Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

The Fall - LWA


A Silver Style LWA-nak ("Living World Architecture" - Élő Világ Architektúra) a belsőleg fejlesztett engine-jének egy elemét nevezte el (ilyen engine van egyébként a The Fall alatt is). A játékban több száz ún. NPC található. A kérdés, amely végül az LWA kifejlesztéséhez vezetett a következő volt: hogyan lehetséges ilyen nagyszámú NPCt "beépíteni" a játékba, majd kezelni őket, és hogyan lehet létrehozni egy olyan világot, amely élőnek, és hitelesnek tűnik.

Miután több mint másfél évig dolgoztak az LWA rendszeren, immár lehetségessé vált szinte bármely kapcsolat kiépítése a játék tetszőleges számú tárgya között, függetlenül attól, hogy tárgyon karaktereket, tereptárgyakat, épületeket, tárgyakat, vagy eszközöket értünk. Az LWA kezeli az NPCk, valamint a játékos ellenfeleinek általános viselkedését is. Minden egyes karakter rendelkezik egy tevékenység "készlettel", amelyet meghatározott körülmények fennállása esetén, azok függvényében követ. Az idő nagyon fontos szerepet játszik, mivel az NPCk számos olyan feladattal rendelkeznek, melyet nappal kell megoldaniuk. No és persze attól függően, hogy mit is szeretnek igazán, a karakterek éjszaka vagy ágyba bújnak, vagy keresnek maguknak valami egyéb pihenőhelyet.

Persze mindezen tevékenységek és magatartásminták személyenként is megadhatóak. Bárki létrehozhat bármilyen elképzelhető felállást, bár lényeges, hogy a feladat megfeleljen az NPCnek, mivel hihetetlen módon képesek magyarázni arról, amivel épp szembekerültek, vagy éppen az általános körülményeikről. És a már említett függőségi viszonyok segítségével kapcsolatokat lehet kialakítani a karakterek között (szerelem, gyűlölet, irigység ésatöbbi), vagy modellezni lehet bizonyos hobbik iránt érzett kedvüket - lehetnek pl. technika fanatikusok, fegyverbuzik, vagy túlélő specialisták, hogy csak néhányat említsünk.

A másik fontos jellemző, amit érdemes megjegyezni az LWA esetében, hogy be lehet állítani az NPCknél egy ún. státusz kapcsolót, valamint hogy hogyan viszonyulnak a játékoshoz. A barátságos karakterek segítenek rajtad, ha ellenséges támadás ér. A semleges karakterek próbálnak előnyt kovácsolni egy adott helyzetből, így ha túlerő ellen harcolsz, lehet, hogy további fenyegetést jelentenek majd. A karakterek viselkedése, és hozzád fűződő viszonya attól függ, hogy te hogy viselkedsz, és hogy játszod a játékot. A TF világában a fontosabb eseményekre vonatkozó hírek nagyon gyorsan és szélesebb körben terjednek, mint a kevésbé izgalmas dolgokhoz kapcsolódó információk.

A fentiekben leírt jellemző csak néhány az LWA segítségével megvalósítható elemek közül. Teljes ismertetésük nagyon sok időt, és helyet igényelne. Összegezve a dolgokat, az LWA egy nagyon sok lehetőséget adó, hatékony és rugalmas eszköz, ami lehetővé tette az SSE számára, hogy hiteles és dinamikus világot hozzanak létre mindenféle RPG számára. A TF megelőzi majd a többi RPGt az LWA-val létrehozható dolgok miatt.

(Vissza)


Az eredeti Silver Style ángélusul..


Fordította / írta: Kwish
2004.08.16.