Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Áttekintés
Jellemzők

Játékvilág
Háttér
Ellenfelek
Attunements
Felszerelés

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék

2005.04.26. - Kwish

NLGaming értékelés (05.04.13)

Az NLGaming oldal lehozott egy értékelést (hát, nem mostanában), nem tetszett nekik túlságosan a játék, "kissé" lehúzták. 60/100. Tömören.

(2005.04.13.) Ha a címet említem: Az Inkvizítor, akkor mi jut az eszetekbe? Egy kedves, bájos kis fickó, aki arra törekszik, hogy mindenki legyen alázatos és imádja Istent... ok, talán mégsem ez lesz az. Talán inkább egy olyan személyre gondoltok, aki képes bármilyen messze elmenni annak érdekében, hogy megtisztítsa a világot azoktól, akiket eretneknek, vagy hitetlennek talál.

A nagy különbség a Heretic Kingdoms: The Inquisition című játékban, hogy egy olyan Inkvizítort kell alakítanod, akinek a célja a vallás és a szent tárgyak szétzúzása, megsemmisítése, beleértve azokat is, akik hisznek ezekben a dolgokban.

A játékban te leszel az az Inkvizítor, akinek küldetése, hogy a régi vallást eltüntesse erről a világról. Ugyanakkor még csak tanuló vagy, s oktatód a kezdetektől fogva magadra hagyott, hogy egyedül boldogulj, még jóval azelőtt, hogy megtudnád, mi is történik, vagy hogy miként is kell játszani a játékot. Az első feladatod egy nagy erővel bíró, vallásos relikvia, egy kard megkeresése és megsemmisítése. A világot benépesítő emberek többsége közömbös a vallás iránt, így karakteredet jóval nagyobb fenyegetésnek látják, mint bármi mást.

Szóval, mit is kell tenned a játékban? Nos, időd legnagyobb részét bóklászással, beszélgetéssel, valamint az ellenfél irtásával töltöd el... úgyhogy mindegyikről ejtsünk most pár szót. A haladás fájdalmasan lassú, egyszerűen képtelen voltam futásra késztetni a karakteremet, így lassan bandukolva, kényelmesen próbáltam eljutni a következő beszélgető partnerig, vagy a következő harcig. Váltsunk néhány szót a játék párbeszédeiről is, mivel a történet minden RPG egyik sarokpontjának tekinthető. A párbeszédek meglehetősen korlátozott lehetőséget nyújtanak, és gyakran úgy tűnik, hogy az egyes elemek minden látható ok nélkül jelennek meg, szóval úgy általában véve nem tudok semmi jót mondani a párbeszédekről. Nos, akkor térjünk rá a harcra, és tudjátok mit? Nem tudok semmit jót mondani a harcról sem. Az irányítást könnyű kézben tartani, jobb klikk a támadás, a probléma csak az, hogy meglehetősen nehéz kiválasztani, hogy melyik ellenfelet támadja az ember, mert igen gyakran fák állják el az ember útját. A harc során rendszerint ellenfelek kisebb csoportja, vagy egy-egy ellen kell küzdenünk (kis variációkkal), ami egy meglehetősen unalmas dologhoz vezet.

A játék során át lehet váltani a valós világból az álomvilágba. Van néhány olyan ellenfél, szellem és tárgy, amelyet csak ott lehet látni, illetve csak ott lehet velük kapcsolatba lépni. A koncepció ügyes, bár az volt a problémám, hogy soha nem találtam semmi arra utaló nyomot, hogy most pontosan mikor is kellene átváltani ebbe az álomvilágba (és csak egy meghatározott ideig maradhatsz ott), szóval le merem fogadni, hogy egy csomó dolgot elszalasztottam. Kincsvadászként meglehetősen ideges vagyok, ha elmulasztok valami olyan dolgot, amiről fogalmam se volt, hogy épp keresni kellett volna azon a helyen.

A skill rendszer érdekes, e készségeket különféle tárgyak és felszerelési eszközök használatával lehet elsajátítani. Minden egyes tárgy leírásában szerepel az a készség, melyet a tárgy használatával tanulsz meg, s kimutatásra kerül százalékos formában az is, hogy mennyire jutottál a készség elsajátításában. Ahogy utazgatsz és tapasztalatokat gyűjtesz, úgy szerzed meg azt a képességet, amellyel a tárgy fel van szerelve. Ha megszerezted az új képességet, akkor erről kapsz egy tájékoztatást a GUI-n keresztül, s ha szintet lépsz, beállíthatod, hogy milyen készségeket akarsz az aktív skillek közé behelyezni a teljes listából, a maradékot nem veheted igénybe, s így csak egy korlátozott számú képesség áll rendelkezésedre.

Ha már beszéltünk a skillekről, ejtsünk néhány szót a tulajdonságok rendszeréről is. A tulajdonságok szintjét különböző betűkkel jelölik a pontokban meghatározott rendszer helyett. Érzésem szerint itt valami eltérőt akartak létrehozni, de igazából ez mégis csak a régi pontrendszer egy új köntösben tálalva.

Most beszéljünk néhány mellékes dologról. Például bármit felvehetsz a gyors tárgykezelési listádra, és ha rácsapsz a megfelelő számbillentyűre 1-10 automatikusan az adott tárgyat fogod használni. Ezt lehet használni a fegyverek cseréjére is, egyszerűen csak a listába kell tenni a fegyvert is, s ha megütöd a kapcsolódó gombot, akkor azt a fegyvert fogod kézbe venni. (Úgy látom, ezt az értékelést alapvetően gyagyásoknak szánták... legalábbis ezt a részt) Célszerű legalább az egyik helyre gyógyfüveket tenni. Ezek egyik kellemes tulajdonsága hogy korlátlan mennyiségben állnak a rendelkezésre, de minden egyes esetben, mikor használja a karakter, időszakosan csökken az egészség maximális szintje, s nem nő meg addig, amíg a karakter nem pihen ténylegese. Az egyetlen probléma, hogy még mindig nem tudtam kitalálni, miként kell pihenni. (Érdekes, ezek szerint az értékelés írója csökkenő mértékű egészséggel játszotta végig a játékot. Bruhaha)

Grafika
A grafika meglehetősen középszerű, azzal a kellemes vonással, hogy zoomolni lehet, s meglehetősen közelről lehet nézni a karaktert akció közben is. Az avatárod megjelenése változik, ha változtatsz a felszerelésén, s ezzel lehet csak lényegében eltérővé tenni a főkaraktert. Ezen túlmenően a grafika nem igazán tett rám mély benyomást, eccerűen nem robban az ember arcába. Értékelés: 6.

Szórakozás
Ez lesz az a kategória, ahol a legjobban el kell meszelnem ezt a játékot. Kényszerítenem kellett magam, hogy tovább játsszak ezzel a játékkal legalább addig, hogy megírhassam ezt az értékelést, s ha ezt megírtam, le fogom törölni a játékot. A karakter lassú mozgása, az, hogy csak egy bizonyos ponton lehet elhagyni a térképet, az unalmas harc és a sivár párbeszédek arra késztettek, hogy lefejeljem a monitort. Értékelés: 4

Irányítás
Rendben, már az is egy nagy küzdelem, ha az ember csak sétál ebben a játékban, s ez nem túl jó hír. A mozgás nagyon divatjamúlt. A játék irányítása elég jó, bal klikk mozgás, jobb klikk támadás, vagy interakció más karakterekkel. Meglehetősen korlátozott lehetőségek állnak rendelkezésre ebben a játékban, így az irányítás elég egyértelmű. Az egyetlen hozzáadott dolog, hogy az olyan dolgok kinyitására, mint az inventory, vagy a statisztikák több lehetőségünk is van (ikonok a képernyőn, vagy billentyűzet gombok). Értékelés: 7

Újrajátszhatóság
Mivel meglehetősen korlátozottak a karakter kialakításának lehetőségei, s nagyon lineáris a történet menet is. Tekintettel az előbbiekre, nem igazán látom ennek a játéknak az újrajátszhatósági értékét. Az egyetlen valódi előnye a játéknak ezen a téren, hogy különféle módjait választhatod ki annak, hogy miként fejleszted tovább a karaktert, legyen az közelharcra specializált harcos, távolsági harcos, vagy varázsló. Állítólag hozhatsz a játék során olyan morális döntéseket is, melyek befolyásolják a játékmenetet, de nem fogok még egyszer játszani a játékkal, hogy ezeket megismerjem, szóval ha tetszett nektek a játék, és sikerül erről valamit kiderítenetek, kérem, írjátok be a fórumba. Értékelés: 5

Történet/Cselekmény
Ígéretes és érdekes felütés a játéktól megfordítani egy inkvizítor szerepét, de úgy, hogy még mindig félelmet keltsen a neve. A párbeszédek során a játék kitesz a normál beszélgetésből, és olyan mozikat indít be, melyek vizuálisan sokkal inkább bemutatják a játékot. A történet - mint már korábban említettem - állítólag változik a karakter döntéseitől függően, s ez nagyobb mélységet ad a játéknak. Értékelés: 7

Zene/Hangok
Feltehetőleg a zene a legjobb a játékban, nagyon jól passzol a játék stílusához, s emeli a játékélményt, mint ahogy minden más jó hanganyag is. Ugyanakkor a hangeffektusok inkább csak közepesek, s nem igazán járulnak hozzá a játékélményhez. Értékelés: 7

Összefoglaló
No jó, azt hiszem most már elég világos, hogy mi a véleményem erről a játékról. Olyan sok jó PC játék kijött az elmúlt évben, inkább azokra tegyétek félre a pénzeteket. Az egyetlen mentsége ennek a játéknak az elfogadható ára, így ha van egy kis extra a zsebetekben, vethettek rá egy pillantást. Értékelés: 60/100

Szerző: Daniel Comer
Forrás: NLGaming

(Vissza)