Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

The Fall - Tulajdonságok

Minden karakter 6 tulajdonsággal és 14 készséggel rendelkezik, melyek a képességeit tükrözik. A tulajdonságok a karaktert természeténél fogva jellemzik, és meglehetősen nehéz őket fejleszteni, értékük 1-20 pont között változhat. Minél magasabb az érték, annál inkább jellemző, és meghatározó az adott tulajdonság a karakterre.




Erő (Strength, ST)
Befolyásolja: teherbírást (maximális súly); a nehéz fegyverekkel való tüzelés pontosságát; a közelharci sebzés bonuszait.

Teherbírás
A karakter által cipelhető maximális súly meghatározásához: 3 kg / 1 ST pont (így a teherbíró képesség 3-60 kilóig változhat). A maximálisan viselhető súly elérésekor az alábbi dolgok következnek be:

0% - 100% = Semmiféle korlátozás
101% - 100% = 10% sebesség csökkenés, a karakter már nem tud mászni
111% - 120% = 30% sebesség csökkenés, a kúszás, futás, lekuporodás nem lehetséges
121% - 130% = 60% sebesség csökkenés
131% + = 90% sebesség csökkenés

Nehéz fegyverek használata
Kettős hatása van az erő növelésének a nehéz fegyverek használatára, egyaránt befolyásolja az izom tömeg a találati pontosságot, és a tüzelési gyakoriságot is..

Minden egyes ST pont miatt növekszik a nehézfegyverek pontossága:

1 - 3 = - 60% találati pontosság a nehéz fegyverek használatakor
4 - 6 = - 40% találati pontosság a nehéz fegyverek használatakor
7 - 8 = - 20% találati pontosság a nehéz fegyverek használatakor
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% találati pontosság a nehéz fegyverek használatakor
16 - 18 = + 15% találati pontosság a nehéz fegyverek használatakor
19 = + 20% találati pontosság a nehéz fegyverek használatakor
20 = + 25% találati pontosság a nehéz fegyverek használatakor

Minden egyes ST pont miatt javul a tüzelési sebesség:

1 - 3 = - 30% módosító a tüzelési gyakorisághoz a nehéz fegyverek használatakor
4 - 6 = - 20% módosító a tüzelési gyakorisághoz a nehéz fegyverek használatakor
7 - 8 = - 10% módosító a tüzelési gyakorisághoz a nehéz fegyverek használatakor
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% módosító a tüzelési gyakorisághoz a nehéz fegyverek használatakor
16 - 18 = + 15% módosító a tüzelési gyakorisághoz a nehéz fegyverek használatakor
19 = + 20% módosító a tüzelési gyakorisághoz a nehéz fegyverek használatakor
20 = + 25% módosító a tüzelési gyakorisághoz a nehéz fegyverek használatakor

Közelharci bonusz
A közelharcban okozott sebzés (bármilyen közelharci fegyvert is használ a karakter) emelkedik minden egyes ST pont miatt:

1 - 3 = - 60% módosító a közelharci sebzéshez
4 - 6 = - 40% módosító a közelharci sebzéshez
7 - 8 = - 20% módosító a közelharci sebzéshez
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% módosító a közelharci sebzéshez
16 - 18 = + 15% módosító a közelharci sebzéshez
19 = + 20% módosító a közelharci sebzéshez
20 = + 25% módosító a közelharci sebzéshez

(Vissza)



Fürgeség (Agility, AG)
Befolyásolja: a mozgási sebességet (milyen gyorsan halad a karakter); a páncélzatot, védettséget; a rejtőzködést, hogy milyen hatékonyan tud elrejtőzni a karakter.

Mozgási sebesség
A fürgeség magasabb értéke - a lövést kivéve - gyakorlatilag minden tevékenység esetében nagyobb sebességet eredményez (pl. séta, futás, mászás, lefekvés, térdelés, gugolva haladás, belépés.. )

Minden egyes AG pont miatt javul, fejlődik a karakter mozgása:

1 - 3 = - 30% módosító a mozgási sebességhez
4 - 6 = - 20% módosító a mozgási sebességhez
7 - 8 = - 10% módosító a mozgási sebességhez
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% módosító a mozgási sebességhez
16 - 18 = + 20% módosító a mozgási sebességhez
19 = + 30% módosító a mozgási sebességhez
20 = + 40% módosító a mozgási sebességhez

Páncélzat
A magasabb fürgeség értéknek köszönhetően javul a karakter védelme:

1 - 3 = - 6 módosító a páncélzathoz
4 - 6 = - 4 módosító a páncélzathoz
7 - 8 = - 2 módosító a páncélzathoz
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 2 módosító a páncélzathoz
16 - 18 = + 4 módosító a páncélzathoz
19 = + 6 módosító a páncélzathoz
20 = + 8 módosító a páncélzathoz

Rejtőzködés
A magasabb fürgeség érték miatt a karakter bonuszt kap a rejtőzködés képességéhez:

1 - 3 = - 30% módosító a rejtőzködés képességhez
4 - 6 = - 20% módosító a rejtőzködés képességhez
7 - 8 = - 10% módosító a rejtőzködés képességhez
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 5% módosító a rejtőzködés képességhez
16 - 18 = + 10% módosító a rejtőzködés képességhez
19 = + 15% módosító a rejtőzködés képességhez
20 = + 20% módosító a rejtőzködés képességhez

(Vissza)



Ügyesség (Dexterity, DE)
Befolyásolja: a célzást és a tüzelési gyakoriságot minden fegyver használatánál (kivéve a nehéz fegyvereket); s hatással van az ügyességet igénylő képességeket is, mint a zsebmetszés, és a zárnyitás.

