Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.11.23. - Kwish

NWVault & NWN2Warcry közös dobása

Az NWVault összeállt az NWN2Warcry-al, és közösen készítettek egy (pontosabban két) interjuhét az Obsidiannal. Ez amolyan utózönge cucc, alapvetően a fogadtatásról, a patchekről, várható fejlesztésekről esik benne szó. Én egybe fűztem a két 10-10 kérdéses interjuhét.

NWVAULT
1. Mennyire vagytok elégedettek a játék megjelenésével, a közösség és a rajongók fogadtatásával?
[Tony Evans] Nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogy a rajongók az NWN2 kampányát és az Eszköztárat fogadták. Figyeljük a fórumokat, együtt örülünk azokkal, akik már végigjátszották a játékot, s nagyon örülünk annak, hogy olyan sok játékos szórakoztatónak és újrajátszhatónak tekinti a játékot.
Ezen túlmenően rendkívül várjuk, hogy a közösség mit hoz majd ki az NWN2 Eszköztárból. Ugyanazok az eszközeik lesznek, mint nekünk a hivatalos kampány elkészítésénél. Szóval nagy dolgokat várok a közösségtől.

2. Most hogy egy patch már meg is jelent, legalább még egyen meg épp dolgoztok, mondanál valamit a partch készítés folyamatáról?
[ Ryan] Hát, ez tipikusan fejlesztői móka. Átnézzük a fórumokat és ha találunk bármilyen olyan problémát, ami új a már ismert dolgok mellett, betesszük a későbbi patchbe. Ezeket a témákat betesszük az adatbázisunkba sírunk felettük egy kicsit, majd rangsoroljuk őket fontosságuk szerint. Néhány hiba nagyobb figyelmet kap a többinél, pl. "Aza Mágikus bótocska" vs. a játék elindul és újraformattálja a vinyót probléma.
Aztán leosztjuk a hibákat a programozóknak. Sírnak kicsit. Aztán összegyűjtjük az összes javítást, s teszteljük az új verziót néhány napig, hogy megnézzük, nem csináltunk-e valami igazán komoly bajt, miközben megpróbáltuk kijavítani a dolgokat.
Mindig is az volt az Obsidian célja, hogy biztosítsuk a közösséget a támogatásunkról. Mondtad, hogy legalább egy patchen most is dolgozunk. Azt elmondhatom, hogy kijelölt embereink vannak arra, hogy még néhány patchet megcsináljunk. Annyira simává és kiegyensúlyozottá szeretnénk tenni a dolgokat, amennyire csak lehetséges, s ezt még időben meg szeretnénk oldani.

3. Hogyan gondoskodtok arról, hogy ne hozzatok létre új hibákat?
[Tony Evans] Mielőtt kiadnánk a patchet minden egyes javítást keresztül-kasul letesztelünk a tesztelő csapatunkkal. Ez a folyamat eltart néhány hétig.

4. Hogyan döntitek el, hogy milyen problémák kerülnek előre a patch készítésénél?
[Tony Evans] Megpróbálunk kijavítani minden lejelentett hibát. Lényegében azonnal elkezdünk dolgozni az egyes javításokon, amint csak tudomást szerzünk a hibákról.

5. A játéknak melyik része okozott álmatlan éjszakákat az Obsidian fejlesztőinek, melyik volt olyan hiba, ami rákerült a "javítsátok ki azonnal" prioritási listára?
[Tony Evans] Nem tudnék megnevezni egyetlen adott részt sem, de általában véve bármi, ami megakadályozza azt, hogy a játékosok élvezzék az NWN2 örömeit, elsődleges prioritást élvez a javításoknál.

6. Terveztek esetleg valami komolyabb fejlesztést az UI (kezelőfelület) vonatkozásában a közösségtől kapott visszajelzések alapján?
[ Kevin Saunders] Igen, tervbe vettük az UI fejlesztését az eddig kapott nagyszerű javaslatok és észrevételek alapján. Példának okáért nagyon sok fejlesztést tervezünk a kamera esetében, és áttervezzük a chat kezelőfelületet is az következő patchben.

7. Mi volt az, amit a közösség a legnagyobb körben akart?
[Tony Evans] Nem igazán értem, mire gondolsz. Arra-e, hogy a) a közösség az NWN2 mely jellemzőit szereti a legjobban, vagy arra-e, hogy b) milyen dolgokat vár el leginkább a játéktól a közösség... úgyhogy válaszolok mindkét felvetésre.
a) Úgy vettem észre, hogy a közösség különösen kedveli, ahogy megírtuk a kampányt, a történetét és a karaktereket. És nagyon sok rajongó szereti az Eszköztárat is.
b) A közösség erősen kihangsúlyozta a DM kliens fontosságát, így az Obsidian el is készítette azt az NWN2 megjelenéséig.

8. Az OE érzései szerint mi a játék legjobb része / eleme?
[Tony Evans] Az Obsidian teli van egyéniségekkel, s mindegyiküknek megvan a saját véleménye arról, hogy mi is lenne a Neverwinter Nights 2 legjobb eleme. Ez valami olyasmi, mint amikor az ember elmegy egy puccos Las Vegas-i büfé vacsorára, és megpróbálja meghatározni, hogy a több száz finomság között melyik a legjobb. Hülyére tömheted magad, mielőtt el tudod dönteni.
Ha elképzelem, hogy valaki elkezdi csavargatni a kezemet és arra kényszerít, hogy kiválasszam az NWN2 legjobb részét, akkor azt hiszem, az Eszköztárat választanám. Tökélyre fejlesztettük nem is túl nehéz, nem is túl gagyi. És még ezt is bővítheted is a saját dolgaiddal (plug-inek formájában).

9. Mi volt az, amit a közösség a legjobban kritizált, és figyelembe veszitek-e ezeket az észrevételeket a játék jövőbeni fejlesztéseinél?
[Tony Evans] Azok akik már elérték a játék végét, meglepődhettek a két fő befejezés egyikén. Nem igazán fogalmazhatok tisztán az Obsidian jövőbeni fejlesztéseire vonatkozóan, de annyit azért elmondhatok, hogy jó oka van annak, hogy ennyire eltértünk a tipikusan megszokott RPG befejezésektől.
Az Obsidian most - ahogy Sarah McLaughlin mondaná - egy "rejtély felépítésén" fáradozik. És nem akarhatjátok, hogy erről túl sokat eláruljunk, mert ahogy mondaná: "Az, aki biztosan tudja azon dolgok befejezését, amibe épp csak belekezdett, vagy rendkívül bölcs, vagy rendkívül bolond, s nem számít, hogy melyik az igaz, mert az az egy biztos, hogy boldogtalan ember, hiszen kést döfött a csoda szívébe".
Nincs igazán mint mondanom erről a dologról, illetve... ki mást is idézhetnék még?
"Eb-dee eb-dee eb-dee eb-dee - That's All Folks!"

10. Van valamilyen tervetek arra vonatkozólag, hogy fejlesztitek a teljesítményt?
[ Rich Taylor] A következő (1.03) patch a tervek szerint magába foglalja majd a fények, árnyékok, felszín és a víz renderelését. Ezt követően tovább vizsgáljuk azokat a lehetőségeket, melyekkel fejleszteni lehet a játék futását.

Nézzetek el az NWN2Warcry-ra a beszélgetés második részéért.

Forrás: NWVault: Obsidian NWN2 Post Launch Interview - Part One





NWN2WARCRY
11. Tudnál valami előzetest adni arról, hogy a jövőben megjelenő patchekben milyen tartalmak lesznek (szörnyek, placeablek, egyebek)?
[Kevin Saunders]: Vannak terveink a DM kliens fejlesztésére. Jelenleg azonban nem tervezzük, hogy új szörnyeket, vagy elhelyezhető tárgyakat adnánk ki a patchekkel.

12. Dolgoztok valamilyen bevezető anyagon a játékosok, vagy a modkészítők számára?
[Kevin Saunders]: Pillanatnyilag nem tervezzük a jelenlegi bevezető (tutorial) kibővítését, de megfontoljuk a dolgot, ha egy adott területhez kapcsolódó információkra vonatkozóan elég érdeklődés lesz. De ne felejtsétek el, hogy a világszerkesztőnk dokumentációján kívül a Brady Games is kiadott egy világszerkesztő útmutatót, melynek elkészítéséhez a csapatunk is hozzájárult.

13. Mikorra tervezitek a DM kliens következő frissítését, és milyen tartalmakat várhatunk ezen a területen?
[Rich Taylor] A következő 1.03 patch hamarosan esedékes lesz. Egy olyan kontext menüt adunk a DM parancsokhoz, amilyen már volt az első részben is. Egy másik újítás, hogy lehetőségetek lesz a parancsok áthúzogatására a gyorsmenübe. Ez még nem a végleges update a DM kliens esetében, s a jövőbeni patchekkel még több kiegészítés és fejlesztés várható.

14. Továbbra is nyomon követhetjük a fejlesztőket a fórumon?
[Tony Evans] Naná! Az Obsidianból tucatnyian rendszeresen olvassák a bejegyzéseket, és írogatnak a fórumra (hivatalosan és nem hivatalosan is), s ez még folytatódni is fog, amíg a közösség érdeklődik az NWN2 iránt (ami remélem még sokáig, nagyon sokáig fog tartani).

15. Folyamatban van valamilyen fejlesztés a PW közösség számára? És ha igen, mondhattok róla néhány szót?
[Kevin Saunders] Nagyra értékeljük a PW közösséget és néhány meghozott döntésünk különösen az ő csoportjuknak kedvez. Csodálatosnak találjuk, ahogy a PW közösség olyan helyekre is elvitte az NWNt, amire még csak nem is gondoltunk, s továbbra is eltökéltek ezen feladat mellett. Ugyanakkor nem mondhatok semmit semmilyen ehhez kapcsolódó tervről.

16. Az NWN2 és az NWN2 Eszköztár kihasználja majd valaha is a kétmagos procikat?
[Tony Evans] Ahhoz, hogy a játék teljesen támogassa a kétmagos procikat a játék enginet totálisan újra kéne írni. Bár gondolkoztunk néhány olyan helyen, ahol talán képesek lennénk támogatni a kétmagos procikat. Egyébként a játék fut az ilyen rendszereken is, csak épp nem használja ki a második magot. Az NWN2 Eszköztár viszont támogatja a dual coret.

17. Az Obsidiannak vannak tervei prémium modulokra, vagy kiegészítőkre? Ha igen, tudnál adni valami infót ezekről?
[Kevin Saunders] Pillanatnyilag nem beszélhetünk erről a témáról. Ahogy a varázsgömböm mondja: "Kérdezzétek később".

18. Mit mondhattok el (már ha egyáltalán beszélhettek róla) a jelenlegi projektekről, most, hogy az NWN2 már megjelent? Milyen platformra fókuszálnak? Milyen stílusú játékok lesznek? Esetleg új szellemi terméknek minősülnek majd?
[Tony Evans] Higgyétek el, én lennék a legboldogabb, ha kiállhatnák egy hegycsúcsra, és onnan dalolnám a világra, hogy milyen dolgokon is dolgozik majd az Obsidian a jövőben, de eccerűen még semmit sem árulhatunk el.

19. Hogyan határoznád meg a társaság célját, most, hogy az NWN2 már megjelent? A csapatból sokan átkerültek más projektekhez? Lesz egy csapat, ami majd a játék frissítésével foglalkozik?
[Kevin Saunders] Még sok fejlesztőnk dolgozik a játékon, különösen most, az első néhány patch elkészültéig. Meg aztán az emberek elkezdték kivenni a szabadságaikat. =)
Határozottan támogatni szeretnénk a játékot, amennyire csak lehet. Szeretnénk látni, hogy meddig vihetjük el a Neverwinter Nights 2-t - mi is, és a közösség is. A feladatunk az, hogy szórakozást biztosítsunk, s mi úgy szórakoztathatjuk a legtöbb embert, ha képessé tesszük arra a mod-, és PW készítő közösségeket, hogy a lehető legtöbb dolgot meg tudják valósítani. És, őszintén szólva, nekünk, a társaságnak is jó ha támogatjuk a termékünket a megjelenés után is.
Természetesen (de ugyanakkor sajnálatos módon is) oda vezethető vissza a dolog, hogy gazdaságilag lesz-e értelme. Így nem ígérhetünk semmit arra vonatkozóan, hogy hosszú távon meddig tarthatjuk fenn a támogatást - most csak azt mondhatjuk, hogy nagyon szeretnénk mindent megtenni, amit csak tudunk, s olyan hosszú ideig, amíg ezt megtehetjük. Az NWN2-nek nincs előfizetési díja, így a pénzügyi alapokat, a pénzügyi támogatást más projektjeinkkel kell előteremteni.

20. Szerintetek mi lenne a legsirályabb, ha mit készítene el a közösség?
[Tony Evans] Fejlesztőként és az Obsidian alkalmazottjaként azt mondanám, hogy a legjobb az lenne, ha a közösségből létrejönne egy nagy és kitartó rajongó tábor, akinek a segítségével még évekig életben tartható a játék, akik modulokat és plug-ineket alkotnak, s olyan modulokkal játszanak, melyeket mások készítettek.
Ha viszont játékosként beszélek, akkor nagyon szívesen látnék egy rajongók készítette folytatást a Planescape: Torment világához. :-)

Az NWN2Warcry köszöni a segítséget Maximusnak a Vaultról, az Obsidianos skacoknak és a két PR mókusnak!

Kérdező: Kalia
Forrás: NWVault: NWN 2 Wrap Up Interview Part 2