Druid (Druida)A vihar őrjöngő dühe, a kelő nap szelíd ereje, a róka ravaszsága, a medve ereje - mindezek, de még ennél több dolog is a druida irányítása alatt áll, s csak a parancsára vár...
A druidák ugyanakkor azt állítják, hogy nincs befolyásuk a természet felett. Azt állítják, hogy ez csak a városlakók üres fecsegése. Nem azzal nyerik erejüket, hogy uralkodnak a természet felett, hanem azzal, hogy eggyé váltak vele. Azok, akik megsértik egy druida szent ligetét, vagy érzik magukon egy druida haragját teljesen megfelelőnek tartják ezt a megkülönböztetést.
A druidák is isteni mágiát használnak, mégpedig a papokhoz nagyon hasonló módon, csak éppen varázslataik többségét inkább a természet - s nem az istenek - erejéből merítik. A varázslataik a természet és az állatok felé irányulnak. A varázslatok mellett a druidák még különféle mágikus erőkkel is rendelkeznek, ideértve azt a képességet, hogy képesek felvenni az állatok alakját.
OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Jellem | Valamilyen semleges jellem (NG, LN, TN, CN, NE). A druidák a természet végletes közömbösségét tarják fenn, így legalábbis egy bizonyos szintű érzéketlenséggel kell rendelkezniük. |
Alapképesség | Bölcsesség (WIS) |
Életpont | d8 |
Alap tám. bonusz (BAB) | Közepes |
Magas mentők | Állóképesség, Akarat |
Fegyver jártasság | Bunkó, tőr, dobónyíl, sarló, handzsár, lándzsa, parittya és bot. Valamint jártasak az összes természetes támadási formában (karom, harapás ésígytovább), amit elvileg a vadállati formában képesek lehetnek használni. |
Páncél használat | Könnyű és közepes páncél, pajzsok (kivéve toronypajzs) |
Skill pontok | (4 + INT módosító x 4 az első szinten) 4 + INT módosító |
Osztály skillek | Koncentráció (Concentration), Alkímia (Craft Alchemy), Diplomácia (Diplomacy), Heal (Gyógyítás), Hallgatózás (Listen), Műveltség (Lore), Hárítás (Parry), Varázslatismeret (Spellcraft), Észlelés (Spot), és Túlélés (Survival) |
|
|
Varázshasználat | Isteni (WIS - bölcsesség alapú, a páncél nem befolyásolja a varázslatok sikerét). A druidák isteni varázslatokat használnak, melyeket a druida varázslatok listájáról választanak ki. A druidának a használathoz előre ki kell választania a varázslatot, s fel kell készülnie a varázsolásra. Egy adott varázslat használatához a druida WIS értékének legalább egyenlőnek kell lennie a (10+varázslat szintje) értékkel (így pl. 10 WIS elég a 0 szintű druida varázslatokhoz, 11 WIS az első szintű druida varázslatokhoz, ésígytovább). |
Természet érzet Nature Sense | A karakter +2 bonuszt kap minden támadása esetén, miközben a vadonban harcol. A druida nyer +2 módosítót a túlélés próbáihoz, és +2 módosítót a keresés és észlelés próbáihoz, ha a vadonban tartózkodik. |
Állati társ Animal Companion | Egy bátor állati társ siet a druida segítségére, aki kisegíti a harcban. Ha e társ elpusztul, akkor a druida a következő nap ismét magához hívhat egyet. |
Spontán átalakítás
Spontaneous Conv. | A druida átirányíthatja egy előre elkészített, memorizált varázlat energiáit valamilyen idéző varázslatban (melyre nem készült fel előzetesen). A memorizált varázslatot annak érdekében használja el, hogy egy ugyanolyan, vagy alacsonyabb szintű idéző varázslatot varázsolhasson. |
Erdei lépés Woodland Stride | A második szinttől kezdődően a druida az átlagosnál gyorsabban (+10%-os mozgási sebesség növekedés) halad a külső környezetben. |
Nyomtalan lépés Trackless Step | A harmadik szinttől kezdődően a druida szinte észrevétlenül mozog a vadonban, nyer +4 módosítót a rejtőzködés és az osonás készségeihez, ha külső környezetben mozog. |
Ellenállás a Term.csábításával szemben Resist Nature's Lure | A negyedik szinttől kezdődően a druida nyer +2 bölcsesség bonuszt a félelem jellegű varázslatok és hatások ellen végrehajtott mentődobásaihoz. |
Vadállati forma Wild Shape | Az ötödik szinttől kezdődően a druida naponta egyszer különféle állati alakot ölthet magára (és vissza is alakulhat ebből). A szintek növekedésével már naponta többször is használható a képesség (2 / Lvl6; 3 / Lvl7; 4 / Lvl10; 5 / Lvl14, és 6 / Lvl18). |
Méreg immunitás Venom Immunity | A kilencedik szinttől kezdődően a druida immúnis lesz a mérgekkel szemben. |
Elementál forma Elemental Shape | A 16. szinttől kezdődően a druida már elementál (levegő, föld, tűz, víz) alakot is felvehet naponta egyszer. Elementál formában a druida elnyeri az adott elementál különleges, természetfeletti és varázslatjellegű képességeit. A 18. szinttől kezdve már naponta kétszer, míg a 20. szinttől kezdve már naponta háromszor veheti fel az elementál alakot. |
Fordította / írta: Kwish 2006.11.19.
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2006.11.21. - Fighter (Harcos) 2006.11.21. - Monk (Szerzetes) 2006.11.28. - Paladin (Lovag) 2006.11.29. - Ranger (Vándor) 2006.11.30. - Rogue (Kalandor)
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2006.11.18. - Cleric (Pap) 2006.09.09. - Bard (Bárd) 2006.08.30. - Barbarian (Barbár)
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|