Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

The Fall - Készségek

Tulajdonságok és készségek Minden karakter 6 tulajdonsággal és 14 készséggel rendelkezik, melyek a képességeit tükrözik. A készségek a karakter azon különleges képességeit, tudását jelentik, melyeket gyakorlás útján tovább, magasabb szintre is lehet fejleszteni, értékük 1-99 változhat. Minél magasabb az érték, annál inkább jellemző, és meghatározó az adott készség (használata) a karakterre.


HARCI KÉSZSÉGEK ÁLTALÁNOS KÉSZSÉGEK
Mesterlövész fegyverek (Sniper Weapons) Túlélés (Survival)
Különleges fegyverek (Special Weapons) Vezetés (Driving)
Dobó fegyverek (Throwing Weapons) Orvoslás (Medicine)
Könnyű fegyverek (Light Weapons) Zárnyitás (Lockpick)
Nehéz fegyverek (Heavy Weapons) Rejtőzködés (Stealth)
Robbanószerek (Explosives) Zsebmetszés (Pickpocket)
Közelharc (Close Combat) Műszaki ismeretek (Engineering)



Mesterlövész fegyverek / Különleges fegyverek / Könnyű fegyverek / Nehéz fegyverek
A készség az adott típusú fegyverekkel történt célzás pontosságát, és a lövés gyakoriságát befolyásolja.. A készség magasabb értéke minden egyes lövés esetében növeli a találat pontosságát, a lövés gyakoriságát (az újratöltés sebességét). A táblázatban leírt módosítók mindkét tulajdonságot külön-külön befolyásolják:

Érték Lövés pontosság és gyakoriság
1 – 10  - 60% módosító
11 - 29  - 40% módosító
30 - 44  - 20% módosító
45 - 54  Nincs módosító
55 - 69  + 20% módosító
70 - 84  + 40% módosító
85 - 94  + 60% módosító
95 - 99  + 80% módosító
100+  + 100% módosító
(Vissza)


Dobó fegyverek
A készség a dobó fegyverekkel történt célzás pontosságát, a dobás sebességét, valamint a gránátok, s egyéb dobó-robbanó eszközök (pl. molotov koktél) pontosságát (eltérését) befolyásolja. A készség magasabb értéke minden egyes dobás esetében növeli a találat pontosságát, a dobás sebességét, valamint robbanó eszközök esetében csökkenti azt a mértéket, hogy méterenként mennyivel tér el céljától az eszköz. A táblázatban leírt módosítók a tulajdonságokat külön-külön befolyásolják:

Érték Dobás pontossága és sebessége Dobás eltérése a céltól (méterenként)
1 – 10  - 60% módosító 60% eltérés
11 - 29  - 40% módosító 50% eltérés
30 - 44  - 20% módosító 40% eltérés
45 - 54  Nincs módosító 30% eltérés
55 - 69  + 20% módosító 20% eltérés
70 - 84  + 40% módosító 10% eltérés
85 - 94  + 60% módosító 5% eltérés
95 - 99  + 80% módosító 0% eltérés
100+  + 100% módosító 0% eltérés
(Vissza)


Robbanószerek
A készség azt befolyásolja, hogy a karakter mennyire képes kezelni a kézi robbanószereket, és az aknákat. Ennek értéke határozza meg, hogy a karakter milyen típusú robbanószereket és aknákat tud egyáltalán használni (minél magasabb az értéke, annál jobb cuccokat kezelhet a karakter):

Érték Hatás
1 – 14  90% esély, hogy a robbanószer felrobban, ha a karakter hozzáér (inventoryban is!)
15 - 39  50% esély, hogy a robbanószer felrobban, ha a karakter hozzáér (inventoryban is!)
40 - 54  Lehetetlen, hogy a karakter robbanószereket, vagy aknákat használjon
55 - 69  Gázbombák és dinamit használata
70 - 84  C4, tankelhárító aknák, és taposó aknák használata
85 - 94  Vágható robbanószerek (Cutting charges) használata
95-99  Bombák hatástalanítása
(Vissza)


Közelharc
A készség a közelharci fegyverek használatának pontosságát, és a sebzést befolyásolja.. A készség magasabb értéke minden egyes ütés esetében növeli a találat pontosságát (bármilyen közelharci fegyvert is használ a karakter), és a bevitt sebzés mértékét. A táblázatban leírt módosítók mindkét tulajdonságot külön-külön befolyásolják:

