Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Druid (Druida)

A vihar őrjöngő dühe, a kelő nap szelíd ereje, a róka ravaszsága, a medve ereje - mindezek, de még ennél több dolog is a druida irányítása alatt áll, s csak a parancsára vár...

A druidák ugyanakkor azt állítják, hogy nincs befolyásuk a természet felett. Azt állítják, hogy ez csak a városlakók üres fecsegése. Nem azzal nyerik erejüket, hogy uralkodnak a természet felett, hanem azzal, hogy eggyé váltak vele. Azok, akik megsértik egy druida szent ligetét, vagy érzik magukon egy druida haragját teljesen megfelelőnek tartják ezt a megkülönböztetést.

A druidák is isteni mágiát használnak, mégpedig a papokhoz nagyon hasonló módon, csak éppen varázslataik többségét inkább a természet - s nem az istenek - erejéből merítik. A varázslataik a természet és az állatok felé irányulnak. A varázslatok mellett a druidák még különféle mágikus erőkkel is rendelkeznek, ideértve azt a képességet, hogy képesek felvenni az állatok alakját.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Jellem Valamilyen semleges jellem (NG, LN, TN, CN, NE). A druidák a természet végletes közömbösségét tarják fenn, így legalábbis egy bizonyos szintű érzéketlenséggel kell rendelkezniük.
Alapképesség Bölcsesség (WIS)
Életpont d8
Alap tám. bonusz
(BAB)
Közepes
Magas mentők Állóképesség, Akarat
Fegyver jártasság Bunkó, tőr, dobónyíl, sarló, handzsár, lándzsa, parittya és bot. Valamint jártasak az összes természetes támadási formában (karom, harapás ésígytovább), amit elvileg a vadállati formában képesek lehetnek használni.
Páncél használat Könnyű és közepes páncél, pajzsok (kivéve toronypajzs)
Skill pontok (4 + INT módosító x 4 az első szinten) 4 + INT módosító
Osztály skillekKoncentráció (Concentration), Alkímia (Craft Alchemy), Diplomácia (Diplomacy), Heal (Gyógyítás), Hallgatózás (Listen), Műveltség (Lore), Hárítás (Parry), Varázslatismeret (Spellcraft), Észlelés (Spot), és Túlélés (Survival)
Varázshasználat Isteni (WIS - bölcsesség alapú, a páncél nem befolyásolja a varázslatok sikerét). A druidák isteni varázslatokat használnak, melyeket a druida varázslatok listájáról választanak ki. A druidának a használathoz előre ki kell választania a varázslatot, s fel kell készülnie a varázsolásra. Egy adott varázslat használatához a druida WIS értékének legalább egyenlőnek kell lennie a (10+varázslat szintje) értékkel (így pl. 10 WIS elég a 0 szintű druida varázslatokhoz, 11 WIS az első szintű druida varázslatokhoz, ésígytovább).
Természet érzet
Nature Sense
A karakter +2 bonuszt kap minden támadása esetén, miközben a vadonban harcol. A druida nyer +2 módosítót a túlélés próbáihoz, és +2 módosítót a keresés és észlelés próbáihoz, ha a vadonban tartózkodik.
Állati társ
Animal Companion
Egy bátor állati társ siet a druida segítségére, aki kisegíti a harcban. Ha e társ elpusztul, akkor a druida a következő nap ismét magához hívhat egyet.
Spontán átalakítás

Spontaneous Conv.
A druida átirányíthatja egy előre elkészített, memorizált varázlat energiáit valamilyen idéző varázslatban (melyre nem készült fel előzetesen). A memorizált varázslatot annak érdekében használja el, hogy egy ugyanolyan, vagy alacsonyabb szintű idéző varázslatot varázsolhasson.
Erdei lépés
Woodland Stride
A második szinttől kezdődően a druida az átlagosnál gyorsabban (+10%-os mozgási sebesség növekedés) halad a külső környezetben.
Nyomtalan lépés
Trackless Step
A harmadik szinttől kezdődően a druida szinte észrevétlenül mozog a vadonban, nyer +4 módosítót a rejtőzködés és az osonás készségeihez, ha külső környezetben mozog.
Ellenállás a Term.csábításával szemben
Resist Nature's Lure
A negyedik szinttől kezdődően a druida nyer +2 bölcsesség bonuszt a félelem jellegű varázslatok és hatások ellen végrehajtott mentődobásaihoz.
Vadállati forma
Wild Shape
Az ötödik szinttől kezdődően a druida naponta egyszer különféle állati alakot ölthet magára (és vissza is alakulhat ebből). A szintek növekedésével már naponta többször is használható a képesség (2 / Lvl6; 3 / Lvl7; 4 / Lvl10; 5 / Lvl14, és 6 / Lvl18).
Méreg immunitás
Venom Immunity
A kilencedik szinttől kezdődően a druida immúnis lesz a mérgekkel szemben.
Elementál forma
Elemental Shape
A 16. szinttől kezdődően a druida már elementál (levegő, föld, tűz, víz) alakot is felvehet naponta egyszer. Elementál formában a druida elnyeri az adott elementál különleges, természetfeletti és varázslatjellegű képességeit. A 18. szinttől kezdve már naponta kétszer, míg a 20. szinttől kezdve már naponta háromszor veheti fel az elementál alakot.



Fordította / írta: Kwish
2006.11.19.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.11.21. - Fighter (Harcos)
2006.11.21. - Monk (Szerzetes)
2006.11.28. - Paladin (Lovag)
2006.11.29. - Ranger (Vándor)
2006.11.30. - Rogue (Kalandor)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.11.18. - Cleric (Pap)
2006.09.09. - Bard (Bárd)
2006.08.30. - Barbarian (Barbár)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása