Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2006.05.08. - Kwish

Next-Gen.Biz beszélgetés sűrítmény

Megjelent egy beszélgetés a Next-Gen.Biz oldalon Michal Kicinski-vel, a játék társ-vezérigazgatójával. A kérdések nagyobbik része közvetlenül nem a játékkal kapcsolatos (amerikai piac fontossága, CD Projekt histori), így azokat nem részletezném, a végén összefoglalom őket.

Next-Gen: Kiválasztottátok már a kiadót?
Michal: Még nem, de már hamarosan meg kell tennünk ezt a lépést. Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot különféle kiadókkal, így a következő hónapokban valami kielégítő megoldásnak kell születnie. Határozottan úgy látjuk, hogy hamarosan le kell zárnunk a tárgyalásokat, mivel 2007 tavaszára tervezzük a megjelenést, s már épp itt az ideje annak, hogy megkezdjük a marketing kampányunkat.
A fejlesztés jelenlegi fázisában azért okoz néhány problémát, hogy még nincs kiadó. Néhány játék magazin a dolgokat kiadó szerint rendezi, és ezért meg kell magyaráznunk a szituációt - vagyis, hogy még nincs aláírt kiadói megállapodásunk. Ugyanez a helyzet a rajongókkal is. Egyfolytában győzködnünk kell őket arról, hogy a kiadó hiánya nem veszélyezteti a projektet, egyszerűen azért nem, mert a gyártást teljes egészében a CD Projekt finanszírozza, a saját kiadói üzletágában.

Next-Gen: Sapkowski regényei - igaz, fantasy környezetben - olyan komoly kérdésekkel is foglalkoznak, mint a rasszizmus és a fasizmus. Hogyan adja át ezeket a játék?
Michal: Sapkowski könyvei kétségkívül foglalkoznak ezekkel a témákkal, de olyan okosan beépülnek a fantasy világ struktúrájába, hogy csak egy kis utógondolatként veszi őket észre az ember. Például párhuzam vonható a Nilfgard Empire és napjaink totalitárius országai között. Tovább, mindent olyan módon ábrázolnak a könyvek, ami nem passzol a szimple fekete-fehér megközelítésbe és sémába. Nilfgard Császára - miután egy kicsit jobban megismertük - végül olyan embernek bizonyul, , akinek a motivációit teljesen alátámasztják a környező realitások. A rasszizmus elemei is megjelennek a regényekben, az emberek és a nem-emberi fajok (mint a törpék, elfek) közötti konfliktusra koncentrálva. Ezek a konfliktusok adják a cselekményünk hátterét, s igen hitelesség teszik a világot. A rasszizmus önmagában véve nem válik a játék egyik vezérvonalává, de mindig ott marad a főcselekmény, valamint nagyon sok karakter tetteinek hátterében. Így van ez a játékunk esetében is... ahol a protagonist kalandjai, és a witcherekkel kapcsolatos cselszövések adják a cselekmény alapját.
Sapkowski világa teli van az ehhez hasonló analógiákkal. S ami még fontosabb, nemcsak azért vannak ott, hogy valamiféle öncélú moralitást játszanak, hanem azért, hogy egy teljesen hiteles világ létrehozását segítsék elő, melynek lakói arra kényszerülnek, helytálljanak a bőségesen fennálló mindennapi problémákkal szemben. Ez az az ötlet, melyet megpróbáltunk beépíteni a játékunkba.

Next-Gen: Meglehetősen merész a The Witcher "RPG Redefine" szlogenje. Melyek a játék leginkább egyedinek tekinthető jellemzői?
Michal: Hát, ez mindenképp erősebben szólt, mint ahogy eredetileg terveztük. Mi ezzel mindig is csak azt akartuk mondani, hogy a The Witcher nagyon sokban eltér majd a piac többi szerepjátékától. Ez a mondat azonban csak pletykákat okozott, miszerint mi újra ki akarjuk találni a műfajt... Nem ez volt célunk, és úgy döntöttünk, nem használjuk többé ezt a szlogent. Majd akkor térünk hozzá vissza, ha a játékunkkal játszó emberek maguktól is elkezdik használni. Mostanában egy kicsit hosszabb mondattal határozzuk meg a játékot: a klasszikus történet-alapú RPG modern változata, lenyűgöző és taktikailag kidolgozott valós-idejű harccal. Ez az, ami megkülönbözteti játékunkat a többitől. Egyrészt ott a hihetetlenül tartalmas és többszálon futó cselekmény, másrészt van egy komplex - bár nagyon intuitív - harcrendszerünk. A harc a The Witcher-ben dinamikus és vizuálisan lenyűgöző és mindenre kiterjedő taktikai háttere van. Az óriási történet és az innovatív harcrendszer elegye az, ami egyedivé teszi a játékunkat.

Egyebek
  • Azért használták az amerikai piacon ismeretlen Sapkowski műveket alapanyagul, mert egy már felépített világban akarták elhelyezni a szerepjátékukat, ahelyett, hogy ők hoznak létre a semmiből egy új világot. Csak azért meg nem akartak egy már jól ismert franchise-al foglalkozni, hogy emeljék az eladásokat, ezzel is inkább a jobb játék elkészítésének esélyét akarták növelni. Nem érdekli őket, hogy Sapkowski regényeit ismerik-e azokon a piacokon, ahova eljut a játék.
  • Természetesen Észak-Amerika, mint a világ legnagyobb RPG piaca, számukra is fontos. Egyrészt a méreténél fogva, másrészt a véleményformáló erejénél fogva (sokat segít egy játék népszerűségének, ha ott jókat mondanak róla). Nem hisznek abban a sokat hangoztatott véleményben, hogy az európai járékoknak nem sok esélye van az amerikai piacon. Ők sok olyan elemet beépítettek a játékukba, ami ismerős lehet az amerikai játékosoknak (sőt, még egy rendkívül használható, intuitív kezelőfelületet is kidolgoztak).
  • Az évek hosszú során keresztül teremtették meg azt a céget (a kiadói tevékenységen keresztül), ami végre lehetőséget adott nekik a saját fejlesztésű játék elindítására. Mindezek mellett biztosítani tudták a függetlenségüket, ami miatt aztán nincsenek kiszolgáltatva a kiadóknak, könnyebben, egyenlő feltételek mellett tárgyalhatnak velük.
  • Bár most erre a játékra koncentrálnak, vannak azért egyéb terveik is. Komolyabban akarnak foglalkozni a The Witcher világával, egyetlen játék nem adhatja vissza a szépségét és a nagyságát. Még mélyebben be szeretnék magukat ásni az RPGk világába.

Kérdező: Kris Graft
Forrás: Next-Gen - Breaking Down The Witcher

(Vissza)