Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

2007.01.18. - Kwish

Beszélgetés Robert McGinnis-szel

Az NWVaulton megjelent egy beszélgetés az Obsidian egyik QA és közösségi kapcsolatok mókusával, Robert McGinnis-szel. A játéktól független, személyesnek tekinthető kérdésekkel nem foglalkoztam. Nem nagy szám.

(...)

3. Mennyi időt szánsz az NWN2 közösségre?
Ez igazából napról napra változik. De általában a napom jókora részét a közösségnek szentelem: kapcsolatban állok az új Közösségi Képviselőkkel (); felkutatom, hogy melyek a legfrissebb problémák; csekkolok néhány nagyszerű plug-int és egyedi tartalmat; s keresem annak a módját, hogy miként tudnánk jobban támogatni a közösséget s megpróbálok segíteni azoknak az embereknek, akiknek valamilyen problémája van a játékkal, vagy az eszköztárral. Nagyon érdekelnek az egyedi tervezésű UIk - úgy tűnik, ismét a DMFI eszköztár lesz a nyerő. A PW adminoknak érdemes lenne utána nézni, ha esetleg eddig még nem tették meg.

4. Mi az amin most dolgozok, s amiről elárulhatsz valamit?
A legjobb dolog talán amin az utóbbi időben dolgoztam, hogy összeraktam a Közösségi Képviselő programot. Tonnányi jelentkezést kaptunk, s azt hiszem sikerült elérnünk, hogy egy csomó ember részt vegyen az új rendszerben. A legtöbben vezetői annak a területnek, melyre majd oda kell figyelniük. Néhányuk a legnagyobb kritikusaink közül került ki. Azt hiszem, nagy segítségünkre lesznek majd abban, hogy mire kellene a leginkább fókuszálnunk, s segítenek majd azt is lefixálni, hogy a közösségnek - mint egésznek - mire van a leginkább szüksége.

(...)

6. Szerinted most mi foglalkoztatja a leginkább az NWN2 játékosokat, s milyen terveitek vannak ezekkel a dolgokkal kapcsolatban?
Nos, nem árulhatok el túl sok részletet a jelenlegi és jövőbeni fejlesztéseinkről, de azt elmondhatom, hogy a közösségi jelentésekben szereplő témákat nagyon komolyan vesszük, épp ezért állítottuk fel a Közösségi Képviselő programunkat is. Nagy mértékben odafigyelünk arra, amit a közösség akar és amit a közösség szeretne, s azt hiszem, elég boldogak lehetnek majd az eredménnyel. Korábban említettem az Obsidian és a közösség között kialakult partneri kapcsolatot. Rájöttünk, hogy az NWN sokkal több, mint egy átlagos videó játék, s hogy a játék sikeres igen szorosan kapcsolódik ahhoz, hogy milyen jól sikerül a közösségnek és az Obsidiannak a teljes NWN csomagot integrálnia és kiegészíteni azt valami újjal.

7. Mit látnál legszívesebben a közösség részéről (akár egyedi tartalom, akár valamilyen modul tekintetében)?
Nagy PW játékos vagyok, így alig várom, hogy megnézhessem a PWket. Nagy rajongója vagyok Adam Miller munkáinak is, mint ahogy a DMFI, PRC, DLA és C.R.A.P. cuccainak is. Már alig várom, hogy lássak néhány egyedi UIt, meg néhány nagyszerű modellt (melyeken tudomásom szerint a közösség dolgozik). A vágyaim elég egyszerűek: ide nekem mindent, és akkor boldog leszek.

(...)

9. Mi a véleményed az eddigiek alapján a közösségről?
Teljességgel lenyűgöz annak a tudásnak a mélysége, mely az elmúlt években az NWN1-el kapcsolatban felhalmozódott, s a közösségnek az az általános hajlandósága, mellyel befogadja az új tagokat s segít nekik. Ez igazán egy közösség, s nemcsak a játékosok gyűjteménye. Mi vagyunk új srácok ezen a területen, s rajtunk múlik, hogy helyt állunk-e a játékosok előtt. Remélem látják, hogy milyen komolyan gondoljuk azt, hogy az NWN2t legalább olyan jó játékká tegyük, mint amilyen az NWN1 is volt. A közösség meglehetősen szenvedélyes a Neverwinter Nights-al kapcsolatban. Így mi is.

Forrás: Official Obsidian Interview - Robert McGinnis (QA and Community relations)