Érték Közelharci fegyverhasználat pontossága
és a sebzés módosító
1 – 10  - 60% módosító
11 - 29  - 40% módosító
30 - 44  - 20% módosító
45 - 54  Nincs módosító
55 - 69  + 20% módosító
70 - 84  + 40% módosító
85 - 94  + 60% módosító
95 - 99  + 80% módosító
100+  + 100% módosító
(Vissza)





Túlélés
Általános képesség, azt mutatja meg, hogy a karakter milyen könnyen talál vizet, és milyen szinten tudja ”feldolgozni” az elejtett állatokat. Minél magasabb a készség értéke, a karakter annál sikeresebb ebben a két tevékenységében:

Érték Hatás
1 – 14  + 40% az esélye, hogy a karakter megsérül az elejtett állat feldolgozásánál (- 5 HP)
15 - 39  + 20% az esélye, hogy a karakter megsérül az elejtett állat feldolgozásánál (- 5 HP)
40 - 54  Állatok feldolgozásánál 1 HPt nyer a karakter (1 méret)
55 - 69  Állatok feldolgozásánál 3 HPt nyer a karakter (2 méret)
70 - 84  Nyúzás, és az állatok feldolgozásánál 6 HPt nyer a karakter (3 méret)
+ 40% az esélye, hogy a karakter 30 méteres körzetben vizet talál (10 HP)
85 - 94  Karom-trófeák, és az állatok feldolgozásánál 8 HPt nyer a karakter (4 méret)
+ 60% az esélye, hogy a karakter 50 méteres körzetben vizet talál (10 HP)
95-99  Fog-trófeák, és az állatok feldolgozásánál 10 HPt nyer a karakter (5 méret)
+ 80% az esélye, hogy a karakter 80 méteres körzetben vizet talál (10 HP)
(Vissza)


Vezetés
A képesség befolyásolja a jármű sebességét, a jármű fegyverének pontosságát, és az üzemanyag felhasználást is. Minél magasabb a képesség értéke, annál gyorsabb a jármű, és annál pontosabb a fegyvere, az üzemanyag felhasználás pedig annál alacsonyabb.:

Érték Jármű sebessége Fegyver pontossága Üzemanyag felhasználás
1 – 14  Nem vezethet a karakter Nincs fegyverhasználat Nem használhat üzemanyagot
15 - 39  Nem vezethet a karakter Nincs fegyverhasználat Nem használhat üzemanyagot
40 - 54  - 50% módosító - 50% módosító + 30% módosító
55 - 69  Nincs módosító - 20% módosító Nincs módosító
70 - 84  + 20% módosító Nincs módosító - 10% módosító
85 - 94  + 30% módosító + 20% módosító - 20% módosító
95 - 99  + 50% módosító + 50% módosító - 30% módosító
(Vissza)


Orvoslás
A képesség javítja a gyógycsomagok (medipack) hatását. Minél magasabb a képesség értéke, annál hatékonyabban gyógyít a csomag, az alapcsomag 10 HPt, míg a nagyobb csomag 25 HPt gyógyíthat.:

Érték Alapcsomag Nagy csomag
1 – 14  - 10 HP módosító (0 HP) - 25 HP módosító (0 HP)
15 - 39  - 5 HP módosító (5 HP) - 15 HP módosító (10 HP)
40 - 54  Nincs módosító Nincs módosító
55 - 69  + 2 HP módosító (12 HP) + 5 HP módosító (30 HP)
70 - 84  + 4 HP módosító (14 HP) + 10 HP módosító (35 HP)
85 - 94  + 6 HP módosító (16 HP) + 15 HP módosító (40 HP)
95 - 99  + 10 HP módosító (20 HP) + 25 HP módosító (50 HP)
(Vissza)


Zárnyitás
Meghatározza, hogy a karakter képes-e a zárakat kinyitni (ajtókon, ládákon). Minél magasabb a készség értéke, a karakter annál nagyobb valószínűséggel boldogul.:

Érték Hatás
1 – 14  + 75% az esélye, hogy a zár eltörik (és már többet nem lehet kinyitni)
15 - 39  + 50% az esélye, hogy a zár eltörik (és már többet nem lehet kinyitni)
40 - 54  0% az esélye, hogy a zárat kinyitja a karakter
55 - 69  + 20% az esélye, hogy a zárat kinyitja a karakter
70 - 84  + 40% az esélye, hogy a zárat kinyitja a karakter
85 - 94  + 60% az esélye, hogy a zárat kinyitja a karakter
95 - 99  + 80% az esélye, hogy a zárat kinyitja a karakter
(Vissza)


Rejtőzködés
Befolyásolja, hogy a karaktert az ellenfelek milyen könnyen veszik észre. Ennek értéke alapján kerül meghatározásra, hogy az NPCk és az ellenfelek milyen távolságból veszik észre a karaktert. Minél magasabb a készség értéke, annál kisebb a valószínűsége, hogy valaki felfedi a rejtőzködő karaktert:

Érték Hatás
1 – 14  + 50% az esélye, hogy az ellenfelek észreveszik a karaktert
15 - 39  + 30% az esélye, hogy az ellenfelek észreveszik a karaktert
40 - 54  Nincs módosító
55 - 69  - 20% az esélye, hogy az ellenfelek észreveszik a karaktert
70 - 84  - 40% az esélye, hogy az ellenfelek észreveszik a karaktert
85 - 94  - 60% az esélye, hogy az ellenfelek észreveszik a karaktert
95 - 99  - 80% az esélye, hogy az ellenfelek észreveszik a karaktert
(Vissza)


Zsebmetszés
Meghatározza, hogy a karakter képes-e lopni egy NPCtől. Minél magasabb az értéke, annál nagyobb a siker valószínűsége, és persze az sem mindegy, hogy szemből, vagy hátulról próbálkozik az ember. A szemből próbálkozás esélye alapesetben 10%, míg hátulról 20%, a táblázatok az alapeset módosítóit tartalmazzák:

Érték Szemből Hátulról
1 – 14  - 10% módosító az alapesélyhez (0%) - 20% módosító az alapesélyhez (0%)
15 – 39  - 5% módosító az alapesélyhez (5%) - 10% módosító az alapesélyhez (10%)
40 - 54  Nincs módosító (10%) Nincs módosító (10%)
55 - 69  + 10% módosító az alapesélyhez (20%) + 20% módosító az alapesélyhez (40%)
70 - 84  + 30% módosító az alapesélyhez (40%) + 40% módosító az alapesélyhez (60%)
85 - 94  + 50% módosító az alapesélyhez (60%) + 60% módosító az alapesélyhez (80%)
95 - 99  + 70% módosító az alapesélyhez (80%) - 80% módosító az alapesélyhez (100%)
(Vissza)


Műszaki ismeretek
E képesség azt befolyásolja, hogy a karakter képes-e bekapcsolni, megszerelni, vagy éppen összerakni, felépíteni egy gépet. Minél magasabb az értéke, annál nagyobb a siker valószínűsége: Azt is meghatározza, hogy a karakter észreveszi-e az inventory-jában, hogy milyen tárgyakat lehet összepasszintani, egybeépíteni.

Érték Hatás
1 – 14  + 90% az esélye, hogy a karakter kárt okoz a gépben
15 – 39  + 50% az esélye, hogy a karakter kárt okoz a gépben
40 - 54  Nincs esélye, hogy a karakter kezelje, vagy megjavítsa a gépet
55 - 69  + 50% esély a gép kezelésére, és + 40% esély a gép megjavítására
70 - 84  + 70% esély a gép kezelésére, és + 60% esély a gép megjavítására
85 - 94  + 90% esély a gép kezelésére, és + 80% esély a gép megjavítására
95 - 99  + 100% esély a gép kezelésére, és + 90% esély a gép megjavítására

Érték Összeszerelés
1 – 54  Nincs esélye, hogy a karakter tárgyakat szereljen össze
55 - 69  Könnyen összeszerelhető tárgyak összeszerelése
70 - 84  Közepesen bonyolult tárgyak összeszerelése
85 - 94  Bonyolult tárgyak összeszerelése
95 - 99  Igen komplex tárgyak összeszerelése
(Vissza)

Az eredeti Silver Style ángélusul..


Fordította / írta: Kwish
2004.02.27.