Célzás
A nehéz fegyverektől eltekintve, minden fegyverrel jobban tudunk célozni, ha magasabb értékű az ügyesség tulajdonságunk:

1 - 3 = - 30% módosító a célzásnál (kivéve nehéz fegyvereket)
4 - 6 = - 20% módosító a célzásnál (kivéve nehéz fegyvereket)
7 - 8 = - 10% módosító a célzásnál (kivéve nehéz fegyvereket)
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% módosító a célzásnál (kivéve nehéz fegyvereket)
16 - 18 = + 15% módosító a célzásnál (kivéve nehéz fegyvereket)
19 = + 20% módosító a célzásnál (kivéve nehéz fegyvereket)
20 = + 25% módosító a célzásnál (kivéve nehéz fegyvereket)

Tüzelési gyakoriság
A nehéz fegyverektől eltekintve, minden fegyverrel gyorsabban tudunk lőni (javul a tüzelési sebesség), ha magasabb értékű az ügyesség tulajdonságunk:

1 - 3 = - 30% módosító a tüzelési gyakoriságnál (kivéve nehéz fegyvereket)
4 - 6 = - 20% módosító a tüzelési gyakoriságnál (kivéve nehéz fegyvereket)
7 - 8 = - 10% módosító a tüzelési gyakoriságnál (kivéve nehéz fegyvereket)
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% módosító a tüzelési gyakoriságnál (kivéve nehéz fegyvereket)
16 - 18 = + 15% módosító a tüzelési gyakoriságnál (kivéve nehéz fegyvereket)
19 = + 20% módosító a tüzelési gyakoriságnál (kivéve nehéz fegyvereket)
20 = + 25% módosító a tüzelési gyakoriságnál (kivéve nehéz fegyvereket)

Zsebmetszés
A magasabb ügyesség érték miatt a karakter bonuszt kap a zsebmetszés képességéhez:

1 - 3 = - 30% módosító a zsebmetszés képességhez
4 - 6 = - 20% módosító a zsebmetszés képességhez
7 - 8 = - 10% módosító a zsebmetszés képességhez
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% módosító a zsebmetszés képességhez
16 - 18 = + 15% módosító a zsebmetszés képességhez
19 = + 20% módosító a zsebmetszés képességhez
20 = + 25% módosító a zsebmetszés képességhez

Zárnyitás
A magasabb ügyesség érték miatt a karakter bonuszt kap a zárnyitás képességéhez:

1 - 3 = - 30% módosító a zárnyitás képességhez
4 - 6 = - 20% módosító a zárnyitás képességhez
7 - 8 = - 10% módosító a zárnyitás képességhez
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 10% módosító a zárnyitás képességhez
16 - 18 = + 15% módosító a zárnyitás képességhez
19 = + 20% módosító a zárnyitás képességhez
20 = + 25% módosító a zárnyitás képességhez

(Vissza)



Állóképesség (Constitution, CO)
Befolyásolja: az életerő pontokat befolyásolja, a kezdőértéket is, és a szintlépések során kapható pontokat is.

Kezdő életerő
Minél magasabb az állóképesség értéke, annál szívósabb, egészségesebb lesz a karakter már az induláskor is:

1 - 3 = 5 HP induláskor
4 - 6 = 10 HP induláskor
7 - 8 = 15 HP induláskor
9 - 12 = 20 HP induláskor
13 - 15 = 25 HP induláskor
16 - 18 = 30 HP induláskor
19 = 35 HP induláskor
20 = 40 HP induláskor

Szintlépéseknél járó életerő
A szintlépések esetén minden karakter életereje 4-8 életponttal változik, az állóképesség ezt az értéket módosíthatja:

1 - 3 = - 6 HP módosító szintlépéskor
4 - 6 = - 4 HP módosító szintlépéskor
7 - 8 = - 2 HP módosító szintlépéskor
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 2 HP módosító szintlépéskor
16 - 18 = + 4 HP módosító szintlépéskor
19 = + 6 HP módosító szintlépéskor
20 = + 8 HP módosító szintlépéskor

(Vissza)



Intelligencia (Intelligence, IN)
Befolyásolja, hogy szintlépésekkor hány képzettség (skill) pontot kaphat a karakter. Magas intelligencia esetén szintlépésekkor a karakter több ilyen ponttal rendelkezik:

1 - 3 = - 6 pont minden egyes szintlépéskor
4 - 6 = - 4 pont minden egyes szintlépéskor
7 - 8 = - 2 pont minden egyes szintlépéskor
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 2 pont minden egyes szintlépéskor
16 - 18 = + 4 pont minden egyes szintlépéskor
19 = + 6 pont minden egyes szintlépéskor
20 = + 8 pont minden egyes szintlépéskor

(Vissza)



Karizma (Charisma, CH)
Befolyásolja, hogy milyen áron tudunk üzletelni a kereskedőkkel, és hatással lehet bizonyos párbeszédekre is. Van jó pár olyan párbeszéd, amely során számít, hogy mennyire karizmatikus a karakter, s ennek megfelelően különböző irányt vehet a beszélgetés. Az árucsere során minél nagyobb karizmával rendelkezik a karakter, annál nagyobb engedményt hajlandóak adni a kereskedők::

1 - 3 = - 60% módosító (veszteség) az üzletelés során
4 - 6 = - 40% módosító (veszteség) az üzletelés során
7 - 8 = - 20% módosító (veszteség) az üzletelés során
9 - 12 = Nincs módosító
13 - 15 = + 20% módosító (kedvezmény) az üzletelés során
16 - 18 = + 40% módosító (kedvezmény) az üzletelés során
19 = + 60% módosító (kedvezmény) az üzletelés során
20 = + 80% módosító (kedvezmény) az üzletelés során

(Vissza)

Az eredeti Silver Style ángélusul..


Fordította / írta: Kwish
2004.02.25.