak a támadásdobásukhoz, mikor orkok (ideértve a fél-orkokat is), vagy goblinoid lények (mint pl. goblinok, hobgoblinok, bugbearek) ellen harcolnak.
Kedvenc osztály: Harcos



Fordította / írta: Kwish
2006.08.31.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.04. - Elf
2006.10.19. - Gnóm
2006.11.09. - Félszerzet
2006.11.11. - Fél-ork
2006.11.11. - Plane-Touched


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása