Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Áttekintés
Jellemzők

Játékvilág
Háttér
Ellenfelek
Attunements
Felszerelés

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék

KULT - Szörnyek, ellenfelek


Évszázadok óta főlátnokok gyűjtik minden dolgok legendáit, történetét is ismereteit. Az Eretnek Királyságok élő és növény világáról szóló tekercseiket és köteteiket a lehető legjobbaknak tartják a Silken Sail Alliance határain túl.



Arachnid Zombie (Pókzombi)
Bár a nekromancia minden formája már évszázadok óta tiltottnak és törvényen kívülinek minősült, mindez csak ahhoz vezetett, hogy a néhány még túlélő lich még nagyobb gyakorlatra tegyen szert az újjáélesztésre, feltámasztásra tett kísérleteiben. Még olyan jelentéseket is lehet hallani, melyek különféle lények alkotórészeiből összeállított zombikról szólnak - mindezek közül a legszörnyűbbek azok, melyeket az emberi holttestekből és a pókok páncéljából hoztak létre.
(Vissza)

Demonspawn (Démonivadék)
Úgy mondják, hogy valaha minden démon a Föld Istenének szolgája volt. Istenük lemészárlásával birodalmuk hihetetlen traumát szenvedett el. Bár az Eretnek Királyságokban meglehetősen hétköznapivá vált az emberi társadalmakban, hogy a Széttört Mennyből démonokat idéznek meg az alsóbb síkokra, néhányan a Sura törzsek közül (és néhány Taymurian sámán) szerződést kötött a démonokkal. A démonivadékokról azt tartják, hogy ők a termékenység bukott angyalai, nagyon gyorsan szaporodnak, de szerencsére meglehetősen nehezen érik el a felnőttkort.
(Vissza)

Ice Elemental (Jégelementál)
A Külsőföldeken barangoló nagyszámú ismert elementál közül a Jégelementál érdekli legjobban a gyakorló Víz mágusokat, mivel a csontjaik és fogaik (hacsak nem sérülnek meg a lény legyilkolásakor) nagyon erős fókuszként használhatók. Sajnálatos módon alapvetően immúnisak a vízi mágia minden formája ellen, és a legtöbb elementálhoz hasonlóan nem igazán rendelkeznek olyan gyenge pontokkal, melyeket a gyakorlott kardforgatók kihasználhatnának.
(Vissza)

Taymurian Warrior (Taymurian harcos)
Taymuria erői közül a legerősebb harcosok azok, akik igazán mestereivé váltak a harci láznak. Bár még a kezdő újoncok is helytállnak egy Taymurian portyázó csapat ellen, a teljesen páncélozott Taymurian harcos komoly fenyegetést jelent még egész milicista egységek számára is. A Conwenthi hadsereg nagy szerencséjére a taymurianok nem foglalkoznak a szervezett hadviseléssel (inkább a gyors támadás, visszavonulás taktika hívei), mivel a hadrendbe állított Taymurian harcosok olyan erőt jelentenének, mellyel mindenképp számolni kell.
(Vissza)

Sura Warrior (Sura harcos)
A Sura klánok négy, egymással szoros kapcsolatban álló fajból állnak fel - az elit surákból, a surákból, a surakai-okból és az ishkai-okból. A klánok meglehetősen egyszerű kulturális célja - hogy minél több pénzt keressenek a harcban - meghazudtolja a kasztrendszeren alapuló társadalom szerkezetük bonyolultságát. A Sura társadalom a harcban tanúsított vitézséget és a vagyon becsüli a legtöbbre, és a Klán minden egyes tagja tudja, hogy hol a helye. A harcos kaszt túlnyomórészt Sura harcosokból áll fel, s ez képezi Sura haderejének tömegét. Minden harcos arra vágyik, hogy helyet szerezzen magának az elit kasztban, s ez a cél az, amely a harc közben mutatott elhatározottságuknak és brutalitásuknak a mozgató rugója. Az Eretnek Királyságokban mindenhol zsoldosként rettegik a Sura harcosokat, s a Garulian Istencsászár és Istencsászárnő évszázadokon át fennálló hatalmának alappillére (a Theokrata megjelenéséig) a Sura Klánokkal kötött szövetség volt.
(Vissza)

Ishkai Matriarch Ishkai matriarcha
Az ishkai a legkisebb és a leggyengébb a Sura fajok közül. Sura legalacsonyabb kasztja, a rabszolgáké szinte csakis ishkai-okból áll. A harcban szinte teljesen használhatatlanok - talán csak az első sorban jók golyófogónak - s az erősebb Sura fajok alantas munkák elvégzésére kényszerítik őket. Az ishkai-ok saját szóban továbbadott történelme szerint az ishkai faj valamilyen átok eredményeképp született, s bizonyos fatalizmus leng körül minden ishkait. Sokan közülük úgy tartják, hogy szolgaságra és szenvedésre születtek. Az ishkai rabszolgák matriarchális társadalmat építettek fel, és ha nagy ritkán előfordul, hogy egy ishkai a szabadon-születettek kasztjába emelkedik, az rendszerint egy ishkai matriarcha, aki kivívta magának ezt a jogot.
(Vissza)

Rift Fiend (Hasadék-ördög)
Az köztudott, hogy a megfelelő erővel bíró varázslók rendelkeznek azzal a képességgel, hogy átsétáljanak az Álomvilágba maguk után hagyva a valóságot, de azt már nem sokan tudják, hogy mit rejt a szellemek és rémálmok birodalma. Azokban a ritka esetekben, mikor az Álomvilág szövete széthasad, az ún hasadék-ördögök áramlanak az Álomvilágba valamilyen ismeretlen világból. Úgy hiszik, hogy az élők fájdalmából és félelmeiből táplálkoznak, és ahol ilyen fertőzéssel találkozhatunk, ott az emberek gyakran szenvednek az álmatlan éjszakáktól és rémálmaiktól.
(Vissza)

Aphotic Spider (Aphotic pók)
Ezek a pókok meglehetősen jól ismertek a Sundered Shield Mountain vidékén, mert ők védelmezik Corwenth északi határát. Mivel hálójukat néhány mágus Föld fókuszként használja, és igen keresett holmi a kurtizánok között (lepedő szövetnek) meglehetősen óvatos kapcsolat alakult ki e pókok és Corwenth népe között. E faj egyedei különféle káros hatást szenvednek el a közvetlen napfény hatására, ami végső soron a halálukhoz vezethet, s ezért igazán a sötét helyeken szaporodnak, ahol a félelmetes Aphotic királynő kelti ki tojásait. A Sundered Shield lábánál lakó farmerek védelmébena Corwenth hadsereg minden évben hajtóvadászatot rendez az aphotic pókok ellen a Téli Holdfesztivál idején.
(Vissza)


Forrás: Hivatalos oldal

(Vissza)



Fordította / írta: Kwish
2004.09.24.